Ministru kabineta rīkojums Nr.257
Rīgā 2007.gada 9.maijā (prot. Nr.28 41.§)
Grozījumi Elektroniskās pārvaldes attīstības programmā 2005.–2009.gadam
1. Izdarīt Elektroniskās pārvaldes attīstības programmā 2005.–2009.gadam” (atbalstīta ar Ministru kabineta 2005.gada 29.septembra rīkojumu Nr.623 “Par Elektroniskās pārvaldes attīstības programmu 2005.–2009.gadam”) šādus grozījumus:
1.1. aizstāt programmas tekstā:
1.1.1. saīsinājumu “UR’’ ar saīsinājumu “TM/UR’’;
1.1.2. saīsinājumu “PMLP’’ ar saīsinājumu “IeM/PMLP’’;
1.1.3. saīsinājumu “VID’’ ar saīsinājumu “FM/VID’’;
1.1.4. saīsinājumu “VZD’’ ar saīsinājumu “TM/VZD’’;
1.1.5. saīsinājumu “NVA’’ ar saīsinājumu “LM/NVA’’;
1.1.6. saīsinājumu “VSAA’’ ar saīsinājumu “LM/VSAA’’;
1.1.7. saīsinājumu “IUB’’ ar saīsinājumu “FM/IUB’’;
1.1.8. saīsinājumu “PVD’’ ar saīsinājumu “ZM/PVD’’;
1.1.9. saīsinājumu “LIAA’’ ar saīsinājumu “EM/LIAA’’;
1.1.10. saīsinājumu “CSP’’ ar saīsinājumu “EM/CSP’’;
1.1.11. saīsinājumu “LĢMA’’ ar saīsinājumu “VidM/LĢMA’’;
1.1.12. saīsinājumu “IeR” ar saīsinājumu “IeM/IeR’’;
1.1.13. saīsinājumu “VVZG” ar saīsinājumu “TM/VVDZ”;
1.1.14. saīsinājumu “VZKR” ar saīsinājumu “NĪVK IS”;
1.2. izteikt 1.sadaļas “Programmas sasaiste ar valdības politiku’’ 5.rindkopu šādā redakcijā:
“Programmas pamatā ir ES aktivitāšu plānos “eEurope 2002’’ un “eEurope 2005’’ noteiktie mērķi un pasākumi – nodrošināt pieeju valsts pārvaldes informācijai, elektroniski nodrošināt 20 pamatpakalpojumus iedzīvotājiem un komersantiem, nodrošināt elektronisku datu apmaiņu starp iestādēm un to procesu pārkārtošanu efektīvākam darbam, nodrošināt e-paraksta lietošanu, nodrošināt pār-Eiropas sadarbību un iedzīvotāju mobilitāti. Jaunās ES iniciatīvas “i2010” galvenie mērķi ir vienota ES informācijas telpa, ieguldījumi inovācijās un pētniecībā, labāki e-pārvaldes pakalpojumi un e-iekļaušana.”;
1.3. izteikt 1.sadaļas “Programmas sasaiste ar valdības politiku’’ 6.rindkopu šādā redakcijā:
“Nacionālajā attīstības plānā 2004.–2006.gadam norādīts IKT infrastruktūras un e-pārvaldes nepietiekamais attīstības līmenis, kā arī plānotais finansējums un pasākumi VIS un e-pakalpojumu ieviešanai.
Nacionālajā attīstības plānā 2007.–2013.gadam minēti risināmie uzdevumi IKT infrastruktūras un pakalpojumu attīstībai un vispārējas pieejamības uzlabošanai publiskajiem tīkliem. IKT infrastruktūras attīstība un IKT sniegto iespēju efektīva izmantošana sekmē valsts sociāli ekonomisko izaugsmi, reģionu konkurētspēju un iedzīvotāju dzīves kvalitātes paaugstināšanos.
Latvijas nacionālajā Lisabonas programmā 2005.–2008.gadam par prioritāti izvirzīta plaša IKT lietošana publiskajā pārvaldē, MVU un mājsaimniecībās, e-pārvaldes ieviešana, e-pārvaldes pakalpojumu pieejamības uzlabošana, tīklu un informācijas drošības nodrošināšana un integrācija, platjoslas tīkla nodrošināšana (arī reģionos ar sliktu piekļuvi pakalpojumiem).”;
1.4. aizstāt 1.sadaļas “Programmas sasaiste ar valdības politiku’’ 9.rindkopā vārdus “Īpašo uzdevumu ministra” ar vārdiem “Īpašu uzdevumu ministra”;
1.5. izteikt 2.sadaļu “Esošās situācijas un vides apraksts’’ šādā redakcijā:
“2. Esošās situācijas un vides apraksts
Saskaņā ar 2005.gada martā sagatavoto ES pētījumu “Par tiešsaistes valsts un pārvaldes pakalpojumu pieejamību”1 Igaunija ierindota 4.vietā, Lietuva sasniedz ES vidējo līmeni, bet Latvijas rādītāji ir jāuzlabo.
