Rīgā 2007.gada 27.februārī (prot. Nr.16 25.§)
3.1. sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju, rajonu un republikas pilsētu pašvaldībām, speciālās izglītības attīstības centriem, speciālās izglītības un vispārējās izglītības iestādēm, kurās ir vai kurās tiks integrēti izglītojamie ar speciālām vajadzībām, un citām institūcijām īsteno valsts politiku, lai nodrošinātu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām atbilstošu izglītību;
3.2. izstrādā priekšlikumus par nepieciešamajiem normatīvajiem aktiem, kas saistīti ar izglītības pakalpojumu nodrošināšanu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām;
3.3. vispārējās izglītības iestādēs organizē konsultatīvi metodisko darbu izglītojamo ar speciālām vajadzībām izglītības nodrošināšanai;
3.4. sniedz metodisku un praktisku palīdzību pašvaldībām un to institūcijām speciālās izglītības jomā;
3.5. nodrošina Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas darbību;
3.6. apkopo izglītības politikas analīzei un veidošanai nepieciešamo informāciju speciālās izglītības jomā.
4.1. sagatavo un apkopo priekšlikumus, lai izstrādātu speciālās izglītības saturu, speciālās izglītības programmas un citus normatīvo aktu projektus, kā arī nodrošinātu tajos noteikto prasību īstenošanas koordināciju un metodisko vadību;
4.2. izveido internetā informatīvo resursu par izglītojamo ar speciālām vajadzībām izglītības jautājumiem;
4.3. lai veicinātu speciālās izglītības attīstību, izstrādā metodiskos ieteikumus vispārējās un speciālās izglītības iestādēm, speciālās izglītības attīstības centriem un pedagoģiski medicīniskajām komisijām;
4.4. sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju un augstākās izglītības un zinātnes institūcijām atbilstoši centra kompetencei organizē tālākizglītības kursus un seminārus izglītojamo ar speciālām vajadzībām izglītības jomā;
4.5. nodrošina centra līdzdalību starptautiskos pasākumos un projektos, kas saistīti ar izglītojamo ar speciālām vajadzībām izglītību, kā arī konsultē izglītības iestādes un organizācijas par līdzdalības iespējām starptautiskajos pasākumos un projektos;
4.6. koordinē speciālās izglītības atbalsta sistēmas izveidi;
4.7. ievērojot valsts un pašvaldību pedagoģiski medicīnisko komisiju atzinumus, nodrošina iespēju iegūt izglītību izglītojamiem ar speciālām vajadzībām;
4.8. īsteno speciālo izglītību regulējošajos normatīvajos aktos centram noteiktos uzdevumus.
5.1. sadarboties ar citām valsts un pašvaldību institūcijām, nevalstiskām organizācijām, kā arī starptautiskām institūcijām speciālās izglītības jomā;
5.2. ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos pieprasīt un saņemt no privātpersonām darbības nodrošināšanai nepieciešamo informāciju;
5.3. veidot ekspertu komisijas un darba grupas priekšlikumu izstrādei speciālās izglītības kvalitātes novērtēšanai un pedagoģiski medicīnisko komisiju darbības un konfliktu izvērtēšanai;
5.4. publicēt centra izstrādnes un metodiskos materiālus, izmantojot centra simboliku.
Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža