• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 8. maija noteikumi Nr. 314 "Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.06.2007., Nr. 89 https://www.vestnesis.lv/ta/id/158244

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.331

Par policijas darbinieka dalības pagarināšanu Eiropas Savienības plānošanas grupā Kosovā

Vēl šajā numurā

05.06.2007., Nr. 89

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 314

Pieņemts: 08.05.2007.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.314

Rīgā 2007.gada 8.maijā (prot. Nr.28 36.§)

Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā

Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5.panta ceturto daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstības pasākumiem, kas tiek īstenoti atbilstoši Padomes 2005.gada 20.septembra Regulai (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) (turpmāk – Padomes Regula Nr.1698/2005) un Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulai (EK) Nr.1974/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus piemērošanas noteikumus Padomes Regulai (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) (turpmāk – Komisijas Regula Nr.1974/2006).

2. Valsts un Eiropas Savienības atbalstu (turpmāk – sabiedriskais finansējums) lauku attīstībai piešķir šādiem pasākumiem:

2.1. “Lauku saimniecību modernizācija” (1.pielikums);

2.2. “Atbalsts uzņēmumu radīšanai un attīstībai” (2.pielikums).

II. Pieteikšanās kārtība

3. Projektu iesniegumu pieņemšana notiek kārtās. Katrai kārtai nosaka pieejamo sabiedrisko finansējumu. Lauku atbalsta dienests pēc saskaņošanas ar Zemkopības ministriju laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” mēnesi iepriekš izsludina datumu, kad tiks uzsākta projektu iesniegumu pieņemšana, kārtai piešķirto sabiedriskā finansējuma apjomu un projektu ieviešanas beigu termiņu. Projektu iesniegumus pieņem vienu mēnesi pēc iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas.

4. Ja projektu iesniegumu pieņemšanas kārtā netiek pilnībā apgūts pieejamais sabiedriskais finansējums, atlikušo finansējuma daļu pārceļ uz projektu iesniegumu pieņemšanas nākamo kārtu.

5. Iesniedzot projekta iesniegumu, atbalsta pretendents apliecina, ka:

5.1. dokumentos sniegtā informācija ir patiesa;

5.2. šī projekta iesnieguma finansēšanai nav saņēmis citu valsts vai Eiropas Savienības fondu finansējumu;

5.3. privātā finansējuma daļai nav saņēmis sabiedrisko fondu finansē­jumu un visu sabiedrisko fondu finansējumu daļa (ja tāda ir) ir uzrādīta un atskaitīta no projekta iesnieguma sabiedriskā finansējuma summas;

5.4. ir iepazinies ar visiem sabiedriskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem, kas ietverti normatīvajos aktos par atbalstu lauku attīstībai, un projekta ieviešanas gaitā apņemas tos ievērot;

5.5. glabās un uzrādīs Lauku atbalsta dienesta amatpersonām visu ar projektu un tā ieviešanu un uzraudzību saistīto dokumentāciju un informāciju līdz 2020.gada 31.decembrim, kā arī atļaus Lauku atbalsta dienesta, Eiropas Savienības un citu pilnvaroto institūciju pārstāvjiem veikt kontroli pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, projekta ieviešanas laikā un piecus gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas;

5.6. projekta iesniegumā paredzēto pasākumu ieviešana netiks uzsākta pirms līguma noslēgšanas ar Lauku atbalsta dienestu;

5.7. projekts tiks ieviests projekta iesniegumā paredzētajā termiņā;

5.8. piecus gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas bez Lauku atbalsta dienesta rakstiskas piekrišanas neveiks darbības, kas var būtiski izmainīt projekta ieviešanas nosacījumus, mērķus un līdzfinansētās investīcijas;

5.9. neveiks projektā izmaiņas, kas nav iepriekš rakstiski saskaņotas ar Lauku atbalsta dienestu;

5.10. iepirkuma procedūru veicis vai veiks saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;

5.11. nav tādu apstākļu, kuru dēļ, veicot iepirkumu procedūru, var uzskatīt, ka atbalsta pretendents ir personīgi ieinteresēts, vai var rasties interešu konflikts;

5.12. atbalsta pretendents un iepirkuma procesa dalībnieki nav savstarpēji saistītas personas likuma “Par nodokļiem un nodevām” izpratnē;

5.13. nav pasludināts par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas procesā, saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta vai nav uzsākta tiesvedība par darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu – ja atbalsta pretendents ir likuma “Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju” subjekts;

5.14. nepastāv spēkā esošs spriedums, ar ko atbalsta pretendents atzīts par vainīgu krāpšanā, kukuļošanā, komerciālā uzpirkšanā, atzīts, ka atbalsta pretendents iesaistījies noziedzīgās organizācijās, kā arī atzīts par vainīgu citās nelikumīgās darbībās, kuru rezultātā skartas Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un sodāmība nav dzēsta vai noņemta;

5.15. nav konstatēti profesionālās darbības pārkāpumi un nepastāv spēkā esošs spriedums, ar kuru projekta iesnieguma iesniedzējs atzīts par vainīgu nodarījumā saistībā ar savu profesionālo darbību;

5.16. izpildījis visus pienākumus saistībā ar nodokļu maksājumiem un viņam nav nodokļu parādu;

5.17. izpildījis pienākumus saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un viņam nav valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;

5.18. iepriekš nav pārkāpis līguma nosacījumus, apgūstot Eiropas Savienības finansējumu;

5.19. nav centies iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības (konfidenciālu) informāciju vai ar krimināli vai administratīvi sodāmām darbībām ietekmēt vērtēšanas komisiju vai Lauku atbalsta dienestu projektu iesniegumu konkursa vērtēšanas gaitu;

5.20. atbalsta pretendenta rīcībā būs pietiekami finanšu resursi projekta iesniegumā paredzēto pasākumu pilnīgai izpildei plānotajos termiņos.