Tiešsaistes pakalpojumu pieejamība (%) uz 2005.gada martu
Saskaņā ar 2006.gada jūnijā sagatavoto ES pētījumu “Par tiešsaistes valsts un pārvaldes pakalpojumu pieejamību”2 Igaunija ierindota 3.vietā, Lietuvā valsts un pārvaldes pakalpojumu pieejamība tiešsaistē sasniedz gandrīz 75 %. Latvijas rādītāji ir uzlabojušies, tomēr Latvija joprojām ierindota pēdējā vietā, piedāvājot tiešsaistē mazāk nekā 50 % valsts un pārvaldes pakalpojumu.
Interneta pieejamība (% ) uz 2006.gada jūniju
Apvienoto Nāciju E-pārvaldes gatavības 2004.gada pārskatā3 Latvija ierindota 39.vietā pasaulē, no ES dalībvalstīm aiz sevis atstājot tikai Lietuvu (43). Pētījumā pozitīvi novērtēta Latvijas iedzīvotāju gatavība lietot pakalpojumus, bet vērtējumu negatīvi ietekmē e-pakalpojumu trūkums (60.vieta pasaulē) un neattīstītā infrastruktūra.
Apvienoto Nāciju E-pārvaldes
gatavības 2005.gada pārskatā “No
e-pārvaldes līdz e-iekļaušanai” Latvija ierindota 32.vietā
pasaulē, progresējot par sešām vietām, Lietuva ierindota
40.vietā, bet Igaunija – 19.vietā.
Pasaules informācijas tehnoloģiju 2004.–2005.gada pārskatā4 Latvija ierindota 56.vietā, lai gan 2003.–2004.gada pārskatā tā atradās 35.pozīcijā. 2005.gada pārskatā Latvija ierindota 51.vietā, Lietuva ieņem 44.vietu, bet Igaunija 23.vietu.
Finansējuma sadalījums (pa gadiem) elektroniskās pārvaldes un valsts informācijas sistēmas attīstībai
Valsts finansējums elektroniskās pārvaldes un valsts informācijas sistēmu attīstībai ir nepietiekams un katru gadu samazinās. Lietuvā valsts un pašvaldību IS attīstībā tiek ieguldīts vairāk nekā 170 milj. litu (35 milj. latu) gadā. Nepieciešams veikt būtiskas investīcijas valsts informācijas sistēmu attīstībā un procesu uzlabošanā, lai varētu ievērojami samazināt pārvaldes kārtējos izdevumus, kas saistīti ar klientu apkalpošanu un informācijas apstrādi.
Kopš 1998.gada izstrādāti vairāki
politikas dokumenti, kas veicina valsts informācijas sistēmu un
e-pārvaldes attīstību – integrētās valsts nozīmes informācijas
sistēmas (megasistēmas) projekts (1998), nacionālā programma
“Informātika 1999–2005” (1999), nacionālā programma “Informātika
2000” (2000), sociāli ekonomiskā programma “eLatvija” (2001),
Latvijas e-pārvaldes koncepcija (2002), Koncepcija par
informācijas tehnoloģiju izmantošanu sabiedrisko iepirkumu
sistēmas pilnveidošanai (2004), LR elektronisko sakaru nozares
politikas pamatnostādnes 2004.–2008.gadam (2004), Platjoslas
tīklu attīstības stratēģija 2006.–2012.gadam (2005), Elektroniskā
iepirkuma sistēmas koncepcija (2005), Koncepcija par droša
elektroniskā paraksta nesēja izvēli un droša elektroniskā
paraksta ieviešanu LR (2005), Informācijas sabiedrības attīstības
pamatnostādnes 2006.–2013.gadam (2006), Valsts kultūrpolitikas
vadlīnijas 2006.–2015.gadam. Nacionāla valsts (2006),
pamatnostādnes
“E-veselība Latvijā” (2005), Koncepcija par CIS uzturēšanas
pārvaldību (2006), Valsts stratēģiskais ietvardokuments
2007.–2013.gadam (2006) un programma “Informācijas un
komunikācijas tehnoloģijas izglītības kvalitātei” (2006).
1994.gadā tika sākta normatīvās bāzes veidošana, kas regulē valsts informācijas sistēmu darbību. Pašlaik ir spēkā Valsts informācijas sistēmu likums un ir pieņemti šādi Ministru kabineta noteikumi, kas reglamentē sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtību un nosaka vispārējās tehniskās un drošības prasības:
Ministru kabineta 24.01.2006. noteikumi Nr.71 “Valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtība”;
Ministru kabineta 02.08.2005. noteikumi Nr.572 “Valsts informācijas sistēmu reģistrācijas noteikumi”;
Ministru kabineta 11.10.2005. noteikumi Nr.764 “Valsts informācijas sistēmu vispārējās tehniskās prasības”;
Ministru kabineta 11.10.2005. noteikumi Nr.765 “Valsts informācijas sistēmu vispārējās drošības prasības”;
Ministru kabineta 28.06.2005. noteikumi Nr.473 “Elektronisko dokumentu izstrādāšanas, noformēšanas, glabāšanas un aprites kārtība valsts un pašvaldību iestādēs un kārtība, kādā notiek elektronisko dokumentu aprite starp valsts un pašvaldību iestādēm vai starp šīm iestādēm un fiziskajām un juridiskajām personām”.
