• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 966 "Kārtība, kādā militārās aviācijas gaisa kuģi veic lidojumus Latvijas Republikas gaisa telpā". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.12.2006., Nr. 194 https://www.vestnesis.lv/ta/id/149179

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.968

Kārtība, kādā atlīdzināmi zaudējumi, kas sakarā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi dienesta darbību nodarīti minētās amatpersonas, tās laulātā, radinieka, adoptētā vai adoptētāja mantai vai veselībai

Vēl šajā numurā

06.12.2006., Nr. 194

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 966

Pieņemts: 21.11.2006.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).
Ministru kabineta noteikumi Nr.966

Rīgā 2006.gada 21.novembrī (prot. Nr.61 55.§)
Kārtība, kādā militārās aviācijas gaisa kuģi veic lidojumus Latvijas Republikas gaisa telpā
Izdoti saskaņā ar likuma "Par aviāciju" 117.pantu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā militārās aviācijas gaisa kuģi veic lidojumus Latvijas Republikas gaisa telpā (turpmāk - gaisa telpa).
2. Noteikumi attiecas uz Latvijas Republikas militārās aviācijas gaisa kuģiem, civilās aviācijas gaisa kuģiem, kurus izmanto Nacionālie bruņotie spēki, un ārvalstu militārās aviācijas gaisa kuģiem, kuri veic lidojumus gaisa telpā.
3. Militārās aviācijas gaisa kuģi lidojumus gaisa telpā veic saskaņā ar 1944.gada 7.decembra Konvenciju par starptautisko civilo aviāciju un nacionālajiem civilo aviāciju regulējošajiem normatīvajiem aktiem (turpmāk - vispārējā gaisa satiksme) vai atšķirīgi no civilajai aviācijai noteiktajām prasībām (turpmāk - operacionālā gaisa satiksme), ievērojot gaisa telpas elastīgas izmantošanas principu un šo noteikumu IV nodaļā minētos ierobežojumus.
4. Vispārējā gaisa satiksme un operacionālā gaisa satiksme vienlaikus nenotiek vienā un tajā pašā gaisa telpas struktūras elementā, izņemot gadījumus, ja militārās aviācijas gaisa kuģu lidojumus koordinē šo noteikumu 7.3.apakš­punktā noteiktajā kārtībā.
5. Prioritāti gaisa telpas izmantošanā attiecībā pret pārējiem gaisa telpas izmantotājiem (izņemot gaisa kuģus avārijas situācijā) Ministru kabineta instrukcijā noteiktajā kārtībā savas atbildības zonās nodrošina valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme" vai - atsevišķās gaisa satiksmes vadības zonās - gaisa satiksmes vadības dienesta dispečeri, kas neietilpst valsts akciju sabiedrībā "Latvijas gaisa satiksme", šādiem militārās aviācijas gaisa kuģu lidojumiem:

5.1. gaisa telpas patrulēšanas lidojumiem, lai vizuāli identificētu gaisa telpas izmantošanas kārtības un valsts robežas pārkāpēju, novirzītu to uz sākotnējo maršrutu vai ārpus Latvijas Republikas teritorijas robežām vai veiktu tā piespiedu nosēdināšanu;

5.2. lidojumiem sabiedriskās kārtības un drošības interesēs, kurus veic gaisa kuģa piespiedu nosēdināšanai vai kaujas darbības veikšanai pret gaisa kuģi Latvijas Republikas teritorijā, lai novērstu kaitējumu nacionālās drošības interesēm, ja ir pamats uzskatīt, ka gaisa kuģis tiek izmantots kā ierocis cilvēku iznīcināšanai;

5.3. avārijas, ugunsdzēsības un glābšanas darbu veikšanai un ārkārtējo situāciju izraisīto seku likvidēšanai, kā arī cilvēku un citu objektu meklēšanas un glābšanas darbu veikšanai vai minēto darbu atbalstam;

5.4. šo noteikumu 5.1.apakšpunktā minēto lidojumu gatavības pārbaudei.
II. Gaisa telpas izmantošanas koordinācija militārās aviācijas gaisa kuģu lidojumu laikā
6. Gaisa telpas izmantošanu koordinē saskaņā ar gaisa telpas elastīgas izmantošanas principiem visu gaisa telpas izmantotāju interesēs. Izmantojot gaisa telpu operacionālajai gaisa satiksmei, tiek ievērota visu gaisa telpas izmantotāju drošība.
7. Lai nodrošinātu gaisa telpas elastīgu izmantošanu saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 10.marta Regulu (EK) Nr.549/2004, ar ko nosaka pamatu Eiropas vienotās gaisa telpas izveidošanai (pamatregula), gaisa telpas pārvaldību īsteno:

