• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 17. janvāra rīkojums Nr. 36 "Par atteikumu nodot privatizācijai valstij piederošās valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Sertifikācijas un testēšanas centrs" kapitāla daļas". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.01.2007., Nr. 11 https://www.vestnesis.lv/ta/id/151655

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.37

Grozījums Ministru kabineta 1997.gada 21.oktobra rīkojumā Nr.531 "Par valsts dzīvojamo māju nodošanu privatizācijai"

Vēl šajā numurā

18.01.2007., Nr. 11

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 36

Pieņemts: 17.01.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.36

Rīgā 2007.gada 17.janvārī (prot. Nr.4 9.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai valstij piederošās valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas un testēšanas centrs” kapitāla daļas

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050) ir izskatījis:

1.1. akciju sabiedrības “Inspecta Latvia” (vienotais reģistrācijas Nr.40003130421, juridiskā adrese – Rīga, Skolas iela 13, LV-1048) 2006.gada 27.jūlijā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 27.jūlijā ar Nr.3.14);

1.2. sabiedrības ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” (vienotais reģistrācijas Nr.40003732998, juridiskā adrese – Rīga, Ausekļa iela 8–25, LV-1010) 2006.gada 30.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 30.augustā ar Nr.3.34).

2. Privatizācijas ierosinātāji:

2.1. akciju sabiedrība “Inspecta Latvia” ierosina privatizēt valstij piederošos 100 % valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas un testēšanas centrs” kapitāla daļu;

2.2.  sabiedrība ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” ierosina privatizēt valstij piederošos 100 % valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas un testēšanas centrs” kapitāla daļu.

3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas un testēšanas centrs” (turpmāk – testēšanas centrs) tika izveidota saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 4.augusta rīkojumu Nr.550 “Par valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas un testēšanas centrs” izveidi”, reorganizējot Zemkopības ministrijas pārziņā esošu bezpeļņas organizāciju valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Lauksaimniecības tehnikas sertifikācijas un testēšanas centrs”;

3.2. testēšanas centrs 2004.gada 9.septembrī ir reģistrēts komercreģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr.40003025542 (juridiskā adrese – Cēsu rajons, Priekuļu pagasts, Dārza iela 12, LV-4126). Testēšanas centra pamatkapitāls ir 236000 latu, un vienas kapitāla daļas nominālvērtība – viens lats. Testēšanas centra valstij piederošo kapitāla daļu (100 %) turētāja ir Zemkopības ministrija;

3.3. saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.pantu publiska persona komercdarbību var veikt likumā noteiktajos gadījumos. Komercdarbības veikšanai publiska persona saskaņā ar likumu dibina komercsabiedrību. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 1., 2. un 3.punktu testēšanas centrs nodrošina sabiedrības interešu īstenošanu valstij stratēģiski svarīgā nozarē, kurā pastāv dabiskais monopols, tādējādi nodrošinot attiecīgā pakalpojuma pieejamību – lauksaimniecības un mežsaimniecības tehnikas atbilstības novērtēšanu un testēšanu;

3.4. saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40.panta pirmo daļu publiska persona var deleģēt citai publiskai personai tādu pārvaldes uzdevumu, kas ietver pārvaldes lēmumu pieņemšanu. Testēšanas centrs pieņem lēmumus par lauksaimniecības un mežsaimniecības tehnikas, tai skaitā traktortehnikas, atbilstību vai neatbilstību normatīvajiem aktiem;

3.5. saskaņā ar likuma “Par atbilstības novērtēšanu” 1.panta pirmās daļas 9.apakšpunktu un 5.panta pirmo daļu lauksaimniecības un mežsaimniecības tehnikas, tai skaitā traktortehnikas, atbilstības novērtēšana ir reglamentētā sfēra, kas pakļauta normatīvajos aktos noteiktajai obligātajai produktu, procesu vai pakalpojumu atbilstības novērtēšanai, jo tehnika var apdraudēt cilvēka veselību, drošību, vidi vai citas sabiedrības intereses;

3.6. testēšanas centrs atbilstoši normatīvajos aktos paredzētajam deleģējumam:

3.6.1.  izvērtē Latvijā ievestās tehnikas atbilstības sertifikātus, jo saskaņā ar likuma “Par atbilstības novērtēšanu” 18.panta pirmo daļu savstarpējo atzīšanu var ierobežot, pamatojoties uz sabiedrības veselības un drošības, cilvēka dzīvības un veselības aizsardzības apsvērumiem;

3.6.2. saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 15.1 panta trešo daļu veic traktortehnikas vai tās piekabju un to sastāvdaļu sertificēšanu un testēšanu;

3.6.3. saskaņā ar 2006.gada 27.jūnija Ministru kabineta noteikumu Nr.535 “Lauksaimniecībā vai mežsaimniecībā izmantojamo traktoru, piekabju un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas noteikumi” 4.punktu veic transportlīdzekļu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu;

