Rīgā 2007.gada 27.februārī (prot. Nr.16 37.§)
7.1. regulāra tuneļu testēšana un pārbaudes un ar tām saistīto drošības prasību izstrāde;
7.2. civilās aizsardzības plāna izstrādāšana, iekļaujot organizatorisko un darbības shēmu avārijas dienestu apmācībai un ekipēšanai, riska samazināšanas pasākumu īstenošanu, reaģēšanas plānus un procedūru tuneļa tūlītējai slēgšanai avārijas gadījumā;
7.3. tuneļu avārijas dienestu izveidošana. Tuneļu avārijas dienesti ir speciāli dienesti avāriju vai katastrofu seku likvidēšanai tuneļos.
11.1. nodrošina koordināciju ar avārijas dienestiem un piedalās tuneļa ekspluatācijas shēmu izstrādē;
11.2. piedalās civilās aizsardzības plāna izstrādē, īstenošanā un izpildes novērtēšanā;
11.3. piedalās tuneļa drošības shēmu izstrādē un konstrukciju, aprīkojuma un ekspluatācijas specifikāciju izstrādē jaunbūvējamiem un renovējamiem tuneļiem;
11.4. pārbauda, vai tuneļa ekspluatācijas personāls un avārijas dienesta darbinieki ir attiecīgi apmācīti, kā arī piedalās regulāro apmācību organizēšanā;
11.5. sniedz konsultācijas par tuneļa būves un aprīkojuma nodošanu ekspluatācijā un par tuneļa ekspluatāciju;
11.6. pārbauda, kā tuneļa būve un aprīkojums tiek uzturēts un remontēts;
11.7. piedalās būtisku tunelī notikušu avāriju, kā arī katastrofu izvērtēšanā.
13.1. garums;
13.2. ailu skaits;
13.3. satiksmes joslu skaits;
13.4. šķērsgriezuma ģeometrija;
13.5. vertikālais un horizontālais novietojums;
13.6. būvkonstrukcijas tips un ugunsreakcijas klase;
13.7. vienvirziena vai divvirzienu satiksme;
13.8. satiksmes intensitāte uz vienu ailu (ieskaitot tās sadalījumu laikā);
13.9. sastrēgumu risks (ikdienas vai sezonas);
13.10. avārijas dienestu piekļuves laiks;
13.11. kravas transportlīdzekļu īpatsvars un daļa satiksmes plūsmā;
13.12. bīstamo kravu pārvadājumu esība, daļa un veids;
13.13. piebraucamo ceļu raksturojums;
13.14. satiksmes joslu platums;
13.15. braukšanas ātrums;
13.16. apkārtējā ģeogrāfiskā un meteoroloģiskā vide.
16.1. paredzēto ierobežoto atbrīvojumu;
16.2. iemesliem, kuru dēļ nepieciešams ierobežotais atbrīvojums;
16.3. alternatīviem riska samazināšanas pasākumiem, kas tiks izmantoti vai pastiprināti, lai tunelī nodrošinātu nepieciešamo drošības līmeni (informācijai pievieno risku analīzi).
19.1. ja projektēšanas stadijā esoša tuneļa 15 gadu prognoze liecina, ka satiksmes intensitāte tajā pārsniegs 10000 transportlīdzekļu diennaktī vienai satiksmes joslai, dienā, kad satiksmes intensitāte pārsniegs 10000 transportlīdzekļu diennaktī, tunelim jābūt ar divām ailām un vienvirziena satiksmi katrā ailā;
19.2. tuneļa iekšpusē un ārpusē ir vienāds satiksmes joslu skaits (izņemot avārijas joslu) vai joslu skaitu var mainīt pirms tuneļa ieejas, turklāt maiņas attālumam jābūt vismaz tādam, lai transportlīdzeklis, braucot ar atļauto ātrumu, to veiktu 10 sekundēs.
20.1. tunelī slīpums garenvirzienā (ja šāds risinājums ir ģeogrāfiski iespējams) nedrīkst pārsniegt 5 %;
20.2. tuneļos, kuru slīpums garenvirzienā ir lielāks par 3 %, drošības paaugstināšanai veic papildu pasākumus, pamatojoties uz riska analīzes rezultātiem;
20.3. ja bremzēšanas joslas platums ir mazāks par 3,5 metriem un ir atļauta kravas transportlīdzekļu satiksme, drošības paaugstināšanai veic papildu pasākumus, pamatojoties uz riska analīzes rezultātiem.