6. Sagatavojot projekta iesniegumu, atbalsta pretendents:

6.1. projekta iesnieguma finanšu datu aprēķinu veic aritmētiski pareizi un saskaņā ar grāmatvedības principiem;

6.2. pierāda, ka viņam ir pietiekami finanšu līdzekļi projekta iesniegumā paredzēto pasākumu izpildei plānotajos termiņos;

6.3. projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas nosaka atbilstoši šo noteikumu nosacījumiem un tirgus situācijai;

6.4. projekta iesniegumā parāda, ka projekta plānotās izmaksas atbilst sagaidāmajiem rezultātiem;

6.5. projekta ietvaros paredzēto piegāžu, pakalpojumu vai būvdarbu iepirkumu veic atbilstoši normatīvajiem aktiem par iepirkumu procedūras piemērošanu;

6.6. pierāda projekta gatavību ieviešanai;

6.7. nodrošina, ka saistībā ar iesniegto projektu nav iesniegti citi projekta iesniegumi finansējuma saņemšanai no citiem Eiropas Savienības fondiem vai valsts atbalsta programmām;

6.8. atbilst šajos noteikumos un šo noteikumu pielikumos noteiktajām prasībām.

III. Projektu iesniegumu vērtēšana un atlase

7. Saņemtos projektu iesniegumus Lauku atbalsta dienests izvērtē šādā secībā:

7.1. atbilstība administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem;

7.2. sarindošana atbilstoši punktu skaitam saskaņā ar projektu atlases kritērijiem (šo noteikumu 1.pielikuma 1.tabula un 2.pielikuma 1.tabula);

7.3. atbilstība sabiedriskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par atbalstu lauku attīstībai.

8. Administratīvie vērtēšanas kritēriji ir šādi:

8.1. projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā;

8.2. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, kas pasākumiem noteikta šajos noteikumos (1.pielikuma 3.tabula un 2.pielikuma 3.tabula), un iesniegti visi nepieciešamie pavaddokumenti;

8.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā valsts valodā;

8.4. projekta iesniegumam ir pievienota identiska projekta iesnieguma elektroniskā versija (izņemot projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta veidā);

8.5. projekta iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots) (izņemot projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta veidā);

8.6. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu vai papildinājumu;

8.7. iesniegts pieprasītais projekta iesnieguma eksemplāru skaits (izņemot, ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska dokumenta veidā);

8.8. projekta budžets ir aprēķināts latos, un visas izmaksas norādītas veselos latos;

8.9. projekta finansējums ir izstrādāts atbilstoši pasākuma nosacījumiem;

8.10. projekta iesnieguma izmaksu aprēķins ir veikts aritmētiski pareizi;

8.11. projekta iesniegumā ir norādītas attiecināmās izmaksas un tās neattiecināmās izmaksas, kas nepieciešamas projekta mērķu sasniegšanai, saskaņā ar šo noteikumu 1. un 2.pielikumu;

8.12. projekta iesniegumā pieprasītais sabiedriskā finansējuma apjoms nepārsniedz šo noteikumu pielikumos noteikto maksimālo sabiedriskā finansējuma apjomu;

8.13. projekta ieviešanas termiņš nepārsniedz attiecīgajā kārtā izsludināto projektu ieviešanas beigu termiņu;

8.14. projekta iesniegumu ir parakstījusi atbildīgā persona, kurai ir paraksta tiesības.

9. Ja projekta iesniegums neatbilst administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, Lauku atbalsta dienests vienu reizi rakstiski pieprasa papildu informāciju projekta iesnieguma precizēšanai vai labošanai. Pieprasīto informāciju atbalsta pretendents iesniedz 10 darbdienu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas. Ja pieprasītā informācija netiek iesniegta, Lauku atbalsta dienests pieņem šo noteikumu 14.4.apakšpunktā minēto lēmumu.

10. Sarindojot projekta iesniegumus atbilstoši projektu atlases kritērijiem, priekšroku sabiedriskā finansējuma saņemšanai dod projekta iesniegumiem ar lielāku piešķirto punktu skaitu. Pēc projekta iesniegumu sarindošanas Lauku atbalsta dienests turpina vērtēt projektu iesniegumus, kuriem pietiek sabiedriskā finansējuma attiecīgās kārtas ietvaros.

11. Ja, izvērtējot projekta atbilstību sabiedriskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem, projekta iesniegumā ietvertā informācija ir neskaidra, Lauku atbalsta dienests rakstiski pieprasa atbalsta pretendentam skaidrojumu. Skaidrojumu atbalsta pretendents iesniedz 10 darbdienu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas. Ja pieprasītā informācija netiek iesniegta, Lauku atbalsta dienests projekta iesniegumu noraida.

