• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2006.gada 1.decembra ārkārtas sēdē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.12.2006., Nr. 193 https://www.vestnesis.lv/ta/id/149107

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta 2006.gada 30.novembra sēdē

Vēl šajā numurā

05.12.2006., Nr. 193

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta 2006.gada 1.decembra ārkārtas sēdē

 

FM: Par akceptētajām prioritātēm nākamā gada valsts budžeta projektā

Ministru kabinets (MK) 1.decembra ārkārtas sēdē pamatā akceptēja grozījumus likumos, kas tiks iekļauti 2007.gada valsts budžeta projekta paketē. Finanšu ministrija precizēs budžeta projektu atbilstoši MK nolemtajam un iesniegs to pēdējai izskatīšanai valdības 5.decembra sēdē. Pēc tam budžeta likumprojektu pakete tiks iesniegta izskatīšanai Saeimā.

2007.gada budžeta likumprojekts paredz valsts konsolidētajā budžetā 4,22 miljardus latu lielus ieņēmumus un 4,39 miljonus latu lielus izdevumus. Budžeta deficīts plānots 177 miljoni latu, kas ir tikai 1,4% no IKP.

Papildus budžeta bāzes izdevumiem Ministru kabinets akceptēja arī 382,77 miljonu latu piešķiršanu nākamā gada prioritāro pasākumu finansēšanai. Kopumā nākamā gada budžeta prioritātes ir vērstas uz iedzīvotāju dzīves uzlabošanu – ir paredzēts algu pieaugums vairākās nozarēs, plānots minimālās algas palielinājums, pabalstu palielinājums, tiks finansēti uzlabojumi veselības aprūpes sistēmā un citi sociāli atbildīgi pasākumi.

Valdība ir nolēmusi piešķirt papildu līdzekļus nākamajā gadā šādām nozīmīgākajām prioritātēm:

• tiesībsarga institūcijas izveidei – 1 miljons latu;

• minimālās algas paaugstināšanai – 14,5 miljoni latu;

• valsts aizsardzībai un dalībai NATO – 80,4 miljoni latu;

• Iekšlietu ministrijai – 13,3 miljoni latu, no tā 3 miljoni latu atalgojuma palielināšanai;

• augstākās izglītības konkurētspējas palielināšanai – 5,4 miljoni latu;

• dotācijas dažādiem pasažieru pārvadājumu veidiem un atsevišķu pasažieru kategoriju pārvadāšanai ar cenas atvieglojumiem – 10,8 miljoni latu;

• valsts atbalsta palielināšanai ģimenēm ar bērniem – 6 miljoni latu;

• tiesnešu un tiesu darbinieku algu palielināšanai – 5,5 miljoni latu (tai skaitā Augstākajai tiesai);

• atalgojuma palielināšanai skatuves māksliniekiem – 3,3 miljoni latu;

• veselības sistēmai papildus kopumā paredzēti 68,8 miljoni latu;

• prokuroru algu pieaugumam – 4,1 miljons latu;

• pašvaldībām nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumu samazinājuma kompensācija – 3,6 miljoni latu.

Ministru kabinets noteica arī vispārējās prioritātes, kas iespēju gadījumā būtu finansējamas no nākamā gada valsts budžeta grozījumiem.

 

FM: Par akceptētajām izmaiņām likumprojektos nodokļu jomā

Valdības 1.decembra ārkārtas sēdē, izskatot likumu par valsts budžetu nākamajam – 2007.gadam, akceptētas izmaiņas arī vairākos likumos nodokļu jomā – likumā par iedzīvotāju ienākuma nodokli (IIN), par pievienotās vērtības nodokli (PVN), par akcīzes nodokli un par uzņēmumu ienākuma nodokli (UIN).