23.1. lai varētu uzstādīt un izmantot inovatīvu drošības aprīkojumu vai izmantot inovatīvas drošības procedūras, kas nodrošinātu tādu pašu vai augstāku aizsardzības līmeni nekā pašlaik izmantojamās tehnoloģijas, tuneļa pārvaldītājs iesniedz administratīvajā iestādē pamatotu iesniegumu. Administratīvā iestāde to izskata mēneša laikā. Ja lēmums ir pozitīvs, administratīvā iestāde lēmumu kopā ar savu atzinumu nosūta Satiksmes ministrijai. Satiksmes ministrija iesniegumu un atzinumu nosūta Eiropas Komisijai;
23.2. pēc Eiropas Komisijas pozitīva atzinuma saņemšanas administratīvā iestāde piešķir ierobežotu atbrīvojumu attiecībā uz inovācijas paņēmienu izmantošanu.
24.1. tuneļos, kuros nav avārijas joslas, paredz gājēju avārijas celiņus (paceltus vai bez pacēluma) tuneļa lietotājiem avārijas gadījumā. Šo nosacījumu var neievērot, ja tuneļa konstruktīvo raksturlielumu dēļ tas nav iespējams vai tam nepieciešamas nesamērīgi augstas izmaksas, kā arī ja tunelis ir vienvirziena un aprīkots ar pastāvīgu uzraudzības un satiksmes joslu slēgšanas sistēmu;
24.2. ja attiecīgo risku analīze (arī dūmu izplatīšanās ātrums un attālums konkrētajos apstākļos) liecina, ka ceļa lietotāju drošības garantēšanai nepietiek ar ventilāciju un citiem drošības pasākumiem, izveido evakuācijas izejas;
24.3. evakuācijas izejas tuneļos izveido arī, ja satiksmes intensitāte satiksmes joslā pārsniedz 2000 transportlīdzekļu dienā;
24.4. attālums starp divām evakuācijas izejām nedrīkst pārsniegt 500 metru;
24.5. par evakuācijas izejām var kalpot:
24.5.1. tiešas izejas no tuneļa ārpusē;
24.5.2. tuneļa ailu savienojumi;
24.5.3. izejas uz evakuācijas galeriju;
24.5.4. no tuneļa ailas atsevišķi nodalītas patvertnes ar evakuācijas ceļu ārpusē;
24.6. lai dūmi un karstums nenokļūtu evakuācijas ceļos aiz evakuācijas izejas, izmanto piemērotus līdzekļus tā, lai tuneļa lietotāji varētu droši izkļūt ārpusē un avārijas dienesti varētu iekļūt tunelī.
25.1. tuneļos ar divām ailām, ja abas ailas ir vienā līmenī vai apmēram vienā līmenī, vismaz ik pēc 1500 metriem izbūvē tuneļa ailu savienojumus avārijas dienestu vajadzībām;
25.2. kur tas ir ģeogrāfiski iespējams, ārpus divu vai vairāku ailu tuneļu portāliem rada iespējas šķērsot centrālo sadales joslu (viduslīniju), lai nodrošinātu avārijas dienestiem tūlītēju piekļūšanu visām ailām;
25.3. ja avārijas dienests avārijas gadījumā nevar ierasties tunelī normatīvajos aktos noteiktajā laikposmā, administratīvā iestāde paredz ugunsdzēsības depo izveidošanu teritorijā blakus tunelim, ņemot vērā normatīvajos aktos noteiktās ugunsdzēsības depo izvietošanas prasības.
26.1. tuneļos ar divvirzienu satiksmi, kuru garums ir lielāks par 1500 metriem, satiksmes intensitāte satiksmes joslā pārsniedz 2000 transportlīdzekļu dienā un nav avārijas joslu, jābūt apstāšanās laukumiem, starp kuriem attālums nepārsniedz 1000 metru;
26.2. apstāšanās laukumos ierīko avārijas stacijas.
30.1. tuneļos nodrošina apgaismojumu, kas autovadītājiem visu diennakti garantē redzamību tuneļa ieejas zonā un tuneļa iekšienē;
30.2. tuneļos jābūt rezerves apgaismojumam elektroapgādes traucējumu gadījumos, kas tuneļa lietotājiem nodrošina tādu minimālu redzamību, lai varētu evakuēties no tuneļa savos transportlīdzekļos;
30.3. tuneļos ne augstāk par 1,5 metriem jābūt evakuācijas apgaismojumam (piemēram, evakuācijas ceļa apzīmējumu apgaismojums), lai norādītu tuneļa lietotājiem, kā avārijas gadījumā kājām evakuēties no tuneļa.