12. Ja projekta iesniegums neatbilst sabiedriskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem, projekta iesniegumu noraida. Atbrīvotā sabiedriskā finansējuma ietvaros vērtē citu projekta iesniegumu (no vērtēšanai nenodotajiem projekta iesniegumiem), kas ieguvis lielāko punktu skaitu.

13. Ja noskaidrots, ka atbalsta pretendents ir speciāli radījis atbalsta saņemšanai nepieciešamos nosacījumus, lai iegūtu sabiedrisko finansējumu, kas pārsniedz pasākumu ietvaros vienam atbalsta saņēmējam maksimāli pieejamo sabiedriskā finansējuma summu, vai gūtu priekšrocības salīdzinājumā ar citiem projektu iesniedzējiem, projekta iesniegumu noraida.

IV. Lēmuma pieņemšana

14. Pēc projektu iesniegumu izvērtēšanas Lauku atbalsta dienests pieņem:

14.1. lēmumu par projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un sabiedriskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem, un projekta iesnieguma apstiprināšanu;

14.2. lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un sabiedriskā finansējuma summas samazināšanu, izslēdzot attiecināmajās izmaksās iekļautās neattiecināmās izmaksas;

14.3. lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja pēc attiecināmajās izmaksās iekļauto neattiecināmo izmaksu izslēgšanas pastāv risks, ka atbalsta pretendents projektu neieviesīs vai nesasniegs projekta iesniegumā paredzētos mērķus;

14.4. lēmumu par projekta iesnieguma neatbilstību administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un projekta iesnieguma noraidīšanu;

14.5. lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu finansējuma trūkuma dēļ pēc sarindošanas atbilstoši projektu atlases kritērijiem;

14.6. lēmumu par projekta iesnieguma neatbilstību sabiedriskā finansē­juma saņemšanas nosacījumiem un projekta iesnieguma noraidīšanu.

15. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu Lauku atbalsta dienests pieņem ne vēlāk kā piecu mēnešu laikā pēc tās kārtas noslēgšanas, kurā projekta iesniegums iesniegts. Lēmumu par tādu projektu iesniegumu apstiprināšanu vai noraidīšanu, kuri iesniegti līdz Latvijas Lauku attīstības programmas 2007.–2013.gadam apstiprināšanai Eiropas Komisijā, Lauku atbalsta dienests pieņem pēc Latvijas Lauku attīstības programmas 2007.–2013.gadam apstiprināšanas Eiropas Komisijā.

16. Ja projekta iesnieguma izvērtēšanai papildus nepieciešama ilgstoša faktu konstatācija, projekta iesnieguma izvērtēšanas un lēmuma pieņemšanas termiņš tiek pagarināts, taču nepārsniedz 12 mēnešus. Projekta izskatīšanas laikā sabiedrisko finansējumu attiecīgajam projektam rezervē. Ja projekta iesniegumu noraida, rezervēto sabiedrisko finansējumu pārceļ uz nākamo atveramo kārtu pēc projektu iesniegumu noraidīšanas.

17. Šo noteikumu 14.punktā minētais Lauku atbalsta dienesta lēmums apstrīdams Lauku atbalsta dienesta likumā noteiktajā kārtībā.

V. Lēmuma paziņošana un līguma slēgšana

18. Pēc lēmuma pieņemšanas Lauku atbalsta dienests piecu darbdienu laikā par to rakstiski informē atbalsta pretendentu.

19. Pēc Lauku atbalsta dienesta paziņojuma saņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu atbalsta pretendents slēdz līgumu ar Lauku atbalsta dienestu par sabiedriskā finansējuma piešķiršanu projekta ieviešanai. Ja atbalsta pretendents bez attaisnojoša iemesla 10 darbdienu laikā pēc atkārtota uzaicinājuma neierodas slēgt līgumu, projekta iesniegumu uzskata par atsauktu.

20. Atbalsta pretendents un Lauku atbalsta dienests var grozīt vai pārtraukt līgumu, par to rakstiski vienojoties. Grozījumi līgumā ir pieļaujami, ja:

20.1. to rezultātā nemainās projekta mērķis;

20.2. izmaiņas līgumā paredzētajās aktivitātēs neietekmē vairāk kā 30 % no noslēgtā līguma attiecināmo izmaksu kopsummas.

21. Laužot noslēgto līgumu saistību periodā, Lauku atbalsta dienests pieprasa līdz šim saņemto sabiedriskā finansējuma apjomu atmaksāt saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā administrējams valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai.

