• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Eiropas gaisa telpas modernizācijas projekta īstenošanas gaitu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.03.2007., Nr. 48 https://www.vestnesis.lv/ta/id/154716

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Šonedēļ žurnālā "Komersanta Vēstnesis"

Vēl šajā numurā

21.03.2007., Nr. 48

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par Eiropas gaisa telpas modernizācijas projekta īstenošanas gaitu

 

Eiropas Komisija ir pieņēmusi paziņojumu, lai iepazīstinātu ar gaisa satiksmes vadības infrastruktūras modernizācijas projekta SESAR īstenošanas gaitu, kam sācies izstrādes posms. SESAR piešķir jaunu dimensiju Eiropas vienotajai gaisa telpai, apgādājot to ar mūsdienīgu tehnoloģiju un jaunām darba metodēm. Tas nodrošinās lielāku efektivitāti lidojumu drošības pārvaldībā, vienlaikus paverot iespēju samazināt gaisa transporta ietekmi uz vidi. Veiksmīgi ir sācies jauns posms ar tālejošiem mērķiem – izstrādāt jaunas paaudzes gaisa kontroles instrumentus, un laba zīme ir tā, ka izveidota partnerība starp valsts sektoru un rūpniecības nozari. 

“SESAR projekts attīstās, kā paredzēts, tādējādi apliecinot, ka visām iesaistītajām pusēm ir cieša apņēmība modernizēt gaisa transporta infrastruktūru,” pavēstīja Žaks Baro, Komisijas priekšsēdētāja vietnieks, kas atbild par transporta jautājumiem. “Mums jādara viss, lai izmantotu šo, iespējams, unikālo izdevību, un jāpadara SESAR par vienu no lielākajām tehnoloģijas un rūpniecības veiksmēm,” viņš noslēgumā piebilda.

Darbs ar projektu norisinās trijos posmos. Definēšanas posmu uzsāka 2005.gadā, un tā ietvaros izstrādā plānu, proti, ieviešamos tehnoloģiskos risinājumus un darba organizēšanas veidus. To līdzfinansē Eiropas Kopiena un “Eurocontrol” (Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācija). Par projektu atbild rūpniecības uzņēmumu konsorcijs, ko veido 30 uzņēmējsabiedrības, kuras pārstāv visu Eiropas Aeronautikas kopienu. Izstrādes posmā (no 2007.gada līdz 2013.gadam) tiks veikta sistēmu izstrāde un notiks darbs pie būtisku sastāvdaļu ieviešanas. To vadīs Eiropas mēroga kopuzņēmums – valsts un privātā sektora partnersabiedrība. Izvēršanas posmā (no 2014.gada līdz 2020.gadam) sistēmu finansēs rūpniecības nozare un plašā mērogā ieviesīs Eiropā un citās partnervalstīs. Sagaidāms daudz jaunu darba vietu, jo pēc sākotnējām aplēsēm, pateicoties šim projektam, Eiropā tiks radītas aptuveni 200 000 darba vietas augsti kvalificētiem speciālistiem.

Padome 2007.gada 27.februārī pieņēma regulu, ar kuru izveido kopuzņēmumu, kas būs izstrādes posma pārvaldības instruments. Vairāk nekā desmit rūpniecības uzņēmumu jau izdarījuši ieguldījumus, lai piedalītos šajā kopuzņēmumā, un norādījuši Komisijai, kādās jomās tie gatavi dot nozīmīgu ieguldījumu.

Tā, piemēram, Ēriks Krēzs, aeronavigācijas iekārtu piegādāšanas uzņēmumu grupas “CANSO-Europe” vadītājs, teica: “Vairāki mūsu grupas locekļi ir gatavi ieguldīt lielus līdzekļus un kļūt par kopuzņēmuma SESAR partneriem. Aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēja kopiena visumā atbalsta SESAR projektu un apņemas gādāt, lai tas izdotos.”

Šarls Edelstens, Eiropas Aeronautikas, kosmosa un aizsardzības iekārtu ražotāju apvienības priekšsēdētājs, savukārt uzsvēra: “Pateicoties sekmīgai partnerībai starp valsts un privāto sektoru, SESAR iniciatīva ļauj Eiropas rūpniecībai ieviest jauninājumus, lai nostiprinātu tās konkurētspēju. Turklāt SESAR ir vajadzīga, lai sasniegtu zinātniskās pētniecības noteiktos mērķus 2020.gadam.”

Ar definēšanas posmu paredz vēl nepieredzētu aeronautikas rūpniecības mobilizāciju ne tikai Eiropā, bet arī citos pasaules reģionos. Saistībā ar šo jautājumu Komisija ir arī parakstījusi nozīmīgu sadarbības līgumu ar ASV Civilās aviācijas federālo administrāciju.

SESAR projektam ar to tiek pavērta liela iespēja, lai gaisa satiksmes vadības tehnoloģijas tiktu koordinēti pilnveidotas. Lidmašīnu kustība kļūs efektīvāka; tas ļaus ne tikai ietaupīt laiku un naudu, bet arī – kas ir sevišķi svarīgi – uzlabot vides stāvokli, pateicoties ievērojamai siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanai.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!