• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2007. gada 30. maija lēmums Nr. 154 "Par Noteikumiem par strīdu izskatīšanas kārtību elektronisko sakaru nozarē". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.06.2007., Nr. 89 https://www.vestnesis.lv/ta/id/158227

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.155

Par Noteikumiem par numerācijas lietošanas tiesībām

Vēl šajā numurā

05.06.2007., Nr. 89

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 154

Pieņemts: 30.05.2007.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.154

Rīgā 2007.gada 30.maijā (prot. Nr.20, 8.p.)

Par Noteikumiem par strīdu izskatīšanas kārtību elektronisko sakaru nozarē

 

Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likuma 17.panta pirmo daļu un, pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 8.panta pirmās daļas 4.punktu un otro daļu, likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 9.panta otro daļu,

padome nolemj:

1. Apstiprināt Noteikumus par strīdu izskatīšanas kārtību elektronisko sakaru nozarē (pielikumā).

2. Noteikt, ka šā lēmuma 1.punktā apstiprinātie noteikumi stājas spēkā 2007.gada 7.jūnijā.

3. Ar šā lēmuma 1.punktā apstiprināto noteikumu spēkā stāšanos, spēku zaudē ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2005.gada 20.jūlija lēmumu Nr.167 apstiprinātie Noteikumi par strīdu izšķiršanas kārtību elektronisko sakaru nozarē (Latvijas Vēstnesis, 2005., Nr.117).

Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva


 

Apstiprināti

ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes

2007.gada 30.maijā lēmumu Nr.154 (prot. Nr.20, 8.p.)

Noteikumi par strīdu izskatīšanas kārtību elektronisko sakaru nozarē

Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 8.panta pirmās daļas 4.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) kā obligāta iepriekšēja ārpustiesas instance izskata strīdus elektronisko sakaru nozarē.

2. Strīdu izskatīšana Regulatorā notiek Administratīvā procesa likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

3. Regulators saskaņā ar šiem noteikumiem izskata strīdus starp:

3.1. elektronisko sakaru komersantiem starpsavienojumu, piekļuves, iekārtu kopīgas izmantošanas un nomāto līniju jautājumos;

3.2. elektronisko sakaru komersantiem un lietotājiem, ja strīds saistīts ar lietotāju pretenzijām.

4. Saskaņā ar likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 32.panta pirmo daļu Regulators neizskata strīdus starp elektronisko sakaru komersantiem vai elektronisko sakaru komersantu un elektronisko sakaru lietotāju par parādu piedziņu par saņemtajiem elektronisko sakaru pakalpojumiem.

5. Pirms iesnieguma iesniegšanas Regulatorā strīdā iesaistītās puses cenšas panākt strīda noregulēšanu izlīguma veidā. 

II. Iesnieguma izvērtēšana

6. Regulators uzsāk strīdu izskatīšanas procesu pēc rakstveida iesnieguma par strīda ierosināšanu saņemšanas.

7. Rakstveida iesniegumā iesniedzējs norāda šādu informāciju:

7.1. iesniedzējs (fiziskajai personai – vārds, uzvārds, dzīvesvieta vai citas ziņas, kas palīdz identificēt personu, komersantam – nosaukums (firma), reģistrācijas numurs un juridiskā adrese, juridiskai personai – nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese);

7.2. atbildētājs (fiziskajai personai – vārds, uzvārds, dzīvesvieta vai citas ziņas, kas palīdz identificēt personu, komersantam – nosaukums (firma), reģistrācijas numurs un juridiskā adrese, juridiskai personai – nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese);

7.3. citi lietas dalībnieki vai ieinteresētās personas (ja tādas ir);

7.4. strīda priekšmets un iesniedzēja prasījums;

7.5. informācija par veiktajiem pasākumiem strīda atrisināšanai izlīguma veidā.