ES direktīvas un Eiropas Komisijas paziņojumi, kas attiecas uz e-pārvaldes jomu:
ES Direktīva 2003/98/EK par informācijas atkalizmantošanu (REUSE);
Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva, ar ko izveido Telpiskās informācijas infrastruktūru Eiropas Kopienā (INSPIRE);
ES direktīvas projekts “Par pakalpojumiem iekšējā tirgū”;
EK paziņojums “i2010-Eiropas informācijas sabiedrība izaugsmei un nodarbinātībai” (2005);
EK paziņojums “E-pieejamība” (2005);
EK paziņojums “Rīcības plāns elektroniskā valsts iepirkuma tiesiskā regulējuma ieviešanai” (2004);
EK paziņojums “i2010 e-pārvaldības rīcības plāns: paātrināt e-pārvaldību Eiropā par labu visiem” (2006);
EK paziņojums “Par Viseiropas e-pārvaldes pakalpojumu sadarbspēju” (2006);
EK paziņojums “Stratēģija drošai informācijas sabiedrībai – dialogs, partnerattiecības un iespējas” (2006).
Satiksmes ministrijas Informātikas departaments īstenoja un koordinēja IT un VIS politikas izstrādi un īstenošanu līdz 2003.gadam. 2003.gadā minētās funkcijas tika nodotas VK, izveidojot Informācijas sabiedrības biroju, savukārt 2004.gada decembrī tika izveidots un 2005.gada 1.janvārī darbību sāka ĪUMEPLS.
Pamatojoties uz programmu “Integrētās valsts nozīmes informācijas sistēmas (megasistēmas) projekts” un uz nacionālo programmu “Informātika”, iepriekšējos gados ar valsts un ārvalstu investīciju palīdzību Latvijā ir attīstītas vairākas nozīmīgas sistēmas, kas atbalsta atsevišķu nozaru funkcijas – iedzīvotāju reģistrs, uzņēmumu reģistrs, kadastra informācijas sistēma un valsts adrešu reģistrs, transportlīdzekļu un vadītāju reģistrs, valsts vienotā datorizētā zemesgrāmata, mežu reģistrs, nodokļu administrēšanas, muitas, sociālās apdrošināšanas atbalsta informācijas sistēmas, ārstniecības pakalpojumu norēķinu sistēma, statistikas IS u.c. Pašvaldību darba atbalstam izstrādāti PVIS moduļi un komerciāla programmatūra (tikai lielajās pilsētās), atsevišķas pilsētas sākušas ieviest elektroniskos pakalpojumus (e-Rīga, e-Ventspils, e-Cēsis u.c.). Datu apmaiņai starp institūcijām un sistēmām ir izveidots valsts nozīmes datu pārraides tīkls, ar informāciju regulāri vai tiešsaistē apmainās gandrīz visi galvenie pamatreģistri (FM/VID, IeM/IeR, TM/VZD, CSDD, TM/UR).
Esošās sistēmas ir veidotas, galvenokārt pamatojoties tikai uz sistēmas pārziņa funkcijām un vajadzībām, ne vienmēr ņemot vērā citu informācijas lietotāju specifiskās vajadzības. Vairāku iestāžu (EM/CSP, FM/VID, IeM/IeR, NĪVK IS) mājas lapās internetā izveidoti atsevišķi tiešsaistes pakalpojumi, ko sniedz šīs iestādes.
Pēdējos gados valstī netika veikta pietiekama informācijas sistēmu projektu attīstības plānošana un koordinācija. Šo iemeslu un finansējuma problēmu dēļ sistēmu pamatā bija dažādas tehnoloģiskās platformas, datu apmaiņa ar citām sistēmām tika pamatota ar patentētiem risinājumiem, tajās tika izmantoti dažādi klasifikatori un daļa datu dublējās. Sistēmas tika paredzētas vienas iestādes vajadzību apmierināšanai, un to izmantošana citu institūciju darbam bija apgrūtināta vai neefektīva. Sistēmu attīstību traucēja kvalificēta personāla trūkums.
Galvenie trūkumi elektroniskās pārvaldes ieviešanai līdz šim ir bijuši šādi:
• VIS projektos sistēmu attīstība plānota atrauti no pārvaldes procesu un pakalpojumu attīstības;
• konkrēta vidēja termiņa rīcības plāna, acīmredzamu un būtisku īstermiņa politikas rezultātu un vidēja termiņa politikas plānošanas dokumentu trūkums e-pārvaldes ieviešanai. Šādā situācijā nebija iespējams ieviest e-pārvaldes jautājumus politiskajā darba kārtībā, to īstenošanai netika piešķirti finanšu resursi;
• vienotas koordinējošās institūcijas trūkums – līdz ĪUMEPLS izveidošanai politikas īstenotājiem bija grūti koordinēt citu ministriju darbu, kā arī šīs jomas aktualitātes reti nonāca valdības darba kārtībā;
• e-pārvaldes politikas aptvertās jomas pārklājas ar citu institūciju kompetenci, it sevišķi jautājumos par pārvaldes efektivitāti, procesu uzlabošanu un neefektīvo normatīvo aktu maiņu. Nav izstrādāti mehānismi šādu jautājumu risināšanai.
