Rīgā 2007.gada 8.maijā (prot. Nr.28 31.§)
2.1. vairāk nekā 50 procentu komersanta kapitāldaļu pieder Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstu pilsoņiem;
2.2. komersanta pamatdarbības vieta ir Latvijas Republika;
2.3. komersanta pamatdarbība ir speciālie aviācijas darbi atsevišķi vai kopā ar gaisa pārvadājumiem, gaisa kuģu apkopi, remontu vai citiem komercdarbības veidiem, kuros tiek izmantoti gaisa kuģi;
2.4. komersantam ir plānotajai darbībai un darbības reģionam atbilstoši aprīkots gaisa kuģis un atbilstoši nokomplektēts kvalificēts personāls, kā arī norīkots atbildīgais vadītājs un amatpersonas, kuras ir atbildīgas par ekspluatanta darbību šādās jomās:
2.4.1. gaisa kuģa ekspluatācija lidojumā;
2.4.2. gaisa kuģa tehniskās apkopes sistēmas darbības nodrošināšana;
2.4.3. gaisa kuģa apkalpes apmācība;
2.5. komersanta gaisa kuģim, ar kuru plānots veikt speciālos aviācijas darbus, ir izsniegts lidojumderīguma sertifikāts (standarta apliecība par derīgumu lidojumiem) saskaņā ar normatīvajiem aktiem par gaisa kuģa atzīšanu par derīgu lidojumiem vai saskaņā ar 2003.gada 24.septembra Komisijas Regulu (EK) Nr.1702/2003, ar ko paredz īstenošanas noteikumus par sertifikāciju attiecībā uz gaisa kuģu un ar tiem saistīto ražojumu, daļu un ierīču lidojumderīgumu un atbilstību vides aizsardzības prasībām, kā arī projektēšanas un ražošanas organizāciju sertifikāciju.
3.1. pietiekamas zināšanas par starptautiskajiem tiesību aktiem un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem attiecībā uz gaisa kuģu ekspluatāciju un tehnisko apkopi;
3.2. zināšanas un pieredze aviācijas drošības standartu ievērošanā un gaisa kuģu drošā ekspluatācijā;
3.3. izpratne par gaisa kuģa ekspluatanta kvalitātes pārvaldības sistēmu;
3.4. vismaz triju gadu darba pieredze aviācijas nozarē, no kuriem vismaz viens gads nostrādāts līdzīgā vadošā amatā.
4.1. Latvijas Republikā izdota vai Latvijas Republikas normatīvajos aktos par ārvalstu civilās aviācijas lidojuma apkalpes personāla apliecību atzīšanu noteiktajā kārtībā atzīta ārvalsts komercpilota apliecība, ja komersants ekspluatē gaisa kuģi ar viena pilota apkalpi. Ja gaisa kuģis tiek ekspluatēts saskaņā ar instrumentālo lidojumu noteikumiem, nepieciešama komercpilota apliecība ar instrumentālo lidojumu kvalifikācijas atzīmi. Komercpilota apliecība vai komercpilota apliecība ar instrumentālo lidojumu kvalifikācijas atzīmi nav nepieciešama, ja šāda apliecība ir attiecīgās amatpersonas vietniekam;
4.2. Latvijas Republikā izdota vai Latvijas Republikas normatīvajos aktos par ārvalstu civilās aviācijas lidojuma apkalpes personāla apliecību atzīšanu noteiktajā kārtībā atzīta ārvalsts aviolīniju transporta (lidmašīnas vai helikoptera) pilota apliecība, ja komersants ekspluatē gaisa kuģi ar divu pilotu apkalpi. Minētā apliecība nav nepieciešama, ja šāda apliecība ir attiecīgās amatpersonas vietniekam.
5.1. akreditētā mācību iestādē iegūta augstākā izglītība aeronautikas, gaisa kuģu vai to aprīkojuma tehniskās apkopes jomā vai iegūta gaisa kuģu tehniskās apkopes tehniķa specialitāte un amata pienākumu veikšanai nepieciešamā papildu izglītība;
5.2. zināšanas par gaisa kuģu ekspluatanta tehniskās apkopes ekspozīciju (tehnisko procedūru rokasgrāmatu);
5.3. zināšanas par ekspluatējamā gaisa kuģa tipu;
5.4. zināšanas par gaisa kuģu tehniskās apkopes metodēm.
6.1. vispusīgas zināšanas par gaisa kuģa apkalpes locekļu apmācības koncepciju;
6.2. gaisa kuģa apkalpes locekļa apliecība ar gaisa kuģa tipa instruktora kvalifikācijas atzīmi atbilstoši komersanta ekspluatējamā gaisa kuģa tipam. Minētā apliecība nav nepieciešama, ja šāda apliecība ir attiecīgās amatpersonas vietniekam.