8. Iesniedzējs pievieno iesniegumam rakstveida materiālus un dokumentus, kas pamato strīda ierosināšanu un strīda priekšmetu un pierāda veiktos pasākumus strīda atrisināšanai izlīguma veidā.

9. Regulators, izvērtējot iesniegumā sniegto informāciju un iesniegumam pievienotos materiālus un dokumentus, konstatē vai ir pamats ierosināt strīda izskatīšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

10. Ja Regulators konstatē, ka nav pamata ierosināt strīda izskatīšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, tai skaitā ja iesniedzējs nav centies panākt strīda noregulēšanu izlīguma veidā, Regulators iesniedzējam sagatavo atbildi likumā “Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību institūcijās” noteiktajā kārtībā un termiņos.  

III. Strīda ierosināšana, izskatīšana un lēmuma pieņemšana

11. Ja Regulators konstatē, ka saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem ir pamats ierosināt strīda izskatīšanu, mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas Regulators lemj par strīda izskatīšanas ierosināšanu vai atteikumu ierosināt strīdu.

12. Regulators lēmumu par strīda izskatīšanas ierosināšanu pieņem saskaņā ar Administratīvā procesa likumu. Lēmumā Regulators norāda šādu informāciju:

12.1. iesniedzējs;

12.2. atbildētājs;

12.3 strīda priekšmets un iesniedzēja prasījums;

12.4. iesniedzēja norādītā informācija par pasākumiem strīda atrisināšanai izlīguma veidā;

12.5. faktu konstatējums, ka strīds pēc būtības ir izskatāms Regulatorā;

12.6. termiņš, kādā strīds izskatāms:

12.6.1. mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja strīds nav komplicēts un tā izskatīšanai nav nepieciešama papildu materiālu vai informācijas vākšana un apkopošana, papildu apstākļu noskaidrošana vai ekspertu atzinuma saņemšana;

12.6.2. četru mēnešu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja strīds ir komplicēts un tā izskatīšanai ir nepieciešama papildu materiālu vai informācijas vākšana un apkopošana, papildu apstākļu noskaidrošana vai ekspertu atzinuma saņemšana, kā arī citas darbības strīda taisnīgai un objektīvai izskatīšanai.

13. Regulators lēmumu par atteikumu ierosināt strīdu pieņem saskaņā ar Administratīvā procesa likumu.

14. Lietā par strīda izskatīšanu kā lietas dalībnieku Regulators var pieaicināt trešo personu (ja tāda ir), kuras tiesības vai tiesiskās intereses lēmums par strīda izskatīšanu var ierobežot.

15. Par strīda izskatīšanas ierosināšanu vai atteikumu ierosināt strīdu Regulators rakstveidā paziņo visiem lietas dalībniekiem triju darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas.

16. Lietas dalībnieki pēc strīda ierosināšanas ir tiesīgi saskaņā ar Informācijas atklātības likumu par ierobežotas pieejamības informācijas pieejamību saņemt Regulatorā informāciju par ierosināto strīdu, iepazīties ar iesniegumiem, dokumentiem un citiem lietas materiāliem, kas saņemti, kā arī ar ekspertu atzinumiem, ja tādi ir, kā arī sniegt paskaidrojumus un iebildumus, iesniegt informāciju un dokumentus savu interešu aizsardzībai un objektīvai strīda izskatīšanai.

17. Regulators var pieaicināt ekspertus atzinuma sniegšanai vai papildus pieprasīt informāciju no lietas dalībniekiem, citām personām vai institūcijām.

18. Ja kāds no lietas dalībniekiem vēlas uzaicināt ekspertus vai veikt citas darbības, kuru mērķis ir pierādījumu iegūšana, izdevumus sedz tas lietas dalībnieks, kurš ir ierosinājis šādas darbības.

