• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 6. marta noteikumi Nr. 169 "Veterināro zāļu reklamēšanas kārtība". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.03.2007., Nr. 41 https://www.vestnesis.lv/ta/id/154196

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.170

Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 23.marta noteikumos Nr.156 "Augu aizsardzības līdzekļu reģistrācijas kārtība"

Vēl šajā numurā

09.03.2007., Nr. 41

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 169

Pieņemts: 06.03.2007.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.169

Rīgā 2007.gada 6.martā (prot. Nr.17 23.§)

Veterināro zāļu reklamēšanas kārtība

Izdoti saskaņā ar Farmācijas likuma 5.panta 5.punktu, 56.pantu un Reklāmas likuma 7.panta otro daļu

 

1. Noteikumi nosaka veterināro zāļu reklamēšanas kārtību un kārtību, kādā veterināro zāļu ražotājs ir tiesīgs nodot bezmaksas veterināro zāļu paraugus praktizējošiem veterinārārstiem un veterinārmedicīnas izglītības un zinātnes iestādēm.

2. Šie noteikumi neattiecas uz:

2.1. veterināro zāļu marķējumu un lietošanas instrukcijām, kas atbilst normatīvajos aktos par veterināro zāļu marķēšanu, izplatīšanu un kontroli minētajām prasībām;

2.2. informatīviem paziņojumiem (piemēram, par iepakojuma maiņu, brīdinājumu par veterināro zāļu blakusparādībām), tirdzniecības katalogiem un cenrāžiem, kuros nav norādītas veterināro zāļu indikācijas un nav ievietota veterināro zāļu reklāma;

2.3. informāciju, ko praktizējošs veterinārārsts sniedz dzīvnieka īpašniekam par konkrētām veterinārajām zālēm, kuras nepieciešamas konkrētam dzīvniekam vai dzīvnieku grupai;

2.4. tādu dzīvnieku kopšanas līdzekļu reklāmu, kuriem nav ārstnieciskas iedarbības uz dzīvnieku;

2.5. dzīvnieku ārstnieciskās barības reklāmu.

3. Veterināro zāļu reklāma var būt paredzēta:

3.1. sabiedrībai;

3.2. veterinārārstiem, kuriem ir tiesības izrakstīt vai izplatīt veterinārās zāles (turpmāk – speciālisti).

4. Aizliegts:

4.1. reklamēt veterinārās zāles, kurām nav izsniegta veterināro zāļu reģistrācijas apliecība;

4.2. reklamēt veterinārās zāles, kuru sastāvā ir narkotiskās vai psihotropās vielas;

4.3. izvietot veterināro zāļu reklāmu uz recepšu veidlapām;

4.4. reklamēt recepšu veterinārās zāles sabiedrībai paredzētajā reklāmā.

5. Reklamējot recepšu veterinārās zāles, reklāmas devējs un reklāmas izplatītājs nodrošina, lai attiecīgā informācija būtu pieejama tikai speciālistiem.

6. Veterināro zāļu reklāma atbilst šādām prasībām:

6.1. reklāmā sniegtā informācija atbilst veterināro zāļu lietošanas instrukcijā sniegtajām ziņām;

6.2. reklāmā sniegtā informācija ir objektīva, un tā nepārspīlē veterināro zāļu īpašības;

6.3. reklāma nav maldinoša;

6.4. vienkāršotajā reģistrācijas procesā reģistrēto homeopātisko veterināro zāļu reklāmā atļauts izmantot tikai marķējumā vai lietošanas instrukcijā iekļauto informāciju.

7. Veterināro zāļu reklāmā, kas paredzēta sabiedrībai, atļauts reklamēt veterinārās zāles, kas to sastāva un lietošanas dēļ ir paredzētas lietošanai bez veterinārārsta izrakstītas receptes un bez veterinārārsta uzraudzības. Reklāmā norāda šādu informāciju:

7.1. veterināro zāļu nosaukumu, kā arī vispārīgo nosaukumu, ja veterinārās zāles satur tikai vienu aktīvo vielu;

7.2. aicinājumu uzmanīgi izlasīt veterināro zāļu lietošanas instrukciju un glabāšanas nosacījumus vai atbilstošu informāciju uz veterināro zāļu iepakojuma;

7.3. norādes par pareizu veterināro zāļu lietošanu dzīvniekiem.

8. Veterināro zāļu reklāmā, kas paredzēta speciālistiem, norāda šādu informāciju (tā ir precīza, pārbaudāma un pietiekami pilnīga, lai varētu spriest par konkrēto veterināro zāļu terapeitisko iedarbību un lietošanas devām):

8.1. veterināro zāļu nosaukumu;

8.2. būtiskāko informāciju, kas atbilst zāļu aprakstam;

8.3. veterināro zāļu piederību recepšu vai bezrecepšu zāļu grupai;

8.4. datumu, kad reklāma pēdējo reizi saskaņota Zāļu valsts aģentūrā.