VI. Projekta ieviešanas nosacījumi

22. Ja projekta ieviešanas ilgums nepārsniedz sešus mēnešus un projekts pilnīgi ieviests, atbalsta saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc līgumā noteiktā projekta ieviešanas gala termiņa Lauku atbalsta dienestā iesniedz šādus dokumentus:

22.1. jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādes gadījumā:

22.1.1. projekta ieviešanas pārskatu saskaņā ar Lauku atbalsta dienesta un atbalsta pretendenta noslēgtā līguma pielikumu par projekta iesniegumā plānoto pasākumu izpildi attiecīgajā periodā, norādot jebkuras novirzes no projekta iesniegumā plānotā un veiktās darbības to novēršanai;

22.1.2. Pārtikas un veterinārā dienesta izziņu par projekta atbilstību minimālajām higiēnas prasībām vai par atbilstību dzīvnieku labturības un higiēnas prasībām, ja investīcija saistīta ar dzīvnieku turēšanu un pārtikas apriti;

22.1.3. attiecībā uz lauksaimniecībā izmantojamiem traktoriem – Eiropas Kopienas tipa atbilstības sertifikāta kopiju (uzrāda oriģinālu), attiecībā uz pārējo tehniku un iekārtām – ražotāja izsniegtas atbilstības deklarācijas kopiju (uzrāda oriģinālu) vai valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas un testēšanas centrs” izdotu izziņu par tehnikas un iekārtu atbilstību Eiropas Kopienas standartiem;

22.1.4. projekta ieviešanu apliecinošo maksājumu un darījumu dokumentu kopijas (uzrāda oriģinālus);

22.1.5. ar pakalpojumu sniedzējiem noslēgto līgumu kopijas (uzrāda oriģinālus);

22.1.6. darbu nodošanas un pieņemšanas aktu kopijas (uzrāda oriģinālus);

22.1.7. maksājuma pieprasījumu saskaņā ar noslēgtā līguma pielikumu;

22.2. būvniecības vai rekonstrukcijas gadījumā:

22.2.1. šo noteikumu 22.1.apakšpunktā minētos dokumentus;

22.2.2. akceptētu būvprojektu (tehniskā projekta stadijā) vai tā kopiju (uzrāda oriģinālu) un būvatļaujas kopiju (uzrāda oriģinālu) (ja neiesniedz reizē ar projekta iesniegumu);

22.2.3. iepirkuma procedūras dokumentus saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu (ja neiesniedz reizē ar projekta iesniegumu);

22.2.4. akta par būves pieņemšanu ekspluatācijā kopiju (uzrāda oriģinālu).

23. Ja projekta ieviešanas ilgums pārsniedz sešus mēnešus:

23.1. būvniecības vai rekonstrukcijas gadījumā – ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas un līguma noslēgšanas ar Lauku atbalsta dienestu atbalsta saņēmējs Lauku atbalsta dienestā iesniedz šo noteikumu 22.2.2. un 22.2.3.apakšpunktā minētos dokumentus;

23.2. regulāri ik pēc sešiem projekta ieviešanas mēnešiem piecu darbdienu laikā atbalsta saņēmējs Lauku atbalsta dienestā iesniedz projekta ieviešanas pārskatu par projekta iesniegumā veicamo pasākumu izpildi attiecīgajā periodā saskaņā ar noslēgtā līguma pielikumu, norādot izpildītos pasākumus, iekavētos pasākumus, kavēšanās iemeslus, kā arī plānoto rīcību un termiņus kavējuma seku novēršanai;

23.3. pēc projekta iesniegumā paredzētās daļas (ja ir paredzēti maksājumi pa daļām) piecu darbdienu laikā atbalsta saņēmējs Lauku atbalsta dienestā iesniedz šo noteikumu 22.1.apakšpunktā minētos dokumentus;

23.4. būvniecības vai rekonstrukcijas gadījumā – pēc pilnīgas projekta ieviešanas piecu darbdienu laikā pēc līgumā noteiktā ieviešanas gala termiņa atbalsta saņēmējs Lauku atbalsta dienestā iesniedz šo noteikumu 22.2.4.apakšpunktā minētos dokumentus.

24. Dokumentus, kurus atbalsta saņēmējs iesniedz, apkopo kopsavilkumā, kurā norāda dokumenta nosaukumu un lapu skaitu.

25. Ja nepieciešams, Lauku atbalsta dienests pieprasa skaidro­jumu par iesniegtajiem dokumentiem.

26. Ja atbalsta saņēmējs noteiktajos termiņos neiesniedz šo noteikumu 22., 23. vai 24.punktā minētos attiecīgos dokumentus, Lauku atbalsta dienests nosūta paziņojumu, atgādinot, ka dokumenti iesniedzami 10 darbdienu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas. Ja atbalsta saņēmējs pēc paziņojuma saņemšanas norādītajā laikā dokumentus neiesniedz, Lauku atbalsta dienests izskata jautājumu par saistību pārtraukšanu ar atbalsta saņēmēju.

27. Projekta uzraudzības laikā – piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas – atbalsta saņēmējs nedrīkst atsavināt ieviestā projekta ietvaros par sabiedriskā finansējuma līdzekļiem iegūtos pamatlīdzekļus.

VII. Sabiedriskā finansējuma pieprasīšana

28. Sabiedrisko finansējumu piešķir tikai par līgumā ietvertajām šajos noteikumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām. Ja attiecināmās izmaksas veido tikai daļu no projekta kopējām izmaksām, atbalsta saņēmējs nodrošina projekta ieviešanu par saviem līdzekļiem atbilstoši projekta iesniegumā paredzētajām aktivitātēm un mērķiem.

29. Pēc projekta vai tā daļas ieviešanas atbalsta saņēmējs iesniedz Lauku atbalsta dienestā maksājuma pieprasījumu (3.pielikums). Maksājuma pieprasījums ir atbalsta saņēmēja faktiski veikto izdevumu atmaksas pieprasījums. Lauku atbalsta dienestā atbalsta saņēmējam izmaksājamo sabiedriskā finansējuma apjomu nosaka, pamatojoties uz līguma izmaksu tāmi un iesniegtajiem izdevumus apliecinošajiem dokumentiem.

