• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2006. gada 13. decembra rīkojums Nr. 954 "Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta darbības stratēģija 2007.-2009.gadam". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.12.2006., Nr. 200 https://www.vestnesis.lv/ta/id/149909-ipasu-uzdevumu-ministra-elektroniskas-parvaldes-lietas-sekretariata-darbibas-strategija-2007--2009-gadam

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.955

Par atteikumu nodot privatizācijai valsts nekustamo īpašumu Rīgā, Krišjāņa Barona ielā 115/117

Vēl šajā numurā

15.12.2006., Nr. 200

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 954

Pieņemts: 13.12.2006.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta rīkojums Nr.954

Rīgā 2006.gada 13.decembrī (prot. Nr.62 30.§)

Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta darbības stratēģija 2007.–2009.gadam

 

1. Apstiprināt Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta darbības stratēģiju 2007.–2009.gadam.

2. Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta darbības stratēģija 2007.–2009.gadam īstenojama piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu izskatīt Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot valsts budžeta projektu kārtējam gadam.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Īpašu uzdevumu ministre elektroniskās pārvaldes lietās I.Gudele

 


 

 

Ministru kabineta

2006.gada 13.decembra rīkojums Nr.954)

Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta darbības stratēģija 2007.–2009.gadam

(kopsavilkums)

Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta (turpmāk – sekretariāts) stratēģija 2007.–2009.gadam (turpmāk – stratēģija) ir vidēja termiņa plānošanas dokuments, kas apvieno sekretariāta politikas plānošanas dokumentus (programmas), institūcijas un finansējumu.

Sekretariāta darbības stratēģija paredzēta laikposmam no 2007. līdz 2009.gadam un laikposmam līdz vairāku gadu budžeta saistību ieviešanai. Plānots, ka katru gadu pirms budžeta plānošanas uzsākšanas stratēģija tiks papildināta un precizēta.

Stratēģija izstrādāta saskaņā ar plānošanas dokumentiem informācijas sabiedrības attīstības un elektroniskās pārvaldes jomā un citiem valsts attīstības politikas plānošanas dokumentiem un normatīvajiem aktiem.

Stratēģijā apkopoti sekretariāta darbības virzieni un kompetences jomas, kuras īsteno sekretariāta departamenti, struktūrvienības un padotības iestāde. Pasākumi un tiem paredzētais finansējums ir formulēts atbilstoši budžeta programmu izstrādes principam. Sekretariāta budžets sastāv no divām program­mām. Katrai budžeta programmai ir mērķis, kas pamato programmas īsteno­šanas nepieciešamību, un noteikti politikas un darbības rezultatīvie rādītāji, kas raksturo mērķa sasniegšanas izpildi laikposmā no 2007. līdz 2009.gadam.

Budžeta programmu ietvaros ir izvirzītas jaunas politikas iniciatīvas (to ietekme uz gaidāmajiem darbības rezultātiem atspoguļota kā B scenārijs), kā arī pamatota programmas īstenošanai nepieciešamo normatīvo aktu un politikas plānošanas dokumentu izstrāde un citi pasākumi.

Budžeta programmas “Informācijas sabiedrības un e-pārvaldes politika” ietvaros izdalītas apakšprogrammas, kuras domātas tikai budžeta plānošanai un kontrolei un tādējādi uztveramas kā instruments izvirzītās politikas sasniegšanai, nevis kā rīcības plāna pastāvīga sastāvdaļa.

Sekretariāts ir īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kurai ir šādas funkcijas:

1) valsts politikas izstrādes un īstenošanas organizēšana un koordinēšana elektroniskās pārvaldes, informācijas sabiedrības un informācijas tehnoloģiju jomā;

2) valsts un pašvaldību elektronisko pakalpojumu attīstības veicināšana un koordinēšana.

Sekretariāta darbības virsmērķis (misija) ir veidot labvēlīgus nosacījumus informācijas sabiedrības attīstībai.

Sekretariāts deleģēto funkciju izpildi un izvirzītā mērķa (misijas) sasniegšanu nodrošina, īstenojot šādus īstermiņa prioritāros uzdevumus atbilstoši Informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādnēm 2006.–2013.gadam:

1) veidot elektroniskos valsts pārvaldes pakalpojumus un izmantot infor­mācijas un komunikācijas tehnoloģijas (turpmāk – IKT), lai optimizētu pārvaldes funkcijas;

2) attīstīt izglītības nozares IKT infra­struktūru un izglītības digitālo saturu;

3) veicināt privātpersonām IKT pamatprasmju apgūšanu un IKT lietošanu;

4) ieviest drošu elektronisko parakstu un veicināt plaša elektronisko pakalpojumu klāsta izveidi;

5) nodrošināt publiskās informācijas pieejamību komersantiem pakalpojumu veidošanai;

6) veidot drošu informācijas sabiedrību.

Atbilstoši Elektroniskās pārvaldes attīstības programmai 2005.–2009.gadam, sadarbojoties ar citām valsts un pašvaldību institūcijām un izmantojot Eiropas Savienības struktūrfondu un Latvijas valsts budžeta līdzekļus, kā arī valsts pārvaldes un privātā sektora partnerattiecības e-pārvaldes infrastruktūras un pakalpojumu attīstības jomā, sekretariāts veic šādus uzdevumus:

1) sakārto valsts informācijas sistēmu (turpmāk – VIS) normatīvo vidi, izveido VIS reģistru un nodrošina VIS attīstības koordināciju;

2) integrē valsts reģistrus, tai skaitā uzlabo reģistru datu kvalitāti, izveido starpprogrammatūru un pakalpojumu sniegšanas infrastruktūru, īsteno dažādus reģistru integrācijas projektus;

3) izveido elektroniskās pārvaldes bāzes infrastruktūru, tai skaitā ievieš drošu e-parakstu, izveido pakalpojumu attīstības struktūrvienību, attīsta dažādus pakalpojumu sniegšanas kanālus, izveido valsts un pašvaldību e-pakalpojumu portālu, izveido e-pārvaldes infrastruktūras uzturēšanas un attīstīšanas struktūr­vienību;

4) izveido jaunus e-pakalpojumus (piemēram, e-iepirkums, izziņu un licenču e-pa­sūtīšana, e-iesniegumi);

5) izveido jaunas VIS (piemēram, elektroniskās deklarēšanas VIS, lietve­dības un dokumentu aprites VIS, iepirkuma sistēmas VIS, ģeogrāfiskās informā­cijas portāls);

6) veicina pašvaldību informācijas sistēmu attīstību;

7) informē sabiedrību par ieguvumiem, kas saistīti ar e-pārvaldes ieviešanu.

Sekretariāta uzdevumu veikšanai ir izveidotas divas budžeta programmas:

1) Informācijas sabiedrības un e-pārvaldes politika. Šīs programmas mērķis – ikvienam spēt izmantot IKT un to satura sniegtās iespējas, lai nodrošinātu augstu dzīves kvalitāti un uz zināšanām balstītu ekonomiku;

2) Eiropas Savienības un ārvalstu finansētie projekti. Šīs programmas mērķis – piesaistīti un efektīvi pārvaldīti Eiropas Savienības un ārvalstu finanšu instrumenti informācijas sabiedrības un e-pārvaldes projektu ieviešanai.

Īpašu uzdevumu ministre elektroniskās pārvaldes lietās I.Gudele

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!