Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par šā gada trijos mēnešos tiesībsarga saņemtajām iedzīvotāju sūdzībām. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.04.2007., Nr. 59 (3635) https://vestnesis.lv/ta/id/155648

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursi

Vēl šajā numurā

11.04.2007., Nr. 59 (3635)

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par šā gada trijos mēnešos tiesībsarga saņemtajām iedzīvotāju sūdzībām

 

Šā gada pirmajos trīs mēnešos tiesībsargs kopumā saņēmis 1501 iedzīvotāju sūdzību par iespējamiem viņu tiesību pārkāpumiem. No tām 634 bijušas rakstveida sūdzības, bet 867 – mutvārdu sūdzības. Lielākā daļa no sūdzībām – par cilvēktiesību jautājumiem, bet 120 gadījumos iedzīvotāji vērsušies pie tiesībsarga sakarā ar iespējamiem labas pārvaldības principa pārkāpumiem.

Visbiežāk iedzīvotāji meklējuši palīdzību pie tiesībsarga par tiesību uz mājokli iespējamiem pārkāpumiem. Kopā saņemtas 219 sūdzības, no tām 37 rakstveida, bet 182 – mutvārdu. Analizējot šīs sūdzības, var konstatēt, ka problēmas galvenokārt bijušas saistītas ar izīrētāju un īrnieku tiesiskajām attiecībām, tai skaitā īres maksas paaugstināšanu pēc “īres griestu” atcelšanas – saņemtas 92 sūdzības, kā arī ar palīdzības sniegšanu mājokļa jautājumu risināšanai – saņemtas 85 sūdzības.

139 sūdzības (no tām 87 rakstveida un 52 mutvārdu) tika saņemtas par tiesību uz taisnīgu tiesu iespējamiem pārkāpumiem. Lielākā daļa no tām – par lietas izskatīšanas un pirmstiesas izmeklēšanas gaitu. Savukārt 137 reizes iedzīvotāji tiesībsargam lūguši dažāda veida informāciju par savu tiesību aizsardzības iespējām.

Viens no tiesībsarga galvenajiem uzdevumiem ir veicināt labas pārvaldības principa ievērošanu. Par šo jautājumu 2007.gada 1.ceturksnī kopā saņemtas 120 sūdzības, no kurām 86 bija rakstveida, bet 34 – mutvārdu. No tām 37 sūdzībās pausta informācija par iespējamo materiālo tiesību normu (uz kurām jābalstās lēmumu pieņemšanā) pārkāpumu, bet 20 gadījumos personas sūdzējušās par lietu izskatīšanas termiņiem.

Spriežot pēc saņemtajām sūdzībām, aktuālas problēmas 2007.gada janvārī – martā bijušas arī tiesības uz sociālo nodrošinājumu (saņemtas 106 sūdzības), tiesības uz darbu (saņemtas 103 sūdzības), tiesības uz īpašumu (saņemtas 92 sūdzības), tiesības uz privātās un ģimenes dzīves neaizskaramību (saņemta 61 sūdzība) un bērna tiesības (saņemta 61 sūdzība). Daudz iesniegumu saņemts arī no ieslodzījumu vietām – par spīdzināšanas, necilvēcīgas un pazemojošas apiešanās un sodīšanas aizlieguma pārkāpumu, par brīvības atņemšanas soda izpildi u.tml.

Tiesībsarga institūcija ir dibināta šā gada 1. janvārī uz Valsts cilvēktiesību biroja bāzes, un tās galvenās funkcijas ir veicināt cilvēktiesību, kā arī labas pārvaldības principa ievērošanu Latvijā. Lai to nodrošinātu, tiesībsargs pieņem un izskata iesniegumus, kuros pausta informācija par iespējamiem privātpersonu tiesību pārkāpumiem.

Tiesībsarga Informācijas un sabiedrisko attiecību departaments

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!