Ja netiks veikta koordinēta elektroniskās pārvaldes attīstība, būs apdraudēta ES prasību izpilde, kā arī pazemināsies valsts un tautsaimniecības konkurētspēja, pārvalde nebūs ekonomiska, kā arī VIS attīstībā ieguldītie līdzekļi netiks izmantoti efektīvi.
Elektroniskās pārvaldes ieviešana saistīta ar citu institūciju pasākumiem valsts pārvaldes modernizācijā:
• VK ievieš valsts pārvaldes reformas stratēģiju, akcentējot valsts pārvaldes orientāciju klientu vajadzību apmierināšanai un kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanai;
• ministrijas uzlabo nozares iestāžu sniegtos pakalpojumus;
• VK kopā ar FM veido vidēja termiņa budžeta plānošanas sistēmu, ietverot iestāžu stratēģiju, rezultatīvo rādītāju izstrādi un finansēšanu, ņemot vērā mērķus un sniegtos pakalpojumus;
• VK un ministrijas uzlabo sabiedrības informēšanu un palielina līdzdalības iespējas;
• RAPLM un VK veic pasākumus, kas saistīti ar administratīvo reformu, decentralizāciju un pašvaldību atbildības palielināšanu;
• EM attīsta valsts un privāto sadarbību.”;
1.6. izteikt 7.sadaļas “Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai’’ 7.2.2.apakšpunktu šādā redakcijā:
“7.2.2. Izveidot starpprogrammatūru un pakalpojumu sniegšanas infrastruktūru
Izveidot platformu datu apmaiņai starp dažādiem reģistriem un to IS servisu izmantošanai, veidot aprakstus par reģistru IS servisiem, interfeisiem un pakalpojumu moduļiem, izstrādāt datu apmaiņas un dokumentu standartus, izveidot datu apmaiņas interfeisus, pieslēgt reģistrus šai infrastruktūrai, izveidot e-pakalpojumu pamata moduļus. Par pamatu ņemot šīs platformas bāzi, tiks veidoti elektroniskie pakalpojumi. Izmaiņas reģistros (reģistru satura sakārtošana, datu kvalitātes uzlabošana un tehnoloģiskā risinājuma pilnveidošana), lai nodrošinātu efektīvu reģistru integrāciju, paredzēts veikt saskaņā ar šīs programmas 7.8.apakšpunktu.”;
1.7. izteikt 7.sadaļas “Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai’’ 7.2.6.apakšpunktu šādā redakcijā:
“7.2.6. Ieviest valstī vienotus fizisko un juridisko personu reģistrus
Veikt pasākumus vienotai visu fizisko personu reģistrācijai iedzīvotāju reģistrā, izveidojot personu reģistru. Nodrošināt unificētu juridisko personu un publisko tiesību subjektu reģistrāciju.”;
1.8. izteikt 7.sadaļas “Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai’’ 7.3.1.apakšpunktu šādā redakcijā:
“7.3.1. Veicināt droša e-paraksta izmantošanu
2006.gada oktobrī Latvijas Republikā ir sācis darbu uzticams sertifikācijas pakalpojumu sniedzējs, nodrošinot droša elektroniskā paraksta radīšanu un izmantošanu. Elektroniskā paraksta izmantošana paver drošas komunikācijas iespējas elektroniskajā vidē un veicinās drošu e-pakalpojumu izstrādi. Tiks turpināta normatīvās bāzes sakārtošana, veicināta droša e-paraksta izmantošana gan komersantiem, gan iedzīvotājiem.”;
1.9. izteikt 7.sadaļas “Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai’’ 7.3.4.apakšpunkta nosaukumu šādā redakcijā:
“7.3.4. Izveidot valsts un pašvaldību e-pakalpojumu portālu”;
1.10. izteikt 7.sadaļas “Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai’’ 7.4.4.apakšpunktu šādā redakcijā:
“7.4.4. Statistikas pārskatu elektroniska iesniegšana
EM/CSP nodrošināt iespēju saņemt statistikas datus elektroniskā veidā no EM/CSP respondentiem un citām institūcijām, kas nodarbojas ar statistikas apkopošanu.
