Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Latvijas pozīciju Eiropas Savienības līmeņa izglītības jautājumos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.02.2007., Nr. 30 (3606) https://vestnesis.lv/ta/id/153255

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursi

Vēl šajā numurā

20.02.2007., Nr. 30 (3606)

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par Latvijas pozīciju Eiropas Savienības līmeņa izglītības jautājumos

Piektdien, 16.februārī, izglītības un zinātnes ministre Baiba Rivža piedalījās kārtējā Eiropas Savienības (ES) Izglītības, jaunatnes un kultūras ministru padomes sanāksmē. Sanāksmes gaitā ministre aizstāvēja mūsu valsts pozīciju vairākos būtiskos ES līmeņa izglītības jautājumos.

Vēstījums pavasara Eiropadomei. Sanāksmes dalībnieki, tajā skaitā Latvija, atbalstīja dokumentu “Padomes ieguldījums (izglītības jomā) pavasara Eiropadomei – galvenie vēstījumi pavasara Eiropadomei”. Vēstījumā akcentēts 2006.gadā paveiktais, īstenojot programmu “Izglītība un apmācība – 2010”. Vēl vēstījumā izteikts aicinājums turpināt iesākto, lai stiprinātu dažādus izglītības līmeņus, augstākās izglītības modernizēšanu, profesionālās izglītības un apmācības kvalitātes un pievilcības nodrošināšanu.

Pieņemtais vēstījums skar arī investīcijas izglītībā un apmācībā, norādot, ka tām ir izšķiroša nozīme Eiropas nākotnē. Dokumentā akcentēta nepieciešamība turpināt izmantot ES piedāvātās iespējas, struktūrfondu piedāvāto atbalstu.

Izglītība un apmācība pēc 2010.gada. Runājot par izglītības un apmācības attīstību ES pēc 2010.gada, ministre B.Rivža uzsvēra izglītības nozīmi sekmīgā Lisabonas stratēģijas īstenošanā, proti, izveidot uz zināšanām balstītu ekonomiku. B.Rivža atzīmēja, ka ļoti svarīgi sekmēt programmas “Izglītība un apmācība – 2010” īstenošanu un padarīt to atpazīstamāku. Viņa piebilda, ka šī programma ir Lisabonas stratēģijas stūrakmens un bez izglītības nav zināšanu.

Ministre uzsvēra, ka arī pēc 2010.gada jebkuras ES dalībvalsts, tajā skaitā Latvijas, mērķis ir nodrošināt katram iedzīvotājam iespēju iegūt kvalitatīvu izglītību mūža garumā atbilstoši indivīda interesēm, spējām un valsts ekonomiskajām vajadzībām. B.Rivža ar prieku paziņoja, ka tieši pirms šīs ES ministru padomes Latvijas valdība apstiprināja “Mūžizglītības politikas pamatnostādnes 2007.–2013.gadam”, kas ir pirmais nacionāla līmeņa mūžizglītības politikas plānošanas dokuments. Tas skaidri ietver mūsdienu izglītības tendences un parāda to praktiskās ieviešanas modeli Latvijā. Pamatnostādņu īstenošana veicinās sabalansētas un uz zināšanām balstītas sabiedrības un valsts attīstību.

Vardarbība un drošība. Būtiska bija Polijas un Grieķijas iniciatīva par vardarbības mazināšanu un drošas vides veicināšanu izglītības iestādēs. Tika norādīta nepieciešamība veikt pasākumus ES līmenī, lai kopīgi cīnītos pret vardarbību un veicinātu drošu vidi skolās (tajā skaitā – saistībā ar narkotiskajām vielām, naudas izspiešanu, pornogrāfiju internetā, aizraušanos ar datorspēlēm, mobilā telefona lietošanu stundu laikā u.c.).

Latvija konceptuāli atbalsta šo iniciatīvu – ES līmenī kopīgi risināt minēto jautājumu. Piemēram, izmantojot ES piedāvātās iespējas, apmainoties viedokļiem, izzinot dalībvalstu labās prakses piemērus, nosakot ierobežojumus un veicinot dalībvalstu sadarbību.

EK iecere: 2009.gadu veltīt izglītībai, kultūrai un jaunradei. Sanāksmes noslēgumā Eiropas Komisija informēja par ieceri 2009.gadu veltīt izglītības, kultūras un jaunrades jautājumiem. Latvija pieņem šo informāciju zināšanai.

Izglītības un zinātnes ministrijas Komunikācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!