• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 19. marta rīkojums Nr. 154 "Par atļauju A.Ozolam savienot amatus". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.03.2007., Nr. 47 https://www.vestnesis.lv/ta/id/154626

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.175

Noteikumi par Valsts kases pārvaldīšanā esošā fondētās pensijas kapitāla nodošanas konkursa noteikumiem, kapitāla nodošanas kārtību un termiņiem, kā arī kārtību, kādā fondēto pensiju shēmas līdzekļu pārvaldītāji atlīdzina ar kapitāla nodošanu saistītos izdevumus

Vēl šajā numurā

20.03.2007., Nr. 47

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 154

Pieņemts: 19.03.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.154

Rīgā 2007.gada 19.martā (prot. Nr.18 28.§)

Par atļauju A.Ozolam savienot amatus

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050), izskatot valsts aģentūras “Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra” (turpmāk – Investīciju un attīstības aģentūra) direktora Andra Ozola atkārtotu iesniegumu ar lūgumu atļaut savienot Investīciju un attīstības aģentūras direktora amatu ar valsts akciju sabiedrības “Starp­tautiskā lidosta “Rīga”” (turpmāk – lidosta “Rīga”) padomes priekšsēdētāja amatu (saņemts Ekonomikas ministrijā 2007.gada 6.martā), konstatēja:

1.1.  2007.gada 6.marta iesniegumā A.Ozols atkārtoti izsaka lūgumu saskaņā ar likumu “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” sniegt rakstisku atļauju savienot lidostas “Rīga” padomes priekšsēdētāja amatu ar Investīciju un attīstības aģentūras direktora amatu;

1.2.  darba tiesiskās attiecības ar Investīciju un attīstības aģentūras direktoru A.Ozolu ir nodibinātas 2004.gada 30.oktobrī saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 10.pantu (likuma redakcijā, kas bija spēkā līdz 2005.gada 3.aprīlim), noslēdzot attiecīgu darba līgumu;

1.3.  likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 7.panta piektās daļas 4.punktā ir noteikts, ka valsts kapitālsabiedrību padomju locekļiem ir atļauts savienot valsts amatpersonas amatu tikai ar citu amatu valsts vai pašvaldības institūcijā, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstiska atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.4.  saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 10.panta trešo daļu (2005.gada 3.aprīļa redakcijā) lēmumu par valsts aģentūras direktora apstiprināšanu amatā pēc ministra ierosinājuma pieņem Ministru kabinets. Darba līgumu ar valsts aģentūras direktoru noslēdz ministrs uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus;

1.5.  likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 7.panta piektās daļas 4.punktā norādītā amatpersona vai koleģiālā institūcija, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā, ir saprotama kā amatpersona vai koleģiāla institūcija, kura dienā, kad tiek lemts par amatu savienošanas pieļaujamību, ir kompetenta iecelt, ievēlēt vai apstiprināt amatā attiecīgo personu.

Šāda nostādne izriet no vispārējā tiesību principa, ka publisko tiesību normām ir tūlītējs spēks, tas ir, ka jaunas publisko tiesību normas attiecas uz tiesiskajām attiecībām, kas pastāv šo normu spēkā stāšanās dienā. Tādēļ, ja pēc konkrētas valsts amatpersonas iecelšanas amatā stājas spēkā jauna tiesību norma, kas nosaka citu valsts institūciju, kura ir kompetenta iecelt personu attiecīgajā amatā, tad šī cita institūcija no jaunās tiesību normas spēkā stāšanās dienas turpmāk īsteno tās institūcijas kompetenci, kura ir iecēlusi amatā konkrēto amatpersonu.