31.1. mehāniskās ventilācijas sistēmas uzstāda visos tuneļos, kas ir garāki par 1000 metriem un kuros satiksmes intensitāte satiksmes joslā pārsniedz 2000 transportlīdzekļu dienā;
31.2. konstruējot un ekspluatējot ventilācijas sistēmas, ņem vērā:
31.2.1. iespējas samazināt transportlīdzekļu piesārņojošo izmešu daudzumu parastas un maksimālas satiksmes plūsmas apstākļos;
31.2.2. iespējas samazināt transportlīdzekļu piesārņojošo izmešu daudzumu, ja satiksme apturēta avārijas dēļ;
31.2.3. iespējas samazināt karstumu un dūmus ugunsgrēka gadījumā;
31.3. tuneļos ar divvirzienu vai blīvu vienvirziena satiksmi garenvirziena ventilāciju atļauts ierīkot, ja riska analīze liecina, ka tas ir pieļaujams vai ir veikti īpaši pasākumi (piemēram, ir atbilstoša satiksmes vadība, samazināts attālums starp evakuācijas izejām, ik pēc zināma attāluma izvietoti dūmu novadītāji);
31.4. šķērsvirziena vai daļējas šķērsvirziena ventilācijas sistēmas tuneļos ierīko, ja ir nepieciešama mehāniskā ventilācijas sistēma un saskaņā ar šo noteikumu 31.3.apakšpunktu nedrīkst izmantot garenvirziena ventilāciju. Jābūt iespējai, izmantojot minētās sistēmas, ugunsgrēka gadījumā novadīt dūmus;
31.5. tuneļos ar divvirzienu satiksmi, kuros satiksmes intensitāte satiksmes joslā pārsniedz 2000 transportlīdzekļu dienā un kuri ir garāki par 3000 metriem, kuros ir uzraudzības centrs un šķērsvirziena vai daļēja šķērsvirziena ventilācijas sistēma, attiecībā uz ventilāciju veic vismaz šādus pasākumus:
31.5.1. uzstāda gaisa un dūmu nosūcēju aizbīdņus, ko var darbināt pa vienam vai grupās;
31.5.2. pastāvīgi uzrauga gaisa plūsmas ātrumu garenvirzienā un attiecīgi regulē ventilācijas sistēmas vadības darbību.
32.1. avārijas stacijas paredzētas dažādiem drošības aprīkojuma priekšmetiem (piemēram, ugunsdzēsības aparātiem un tālruņa aparātiem zvanīšanai avārijas dienestiem), bet nav paredzētas tuneļa lietotāju aizsardzībai pret ugunsgrēku;
32.2. avārijas stacijas var novietot pie tuneļa sānu sienas kastes veidā vai tuneļa sānu sienas padziļinājumā. Tām jābūt aprīkotām vismaz ar diviem ugunsdzēsības aparātiem un tālruņa aparātu zvanīšanai avārijas dienestiem;
32.3. avārijas stacijas atrodas netālu no portāliem un tuneļa iekšienē. Attālums starp avārijas stacijām nedrīkst pārsniegt 150 metru.
34.1. apstāšanās laukumi;
34.2. evakuācijas izejas - vienādu ceļa zīmi izmanto visu veidu evakuācijas izeju apzīmēšanai;
34.3. evakuācijas ceļš - divas tuvākās evakuācijas izejas apzīmē, izvietojot ceļa zīmes pie tuneļa sānu sienas attālumā, kas nepārsniedz 25 metrus, un uzstādot ceļa zīmes 1,0-1,5 metru augstumā virs evakuācijas ceļa līmeņa ar norādēm par attālumu līdz šīm izejām;
34.4. avārijas stacijas - ceļa zīmes, kas norāda ugunsdzēsības un telefona aparātu atrašanās vietas zvanīšanai avārijas dienestiem.
35.1. uzraudzības centru izveido tuneļiem, kas ir garāki par 3000 metriem un kuros satiksmes intensitāte vienā satiksmes joslā pārsniedz 2000 transportlīdzekļu dienā;
35.2. vairāku tuneļu novērošanu var apvienot vienā uzraudzības centrā.