7.1. stratēģiskajā līmenī - Satiksmes ministrija un Aizsardzības ministrija, izstrādājot pamatnostādnes gaisa telpas elastīgai izmantošanai;

7.2. operacionālajā līmenī - Aizsardzības ministrija un Satiksmes ministrija, izveidojot civilās un militārās gaisa telpas izmantošanas koordinācijas centru;

7.3. taktiskajā līmenī - valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme" un Nacionālo bruņoto spēku Gaisa spēki, pastāvīgi koordinējot gaisa telpas izmantošanu. Šo institūciju sadarbību gaisa telpas izmantošanas koordinācijā nosaka Ministru kabineta instrukcija.
III. Operacionālās gaisa satiksmes kārtība
8. Operacionālā gaisa satiksme notiek vizuālos vai instrumentālos meteoroloģiskos apstākļos.
9. Operacionālā gaisa satiksme nav civilās gaisa satiksmes vadības un plūsmas vadības subjekts.
10. Operacionālo gaisa satiksmi vada speciāli militārās aviācijas lidojumu vadībai apmācīts un pilnvarots gaisa satiksmes vadības personāls.
IV. Operacionālās gaisa satiksmes ierobežojumi
11. Militārās aviācijas gaisa kuģa lidojumu ātruma ierobežojumi:

11.1. militārās aviācijas gaisa kuģa lidojumus zemāk par 95.lidojumu līmeni veic ar ātrumu, kas nepārsniedz Maha skaitli 0,9 vai 575 mezglus;

11.2. militārās aviācijas gaisa kuģa lidojumus augstāk par 95.lidojumu līmeni līdz 300.lidojumu līmenim veic ar ātrumu, kas nepārsniedz Maha skaitli 0,95;

11.3. virsskaņas lidojumus veic ne zemāk par 300.lidojumu līmeni;

11.4. veicot šo noteikumu 5.1., 5.2. un 5.4.apakšpunktā minētos lidojumus, militārās aviācijas gaisa kuģi uz virsskaņas ātrumu pāriet augstumā, kas pārsniedz 3000 metru (10000 pēdu), un gaisa kuģis atrodas lidojuma augstuma uzņemšanas režīmā.
12. Militārās aviācijas gaisa kuģu lidojumu augstuma ierobežojumi lidojumiem vizuālos meteoroloģiskos apstākļos:

12.1. lidojumus maršrutā veic:

12.1.1. lidmašīnas - ne zemāk par 150 metriem (500 pēdām) virs pārlidojamās virsmas vai šķēršļiem, kas tuvāki par 600 metriem no lidojuma maršruta;

12.1.2. helikopteri - ne zemāk par 30 metriem (100 pēdām) virs pārlidojamās virsmas vai šķēršļiem, kas tuvāki par 150 metriem no lidojuma maršruta;

12.2. zemos lidojumus veic speciāli šim nolūkam izveidotās gaisa telpas zonās, ievērojot šādus ierobežojumus:

12.2.1. lidmašīnas - ne zemāk par 45 metriem (150 pēdām) virs pārlidojamās virsmas vai šķēršļiem, kas tuvāki par 150 metriem no lidojuma maršruta;

12.2.2. helikopteri - ne zemāk par 15 metriem (45 pēdām) virs pārlidojamās virsmas vai šķēršļiem, kas tuvāki par 50 metriem no lidojuma maršruta.
13. Militārās aviācijas lidmašīnas lidojumu laikā uzpilda degvielu speciāli šim nolūkam izveidotās zonās un maršrutos ne zemāk par 1500 metriem (5000 pēdām), helikopteri - ne zemāk par 150 metriem (500 pēdām).
14. Militārās aviācijas gaisa kuģi lidojumus vizuālos meteoroloģiskos apstākļos veic:

14.1. virs apdzīvotām vietām, kurās iedzīvotāju skaits pārsniedz 10000, ne zemāk par 300 metriem (1000 pēdām) virs augstākā šķēršļa;

14.2. virs apdzīvotām vietām, kurās iedzīvotāju skaits nepārsniedz 10000, ne zemāk par 150 metriem (500 pēdām) virs augstākā šķēršļa.
15. Militārās aviācijas gaisa kuģi lidojumus instrumentālos meteoroloģiskos apstākļos veic ne zemāk par 300 metriem (1000 pēdām) virs augstākā šķēršļa astoņu kilometru (4,3 jūras jūdžu) rādiusā no aprēķinātās gaisa kuģa atrašanās vietas.
Ministru prezidents A.Kalvītis

Aizsardzības ministrs A.Slakteris

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!