• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2006. gada 6. decembra lēmums Nr. E02-139 "Administratīvā pārkāpuma lietā Nr.A/06/09/9". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 27.12.2006., Nr. 205 https://www.vestnesis.lv/ta/id/150466

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.1024

Noteikumi par tehniskajām prasībām navigācijas līdzekļiem

Vēl šajā numurā

27.12.2006., Nr. 205

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: E02-139

Pieņemts: 06.12.2006.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Konkurences padomes lēmums Nr.E02-139

Rīgā 2006.gada 6.decembrī

Administratīvā pārkāpuma lietā Nr.A/06/09/9

 

Konkurences padome, piedaloties SIA “Unisat satelīta televīzija” pārstāvim S.Žuravļovam, izskatīja administratīvā pārkāpuma lietu Nr.A/06/09/9 par Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.13 panta otrajā daļā paredzēto administratīvo pārkāpumu SIA “Unisat satelīta televīzija”, vienotais reģ.Nr.40003261600, juridiskā adrese Rīgā, Kalna ielā 2, darbībās un

 

konstatēja:

SIA “Unisat satelīta televīzija” reklāma (turpmāk tekstā – “Reklāma”), kurā izmantots komercapzīmējums YOTA, sniegta a/s “Delfi” interneta portāla Delfi meklētājā laika posmā no 22.09.2005. līdz 21.03.2006. un no 01.04.2006. līdz 07.08.2006.

Reklāmas devējs, ievērojot Reklāmas likuma 10.panta pirmajā daļā noteikto, ir SIA “Unisat satelīta televīzija”.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 10.panta otro daļu Reklāmas devējs ir atbildīgs par reklāmas saturu. Savukārt Reklāmas likuma 10.panta trešā daļa nosaka, ka Reklāmas devējs ir tiesīgs izgatavot, pasūtīt, izplatīt vai nodot izplatīšanai tikai tādu reklāmu, kas nav pretrunā ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem.

Konkurences padome 15.11.2006. pieņēma lēmumu Nr.131, kurā konstatēja, ka SIA “Unisat satelīta televīzija”, sniedzot Reklāmu, ir pārkāpusi Reklāmas likuma 3.panta pirmajā daļā reklāmai izvirzītās vispārīgās prasības par to, ka reklāmai jāatbilst godīgas konkurences principiem, 4.panta otrās daļas 6.punktā noteikto aizliegumu reklāmā izmantot cita uzņēmuma identificējošu komercapzīmējumu bez tā iekrišanas un 8.pantā noteikto maldinošas reklāmas aizliegumu.

Pamatojoties uz Reklāmas likuma 15.panta ceturtās daļas 5.punktu, 15.11.2006. uzsākta lietvedība Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.13 panta otrajā daļā paredzētā administratīvā pārkāpuma lietā Nr.A/06/09/9 un, pamatojoties uz Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa 215.8 un 246.pantu, 15.11.2006. SIA “Unisat satelīta televīzija” sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols RA Nr.600009 par administratīvo pārkāpumu, kas paredzēts Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.13 panta otrajā daļā.

SIA “Unisat satelīta televīzija” pārstāvis Š.Žuravļovs 04.12.2006. iepazinās ar administratīvā pārkāpuma lietā Nr.A/06/09/9 un lietā Nr.1948/06/09/11 Par SIA “YOTA Ltd” 01.08.2006. iesniegumu esošiem materiāliem. Paskaidrojumus, iebildumus, papildinājumus vai lūgumus administratīvā pārkāpuma lietā Nr.A/06/09/9 SIA “Unisat satelīta televīzija” nav iesniegusi.

Administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanas sēdē SIA “Unisat satelīta televīzija” pārstāvis S.Žuravļovs paskaidroja, ka atzīst SIA “Unisat satelīta televīzija” vainu un to, ka ir izdarīts pārkāpums. SIA “Unisat satelīta televīzija” lūdza ņemt vērā to, ka izdarītais pārkāpums nebija ļaunprātīga rīcība, kas iepriekš plānota, bet gan darbinieku zemas kompetences un nezināšanas rezultāts, to, ka SIA “Unisat satelīta televīzija” labprātīgi centusies novērst pārkāpumu, griežoties pie Reklāmas izplatītāja, lai izņemtu no Reklāmas strīdīgos atslēgvārdus, un centās panākt vienošanos ar konkurentu, kas nav izdevies, kā arī to, ka no izdarītā pārkāpuma konkurentiem nav radušies zaudējumi, jo Reklāmas izplatīšanas laikā bijuši tikai 16 klikšķi uz SIA “Unisat satelīta televīzija” saites. SIA “Unisat satelīta televīzija” ir guvusi mācību, pašlaik pārskata savus reklāmas materiālus un strādā pie mājas lapas pārveidošanas.