36.1. tuneļos, kuriem ir uzraudzības centrs, uzstāda videonovērošanas sistēmas un sistēmas, kas automātiski konstatē avārijas (piemēram, transportlīdzekļu apstāšanos) un ugunsgrēku;
36.2. automātiskās ugunsgrēka atklāšanas un trauksmes iekārtas uzstāda visos tuneļos, kuriem nav uzraudzības centra, ja mehāniskās ventilācijas darbība dūmu samazināšanai atšķiras no ventilācijas automātiskās darbības piesārņotājvielu samazināšanai.
37.1. pirms ieejas tuneļos, kas ir garāki par 1000 metriem, uzstāda satiksmes signāliekārtas tā, lai avārijas situācijā tuneli varētu slēgt;
37.2. tuneļos, kuriem ir uzraudzības centrs, ja tie ir garāki par 3000 metriem un satiksmes intensitāte satiksmes joslā pārsniedz 2000 transportlīdzekļu dienā, ne vairāk kā 1000 metru attālumā vienu no otra ieteicams uzstādīt aprīkojumu, kas sastāv no satiksmes signāliekārtām un iespējamajiem papildlīdzekļiem (piemēram, skaļruņiem, maināmiem uzrakstiem, barjerām) transportlīdzekļu apturēšanai avārijas situācijās.
38.1. radio apraides aprīkojumu avārijas dienestu vajadzībām uzstāda tuneļos, kas ir garāki par 1000 metriem un kuros satiksmes intensitāte satiksmes joslā pārsniedz 2000 transportlīdzekļu dienā;
38.2. ja tunelim ir uzraudzības centrs, nodrošina iespēju pārtraukt tuneļa lietotājiem paredzēto radio kanālu apraidi (ja tādi ir), lai sniegtu paziņojumu par avārijas situāciju;
38.3. patvertnes un citas būves, kurās evakuējamajiem tuneļa lietotājiem jāgaida, kamēr tie varēs izkļūt ārpusē, aprīko ar skaļruņiem tuneļa lietotāju informēšanai.
39.1. visiem tuneļiem ir avārijas elektroapgāde vismaz no diviem neatkarīgiem strāvas piegādes avotiem, kas var nodrošināt drošības aprīkojuma darbību līdz laikam, kad visi lietotāji ir evakuējušies no tuneļa;
39.2. elektriskās mērīšanas un kontroles instalācijas izveido tā, lai vietēja rakstura bojājumi neietekmētu nebojātās instalācijas.
40.1. pirms būvdarbu sākšanas tuneļa pārvaldītājs par projektēšanas stadijā esošu tuneli sagatavo šo noteikumu 41.punktā minēto civilās aizsardzības plānu un konsultējas ar tuneļa drošības vadītāju. Tuneļa pārvaldītājs iesniedz administratīvajā iestādē civilās aizsardzības plānu kopā ar tuneļa drošības vadītāja atzinumu;
40.2. Būvniecības likumā noteiktajos gadījumos projektu apstiprina būvvalde un par savu lēmumu informē administratīvo iestādi.
41.1. tuneļa pārvaldītājs par katru tuneli sastāda civilās aizsardzības plānu un to pastāvīgi aktualizē. Vienu civilās aizsardzības plāna eksemplāru nodod tuneļa drošības vadītājam;
41.2. civilās aizsardzības plānā nosaka preventīvos pasākumus un aizsargpasākumus, kas nepieciešami, lai garantētu tuneļa lietotāju drošību, ņemot vērā prasības, kādas ir cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kā arī maršruta īpatnības, būves konstrukciju, apkārtni, satiksmes raksturu un šajos noteikumos minētās avārijas dienestu darbības;
41.3. projektēšanas stadijā esošiem tuneļiem civilās aizsardzības plānā iekļauj:
41.3.1. plānotās būves konstrukcijas un piekļuves aprakstu ar plāniem, kas ļauj saprast konstrukciju un plānotos ekspluatācijas pasākumus;
41.3.2. satiksmes prognozi, kurā norādīti un aprakstīti bīstamo kravu pārvadājumu nosacījumi, kā arī riska analīzi;
41.3.3. pētījumu par konkrētiem bīstamības veidiem, kurā aprakstītas iespējamās avārijas, kas tieši apdraud ceļa lietotāju drošību tuneļos un var notikt tuneļa ekspluatācijas laikā, kā arī iespējamo seku raksturs un apjoms. Pētījumā norāda un pamato pasākumus avārijas iespējamības un avārijas radīto seku samazināšanai;
41.3.4. atzinumu par drošību, ko sniedz eksperts vai organizācija, kas specializējas attiecīgajā jomā;
41.4. ja tuneli paredzēts nodot ekspluatācijā, civilās aizsardzības plānā papildus šo noteikumu 41.3.apakšpunktā minētajai informācijai iekļauj šādus dokumentus:
41.4.1. tuneļa uzturēšanas organizācijas, cilvēkresursu un materiālo resursu aprakstu un tuneļa pārvaldītāja noteiktās tuneļa ekspluatācijas un uzturēšanas instrukcijas;
41.4.2. reaģēšanas plānu avārijas gadījumā, kas izstrādāts kopā ar avārijas dienestiem un kurā ņemtas vērā prasības, kādas ir cilvēkiem ar īpašām vajadzībām;
41.4.3. pieredzes apmaiņas pastāvīgās sistēmas aprakstu, kuru izmanto lielu starpgadījumu un avāriju dokumentēšanai un analīzei.