Līdz ar to Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 7.panta piektās daļas 4.punktu ir kompetenta sniegt atļauju valsts aģentūras direktora amata savienošanai ar lidostas “Rīga” padomes priekšsēdētāja amatu;

1.6.  likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 7.panta piektās daļas 4.punktā ir noteikts, ka amatu savienošana ir pieļaujama, ja to savienošana nerada interešu konfliktu;

1.7.  saskaņā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja 2007.gada 16.februāra vēstuli Nr.1/1813 likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 7.panta piektās daļas 4.punktā minētā institūcija ir tiesīga neizsniegt valsts amatpersonai atļauju amatu savienošanai, ja tas var radīt interešu konfliktu vai ir pretrunā ar valsts amatpersonai saistošajām ētikas normām, vai kaitē attiecīgās valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai.

2. Atkārtoti izvērtējot A.Ozola lūgumu par iespēju savienot Investīciju un attīstības aģentūras direktora amatu ar lidostas “Rīga” padomes priekšsēdētāja amatu, ekonomikas ministrs ir konstatējis, ka, izdodot Ministru kabineta 2007.gada 27.februāra rīkojumu Nr.115 “Par A.Ozolu”, nav ņemti vērā šādi apstākļi:

2.1. Investīciju un attīstības aģentūra vairākus gadus ir sadarbojusies ar lidostu “Rīga”, sekmīgi piesaistot daudzmiljonu investīciju projektus to īstenošanai lidostas teritorijā un veicinot lidostas biznesa parka attīstību. A.Ozols, būdams Investīciju un attīstības aģentūras direktors, ir bijis tieši iesaistīts šīs sadarbības plānošanā un īstenošanā, tāpēc iegūtie daudzveidīgie starptautiskie kontakti ar investoriem, komercuzņēmumiem un citu valstu institūcijām Baltijas jūras reģionā sekmēs lidostas “Rīga” attīstību un turpmāku uzņēmēju intereses veicināšanu par uzņēmējdarbības iespējām šajā teritorijā;

2.2. A.Ozola kompetence un pieredze, kas gūta, strādājot ar Eiropas Savienības struktūrfondiem un sadarbojoties ar Eiropas finanšu institūcijām, veicinās efektīvu lidostas “Rīga” attīstību;

2.3. A.Ozols kopš 2003.gada strādā Investīciju un attīstības aģentūrā – valsts institūcijā, kura Latvijā ir visciešāk saistīta ar uzņēmējdarbības attīstības veicināšanu un investīciju piesaisti. Tā kā lidosta “Rīga” ir valsts komercsabiedrība, tad A.Ozola kandidatūra ir piemērota šādas komerc­sabiedrības padomes priekšsēdētāja amatam, jo darbs komercuzņēmuma padomē prasa zināšanas un izpratni par uzņēmējdarbības mehānismiem, prasmi analizēt finanšu rādītājus un rīcību uzņēmuma izaugsmes un attīstības iespēju īstenošanai;

2.4. izvērtējot ekonomikas ministra un A.Ozola 2004.gada 27.janvārī noslēgto pārvaldes līgumu Nr.2, 2006.gada 17.marta Vienošanos par grozījumiem 2004.gada 27.janvāra pārvaldes līgumā Nr.2 un izrakstu no valsts akciju sabiedrības “Starptautiskā lidosta “Rīga”” padomes darbības reglamenta, ekonomikas ministrs ir konstatējis, ka interešu konflikts nepastāv.

Ņemot vērā minētos apsvērumus, Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta trešajā daļā noteikto principu – valsts pārvalde darbojas sabiedrības interesēs – un labumu, ko sabiedrība gūs, A.Ozolam savienojot Investīciju un attīstības aģentūras direktora amatu ar lidostas “Rīga” padomes priekšsēdētāja amatu, atļaut Andrim Ozolam savienot Investīciju un attīstības aģentūras direktora amatu ar lidostas “Rīga” padomes priekšsēdētāja amatu.

3. Ņemot vērā minētos argumentus, saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 85.panta pirmo daļu atcelt Ministru kabineta 2007.gada 27.februāra rīkojumu Nr.115 “Par A.Ozolu” (prot. Nr.16 59.§).

4. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Ekonomikas ministrs J.Strods

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!