Ministru kabineta noteikumi Nr.279
Rīgā 2007.gada 24.aprīlī (prot. Nr.25 15.§)
Noteikumi par izņēmumiem, kad nepiemēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulu (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr.2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 31.panta otro daļu
1. Noteikumi nosaka to pārvadājumu veidus, kurus veicot nepiemēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulu (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr.2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85 (turpmāk – regula (EK) Nr.561/2006).
2. Regulu (EK) Nr.561/2006 nepiemēro un papildus regulas (EK) Nr.561/2006 3.pantā minētajiem izņēmumiem ar transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites reģistrācijas kontrolierīci var neaprīkot transportlīdzekļus, ja tiek veikts iekšzemes pārvadājums ar transportlīdzekli, kas minēts regulas (EK) Nr.561/2006 13.panta 1.punkta “a”, “b”, “c”, “d”, “g”, “h”, “i”, “j”, “k”, “l”, “m”, “n”, “o” un “p” apakšpunktā.
3. Regulas (EK) Nr.561/2006 13.panta 1.punkta “i” apakšpunkta nosacījumu, ka transportlīdzeklis aprīkots ar 10 līdz 17 sēdvietām, apliecina transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais sēdvietu skaits.
4. Par regulas (EK) Nr.561/2006 13.panta 1.punkta “b”, “c” un “d” apakšpunktā minēto transportlīdzekļa bāzes vietu uzskata transportlīdzekļa stāvvietu, kas piemērota transportlīdzekļa ilglaicīgai novietošanai un atrodas tās fiziskās vai juridiskās personas valdījumā, kas veic pārvadājumu, vai attiecīgajai fiziskajai vai juridiskajai personai ir noslēgts līgums par attiecīgā transportlīdzekļa novietošanu.
5. Regulas (EK) Nr.561/2006 13.panta 1.punkta “d” apakšpunkta nosacījumu, ka transportlīdzekļa vadīšana nav transportlīdzekļa vadītāja pamatnodarbošanās, apliecina transportlīdzekļa vadītāja darba līgums vai apliecināts darba līguma izraksts, vai cits dokuments, kas apliecina šo faktu. Attiecīgais dokuments atrodas transportlīdzeklī.
6. Veicot pārvadājumu, kas atbilst šo noteikumu 2.punktā minētajiem izņēmumiem, ievēro šādus nosacījumus:
6.1. transportlīdzekļa vadīšanas ilgums 24 stundu periodā nedrīkst pārsniegt 10 stundas, ievērojot normatīvajos aktos noteiktās vispārējās darba laika organizēšanas prasības;
6.2. ja transportlīdzekļa vadītājs darba un atpūtas laika uzskaitei neizmanto reģistrācijas kontrolierīci atbilstoši Padomes 1985.gada 20.decembra Regulai (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, savu darba laiku kalendāra nedēļā un informāciju par pārvadājumu transportlīdzekļa vadītājs reģistrē saskaņā ar šo noteikumu pielikumu. Pārskats par kārtējo nedēļu atrodas transportlīdzeklī, un transportlīdzekļa vadītājs to uzrāda pēc kontroles institūciju amatpersonu pieprasījuma. Nedēļas beigās pārskatu nodod darba devējam. Darba devējs pārbauda ierakstu atbilstību un minēto pārskatu glabā gadu pēc tā apstiprināšanas.
7. Dokumenti (transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība, pašpārvadājuma sertifikāts, kravas pavaddokumenti vai citi dokumenti), kas apliecina pārvadājuma atbilstību šajos noteikumos minētajiem attiecīgajiem izņēmumiem, atrodas transportlīdzeklī.
8. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2006.gada 3.janvāra noteikumus Nr.17 “Noteikumi par izņēmumiem, kad nepiemēro Padomes 1985.gada 20.decembra Regulu (EEK) Nr.3820/85 par dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu attiecībā uz autotransportu” (Latvijas Vēstnesis, 2006, 5.nr.).
Ministru prezidents A.Kalvītis
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 6.maiju.
Pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 24.aprīļa noteikumiem Nr.279
Pārskats par transportlīdzekļa vadītāja darba laiku kalendāra nedēļā
Satiksmes ministrs A.Šlesers