11.1. plānotās darbības aprakstu;
11.2. komersanta pārvaldības organizācijas aprakstu;
11.3. lidojumu ekspluatācijas rokasgrāmatas kopiju;
11.4. ekspluatanta darbības rokasgrāmatas kopiju;
11.5. katra ekspluatējamā gaisa kuģa tipa tehniskā žurnāla kopiju;
11.6. gaisa kuģa tehniskās apkopes programmas kopiju ekspluatējamam gaisa kuģim, kura maksimālā pacelšanās masa pārsniedz 5700 kilogramus;
11.7. gaisa kuģa lidojumu apkalpes mācību un kvalifikācijas uzturēšanas rokasgrāmatas kopiju;
11.8. gaisa kuģa tehniskās apkopes līguma kopiju, ja komersants ekspluatējamā gaisa kuģa tehnisko apkopi neveic pats;
11.9. lai varētu novērtēt komersanta finansiālo stāvokli un finansiālo gatavību:
11.9.1. apliecības pirmreizējai saņemšanai:
11.9.1.1. audita pārskatu par iepriekšējo darbības gadu (ja tāds ir) un operatīvo bilanci, peļņas un zaudējumu aprēķinu un naudas plūsmu pēc stāvokļa uz iepriekšējā mēneša beigām;
11.9.1.2. plānoto bilanci, iekļaujot peļņas un zaudējumu aprēķinu, naudas plūsmu un likviditātes plānu turpmākajiem diviem gadiem;
11.9.1.3. plānoto izdevumu un ieņēmumu pamatojuma aprēķinus par tādiem posteņiem kā degviela, algas, ekspluatācija, amortizācija, valūtas kursa svārstības, lidostas izmaksas, apdrošināšana, pakalpojumu izcenojumi un tarifi un citas pārvadājumu un ienākumu prognozes;
11.9.1.4. detalizētu informāciju par izmaksām, kas radušās no iesnieguma iesniegšanas līdz darbības sākšanai;
11.9.1.5. detalizētu informāciju par esošajiem un plānotajiem finanšu avotiem;
11.9.1.6. detalizētu informāciju par gaisa kuģu pirkšanas un (vai) nomas finansēšanu (ja gaisa kuģis tiek nomāts, norāda līguma noteikumus un nosacījumus);
11.9.2. apliecības derīguma termiņa pagarināšanai:
11.9.2.1. audita pārskatu par iepriekšējo darbības gadu un operatīvo bilanci, peļņas un zaudējumu aprēķinu un naudas plūsmu pēc stāvokļa uz iepriekšējā mēneša beigām;
11.9.2.2. plānoto bilanci, iekļaujot peļņas un zaudējumu aprēķinu, naudas plūsmu un likviditātes plānu nākamajam gadam;
11.9.2.3. faktisko un plānoto izdevumu un ieņēmumu aprēķinus iepriekšējā periodā par tādiem posteņiem kā degviela, algas, ekspluatācija, amortizācija, valūtas kursa svārstības, lidostas izmaksas, apdrošināšana, pakalpojumu izcenojumi un tarifi un citas pārvadājumu un ienākumu prognozes;
11.10. maksājuma uzdevuma kopiju par Civilās aviācijas aģentūras publiskā maksas pakalpojuma samaksu.
20.1. komersants nenodrošina gaisa kuģa lidojumus un to drošību atbilstoši lidojumu ekspluatācijas rokasgrāmatas būtiskajām prasībām;
20.2. komersants pārkāpj Komisijas Regulu Nr.2042/2003 par gaisa kuģu un aeronavigācijas ražojumu, daļu un ierīču pastāvīgu lidotspēju un šo uzdevumu izpildē iesaistīto organizāciju un personāla apstiprināšanu;
20.3. komersants sešu mēnešu laikā no šo noteikumu 8.punktā minētās neatbilstības pieļaušanas dienas nav šo neatbilstību novērsis.
22.1. komersants ir sniedzis nepatiesas ziņas;
22.2. komersants šo noteikumu 20.punktā minētajā termiņā nav novērsis apstākļus, kuru dēļ apliecības darbība apturēta;
22.3. komersants ir maksātnespējīgs vai tiek likvidēts;
22.4. saņemts komersanta iesniegums par apliecības anulēšanu.
Satiksmes ministra vietā - bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
Ministru kabineta
2007.gada 8.maija noteikumiem Nr.309