9. Reklāmas devējs un reklāmas izplatītājs par veterināro zāļu izrakstīšanu vai izplatīšanu nedrīkst speciālistam piedāvāt, piegādāt vai apsolīt nekādas materiālas vai citu veidu vērtības, un speciālists nedrīkst tādas pieprasīt.

10. Veterināro zāļu bezmaksas paraugus veterināro zāļu ražotāji un izplatītāji drīkst piegādāt tikai speciālistiem un veterinārmedicīnas izglītības un zinātnes iestādēm, ievērojot šādus nosacījumus:

10.1. veterināro zāļu bezmaksas parauga iepakojums atbilst vismazākajai tirdzniecības vienībai;

10.2. veterināro zāļu bezmaksas paraugs marķēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par veterināro zāļu marķēšanu, un marķējumā ir norāde “Bezmaksas paraugs”;

10.3. katram bezmaksas paraugam pievieno zāļu apraksta kopiju;

10.4. aizliegts izplatīt narkotiskas vai psihotropas vielas saturošu veterināro zāļu bezmaksas paraugus.

11. Veterināro zāļu bezmaksas paraugu ražotājs, izplatītājs un saņēmējs izveido piegādāto un saņemto veterināro zāļu bezmaksas paraugu uzskaites un kontroles sistēmu atbilstoši normatīvajos aktos par veterināro zāļu marķēšanu, izplatīšanu un kontroli noteiktajām prasībām.

12. Persona, kas izplata recepšu veterināro zāļu bezmaksas paraugus, katru gadu līdz 1.martam iesniedz Pārtikas un veterinārajā dienestā pārskatu (divos eksemplāros, ja pārskats tiek iesniegts papīra dokumenta formā) par visiem iepriekšējā gada laikā izplatītajiem recepšu veterināro zāļu bezmaksas paraugiem. Pārskatā norāda šādu informāciju:

12.1. veterināro zāļu nosaukumu;

12.2. veterināro zāļu reģistrācijas numuru;

12.3. iepakojuma lielumu;

12.4. izplatīto bezmaksas paraugu daudzumu (iepakojumu skaitu);

12.5. personas, kurām piegādāti attiecīgo veterināro zāļu bezmaksas paraugi, kā arī veterinārmedicīnas iestādi, kurā minētās personas strādā.

13. Ja pārskats ir iesniegts papīra dokumenta formā, viens pārskata eksemplārs paliek Pārtikas un veterinārajā dienestā, bet otru eksemplāru ar atzīmi “Saņemts” atdod personai, kas iesniegusi pārskatu.

14. Veterināro zāļu reklāmas devējs atbilstoši kompetencei nodrošina:

14.1. Zāļu valsts aģentūrai un Pārtikas un veterinārajam dienestam pieeju:

14.1.1. sagatavoto reklāmas materiālu paraugiem un informācijai par to personu loku, kurām reklāma adresēta, kā arī par reklāmas izplatīšanas veidu un izplatīšanas sākuma datumu;

14.1.2. ziņām par personu, kura ir atbildīga par veterināro zāļu reklāmu (vārds, uzvārds, izglītība, tālruņa numurs un elektroniskā pasta adrese);

14.2. veterināro zāļu reklāmas atbilstību šo noteikumu prasībām;

14.3. lai Zāļu valsts aģentūrai, Valsts farmācijas inspekcijai un Pārtikas un veterinārajam dienestam tiktu sniegtas ziņas un palīdzība, kas ir nepieciešama to pienākumu pildīšanai.

15. Ja tiek organizēti ar veterināro zāļu reklāmu saistīti semināri, konferences, izstādes vai citi pasākumi, pasākuma organizētājs atbilstoši kompetencei informē Valsts farmācijas inspekciju un Pārtikas un veterināro dienestu par pasākuma programmu, vietu un laiku.