Konkurences padome attiecībā uz SIA “Unisat satelīta televīzija” sniegtajiem paskaidrojumiem, ka tās izdarītais Reklāmas likuma pārkāpums nav bijusi ļaunprātīga rīcība un nav radījusi zaudējumus konkurentiem, norāda, ka, ievērojot Reklāmas likuma 10.panta otrajā un trešajā daļā noteikto, kā arī saskaņā ar 15.panta ceturtās daļas 5.punktu un 15.panta piekto daļu, ja reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām, uzraudzības iestāde lemj par administratīvā soda piemērošanu arī tad, ja nav pierādījumu par nodarītiem zaudējumiem, kā arī trūkst pierādījumu par to, ka reklāmas devējs darbojies ļaunā nolūkā vai nevērīgi.

SIA “Unisat satelīta televīzija” ir izplatījusi Reklāmu, ar kuru pārkāptas Reklāmas likuma 3.panta pirmajā daļā reklāmai izvirzītās vispārīgās prasības par to, ka reklāmai jāatbilst godīgas konkurences principiem, 4.panta otrās daļas 6.punktā noteiktais aizliegums reklāmā izmantot cita uzņēmuma identificējošu komercapzīmējumu bez tā piekrišanas un 8.pantā noteiktais maldinošas reklāmas aizliegums.

SIA “Unisat satelīta televīzija” Reklāmā apzīmējums YOTA izmantots kā atslēgvārds tādā veidā, lai interneta lietotājs, kurš Delfi meklētājā meklē informāciju pēc atslēgvārda “YOTA”, kā pirmo starp meklēšanas rezultātiem ekrāna augšpusē zem nosaukuma “Īpašie kontakti” atrastu informāciju par SIA “Unisat satelīta televīzija”, kas vienlaikus ir arī saite uz SIA “Unisat satelīta televīzija” mājas lapu www.unisat.lv. SIA “Unisat satelīta televīzija” nav saņēmusi SIA “YOTA Ltd” piekrišanu izmantot Reklāmā tās komercapzīmējumu YOTA Reklāmā. Reklāmā apzīmējums YOTA izmantots bez skaidrojuma, kādā sakarā tas izmantots, nav arī sasaistīts ar precēm, kuras SIA “Unisat satelīta televīzija” iepirkusi no SIA “YOTA Ltd” ar tās komercapzīmējumu, un nav arī sniegtas jebkādas citas paskaidrojošas norādes. Reklāmā nepastāvot skaidrojumam, kādā nolūkā (sakarā) izmantots komercapzīmējums “YOTA”, Reklāmas vēstījuma saņēmējiem var rasties neskaidrības par SIA “Unisat satelīta televīzija” un SIA “YOTA Ltd” faktisko saistību. Šādu neskaidrību rezultātā patērētāji var izdarīt ekonomisko izvēli par labu SIA “Unisat satelīta televīzija”, būdami pārliecināti, ka saņem pakalpojumus vai pērk preces no ar SIA “YOTA Ltd” saistīta vai vismaz īpašās attiecībās esoša uzņēmuma, piemēram, SIA “YOTA Ltd” oficiālā pārstāvja. Tādējādi SIA “Unisat satelīta televīzija” Reklāmā izmantojusi SIA “YOTA Ltd” komerpcapzīmējumu bez tās piekrišanas, Reklāma ir maldinoša un nav veidota atbilstoši godīgas konkurences principiem. Ņemot vērā minēto, SIA “Unisat satelīta televīzija” ir izdarījusi administratīvo pārkāpumu, atbildība par kuru paredzēta Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.13 panta otrajā daļā. Par normatīvajiem aktiem neatbilstošas reklāmas sniegšanu persona ir saucama pie administratīvās atbildības.

Konkurences padome, izvērtējusi administratīvajā lietā Nr.1948/06/09/11 un administratīvā pārkāpuma lietā Nr.A/06/09/9 esošos pierādījumus, konstatē sekojošo.

Administratīvā pārkāpuma lietā Nr.A/06/09/9 nepastāv apstākļi, kuru dēļ SIA “Unisat satelīta televīzija” nav piemērojams administratīvais sods.

Saskaņā ar Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.13 panta otro daļu “Par likumā aizliegtas reklāmas sniegšanu vai izplatīšanu uzliek naudas sodu (..) juridiskajām personām – līdz desmit tūkstoš latiem”.