3.6.4. saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 4.augusta rīkojumu Nr.550 “Par valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas un testēšanas centrs” izveidi” 2.1.3.apakšpunktu veic atbilstības novērtēšanu satiksmē neizmantojamo mehānismu dzinējiem un saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumiem Nr.1047 “Noteikumi par autoceļiem neparedzētās mobilās tehnikas iekšdedzes motoru radīto piesārņojošo vielu emisiju gaisā” kontrolē šo dzinēju radīto piesārņojošo vielu emisiju gaisā;

3.7. testēšanas centrs ir izveidots, lai izpildītu Latvijas starptautiskās tiesiskās saistības. Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 26.maija Direktīvu 2003/37/EK, kas attiecas uz tipa apstiprinājumu lauksaimniecības vai mežsaimniecības traktoriem, to piekabēm un maināmām velkamām mašīnām kopā ar to sistēmām, detaļām un atsevišķām tehniskām vienībām un ar ko atceļ Direktīvu 74/150/EEK, Latvija reģistrē jaunus tipa apstiprinājumu saņēmušus transportlīdzekļus, atļauj tos pārdot vai nodot ekspluatācijā, pamatojoties uz to uzbūvi un darbību, tikai tad, ja tiem ir klāt spēkā esošs atbilstības sertifikāts.

Testēšanas centrs darbojas nozarē, kurā pastāv vēsturiski izveidojies dabiskais monopols, – traktortehnikas atbilstības novērtēšanā un testēšanā. Ņemot vērā pašreizējos Latvijā ražotās lauksaimniecības un mežsaimniecības mašīnbūves produkcijas veidus un apjomus, citām komercsabiedrībām Latvijā nav rentabli saglabāt traktortehnikas atbilstības novērtēšanas un testēšanas funkcijas;

3.8. testēšanas centrs ir Eiropas Komisijā paziņota institūcija šādās atbilstības novērtēšanas jomās:

3.8.1. par Eiropas Komisijas tipa apstiprināšanu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 26.maija Direktīvai 2003/37/EK, kas attiecas uz tipa apstiprinājumu lauksaimniecības vai mežsaimniecības traktoriem, to piekabēm un maināmām velkamām mašīnām kopā ar to sistēmām, detaļām un atsevišķām tehniskām vienībām, – no 2004.gada 2.marta;

3.8.2. par Eiropas Komisijas tipa apstiprināšanu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 1998.gada 22.jūnija Direktīvai 98/37/EK par dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz mašīnām – no 2004.gada 6.maija;

3.9. testēšanas centrs ir Baltijas reģionā vienīgā starptautiski akreditētā institūcija lauksaimniecības un mežsaimniecības tehnikas jomā;

3.10. testēšanas centrs ir noslēdzis šādus starptautiskās sadarbības līgumus:

3.10.1. ar Lietuvas mašīnu izmēģināšanas staciju – 1999.gada 3.septembrī;

3.10.2. ar Baltkrievijas valsts metroloģijas institūtu BelGIM – 2006.gada 15.maijā;

3.10.3. ar Čehijas Republikas Valsts lauksaimniecības un mežsaimniecības sertifikācijas institūtu – 2000.gada 29.decembrī;

3.10.4. ar Ukrainas mobilās tehnikas zinātniski pētniecisko institūtu – poligonu (INPOMT) un atklāto akciju sabiedrību “Harkovas traktoru rūpnīca” – 2005.gada 14.oktobrī.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome), lemjot par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šī valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.

5. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.pantā ietvertajiem valsts pārvaldes principiem valsts pārvalde darbojas sabiedrības interesēs. Saglabājot testēšanas centru valsts īpašumā, tiktu nodrošināta sabiedrības interesēm atbilstoša valsts kontrole pār valsts funkciju veikšanu atbilstības novērtēšanas jomā.

6. Ikvienas personas tiesību ierobežojuma pamatā ir apstākļi un argumenti, kādēļ tas vajadzīgs, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu interešu labā. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, ir jāatbilst samērīguma principam, proti, ja publiskā vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, ir jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm.

7. No minētajiem apsvērumiem secināms, ka testēšanas centra privatizācija apgrūtinātu Latvijas un starptautiskajos normatīvajos aktos ietverto prasību izpildi, kā arī attiecīgo valsts funkciju kontroli.

8. Ievērojot minēto un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu un Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta sesto daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt akciju sabiedrības “Inspecta Latvia” un sabiedrības ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” privatizācijas ierosinājumus un atteikt nodot privatizācijai valstij piederošās testēšanas centra kapitāla daļas.

9. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) viena mēneša laikā no rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Zemkopības ministrs M.Roze

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!