Grozījumi likumā par IIN paredz mainīt IIN sadalījumu starp valsts budžetu un pašvaldību budžetiem, nosakot, ka ar 2007.gadu no nodokļa ieņēmumiem pašvaldību budžetā tiks pārskaitīti 79%, bet valsts budžetā – 21%. IIN ieņēmumu sadalījums starp valsts budžetu un pašvaldību budžetiem mainīts, lai nodrošinātu pašvaldību budžetu ieņēmumu pieaugumu, ņemot vērā to, ka ar 2007.gadu palielināts ar IIN neapliekamais minimums un nodokļa atvieglojums par apgādībā esošām personām.

Tāpat izmaiņas likumā par IIN novērsīs iespējamo diskrimināciju attiecībā uz ES un EEZ dalībvalstu rezidentiem, kuri saņem dividendes no Latvijas komercsabiedrībām, kā arī vienādos IIN režīmu attiecībā uz Latvijas rezidentu ienākumiem no citu ES dalībvalstu vai EEZ valstu un to pašvaldību parādzīmēm, ienākumiem no noguldījumiem un depozītiem u.c.

No nākamā gada plānotās izmaiņas likumā par PVN papildinās energoresursu veidu uzskaitījumu, kuru piegādēm iedzīvotājiem var piemērot samazināto PVN likmi, iekļaujot šajā sarakstā malkas piegādes, kā arī precizēs normas par iedzīvotājiem sniegtajiem pakalpojumiem būvniecības jomā, kuriem piemērojama nodokļa 5% likme.

Grozījumi likumā par akcīzes nodokli paredz palielināt akcīzes nodokļa likmes naftas produktiem, ņemot vērā gan eiro/lata kursa svārstības, gan papildus palielinot akcīzes nodokli, lai pakāpeniski tuvinātu Latvijas faktisko naftas produktu akcīzes nodokļu likmi tam akcīzes nodokļu minimālajam līmenim, kas Latvijai saskaņā ar direktīvu 2004/74/EK jāsasniedz 2008.gadā. Tādējādi nodokļa likmes naftas produktiem palielināsies vidēji par 8–9%. Paredzēts arī palielināt akcīzes nodokļa likmes smēķējamai tabakai – smalki sagrieztai tabakai cigarešu uztīšanai (nodokļa likme palielināsies par Ls 2 par 1000 gramiem).

Lai būtiski samazinātu iespēju, ka uzņēmumi ziedo līdzekļus sabiedriskā labuma organizācijai ar mērķi pašiem gūt no tā labumu, precizētas normas likumā par UIN – grozījumi likumā paredz (papildus esošajam regulējumam) nepiemērot UIN atlaidi arī tad, ja ziedojuma saņēmējs veic atlīdzības rakstura darbības ziedotājam. Likumā paredzētas arī citas izmaiņas.

MK sēdē arī akceptēti grozījumi likumā par nodokļiem un nodevām, paredzot no nākamā gada ieviest elektroenerģijas nodokli, noteikt kārtību, kādā tiek dzēsti likvidējamā uzņēmuma parādi, ja vienīgais kreditors ir nodokļu administrācija, kā arī veikt citas izmaiņas.

Nodoklis elektroenerģijai Latvijai no nākamā gada ir jāievieš atbilstoši Eiropas Komisijas direktīvu prasībām, taču iedzīvotājiem šis nodoklis nebūs jāmaksā. Valsts budžetu pavadošo likumprojektu paketē valdība akceptēja Finanšu ministrijas sagatavoto projektu likumam “Par elektroenerģijas nodokli”.

Izmaiņas likumā “Par nodokļiem un nodevām” arī paredzēs, ka uzņēmējsabiedrībām, kuru pamatkapitāls neatbilst prasībām par SIA un pret kurām savus kreditoru prasījumus Uzņēmumu reģistrā ir pieteikušas tikai nodokļu administrācijas un šo prasījumu kopsumma nepārsniedz 5000 latu, nodokļu parādi tiks dzēsti, pamatojoties uz Uzņēmumu reģistra iesniegumu un tam pievienoto nodokļu administrācijas izziņu par parādiem. Valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu parādus dzēsīs Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, bet pašvaldību budžetos ieskaitāmo nodokļu parādus – attiecīgās pašvaldības.