Nosakot SIA “Unisat satelīta televīzija” uzliekamo naudas soda apmēru, Konkurences padome ņem vērā Reklāmas atsevišķo sastāvdaļu un kopējo saturu, pasniegšanas veidu un noformējumu (Reklāmā informācija par SIA “Unisat satelīta televīzija” sniegta zem nosaukuma Īpašie kontakti, kā atslēgvārdu ievadot YOTA, no kā Reklāmas vēstījuma saņēmējiem var rasties neskaidrības par SIA “Unisat satelīta televīzija” un SIA “YOTA Ltd” faktisko saistību, un tā tie var tikt maldināti), Reklāmas izplatīšanas ilgumu, kas vērtējams kā ilgs laika posms (Reklāma izplatīta laika posmā no 22.09.2005. līdz 21.03.2006. un no 01.04.2006. līdz 07.08.2006.), apstākļi, ka mājas lapas www.unisat.lv (prioritārās saites) apmeklējumu skaits, meklējot informāciju pēc atslēgvārda YOTA, piemēram, laika posmā no 01.04.2006. līdz 30.08.2006. ir mazs, t.i., 16 klikšķi), un Reklāmas izplatīšanas veidu (Reklāma bija pieejama tikai tiem Delfi meklētāja lietotājiem, kuri kā atslēgvārdu ievadījuši YOTA), kā arī ņem vērā vainu mīkstinošos apstākļus, tas ir, ka SIA “Unisat satelīta televīzija” labprātīgi pārkāpumu izbeigusi pirms lietas ierosināšanas un atzīst, ka ir izdarījusi pārkāpumu.

Ņemot vērā minētos apstākļus, to, ka ir izdarīts administratīvais pārkāpums un lietā nepastāv apstākļi, kas ir pamats lietvedības izbeigšanai (Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa 239.pants), kā arī nepastāv apstākļi, lai nepiemērotu administratīvo sodu, un tā iemesla dēļ, lai atturētu pārkāpēju un citus tirgus dalībniekus no administratīvo pārkāpumu izdarīšanas, kā arī šādu pārkāpumu atkārtošanās, nepieciešams SIA “Unisat satelīta televīzija” piemērot administratīvo sodu. Lemjot par naudas soda piemērošanu, Konkurences padome ņem vērā Administratīvā procesa likuma 4.pantu un 66.panta pirmo daļu, lai noteiktu lēmuma par personas sodīšanu nepieciešamību, piemērotību, vajadzību un atbilstību, konkrētajā gadījumā ievērojot samērību starp pie atbildības sauktā tirgus dalībnieka rīcību un tam uzliekamo ierobežojumu, konkurentu, kā arī patērētāju (visas sabiedrības) tiesiskās intereses, t.sk. tiesības saņemt Reklāmas likuma noteikumiem atbilstošu reklāmu, tiesības uz godīgu konkurenci, un šo interešu aizskārumu, to, ka piemērojamām sankcijām jābūt efektīvām un atturošām, SIA “Unisat satelīta televīzija” finansiālo stāvokli, faktu, ka ir konstatēti atbildību mīkstinošie, bet nav konstatēti atbildību pastiprinošie apstākļi. Izvērtējusi iepriekš minētos apstākļus un apsvērumus, Konkurences padome uzskata, ka SIA “Unisat satelīta televīzija” ir uzliekams naudas sods Ls 500 apmērā par Reklāmas likuma noteikumiem neatbilstošas Reklāmas izplatīšanu.

Pārbaudījusi un izvērtējusi lietas Nr.1948/06/09/11 un lietas Nr.A/06/09/9 materiālus, pamatojoties uz Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa 14.1 pantu, 23.panta pirmās daļas 2.punktu, 33.pantu, 166.13 panta otro daļu, 215.8 pantu, 274.pantu, 275.panta pirmās daļas 1.punktu un 299.pantu, Administratīvā procesa likuma 4.pantu un 66.panta pirmo daļu, Konkurences padome

 

nolēma:

uzlikt SIA “Unisat satelīta televīzija”, vienotais reģ.Nr. 40003261600, naudas sodu Ls 500 (pieci simti latu) apmērā. Uzlikto naudas sodu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no lēmuma saņemšanas dienas ieskaitīt valsts budžetā (Valsts kasē, reģ.Nr.90000050138, kontā Nr.LV93TREL1060001010900, kods TRELLV22), norādot lēmuma par naudas soda uzlikšanu numuru un datumu.

Par uzliktā naudas soda samaksu SIA “Unisat satelīta televīzija” 10 dienu laikā paziņot Konkurences padomei.

Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā rajona tiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.

Konkurences padomes priekšsēdētāja I.Jaunzeme

Sekretāre N.Volčenko

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!