Citām institūcijām, kas nodarbojas ar statistikas apkopošanu, veikt pasākumus, lai būtu iespējams elektroniski gan saņemt, gan arī nosūtīt statistikas datus citām institūcijām, tai skaitā arī EM/CSP.”;
1.11. izteikt 7.sadaļas “Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai’’ 7.4.5.apakšpunktu šādā redakcijā:
“7.4.5. E-iepirkums
Izveidot elektronisko iepirkumu sistēmu: e-katalogs, e-izsole un e-konkurss.”;
1.12. izteikt 7.sadaļas “Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai’’ 7.5.2.apakšpunktu šādā redakcijā:
“7.5.2. Administratīvā sloga mazināšana komersantam uzņēmējdarbības veikšanai pašvaldībā
Veikt pasākumus, lai pašvaldības iegūtu nepieciešamo informāciju no valsts reģistriem, kas nepieciešama licencētās uzņēmējdarbības licenču izsniegšanai (no FM/VID, CSDD, TM/UR u.c.), veikt vienotu saskaņošanu pašvaldībā un FM/VID, kā arī veicināt elektronisko pieteikšanos licences saņemšanai.’’;
1.13. izteikt 7.sadaļas “Galvenie uzdevumi programmas rezultātu sasniegšanai’’ 7.5.4.apakšpunktu šādā redakcijā:
“7.5.4. Pabalstu izsniegšana personas statusa maiņas gadījumā
Veikt pasākumus, lai, reģistrējot personas statusa maiņu dzimtsarakstu reģistrā (dzimšana, miršana), vienlaikus varētu elektroniski pieteikties pašvaldību piešķirto pabalstu saņemšanai un elektroniski saņemt informāciju par pabalstu piešķiršanu.
Veikt pasākumus, lai LIIS nodotu datus LM/VSAA apgādnieka zaudējuma pensiju un ģimenes valsts pabalstu piešķiršanai, nepieprasot izziņas no klientiem.”;
1.14. izteikt 8.sadaļu “Uzdevumu detalizēts finansējuma un izpildes laika plānojums, atbildīgās institūcijas’’ šādā redakcijā:
“8. Uzdevumu detalizēts finansējuma un izpildes laika plānojums, atbildīgās institūcijas
1.15. izteikt 9.sadaļu “Uzdevumu finansējuma plānojums’’ šādā redakcijā:
“9. Uzdevumu finansējuma plānojums
Rādītāji |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009–2014 |
(tūkst. latu) |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
330 |
4572 |
14614,5 |
24392 |
27000 |
no tā ERAF un citu finanšu avotu līdzfinansētie projekti |
(330) |
(1856) |
|||
3. Finansiālā ietekme (papildus) |
0 |
-4572 |
-14614,5 |
-24392 |
-27000 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
Ieņēmumu samazinājums |
|
|
Iespējams ieņēmumu samazinājums, atsakoties no sabiedrībai nevajadzīgiem pakalpojumiem (izziņu izsniegšana) |
Izdevumu palielinājums |
330 |
4572 |
14614,5 |
24392 |
27000 |
|
320 |
350 |
400 |
500 |
|
|
330 |
4252 |
14264,5 |
23992 |
26500 |
|
20 |
||||
|
330 |
4232 |
14264,5 |
23992 |
26500 |
|
150 |
500 |
500 |
500 |
|
|
682 |
1500 |
1500 |
1500 |
|
|
3400 |
10164,5 |
18992 |
20000 |
|
|
2100 |
3000 |
4500 |
6. Cita informācija |
Atteikšanās no atsevišķu valsts un pašvaldību funkciju veikšanas, nododot tās privātajam sektoram, kā arī, iespējams, izbrīvēti finanšu resursi pēc strukturālajiem pārkārtojumiem un citiem pasākumiem |
Piezīmes.
1. * Ietver projektu koncepcijas, aprēķinus, procesu, N/A analīzi u.c.
2. ** Ietver datortehnikas un sistēmu uzturēšanu, datortehnikas atjaunošanu, un sistēmu papildināšanu.’’;
1.16. izteikt 10.sadaļas “Programmas ieviešanas un atskaitīšanās kārtība’’ 5.rindkopu šādā redakcijā:
“Projektu un programmu koordinēs Latvijas elektroniskās pārvaldes koordinācijas padome, kurā tiks pieaicināti attiecīgās jomas nevalstisko organizāciju pārstāvji. Programmas vidēja termiņa novērtēšanu veikt 2008.gada pirmajā pusgadā un izpildes novērtēšanu (ex-post) – 2010.gada pirmajā pusgadā. Atbildīgie par uzdevumu ieviešanu iesniedz pārskatus reizi gadā līdz 15.jūlijam ĪUMEPLS. ĪUMEPLS reizi gadā līdz 1.oktobrim sagatavo informatīvo ziņojumu Ministru kabinetam.”;
1.17. papildināt 11.sadaļas “Turpmākās rīcības plāns’’ tabulu ar nosaukumu šādā redakcijā:
“11.1. Turpmākās rīcības plāns 2005.–2006.gadam”;
1.18. izteikt tabulas “11.1. Turpmākās rīcības plāns 2005.–2006.gadam’’ 18.punktu šādā redakcijā:
“18. |
Izstrādāt klientu apkalpošanas centru darbības labās prakses piemēru aprakstu |
12.2006 |
ĪUMEPLS, VK’’ |