Visi šie likumprojekti 2007.gada valsts budžeta likumu pavadošo dokumentu kopumā nākamnedēļ tiks iesniegti izskatīšanai Saeimā.

 

FM: Par iedzīvotāju izmantotās elektroenerģijas neaplikšanu ar nodokli

No nākamā gada ieviešamais elektronodoklis iedzīvotājiem nebūs jāmaksā, tāpat no šī nodokļa būs atbrīvota elektroenerģija, kas tiek izmantota preču vai sabiedriskajiem pasažieru pārvadājumiem, kā arī tā elektroenerģija, kas iegūta no atjaunojamajiem energoresursiem. To paredz Finanšu ministrijas sagatavotais likumprojekts “Par elektroenerģijas nodokli”, ko 1.decembrī akceptēja Ministru kabinets.

Atbilstoši likumprojektam gala patērētājiem piegādātajai elektroenerģijai no 2007.gada 1.janvāra tiks piemērots nodoklis Ls 0,35 par megavatstundu, no 2008.gada 1.janvāra – Ls 0,45 par megavatstundu, no 2009.gada 1.janvāra – Ls 0,55 par megavatstundu un no 2010.gada 1.janvāra – Ls 0,71 par megavatstundu.

Paredzēts, ka no nodokļa būs atbrīvota elektroenerģija, kura iegūta no atjaunojamajiem energoresursiem (biomasas, saules, vēja enerģijas) hidroelektrostacijās un koģenerācijas elektrostacijās, kas atbilst normatīvajos aktos par elektroenerģijas ražošanu koģenerācijas procesā noteiktajiem efektivitātes kritērijiem. Tāpat no nodokļa būs atbrīvota elektroenerģija, kuru izmanto mājsaimniecību lietotāji (iedzīvotāji), kā arī elektroenerģija, kas tiek izmantota preču pārvadājumiem un sabiedriskajiem pasažieru pārvadājumiem. Savukārt elektroenerģijai, kuru piegādā komersantiem ielu apgaismošanas pakalpojumu sniegšanai, piemēros nodokļa atvieglojumu un nodokli aprēķinās pēc likmes – 0 latu par megavatstundu.

Elektroenerģijas nodokļa maksātāji būs juridiskās personas, kuras saskaņā ar Elektroenerģijas tirgus likumu var nodarboties ar elektroenerģijas tirdzniecību. Nodokļa taksācijas periods būs viens kalendāra mēnesis, un nodoklis būs jāiemaksā valsts budžetā 25 dienu laikā pēc taksācijas perioda beigām. Nodokļa maksātājam ne vēlāk kā 25 dienu laikā pēc taksācijas perioda beigām būs jāiesniedz Valsts ieņēmumu dienestā elektroenerģijas nodokļa deklarācija.

Nodoklis elektroenerģijai Latvijai ir jāievieš atbilstoši Eiropas Komisijas direktīvu prasībām. Direktīvu ES pieņēma vēl 2003.gadā, t.i., pirms Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā. Pirms iestāšanās ES Latvija panāca pārejas periodus direktīvas piemērošanai, un Latvijai piešķirtie pārejas periodi arī tika ietverti ES direktīvā, tie paredz, ka nodokli Latvijai jāsāk piemērot no 2007.gada 1.janvāra.

Likumprojekts “Par elektroenerģijas nodokli” ir viens no 2007.gada valsts budžeta likumu pavadošajiem likumprojektiem, kurus šonedēļ iesniegs izskatīšanai Saeimā.

Finanšu ministrijas Komunikācijas departaments

ZM: Par jaunām nodevām lauksaimniecības un pārtikas nozarei sniegtajiem pakalpojumiem

Valdība 1.decembrī akceptēja Zemkopības ministrijas (ZM) izstrādātos grozījumus likumā “Par nodokļiem un nodevām”, kas paredz noteikt jaunus valsts nodevas objektus.