30. Sabiedrisko finansējumu projekta ieviešanas laikā atbalsta saņēmējs saņem ne vairāk kā trīs daļās. Starpposma maksājumus veic pēc atsevišķa projekta posma pabeigšanas, ja projekta posms ir veiksmīgi ieviests un pēc tā ieviešanas ir radusies auditējama vērtība (fiziski izmērāms veiktās darbības rezultāts, kas pamatots ar grāmatvedības dokumentiem). Noslēguma maksājumu veic tikai pēc visu līgumā paredzēto darbību izpildes.

31. Maksājumu pieprasījumā norādāmo atmaksājamo līdzekļu apmēru aprēķina atbilstoši projekta iesniegumā paredzētajai Eiropas Savienības un valsts budžeta finansējuma proporcijai.

32. Lauku atbalsta dienests 60 darbdienu laikā (ja tiek veikti precizējumi vai pieprasīta papildu informācija, izskatīšanas termiņš tiek pagarināts par attiecīgo laikposmu, kad tiek veikti precizējumi vai pieprasīta papildu informācija) izskata iesniegto maksājuma pieprasījumu. Ja:

32.1. tajā iekļautie izdevumi atbilst prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos, kuri regulē Eiropas Savienības fondu finansējuma apguvi, apstiprina attiecināmo izdevumu summu, sagatavo maksājuma uzdevumu par faktiski veikto izdevumu atmaksu atbilstoši noslēgtajā līgumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai un iesniedz to Valsts kasē;

32.2. daļa no maksājumu pieprasījumā iekļautajiem izdevumiem neatbilst prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos, kuri regulē Eiropas Savienības fondu finansējuma apguvi, par neattiecināmajām izmaksām samazina apmaksai apstiprināto attiecināmo izdevumu summu;

32.3. tajā iekļautie izdevumi neatbilst prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos, kuri regulē Eiropas Savienības fondu finansējuma apguvi, neatbilstoši veikto izdevumu summu neapstiprina un informē par to atbalsta saņēmēju.

33. Maksājumus veic bezskaidras naudas norēķinu veidā uz pieprasītāja vai viņa pilnvarota pārstāvja bankas kontu, iesniedzot maksājuma uzdevumu Valsts kasē. Valsts kase veic pārskaitījumu uz atbalsta saņēmēja kontu triju darbdienu laikā. 

VIII. Noslēguma jautājums

34. Pēc Eiropas Komisijas lēmuma par Latvijas Lauku attīstības programmas 2007.–2013.gadam apstiprināšanu var tikt grozīti atbalsta saņemšanas nosacījumi, kas piemērojami visiem projekta iesniegumiem, kuri iesniegti Lauku atbalsta dienestā pirms Eiropas Komisijas lēmuma par Latvijas Lauku attīstības programmas 2007.–2013.gadam apstiprināšanu.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Zemkopības ministrs M.Roze

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 6.jūniju.

 

Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 8.maija noteikumiem Nr.314

Pasākums “Lauku saimniecību modernizācija”

I. Vispārīgie jautājumi

1. Pasākuma mērķis ir modernizēt lauksaimniecības uzņēmumus, lai uzlabotu to ekonomiskās darbības rādītājus un konkurētspēju. Ekonomiskās darbības rādītājus izvērtē saskaņā ar šajā pielikumā noteiktajiem ekonomiskās dzīvotspējas kritērijiem.

2. Pasākuma īstenošanas vieta ir visa Latvijas teritorija.

3. Atbalsta pretendents ir juridiska vai fiziska persona, kas ražo Eiropas Kopienas Dibināšanas līguma I pielikumā minēto lauksaimniecības produkciju, vai arī atzīta lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība.

4. Pasākuma ietvaros tiek atbalstītas šādas aktivitātes:

4.1. investīcijas jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmu nodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai, kas paredzētas lauksaimniecības produktu ražošanai, tai skaitā iepakošana;

4.2. lauksaimniecības produktu ražošanas būvju jauna būvniecība (govkopībā, ja dzīvnieku novietne paredzēta ne mazāk kā 50 slaucamām govīm), rekonstrukcija un nepieciešamo būvmateriālu iegāde.

5. Atbalsta pretendents vienā projekta iesniegumā var iekļaut vairākas aktivitātes.

6. Atbalsta pretendents atbilst šādiem sabiedriskā finansējuma saņem­šanas nosacījumiem:

6.1. ieviešot projektu, sasniedz attiecīgā pasākuma mērķi;

6.2. neaizvieto esošos pamatlīdzekļus;

6.3. projekta iesniegumā demonstrē ekonomisko dzīvotspēju atbilstoši šī pielikuma 8., 9. un 10.punktā minētajām prasībām.