42.1. lai tuneli nodotu ekspluatācijā un atvērtu satiksmei (arī pēc būtiskām tā konstrukcijas vai darbības izmaiņām vai tuneļa pārbūves, kam var būt būtiska ietekme uz civilās aizsardzības plāna saturu), nepieciešams saņemt administratīvās iestādes atļauju. Atļauju izsniedz šādā kārtībā:
42.1.1. tuneļa pārvaldītājs nodod šo noteikumu 41.punktā minēto civilās aizsardzības plānu tuneļa drošības vadītājam. Tuneļa drošības vadītājs mēneša laikā sniedz atzinumu par iespēju tuneli atvērt satiksmei;
42.1.2. pēc tuneļa drošības vadītāja atzinuma saņemšanas tuneļa pārvaldītājs atzinumu kopā ar civilās aizsardzības plānu nosūta administratīvajai iestādei. Administratīvā iestāde pieņem attiecīgu lēmumu - atļaut tuneli atvērt satiksmei vai neatļaut tuneli atvērt satiksmei, vai atļaut tuneli atvērt satiksmei ar konkrētiem ierobežojumiem. Administratīvā iestāde lēmumu paziņo tuneļa pārvaldītājam un lēmuma kopiju nosūta avārijas dienestiem.
43.1. par tuneļa konstrukcijas, aprīkojuma vai darbības izmaiņām, kas varētu būtiski ietekmēt kādu civilās aizsardzības plāna daļu, tuneļa pārvaldītājs pieprasa jaunu atļauju šo noteikumu 42.punktā noteiktajā kārtībā;
43.2. tuneļa pārvaldītājs informē tuneļa drošības vadītāju par visām tuneļa konstrukcijas vai darbības izmaiņām, kā arī pirms to izdarīšanas iesniedz tuneļa drošības vadītājam dokumentāciju, kurā sīki aprakstīti paredzētie darbi;
43.3. tuneļa drošības vadītājs pārbauda paredzēto izmaiņu ietekmi uz drošību tunelī un mēneša laikā sniedz tuneļa pārvaldītājam atzinumu. Tuneļa pārvaldītājs atzinuma kopijas nosūta administratīvajai iestādei un avārijas dienestiem.
44.1. tuneļa pārvaldītājs sadarbībā ar tuneļa drošības vadītāju tuneļa personālam un avārijas dienestu darbiniekiem organizē kopīgas regulāras apmācības;
44.2. vismaz reizi četros gados katrā tunelī apmācības veic atbilstoši pilnai programmai apstākļos, kas iespējami pilnīgi atbilst reālajai situācijai;
44.3. ja apmācību laikā iespējams novirzīt satiksmi citur, tuneli slēdz;
44.4. reizi gadā veic daļējas un (vai) imitētas apmācības atbilstoši kādai programmas daļai;
44.5. ja vairāki tuneļi atrodas nelielā attālumā cits no cita, apmācības atbilstoši pilnai programmai veic vismaz vienā no tiem;
44.6. tuneļa drošības vadītājs un avārijas dienesti kopīgi izvērtē apmācību rezultātus, sagatavo pārskatu un izstrādā atbilstošus priekšlikumus.