Grozījumi paredz, ka valsts nodeva jāievieš saskaņā ar Augu šķirņu aizsardzības likumu par iesnieguma izskatīšanu selekcionāra tiesību piešķiršanai un par licences līguma reģistrāciju, ko veic Valsts augu aizsardzības dienests. Saskaņā ar Augu aizsardzības likumu par iesnieguma izvērtēšanu personas reģistrācijai vai izmaiņu veikšanu fitosanitārajai kontrolei pakļauto augu un augu produktu apritē iesaistīto personu reģistrā, par iesnieguma izskatīšanu personas iekļaušanai koka iepakojuma marķētāju reģistrā, par augu aizsardzības līdzekļa reģistrāciju un uzturēšanu augu aizsardzības līdzekļu reģistrā, ko veic Valsts augu aizsardzības dienests, būs jāmaksā valsts nodeva.

Nodeva noteikta arī saskaņā ar Sēklu aprites likumu par sēklaudzētāju un sēklu tirgotāju reģistra un Latvijas augu šķirņu kataloga kārtošanu, par iesnieguma izvērtēšanu atļaujas izsniegšanai par tādu sēklu un sēklas kartupeļu materiāla izmantošanu, kas nav iegūts ar bioloģiskās lauksaimniecības ražošanas metodi, ko veic Valsts augu aizsardzības dienests.

Savukārt saskaņā ar Mēslošanas līdzekļu aprites likumu nodeva jāmaksā par atļaujas saņemšanu mēslošanas līdzekļa ievešanai vai tirdzniecībai, ko veic Valsts augu aizsardzības dienests un saskaņā ar Ciltsdarba likumu par ganāmpulka, dzīvnieku un novietņu reģistrēšanu un par dzīvnieku apzīmēšanai nepieciešamo dokumentu izsniegšanu, ko veic Lauksaimniecības datu centrs, un par kvalifikācijas sertifikāta izsniegšanu, ko veic Ciltsdarba valsts inspekcija, ir maksājama valsts nodeva.

Saskaņā ar Pārtikas aprites uzraudzības likumu par atļaujas izsniegšanu transportlīdzeklim pārtikas pārvadāšanai, ko veic Pārtikas un veterinārais dienests, un saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likumu par lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformācijas dokumentu sagatavošanu, ko veic Lauku atbalsta dienests, paredzēta valsts nodeva.

Savukārt saskaņā ar Dzīvnieku aizsardzības likumu par tāda suņa reģistrāciju, kurš apmācīts uzbrukt cilvēkam, ko veic Lauksaimniecības datu centrs, par atļauju izmantot dzīvnieku eksperimentos un apmācībā, par dzīvnieka pārvadātāja apliecības izsniegšanu, par atļaujas izsniegšanu transportlīdzeklim dzīvnieku pārvadāšanai jāmaksā valsts nodeva. Arī par atļauju savvaļas dzīvnieku kolekcijas izveidei un darbībai, ko veic Pārtikas un veterinārais dienests un par cirka dzīvnieka, dresūras dzīvnieka, cirka un dresūras numura viesizrāžu vietas reģistrāciju, ko veiks Pārtikas un veterinārais dienests vai Lauksaimniecības datu centrs, maksājama valsts nodeva.

Tāpat saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu par traktortehnikas, tās piekabes reģistrāciju ar valsts reģistrācijas numura zīmes izsniegšanu vai bez valsts reģistrācijas numura zīmes izsniegšanas, par traktortehnikas, tās piekabes noņemšanu no uzskaites un datu izslēgšanu no traktortehnikas un tās vadītāju informatīvās sistēmas, ko veic Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra, ir noteikta valsts nodeva.

Zemkopības ministrijas
Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!