1.19. izteikt tabulas “11.1. Turpmākās rīcības plāns 2005.–2006.gadam’’ 26.punktu šādā redakcijā:
“26. |
Izstrādāt plānu un projekta pieteikumu 7.5.2. un 7.5.4.uzdevumu izpildei |
06.2006 |
RAPLM, IZM’’ |
1.20. izteikt tabulas “11.1. Turpmākās rīcības plāns 2005.–2006.gadam’’ 28.punktu šādā redakcijā:
“28. |
Izstrādāt plānu un projektu pieteikumus 7.8.uzdevuma izpildei |
03.2006 |
ĪUMEPLS’’ |
1.21. izteikt tabulas “11.1. Turpmākās rīcības plāns 2005.–2006.gadam’’ 37.punktu šādā redakcijā:
“37. |
Izveidot (vai attīstīt) Valsts asinsdonoru centra, Valsts arhīvu, Valsts darba inspekcijas, IeR, EM, Vides informācijas sistēmas |
12.2006 |
VM, KM, LM, VidM, IeM, EM’’ |
1.22. izteikt tabulas “11.1. Turpmākās rīcības plāns 2005.–2006.gadam’’ 38.punktu šādā redakcijā:
“38. |
Attīstīt pašvaldību informācijas sistēmas |
12.2006 |
RAPLM, VM, KM, LM’’ |
1.23. papildināt 11.sadaļu “Turpmākās rīcības plāns’’ ar 11.2.apakšsadaļu šādā redakcijā:
“11.2. Turpmākās rīcības plāns 2007.gadam
Nr. |
Aktivitāte |
Termiņš |
Atbildīgā institūcija |
|
Izstrādāt koncepciju par VIS arhitektūras plānošanu un attīstību (7.1.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Veikt pētījumus par e-pārvaldes attīstību Latvijā (7.1.1.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Izstrādāt grozījumus likumā par VIS (7.1.2.uzdevums) |
01.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Izstrādāt noteikumus par IVIS lietošanas kārtību (7.1.2.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Izstrādāt N/A, kas reglamentē VIS uzturēšanu (7.1.2.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Izstrādāt N/A par saskarņu un datu apmaiņas standartizāciju IVIS ietvaros (7.1.2.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Attīstīt IVIS infrastruktūru, kas nodrošina iespēju iegūt datus no valsts informācijas sistēmām (reģistriem), izmantojot vienotu un standartiem atbilstošu tehnisko platformu (7.2.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Pilnveidot aizsargājamo dabas teritoriju valsts reģistru (7.2.1.uzdevums) |
12.2007 |
VidM/LVĢMA |
|
Pilnveidot aizsargājamo augu atradņu datu bāzi (7.2.1.uzdevums) |
12.2007 |
VidM/LVĢMA |
|
Izstrādāt valsts ģeogrāfiskās informācijas sistēmas projektu un uzsākt tā ieviešanu (7.2.3.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Ieviest bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmu (7.2.5.uzdevums) |
01.2007 |
LM/NVA |
|
Mazākumtautību nevalstisko organizāciju reģistra izveide (7.2.7.uzdevums) |
08.2007 |
ĪUMSILS |
|
Turpināt dažādu reģistru (izglītības, iekšlietu un citās jomās) integrāciju IVIS (7.2.7.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Izstrādāt valsts un pašvaldības pakalpojumu elektronizācijas koncepciju (7.3.uzdevums) |
06.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Izstrādāt N/A, kas nosaka e-pakalpojumu izstrādi, sniegšanas kārtību un standartus valsts pārvaldes iestādēs (7.3.3.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Definēt pakalpojumu elektronizācijas koordinācijas organizācijas veidu valstī (7.3.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Turpināt e-paraksta ieviešanu valsts un pašvaldību institūcijās (7.3.1.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Izstrādāt koncepciju par droša elektroniskā paraksta finansēšanu atsevišķās iedzīvotāju mērķa grupās (7.3.1.uzdevums) |
06.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Veikt izmaiņas N/A, lai padarītu par saistošu pienākumu iestādēm nodrošināt darbības ar publisko pakalpojumu katalogu (7.3.3.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Attīstīt Latvijas valsts saišu portālu, tai skaitā e-pakalpojumu sadaļu (7.3.4.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Izveidot CIS uzturēšanas un attīstības sistēmu (7.3.5.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Izveidot struktūrvienību CIS uzturēšanas organizēšanai (7.3.5.uzdevums) |
01.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Integrēt elektroniskās deklarēšanas sistēmā droša elektroniskā paraksta pievienošanas un pārbaudes funkcionalitāti (7.4.3.uzdevums) |
