• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 27. februāra noteikumi Nr. 146 "Valsts speciālās izglītības centra nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 2.03.2007., Nr. 37 https://www.vestnesis.lv/ta/id/153850

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.147

Rīgas Tehniskās koledžas nolikums

Vēl šajā numurā

02.03.2007., Nr. 37

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 146

Pieņemts: 27.02.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.146

Rīgā 2007.gada 27.februārī (prot. Nr.16 25.§)
Valsts speciālās izglītības centra nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Valsts speciālās izglītības centrs (turpmāk - centrs) ir izglītības un zinātnes ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.
2. Centra darbības mērķis ir sekmēt izglītojamo spējām, veselības stāvoklim un attīstības līmenim atbilstošas izglītības ieguvi, kā arī koordinēt speciālās izglītības atbalsta sistēmas darbību Latvijā.
II. Centra funkcijas, uzdevumi un kompetence
3. Lai īstenotu šo noteikumu 2.punktā minēto mērķi, centrs veic šādas funkcijas:

3.1. sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju, rajonu un republikas pilsētu pašvaldībām, speciālās izglītības attīstības centriem, speciālās izglītības un vispārējās izglītības iestādēm, kurās ir vai kurās tiks integrēti izglītojamie ar speciālām vajadzībām, un citām institūcijām īsteno valsts politiku, lai nodrošinātu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām atbilstošu izglītību;

3.2. izstrādā priekšlikumus par nepieciešamajiem normatīvajiem aktiem, kas saistīti ar izglītības pakalpojumu nodrošināšanu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām;

3.3. vispārējās izglītības iestādēs organizē konsultatīvi metodisko darbu izglītojamo ar speciālām vajadzībām izglītības nodrošināšanai;

3.4. sniedz metodisku un praktisku palīdzību pašvaldībām un to institūcijām speciālās izglītības jomā;

3.5. nodrošina Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas darbību;

3.6. apkopo izglītības politikas analīzei un veidošanai nepieciešamo informāciju speciālās izglītības jomā.
4. Lai nodrošinātu šo noteikumu 3.punktā minēto funkciju izpildi, centrs veic šādus uzdevumus:

4.1. sagatavo un apkopo priekšlikumus, lai izstrādātu speciālās izglītības saturu, speciālās izglītības programmas un citus normatīvo aktu projektus, kā arī nodrošinātu tajos noteikto prasību īstenošanas koordināciju un metodisko vadību;

4.2. izveido internetā informatīvo resursu par izglītojamo ar speciālām vajadzībām izglītības jautājumiem;

4.3. lai veicinātu speciālās izglītības attīstību, izstrādā metodiskos ieteikumus vispārējās un speciālās izglītības iestādēm, speciālās izglītības attīstības centriem un pedagoģiski medicīniskajām komisijām;

4.4. sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju un augstākās izglītības un zinātnes institūcijām atbilstoši centra kompetencei organizē tālākizglītības kursus un seminārus izglītojamo ar speciālām vajadzībām izglītības jomā;

4.5. nodrošina centra līdzdalību starptautiskos pasākumos un projektos, kas saistīti ar izglītojamo ar speciālām vajadzībām izglītību, kā arī konsultē izglītības iestādes un organizācijas par līdzdalības iespējām starptautiskajos pasākumos un projektos;

4.6. koordinē speciālās izglītības atbalsta sistēmas izveidi;

4.7. ievērojot valsts un pašvaldību pedagoģiski medicīnisko komisiju atzinumus, nodrošina iespēju iegūt izglītību izglītojamiem ar speciālām vajadzībām;

4.8. īsteno speciālo izglītību regulējošajos normatīvajos aktos centram noteiktos uzdevumus.
5. Centram ir šādas tiesības:

5.1. sadarboties ar citām valsts un pašvaldību institūcijām, nevalstiskām organizācijām, kā arī starptautiskām institūcijām speciālās izglītības jomā;

5.2. ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos pieprasīt un saņemt no privātpersonām darbības nodrošināšanai nepieciešamo informāciju;

5.3. veidot ekspertu komisijas un darba grupas priekšlikumu izstrādei speciālās izglītības kvalitātes novērtēšanai un pedagoģiski medicīnisko komisiju darbības un konfliktu izvērtēšanai;

5.4. publicēt centra izstrādnes un metodiskos materiālus, izmantojot centra simboliku.
III. Centra struktūra un amatpersonu kompetence
6. Centra darbu vada centra direktors. Centra direktors ir valsts civildienesta ierēdnis, kuru ieceļ amatā un atbrīvo no amata izglītības un zinātnes ministrs.
7. Centra direktors pilda Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas.
8. Centra direktoram ir vietnieks.
9. Centra direktors nosaka centra struktūru.
IV. Centra darbības tiesiskuma nodrošināšana un pārskatu sniegšana
10. Centra direktors ir atbildīgs par pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.
11. Centra amatpersonu un darbinieku izdotos administratīvos aktus un faktisko darbību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu centra direktoram. Centra direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā.
12. Centra direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Izglītības un zinātnes ministrijā. Izglītības un zinātnes ministrijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā.
13. Centrs ne retāk kā reizi gadā sniedz izglītības un zinātnes ministram pārskatu par centra funkciju izpildi un budžeta līdzekļu izlietojumu, kā arī normatīvajos aktos par gada publisko pārskatu saturu un to sagatavošanas kārtību noteiktajā kārtībā sagatavo gada publisko pārskatu. Izglītības un zinātnes ministram ir tiesības jebkurā laikā pieprasīt pārskatu par centra darbību.
V. Noslēguma jautājums
14. Noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 2.aprīli.
Ministru prezidents A.Kalvītis

Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!