• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 21. februāra rīkojums Nr. 107 "Par atteikumu nodot privatizācijai valstij piederošās valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Autotransporta direkcija" kapitāla daļas". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.02.2007., Nr. 33 https://www.vestnesis.lv/ta/id/153495

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.108

Par atteikumu nodot privatizācijai valsts akciju sabiedrību "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs"

Vēl šajā numurā

23.02.2007., Nr. 33

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 107

Pieņemts: 21.02.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.107 

Rīgā 2007.gada 21.februārī (prot. Nr.14 36.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai valstij piederošās valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” kapitāla daļas

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050) ir izskatījis:

1.1. Oskara Galandera 2006.gada 31.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.3.36);

1.2. sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Alto” (vienotais reģistrācijas Nr.40003338179, juridiskā adrese – Rīga, Avotu iela 1, LV-1011) 2006.gada 31.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.3.37);

1.3. sabiedrības ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” (vienotais reģistrācijas Nr.40003732998, juridiskā adrese – Rīga, Ausekļa iela 8–25, LV-1010) 2006.gada 31.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.3.34).

2. Privatizācijas ierosinātāji:

2.1. Oskars Galanders ierosina privatizēt valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” 141207 valstij piederošās kapitāla daļas;

2.2. sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Alto” ierosina privatizēt valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” 141207 valstij piederošās kapitāla daļas;

2.3. sabiedrība ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” ierosina privatizēt valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” 141207 valstij piederošās kapitāla daļas.

3. Pēc privatizācijas ierosinājumu izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” (turpmāk – kapitālsabiedrība) 1999.gada 1.februārī ir reģistrēta Uzņēmumu reģistrā ar Nr.0003429317, 2004.gada 1.novembrī, pamatojoties uz Ministru kabineta 2004.gada 12.oktobra rīkojumu Nr.751 “Par bezpeļņas organizācijas valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” pārveidošanu par valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību”, pārreģistrēta komercreģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr.40003429317 (juridiskā adrese – Rīga, Brīvības iela 48/50, LV-1011). Kapitālsabiedrības pamatkapitāls ir 141207 lati, un valstij piederošo kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes ministrija;

3.2. saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.pantu publiska persona komercdarbību var veikt likumā noteiktajos gadījumos, un šīs darbības veikšanai publiska persona saskaņā ar likumu dibina komercsabiedrību. Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 3. un 6.punkta noteiktajā kārtībā, kā arī saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40.panta pirmo daļu kapitālsabiedrība nodrošina valsts pārvaldes funkciju administrēšanu valstij stratēģiski svarīgā nozarē – autopārvadājumu jomā. Kapitālsabiedrība atbilstoši sabiedrības interesēm nodrošina augstāku kvalitātes standartu autotransporta nozarē saskaņā ar galveno darbības kvalitātes vērtēšanas kritēriju – personām sniegto pakalpojumu kvalitāti;

3.3. kapitālsabiedrība saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 5.1, 6., 30., 32. un 34.pantu un Dzelzceļa likuma 24.pantu veic šādas valsts pārvaldes funkcijas autopārvadājumu un sabiedriskā transporta jomas administrēšanā:

3.3.1. autopārvadājumu jomā:

3.3.1.1. nodrošina ar autopārvadājumiem saistīto darbību kvalitāti un attīstību;

3.3.1.2. veido un administrē autotransporta nozares informatīvās datu bāzes;

3.3.1.3. nodrošina valsts pārvaldes funkciju veikšanai nepieciešamo informāciju autotransporta nozarē;

3.3.1.4. nodrošina starptautiskajos starpvaldību un starpministriju līgumos paredzētās darbības;

3.3.1.5. nodrošina Latvijas dalību starp­tautisko autopārvadājumu nolīgu­mu darbības ietvaros izveidoto kopējo komisiju, Eiropas transporta ministru konferences (ETMK) Autotransporta grupas un citu ar autotransporta nozari saistītu starptautisku organizāciju sanāksmēs;

3.3.1.6. nodrošina transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites digitālās kontrolierīces (tahogrāfa) karšu izsniegšanu, anulēšanu un apturēšanu uz laiku;

3.3.1.7. nodrošina un veic atļauju izsniegšanu starptautiskajiem pasažieru un kravas pārvadājumiem ar autotransportu;

3.3.1.8. veic kravas un pasažieru pārvadājumu licencēšanu, izsniedz pasažieru un kravas pašpārvadājumu sertifikātus, kā arī veic to personu, kas uzņēmumā vada autopārvadājumu operācijas (atbildīgās personas), un bīstamo kravu konsultantu sertifikāciju;

3.3.1.9. nodrošina regulāro tālsatiksmes maršrutu atklāšanu vai grozīšanu, izsniedzot attiecīgu atļauju;

3.3.1.10. apstiprina regulāro pārvadājumu tālsatiksmes kustības maršrutus un saskaņo rajonu maršrutu ar rajona padomi;

3.3.2. dzelzceļa pārvadājumu jomā veic dzelzceļa pārvadājumu pasūtījumus valsts vārdā;

3.4. kapitālsabiedrība ir izveidota atbilstoši starptautisko publisko tiesību līgumos izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privati­zācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome), lemjot par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai šī valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts ir nepieciešams.

5. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta trešo daļu valsts pārvalde darbojas sabiedrības interesēs. Saglabājot kapitālsabiedrību valsts īpašumā, tiktu nodrošināta sabiedrības interesēm atbilstoša valsts kontrole pār valsts funkciju veikšanu un iedzīvotājiem būtu pieejami kvalitatīvi pakalpojumi kravas un pasažieru autopārvadājumu un dzelzceļa pārvadājumu jomā.

6. Ikvienas personas tiesību ierobežojumu pamatā ir apstākļi un argumenti, kādēļ tas vajadzīgs, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu interešu labā. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, ir jāatbilst samērīguma principam, proti, ja publiska vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, ir jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm.

Tādējādi atbilstoši Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmās daļas 4.punktam labums, ko iegūst valsts, noraidot Oskara Galandera, sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Alto” un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” privatizācijas ierosinājumus, ir lielāks nekā minēto privatizācijas ierosinātāju ieguvums.

7. No minētajiem apsvērumiem secināms, ka kapitālsabiedrības privati­zācijas ierosinājumi ir noraidāmi un tā nav nododama privatizācijai.

8. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu, Valsts pārvaldes iekārtas likuma 6. un 9.pantu, 10.panta trešo daļu, 40.panta pirmo daļu un 88.panta pirmās daļas 3. un 6.punktu, Ministru kabinets nolemj noraidīt Oskara Galandera, sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Alto” un sabiedrības ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” privatizācijas ierosinājumus par valstij piederošo kapitāl­sabiedrības kapitāla daļu privatizāciju.

9. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Satiksmes ministrs A.Šlesers

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!