16. Veterināro zāļu reklāmas izplatīšanu atļauts uzsākt pēc tam, kad Zāļu valsts aģentūra ir izvērtējusi reklāmas devēja vai reklāmas izplatītāja (turpmāk – iesniedzējs) iesniegtā reklāmas materiāla atbilstību šajos noteikumos un Reklāmas likumā noteiktajām prasībām. Iesniedzējs Zāļu valsts aģentūrā iesniedz:

16.1. veterināro zāļu reklāmas izvērtēšanas iesniegumu. Iesniegumā norāda iesnieguma iesniedzēju (nosaukums vai vārds un uzvārds, adrese), veterināro zāļu ražotāju, zāļu nosaukumu, formu un stiprumu, veterināro zāļu reģistrācijas numuru, personas, kam veterināro zāļu reklāma paredzēta, reklāmas veidu, valodu, kādā reklāmu paredzēts izplatīt, reklāmas izvērtēšanas termiņu un personu, kas nodrošina samaksu par reklāmas izvērtēšanu, kā arī norādi par vēlamo lēmuma saņemšanas veidu;

16.2. veterināro zāļu reklāmas tekstu latviešu valodā un visās valodās, kādās reklāmu paredzēts izplatīt Latvijas teritorijā;

16.3. veterināro zāļu reklāmas attēlu vai videoierakstu, ja ir paredzēta arī citu veidu reklāma (ne tikai mutiska reklāma);

16.4. veterināro zāļu reklāmas audioierakstu, ja ir paredzēta skaņas reklāma;

16.5. apliecinājumu visiem reklāmā minētajiem faktiem, kas nav norādīti veterināro zāļu reģistrācijas dokumentācijā.

17. Zāļu valsts aģentūrai ir tiesības pieprasīt papildu informāciju šo noteikumu 16.punktā minēto dokumentu precizēšanai.

18. Zāļu valsts aģentūra 15 darbdienu laikā vai, ja ir paredzēta paātrināta veterināro zāļu reklāmas izvērtēšana, piecu vai 10 darbdienu laikā pēc nepieciešamo dokumentu saņemšanas lēmuma saņēmēja norādītajā veidā izsniedz lēmumu par veterināro zāļu reklāmas saskaņojumu vai atteikumu saskaņot veterināro zāļu reklāmu. Lēmumā norāda atteikuma pamatojumu un apstrīdēšanas kārtību. Zāļu valsts aģentūra lēmuma kopiju elektroniski nosūta Pārtikas un veterinārajam dienestam.

19. Zāļu valsts aģentūra lēmumu par atteikumu saskaņot veterināro zāļu reklāmu pieņem šādos gadījumos:

19.1. reklāma neatbilst šajos noteikumos vai Reklāmas likumā noteik­tajām prasībām;

19.2. veterināro zāļu reklāmas izvērtēšanas iesniegums nav aizpildīts atbilstoši šo noteikumu prasībām;

19.3. veterināro zāļu reklāmas izvērtēšanas iesniegumam nav pievienoti visi šo noteikumu 16.punktā minētie dokumenti.

20. Ja nepieciešams izvērtēt papildu informāciju, Zāļu valsts aģentūrai ir tiesības lēmuma pieņemšanas termiņu pagarināt līdz 30 dienām, paziņojot par to iesniedzējam.

21. Iesniedzējs saskaņā ar Zāļu valsts aģentūras publisko pakalpojumu izcenojumiem samaksā par iesniegtā reklāmas materiāla izvērtēšanu un saska­ņošanu.

22. Ja Zāļu valsts aģentūras saskaņotajā reklāmas materiālā tiek veiktas izmaiņas, iesniedzējs ir atbildīgs par to saskaņošanu šajos noteikumos noteiktajā kārtībā.

23. Ja veterināro zāļu reģistrācijas dokumentācijā apstiprinātas izmaiņas, kas ir pretrunā ar Zāļu valsts aģentūras saskaņoto veterināro zāļu reklāmas materiālu, iesniedzējs atbilstoši kompetencei informē Zāļu valsts aģentūru un Pārtikas un veterināro dienestu un aptur veterināro zāļu reklāmu.

24. Šo noteikumu izpildi atbilstoši kompetencei uzrauga Valsts farmācijas inspekcija un Pārtikas un veterinārais dienests.

25. Valsts farmācijas inspekcija un Pārtikas un veterinārais dienests atbilstoši kompetencei uzsāk pārbaudi par iespējamiem pārkāpumiem veterināro zāļu reklāmā pēc savas iniciatīvas vai šādos gadījumos:

25.1. ir saņemts iesniegums vai sūdzība par normatīvajos aktos noteik­tajām prasībām neatbilstošu veterināro zāļu reklāmu;

25.2. ir saņemta attiecīga citas iestādes informācija.

26. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2005.gada 12.jūlija noteikumus Nr.503 “Veterināro zāļu reklamēšanas kārtība” (Latvijas Vēstnesis, 2005, 111.nr.). 

Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:

1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 6.novembra Direktīvas 2001/82/EK par Kopienas kodeksu, kas attiecas uz veterinārajām zālēm;

2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīvas 2004/28/EK, ar ko groza Direktīvu 2001/82/EK par Kopienas kodeksu, kas attiecas uz veterinārajām zālēm.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Zemkopības ministrs M.Roze

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 10.martu.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!