7. Par pamatlīdzekļu aizvietošanu neuzskata:

7.1. traktortehnikas iegādes gadījumā:

7.1.1. ja projektā iegādātā traktortehnika papildina saimniecībā esošo traktortehnikas parku, saglabājot esošās traktortehnikas vienības;

7.1.2. ja projektā iegādātā traktortehnikas jauda ir vismaz par 25 % lielāka nekā no saimniecības izejošās traktortehnikas jauda;

7.2. iekārtu iegādes gadījumā:

7.2.1. ja projektā iegādātās iekārtas ražošanas jauda ir vismaz par 25 % lielāka nekā no saimniecības izejošās iekārtas ražošanas jauda;

7.2.2. ja projektā iegādātā iekārta tiek iegādāta papildus esošām iekārtām;

7.2.3. ja projektā iegādātā iekārta būtiski maina ražošanas vai tehnoloģiju raksturu;

7.3. jaunbūvi un rekonstrukciju.

8. Projekta iesniegumam, kura attiecināmo izmaksu summa ir līdz 70 000 latiem, ekonomiskās dzīvotspējas rādītājs ir pozitīva naudas plūsma projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, visos ieviešanas gados un gadā pēc projekta ieviešanas. Naudas plūsmā naudas atlikumam katra mēneša beigās ir jābūt pozitīvam. Gadā pēc projekta ieviešanas ienākumiem no lauksaimnieciskās ražošanas jāpalielinās vismaz par 3 %, salīdzinot ar pēdējo noslēgto gadu, vai izdevumiem jāsamazinās par 3 %, salīdzinot ar pēdējo noslēgto gadu . Projekta iesniegumam pievienotā naudas plūsma projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, visos ieviešanas gados un gadā pēc projekta ieviešanas demonstrē iespēju projektu ieviest un sasniegt mērķi.

9. Projekta iesniegumam, kura kopējā attiecināmo izmaksu summa ir no 70 000 līdz 200000 latiem:

9.1. pievieno informāciju par ražošanas apjomiem, izmaksām, debitoriem, pamatlīdzekļiem un kreditoriem, peļņas – zaudējumu aprēķinu, bilances par pēdējo noslēgto gadu, turpmākajiem gadiem līdz projekta ieviešanas beigām un gadu pēc projekta ieviešanas, kā arī no naudas plūsmas pārskata pa mēnešiem par projekta iesnieguma iesniegšanas gadu, visiem ieviešanas gadiem un gadu pēc projekta ieviešanas;

9.2. pierāda uzņēmuma ekonomisko dzīvotspēju pēdējā noslēgtā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas (atbilst vismaz diviem šādiem rādītājiem):

9.2.1. (pašu kapitāls) / (aktīvu kopsumma) ≥ 0,20;

9.2.2. (apgrozāmie līdzekļi) / (īstermiņa kreditori) ≥ 1,00 (no īstermiņa kreditoriem izslēdz īstermiņa nākamo periodu ieņēmumu sastāvā iekļauto valsts un Eiropas Savienības finansiālo atbalstu);

9.2.3. (tīrā peļņa) + (nolietojums) * 50 % ≥ 0;

9.3. pierāda uzņēmuma ekonomisko dzīvotspēju gadā pēc projekta ieviešanas (atbilst visiem šī pielikuma 9.2.apakšpunktā minētajiem rādītājiem) un palielina vismaz vienu no dzīvotspējas rādītājiem par 0,05, salīdzinot ar pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas.

10. Projekta iesniegumam, kura kopējā attiecināmo izmaksu summa pārsniedz 200 000 latus:

10.1. pievieno biznesa plānu, kurā ietverta šāda informācija:

10.1.1. uzņēmuma vēsture;

10.1.2. uzņēmuma vadības sistēma;

10.1.3. uzņēmuma pašreizējā darbība;

10.1.4. uzņēmuma mērķi (īstermiņa un ilgtermiņa);

10.1.5. tirgus izpēte;

10.1.6. nozares analīze;

10.1.7. realizācijas sistēma;

10.1.8. konkurence;

10.1.9. sadarbība ar citiem uzņēmumiem un saistība ar citiem projektiem;

10.1.10. ražošanas procesa un tehnoloģisko procesa apraksts;

10.1.11. problēmas, riskantās un vājās vietas;

10.1.12. nepieciešamās investīcijas;

10.1.13. projekta ieviešanas termiņi (sadalījums pa etapiem);

10.1.14. finanšu informācija par ražošanas apjomiem, izmaksām, debitoriem, pamatlīdzekļiem un kreditoriem, peļņas un zaudējumu aprēķins, bilance par pēdējo noslēgto gadu, turpmākajiem gadiem līdz projekta ieviešanas beigām un par trīs gadiem pēc projekta ieviešanas, naudas plūsmas pārskats pa mēnešiem par projekta iesnieguma iesniegšanas gadu, visiem ieviešanas gadiem un gadu pēc projekta ieviešanas, naudas plūsmas pārskats par diviem turpmākajiem gadiem gada griezumā;

10.2. pierāda uzņēmuma ekonomisko dzīvotspēju pēdējā noslēgtā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas (atbilst vismaz diviem šī pielikuma 9.2.apakšpunktā minētajiem rādītājiem);

10.3. pierāda uzņēmuma ekonomisko dzīvotspēju gadā pēc projekta ieviešanas (atbilst visiem šī pielikuma 9.2.apakšpunktā minētajiem rādītājiem) un palielina vismaz vienu no dzīvotspējas rādītājiem par 0,05, salīdzinot ar pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesnieguma iesniegšanas.