04.2007 |
FM/VID |
|
Pilnveidot valsts statistikas pārskata (2-Ūdens un 3-A) informācijas sistēmas (7.4.4.uzdevums) |
12.2007 |
VidM/LVĢMA |
|
Palielināt CSP elektroniski iesniedzamo statistikas pārskatu veidu skaitu (7.4.4.uzdevums) |
12.2007 |
EM/CSP |
|
Palielināt interneta datu bāzēs publicējamo statistisko rādītāju detalizācijas pakāpi (7.4.4.uzdevums) |
12.2007 |
EM/CSP |
|
Attīstīt e-iepirkuma sistēmu ( 7.4.5.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS/EIVA |
|
Nodrošināt uzdevumu 7.4.6. “Dzīvesvietas e-deklarācija” un 7.4.7. “Kas reģistrēts manā dzīvoklī?” izpildi saskaņā ar piešķirto finansējumu |
12.2007 |
IeM/PMLP |
|
Izveidot e-pakalpojumus autovadītājiem (7.4.12.uzdevums) |
12.2007 |
CSDD |
|
Uzsākt uzdevuma 7.4.17. “Vēlētāju elektroniska reģistrācija un elektroniska balsošana” izpildi |
12.2007 |
IEM |
|
Īstenot atsevišķu publisko institūciju pakalpojumu attīstību un elektronizāciju ar mērķi radīt labas prakses piemērus ES SF NP ietvaros (7.4.19.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Uzsākt elektroniskās Eiropas veselības apdrošināšanas kartes (eEVAK) ieviešanu (7.4.19.uzdevums) |
12.2007 |
VM/VOAVA |
|
Nodrošināt valsts arhīvu informācijas resursu pieejamību, t.sk. elektronisko dokumentu pieejamību (7.5.uzdevums) |
08.2007 |
EM/KIS |
|
Valsts un pašvaldību institūciju pakalpojumu elektronizācija un ieviešana (7.5.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Ārvalstīs dzīvojošu tautiešu sabiedrisko organizāciju datu bāzes izveide (7.5.7.uzdevums) |
03.2007 |
ĪUMSILS |
|
Uzsākt izglītības sistēmas informatizācijas programmas īstenošanu (7.5.7.uzdevums) |
01.2007 |
ĪUMEPLS, IZM |
|
Atļauju izsniegšanas, anulēšanas un derīguma termiņa pagarināšanas komersantiem, elektronizēšana (7.5.7.uzdevums) |
12.2007 |
EM |
|
Sabiedrības integrācijas projektu datu bāzes izveide (7.5.7.uzdevums) |
06.2007 |
ĪUMSILS |
|
Turpināt pašvaldību e-pārvaldes bāzes izveidi un pašvaldību informācijas sistēmu attīstību (7.5.7.uzdevums) |
12.2007 |
RAPLM |
|
Turpināt Piesārņojošo vielu reģistra izveidi (7.6.uzdevums) |
04.2007 |
VidM/LVĢMA |
|
Veikt DAUKS integrāciju ar ministriju lietvedības sistēmām (7.6.1.3.uzdevums) |
12.2007 |
ĪUMEPLS |
|
Izveidot vienotu valsts arhīvu informācijas sistēmu, kas nodrošinās arhīva pamatfunkcijas (7.6.3.uzdevums) |
08.2007 |
KM/KIS |
|
Uzsākt būvniecības informācijas sistēmas izveidi un ieviešanu (7.6.3.uzdevums) |
12.2007 |
EM |
|
Uzsākt kontroļu rezultātu un analīzes informācijas sistēmas izveidošanu (7.6.3.uzdevums) |
12.2007 |
EM |
|
Izveidot iespēju pieņemt un saglabāt elektroniskos dokumentus valsts arhīvā (7.8.uzdevums) |
08.2007 |
KM/KIS |
|
Turpināt mājokļa monitoringa informācijas sistēmas uzturēšanu un pilnveidošanu (7.8.uzdevums) |
12.2007 |
RAPLM/MA |
|
Izstrādāt programmas turpmākās rīcības plānu |
12.2007 |
ĪUMEPLS” |
1.24. izteikt 12.sadaļas “Izmantoto saīsinājumu un jēdzienu skaidrojums” daļu “Saīsinājumi’’ šādā redakcijā:
“Saīsinājumi
AIM AIM/LĢIA CIS CSDD |
Aizsardzības ministrija Aizsardzības ministrija/Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūra Centralizētā informācijas sistēma Ceļu satiksmes drošības direkcija |
CV |
Dzīves apraksts (Curriculum Vitae) |
DAUKS EK EM EM/CSP |
Dokumentu aprites un uzdevumu kontroles sistēma Eiropas Komisija Ekonomikas ministrija Ekonomikas ministrija/Centrālā statistikas pārvalde |
EM/LIAA ERAF |
Ekonomikas ministrija/Latvijas investīciju un attīstības aģentūra Eiropas Reģionālās attīstības fonds |
ES |
Eiropas Savienība |
ES SF |
Eiropas Savienības strukturālie fondi |
EURES FM |
Eiropas nodarbinātības dienesti (EURopean Employment Services) Finanšu ministrija |
FM/IUB FM/VID FPDAL |
Finanšu ministrija/Iepirkumu uzraudzības birojs Finanšu ministrija/Valsts ieņēmumu dienests Fizisko personu datu aizsardzības likums |
ĢIS IeM/IeR IeM/PMLP |
Ģeogrāfiskās informācijas sistēma Iekšlietu ministrija/Iedzīvotāju reģistrs Iekšlietu ministrija/Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde |
