![](/img/logo.png)
Par izglītību pēdējā laikā runā daudz. Runā tāpēc, ka sakrājušās daudzas problēmas, kuru risināšana nav tik ātra, kā to gribētos. Runā tāpēc, ka izglītība ir joma, kas attiecas uz ikvienu. Pedagogam ir īpaša loma: skolotājs ir tas, kam iekrājušos problēmu asumu nākas izjust visasāk, un bieži viņš ir tas, kam pirmajam iznāk šīs problēmas risināt.
Skolotājs ir izglītības sistēmas, līdz ar to arī visu tajā notiekošo pārmaiņu centrālā persona. Tas, cik spējīgs — gan spējā uzdrīkstēties, gan spējā izdomāt un izdarīt — būs pedagogs, galu galā noteiks izglītības reformas panākumus. Noteiks to, kāda būs mūsu sabiedrība. Mēs runājam par vērtībām, par cilvēka identitāti. Uzsverot ģimenes lomu vērtību pārmantojamībā, cilvēka veidošanā, skolotāja nozīme nekļūs mazāka.
Latvijas tautskolotāja vārdam vienmēr ir bijis svars — gan klasē, gan sabiedrībā. Skolotāji vienmēr ir bijuši progresa ideju nesēji, tādiem viņiem jābūt arī turpmāk.
Jūsu augstskola šodien atzīmē savu pirmo apaļo jubileju. Pieci gadi ir neliels vecums — vai būtu runa par cilvēku, vai par augstskolu. Tas ir neliels vecums tam, lai jau šodien daudz varētu prasīt, bet liels tādā ziņā, ka pamatiem jau jābūt ieliktiem. Tas, kādi būs šie pamati, vislielākā mērā noteiks visu tālāko. Es gribu novēlēt, lai šodien būvējamie pamati spētu nest visu to, ko jūs uzcelsiet nākamajos gadu desmitos. Lai tie būtu stipri, dziļi un droši — tādi, kādus mēs gribam turpināt veidot pamatus savai valstij!
1999.gada 21.decembrī
Latvijas Valsts prezidente Vaira Vīķe–Freiberga