11. Lai pieteiktos, atbalsta pretendents Lauku atbalsta dienesta Reģionālajā lauksaimniecības pārvaldē iesniedz:

11.1. projekta iesniegumu divos eksemplāros, tai skaitā biznesa plānu (arī elektroniski):

11.1.1. ja projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa ir līdz 70 000 latiem – vienkāršotu biznesa plānu;

11.1.2. ja projekta kopējā attiecināmo izmaksu summa ir 70 000–200000 latiem – standartizētu biznesa plānu;

11.1.3. ja projekta attiecināmo izmaksu summa pārsniedz 200 000 latus–biznesa plānu atbilstoši šī pielikuma 10.1.apakšpunktā minētajam saturam;

11.2. izziņu no Valsts ieņēmumu dienesta par nodokļu nomaksu (kas izsniegta ne vēlāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas) un izziņu par veiktajām valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām (darba devēja maksājums), kas veiktas pēdējā noslēgtā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, vai pilnvaru, kurā Lauku atbalsta dienestu pilnvaro šo izziņu saņemšanai attiecīgajā valsts pārvaldes iestādē. Lauku atbalsta dienests izziņu saņem administratīvā procesa noteiktajā kārtībā un termiņā;

11.3. izziņu no kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevu sabiedrības par kredīta piešķiršanu, ja projekta ieviešanai tiks ņemts kredīts - izziņā jābūt norādītiem kredītdevēja un kredītņēmēja rekvizītiem un kredīta summai. Ja projekta ieviešanā plāno ieguldīt privātos vai kādus citus naudas līdzekļus, tad pretendents iesniedz pamatojošus dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību.

11.4. gada pārskata (pilns komplekts) par pēdējo noslēgto gadu saskaņā ar likumu “Gada pārskatu likums” ar Valsts ieņēmuma dienesta atzīmi par saņemšanu kopija, uzrādot oriģinālu;

11.5. gada ienākumu deklarācijas ar pielikumu “Ieņēmumi no saimnieciskās darbības” par pēdējo noslēgto gadu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iedzīvotāju gada ienākumu deklarāciju ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi par saņemšanu kopija, uzrādot oriģinālu, – atbalsta pretendentam, kas saskaņā ar likumu “Gada pārskatu likums” nesniedz gada pārskatus;

11.6. izglītību apliecinošu dokumenta kopiju, uzrādot oriģinālu, (juridiskas personas gadījumā – izsniegts uzņēmuma īpašniekam vai paraksttiesīgai personai, kas reģistrēta uzņēmumu reģistrā, vairāku īpašnieku gadījumā);

11.7. iekārtu iegādes gadījumā – Zemesgrāmatu nodaļas izdota Nostiprinājuma uzraksta vai Zemesgrāmatas apliecības par ēku (būvi), vai ilgtermiņa nomas līguma, kas reģistrēts Zemesgrāmatā vismaz uz septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas brīža, kopiju, uzrādot oriģinālu – par ēku (būvi), kurā projekta ietvaros paredzēts uzstādīt tehnoloģiskās iekārtas;

11.8. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu. Attiecībā uz šī pielikuma 4.1.apakšpunktā minēto aktivitāti iesniedz vismaz divus derīgus piedāvājumus. Jaunas būvniecības, rekonstrukcijas gadījumā būvniecības un iepirkuma dokumentus (par šī pielikuma 4.2.apakšpunktā minētās aktivitātes izmaksām un vispārējām izmaksām, kas saistītas ar šī pielikuma 4.2.apakšpunktā minēto aktivitāti) iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas un līguma noslēgšanas starp Lauku atbalsta dienestu un atbalsta pretendentu;

11.9. jaunas būvniecības, rekonstrukcijas projektiem papildus iesniedz:

11.9.1. Zemesgrāmatu nodaļas izdota Nostiprinājuma uzraksta vai Zemesgrāmatas apliecības par zemi vai ēku (būvi), uz kuras vai kurā paredzēts veikt būvniecību, vai arī ilgtermiņa zemes nomas līguma, kas reģistrēts Zemesgrāmatā, kopiju, uzrādot oriģinālu, – par ilgtermiņa nomas līgumu tiks uzskatīts tāds, kura nomas termiņš nav mazāks par septiņiem gadiem no projekta iesnieguma iesniegšanas brīža;

11.9.2. plānošanas un arhitektūras uzdevuma kopiju, uzrādot oriģinālu (ja uz iesniegšanas brīdi nav tehniskā projekta);

11.9.3. vienkāršotas rekonstrukcijas gadījumā ar projekta iesniegumu iesniedz apliecinājuma kartes un ieceres dokumentācijas, kas izstrādāta atbilstoši būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem un attiecīgās pašvaldības saistošajiem noteikumiem, kopijas, uzrādot oriģinālus;

11.9.4. būvmateriālu iegādes gadījumā - akceptētu būvprojektu tehniskā projekta stadijā vai tā kopiju, uzrādot oriģinālu, vienkāršotas rekonstrukcijas gadījumā – atbalsta pretendenta sastādītu tāmi;

11.9.5. akceptētu būvprojektu tehniskā projekta stadijā vai akceptēta būvprojekta tehniskā projekta stadijā kopiju, uzrādot oriģinālu, vai apliecinājuma kartes kopiju, uzrādot oriģinālu, vienkāršotas rekonstrukcijas gadījumā (ja uz iesniegšanas brīdi ir tehniskais projekts);

11.9.6. būvatļaujas kopiju, uzrādot oriģinālu (ja uz iesniegšanas brīdi ir tehniskais projekts).