IKT |
Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas |
IS |
Informācijas sistēma (-as) |
IT |
Informācijas tehnoloģijas |
ĪUMEPLS ĪUMEPLS/EIVA ĪUMSILS IVIS IZM KM KM/KIS |
Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāts Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāts/ Elektronisko iepirkumu valsts aģentūra Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāts Integrētā valsts informācijas sistēma Izglītības un zinātnes ministrija Kultūras ministrija Kultūras ministrija/valsts aģentūra “Kultūras informācijas sistēmas” |
LAD |
Lauku atbalsta dienests |
LIIS LM LM/NVA LM/VSAA LR |
Latvijas izglītības informatizācijas sistēma Labklājības ministrija Labklājības ministrija/Nodarbinātības valsts aģentūra Labklājības ministrija/Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra Latvijas Republika |
LVL MK MVU |
Latvijas lats Ministru kabinets Mazie un vidējie uzņēmumi |
N/A NĪVK IS |
Normatīvais akts Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēma |
PHARE PVIS |
ES finanšu instruments kandidātvalstīm Pašvaldību vienotā informācijas sistēma |
RAPLM RAPLM/MA SM TM |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija/valsts aģentūra “Mājokļu aģentūra” Satiksmes ministrija Tieslietu ministrija |
TM/UR TM/VVDZ TM/VZD |
Tieslietu ministrija/Uzņēmumu reģistrs Tieslietu ministrija/Valsts vienotā datorizētā zemesgrāmata Tieslietu ministrija/Valsts zemes dienests |
VĢIS |
Valsts ģeotelpiskās informācijas sistēma |
VidM VidM/LVĢMA |
Vides ministrija Vides ministrija/Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra |
VIP |
Valsts investīciju programma |
VIS |
Valsts informācijas sistēma (-as) |
VK VM/VOAVA |
Valsts kanceleja Veselības ministrija/Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūra |
VMD |
Valsts meža dienests |
VPA VVBIS |
Vienas pieturas aģentūra Valsts vienotā bibliotēku informācijas sistēma |
ZM |
Zemkopības ministrija |
ZM/PVD |
Zemkopības ministrija/Pārtikas un veterinārais dienests”; |
1.25. izteikt programmas kopsavilkuma tabulu “Programmas īstenošanai nepieciešamais finansējums” šādā redakcijā:
“Programmas īstenošanai nepieciešamais finansējums
Rīcības virziens |
ERAF līdzfinansētie projekti (izpildīts) (tūkst. latu) |
Piešķirtais finansējums (izpildīts) |
Piešķirtais finansējums (tūkst. latu) |
Papildus
nepieciešamais |
||||
2005 |
2006 |
2006 |
2007 |
2007 |
2008 |
2009 |
Kopā |
|
1. Uzlabot valsts un pašvaldību investīciju īstenošanu informācijas tehnoloģiju infrastruktūrā |
– |
– |
– |
– |
60 |
50 |
70 |
180 |
2. Integrēt valsts reģistrus |
69 |
238 |
622 |
506 |
2026 |
1973 |
2243 |
7677 |
3. Izveidot elektroniskās pārvaldes bāzes infrastruktūru |
38 |
100 |
244 |
903 |
890 |
2236 |
1609 |
6020 |
4. Izveidot e-pakalpojumus |
18 |
222 |
177 |
1109 |
1322 |
5429 |
4788 |
13 065 |
5. Ar IT palīdzību uzlabot valsts pārvaldes pakalpojumus |
– |
– |
– |
– |
1875 |
3060 |
3270 |
8205 |
6. Izveidot jaunas valsts informācijas sistēmas |
205 |
536 |
1523 |
1757.5 |
1071 |
6469 |
7350 |
18911.5 |
7. Attīstīt pašvaldību informācijas sistēmas |
– |
760 |
150 |
240 |
360 |
600 |
700 |
2810 |
8. Uzlabot esošās valsts informācijas sistēmas |
– |
– |
– |
15 |
2330 |
4375 |
6175 |
12 895 |
9. Informēt sabiedrību par e-pārvaldi |
– |
– |
– |
– |
150 |
200 |
200 |
550 |
Kopā |
330 |
1856 |
2716 |
4530,5 |
10084 |
24392 |
26405 |
70313,5’’ |
2. Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātam mēneša laikā iesniegt precizēto programmu Valsts kancelejā.
__________________
1 ‘’Online availability of public services: How is Europe processing’’, Capgemini, 2004.gada oktobris
2 ‘’Online availability of public services: How is Europe processing’’, Capgemini, 2006.gada jūnijs
3 “Global e-government readiness report 2004’’, United Nations, 2004.gada novembris
4 “The Global Information Technology Report 2004–2005’’, INSEAD, World Economic Forum, 2005
Ministru prezidents A.Kalvītis
Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās vietā – tieslietu ministrs G.Bērziņš