19. Regulators pirms lēmuma pieņemšanas par strīda izskatīšanu piedāvā lietas dalībniekiem vienoties par izlīgumu.

20. Regulators, izskatot strīdu, uzaicina uz sēdi visus lietas dalībniekus vai to pārstāvjus, lai noklausītos paskaidrojumus un iebildumus, kā arī lai pārbaudītu pierādījumus sēdes laikā.

21. Regulators var izskatīt strīdu bez lietas dalībnieku vai to pārstāvju klātbūtnes sēdē, pamatojoties tikai uz iesniegtajiem rakstveida pierādījumiem un materiāliem, ja lietā esošie dokumenti ir pietiekami un ja lietas dalībnieki vai to pārstāvji rakstiski tam ir piekrituši.

22. Regulators var izskatīt strīdu bez lietas dalībnieku vai to pārstāvju klātbūtnes sēdē, ja uzaicinātie lietas dalībnieki vai to pārstāvji nav ieradušies uz sēdi. Ja lietas dalībnieks ir Regulatoru brīdinājis par neierašanos uz sēdi vienu darbdienu iepriekš, Regulators, ņemot vērā lietas dalībnieka sniegto informāciju par neierašanās iemesliem, var atlikt strīda izskatīšanu.

23. Regulators lēmumu par strīda izskatīšanu pieņem saskaņā ar Administratīvā procesa likumu. Lēmumā Regulators norāda šādu informāciju:

23.1. Regulatora nosaukums un adrese;

23.2. iesniedzējs (fiziskajai personai – vārds, uzvārds, dzīvesvieta vai citas ziņas, kas palīdz identificēt personu, komersantam – nosaukums (firma), reģistrācijas numurs un juridiskā adrese, juridiskai personai – nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese);

23.3. atbildētājs (fiziskajai personai – vārds, uzvārds, dzīvesvieta vai citas ziņas, kas palīdz identificēt personu, komersantam – nosaukums (firma) un reģistrācijas numurs, juridiskā adrese, juridiskai personai – nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese);

23.4. trešā persona (fiziskajai personai – vārds, uzvārds, dzīvesvieta vai citas ziņas, kas palīdz identificēt personu, komersantam – nosaukums (firma) un reģistrācijas numurs, juridiskā adrese, juridiskai personai – nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese), ja tāda ir;

23.5. iesniedzēja prasījums;

23.6. lietas dalībnieku viedokļi, argumenti, pierādījumi, ja tādi ir izteikti;

24.7. ekspertu atzinumi, ja tādi tika pieprasīti;

23.8. faktu konstatējums;

23.9. lēmuma pamatojums, it sevišķi ietverot lietderības apsvērumus;

23.10. piemēroto tiesību normu uzskaitījums (norādot normatīvā akta pantu, tā daļu, punktu un apakšpunktu);

23.11. Regulatora nolēmums, tai skaitā adresātam uzliktais tiesiskais pienākums, nolēmuma izpildes kārtība un termiņš un lēmuma spēkā stāšanās kārtība;

23.12. norāde, kur un kādā termiņā lēmumu var pārsūdzēt.

24. Regulators pilnu lēmuma tekstu par strīda izskatīšanu nosūta strīdā iesaistītajiem lietas dalībniekiem piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas.

25. Regulators lēmumu par strīda izskatīšanu var pārsūdzēt tiesā saskaņā ar likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 35.panta otrajā daļā noteikto termiņu – mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās.  

IV. Lēmuma par strīda izskatīšanu izpilde

26. Ja Regulatora lēmumu par strīda izskatīšanu personas, kuras tas skar, nepārsūdz, lietas dalībnieki tā izpildi nodrošina lēmumā noteiktajā kārtībā un termiņos.

27. Lietas dalībniekiem ir pienākums informēt Regulatoru tā noteiktā kārtībā par Regulatora lēmuma izpildi. 

Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Šajos noteikumos ir iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta Direktīvas 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošajiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva) // (publicēta Oficiālajā Vēstnesī, Īpašais izdevums, 2004, 13/29 sēj., 349.lpp.).

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!