45.1. administratīvā iestāde veic regulāras pārbaudes, lai nodrošinātu tuneļu atbilstību šajos noteikumos noteiktajām prasībām;
45.2. laikposms starp divām secīgām tuneļa pārbaudēm nedrīkst pārsniegt sešus gadus;
45.3. ja, pamatojoties uz tuneļa pārbaudes rezultātiem, administratīvā iestāde konstatē, ka tunelis neatbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām, tā tuneļa pārvaldītājam un tuneļa drošības vadītājam paziņo par veicamajām darbībām, lai paaugstinātu tuneļa drošību, kā arī izdod nosacījumus, ar kādiem atļauts turpināt tuneļa ekspluatāciju vai atjaunot satiksmi cauri tunelim. Attiecīgos nosacījumus piemēro līdz laikam, kad tiek īstenoti pasākumi stāvokļa uzlabošanai;
45.4. ja stāvokļa uzlabošanai nepieciešams būtiski pārveidot tuneļa konstrukciju vai mainīt ekspluatācijas apstākļus, pēc attiecīgo pasākumu veikšanas jāsaņem jauna atļauja šo noteikumu 42.punktā noteiktajā kārtībā.
46.1. tuneli ekspluatē tā, lai garantētu satiksmes drošību tajā un satiksmes nepārtrauktību;
46.2. ja paredzēti tuneļa būvdarbi vai apkopes darbi, kuru dēļ ārpus tuneļa pilnīgi vai daļēji jāslēdz satiksmes joslas, par to laikus paziņo, izmantojot dažādus maināmus uzrakstus, signālierīces un mehāniskās barjeras;
46.3. jebkuram tunelim izstrādā reaģēšanas plānu avārijas gadījumā. Tuneļos, kas sākas vienā valstī un beidzas otrā valstī, abas valstis iesaistās vienotā starpvalstu reaģēšanas plānā;
46.4. ja tunelī notiek nopietna avārija vai starpgadījums, satiksmei nekavējoties slēdz visas attiecīgās ailas, vienlaikus aktivizējot aprīkojumu ieeju priekšā, kā arī maināmos uzrakstus, satiksmes signālierīces un mehāniskās barjeras tuneļa iekšienē (ja tādas ir), lai satiksmi tuneļa iekšpusē un ārpusē varētu apturēt pēc iespējas ātrāk. Tuneļus, kuru garums nepārsniedz 1000 metru, var slēgt, izmantojot citus līdzekļus. Satiksmi organizē tā, lai transportlīdzekļi, kas nav cietuši, varētu ātri atstāt tuneli;
46.5. laikposmam, kādā pēc negadījuma tunelī iekļūst avārijas dienesti, jābūt iespējami īsākam. To mēra regulāro apmācību laikā, kā arī, ja nepieciešams, negadījuma laikā.
48.1. ja tuneli slēdz, tuneļa lietotājus, izmantojot viegli pieejamas informācijas sistēmas, informē par labāko alternatīvo maršrutu;
48.2. alternatīvie maršruti ir iekļauti rīcības plānā ārkārtas situācijās un paredzēti satiksmes intensitātes iespējamai saglabāšanai un bīstamības samazināšanai apkārtējās teritorijās.
49.1. lai noteiktu vai grozītu prasības bīstamo kravu pārvadājumiem tunelī, veic riska analīzi;
49.2. riska analīzē izvērtē īpašus ekspluatācijas pasākumus bīstamības samazināšanai, kas saistīta ar visiem transportlīdzekļiem vai to daļu, ar kuriem cauri tuneļiem transportē bīstamās kravas (piemēram, kravas deklarēšana pirms tuneļa ieejas, konvojēšana cauri tunelim ar pavadošajiem transportlīdzekļiem);
49.3. ja ir noteiktas prasības bīstamo kravu pārvadājumiem tunelī, tad pirms pēdējās iespējamās nobrauktuves pirms tuneļa, pirms ieejas tunelī un pie tās izvieto attiecīgas ceļa zīmes, lai bīstamo kravu pārvadātāji varētu izvēlēties alternatīvus maršrutus.
54.1. tuneļa pārvaldītājs sadarbībā ar ieinteresētajām pusēm un pamatojoties uz starptautisko organizāciju saskaņotu darbību, regulāri organizē un īsteno informācijas kampaņas par drošību tuneļos. Informācijas kampaņas rīko par ceļa lietotāju pareizu rīcību, tuvojoties tuneļiem un braucot cauri tiem, īpaši par rīcību, ja transportlīdzeklis nokļuvis neparedzētā situācijā satiksmes sastrēgumu dēļ, kā arī avārijas un ugunsgrēka gadījumā;
54.2. tuneļa pārvaldītājs informāciju par tuneļos pieejamo drošības aprīkojumu un ceļa lietotāju pareizu rīcību izvieto tuneļa lietotājiem saskatāmās vietās (piemēram, atpūtas vietās pirms tuneļa, pie tuneļa ieejas, kā arī internetā).
Satiksmes ministrs A.Šlesers