12. Tehnikas un iekārtu iegādes gadījumā attiecināmajās izmaksās iekļautajai tehnikai un iekārtām jāatbilst Eiropas Kopienu standartiem. Atbilstību šiem standartiem attiecībā uz lauksaimniecībā izmantojamiem traktoriem apliecina Eiropas Kopienas tipa atbilstības sertifikāts vai arī traktors ir iekļauts valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas un testēšanas centrs” mājas lapā publiskotajā sarakstā par Latvijā atzītiem traktortehnikas modeļiem (tipiem). Attiecībā uz pārējo tehniku un iekārtām – ražotāja izsniegta atbilstības deklarācija pircējam, kas pēc sava satura un formas atbilst normatīvajiem aktiem par mašīnu drošību prasībām.

13. Ja tehnika, izņemot traktoru, un iekārta nav iekļauta valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas un testēšanas centrs” mājas lapā publiskotajā sarakstā vai tām nav atbilstības deklarācijas, tad atbalsta pretendents iesniedz valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas un testēšanas centrs” izdotu izziņu par tehnikas un iekārtu atbilstību Eiropas Kopienas standartiem.

14. Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas un testēšanas centrs” nodrošina visas sertificētās tehnikas un iekārtu saraksta publiskošanu un aktualizāciju savā interneta mājas lapā divu darba dienu laikā pēc atbilstības sertifikāta izsniegšanas.

15. Projekta iesniegumus sarindo pēc projektu atlases kritērijiem, kas minēti šī pielikuma 1.tabulā. Vienādu projektu atlases kritēriju punktu gadījumā priekšrocības saņemt sabiedrisko finansējumu ir atbalsta pretendentam, kuram ir mazāks koeficients – saņemtais sabiedriskais finansējums no Speciālās pirmsiestāšanās programmas lauksaimniecībai un lauku attīstībai (SAPARD) un Vienotā programmdokumenta 4.prioritātes pasākumiem pret saimniecības ieņēmumiem pēdējā noslēgtā gada laikā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas.

1.tabula

Projektu atlases kritēriji

Nr. p.k.

Kritēriju grupa

Maksimāli iespējamais punktu skaits grupā

Kritērijs

Kritēriju punktu skaits

1.

Atbalsta pretendenta pēdējo 3 gadu laikā saņemtais sabiedriskā finansējuma* apjoms uz Ls 1000 pēdējā noslēgtā gada neto apgrozījuma no lauksaimnieciskās darbības (atzītām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvām sabiedrībām no biedru pārdotās produkcijas apjoma neto apgrozījuma)

35

Ls 0 – 50

35

Ls 51 – 100

30

Ls 101 – 150

25

Ls 151 – 200

20

Ls 201 – 250

15

Ls 251 – 300

10

Vairāk nekā Ls 300

0

2.

Atbalsta pretendenta lauksaimniecības izglītība

8

Augstākā vai profesionālā vidējā (vidējā speciālā) izglītība lauksaimniecībā**

8

Lauksaimniecības nozarē piemērotas profesionālās iemaņas un kompetence***

4

Nav lauksaimniecības izglītības

0

3.

Akceptēta būvprojekta esamība

12

Akceptēts būvprojekts iesniegts kopā ar projekts iesniegumu****

12

Apliecinājuma karte iesniegta kopā ar projekta iesniegumu****

6

Pārējie projekti

0

4.

Atbalsta pretendents

18

Atzīta lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība*****, kas darbojas vismaz 3 gadus

18

Cukurbiešu audzētājs, kurš 2006. - 2007. tirdzniecības gadā ir noslēdzis piegādes līgumu ar cukurfabriku un piegādājis cukurfabrikām cukurbietes (kritērijs darbojas līdz 2008.gada 31.decembrim)

12

Pārējie atbalsta pretendenti

0

5.

Starpība starp maksimāli pieļaujamo sabiedrisko finansējumu un projektam pieprasīto sabiedrisko finansējumu

Par katru pilnu procentu 1 punkts

 

* sabiedriskais finansējums no Speciālās pirmsiestāšanās programmas lauksaimniecībai un lauku attīstībai (SAPARD), Vienotā programmdokumenta 4.prioritātes pasākumiem un Latvijas Lauku attīstības programmas 2007. - 2013.gadam pasākumiem “Lauku saimniecību modernizācija” un “Infrastruktūra, kas attiecas uz lauksaimniecības un mežsaimniecības attīstību un pielāgošanu”.

** Augstākās izglītības diploms, ja iegūta kvalifikācija: agronoms ar specializāciju laukkopībā vai dārzkopībā, vai zootehnikā (lopkopībā), vai uzņēmējdarbība lauksaimniecībā, lauksaimniecības zinātņu bakalaurs, veterinārārsts, inženieris ar specializāciju lauksaimniecības mehanizācijā vai lopkopības mehanizācijā, profesionālais bakalaurs lauksaimniecības enerģētikā vai lauksaimniecības enerģētikas inženieris.

Profesionālās vidējās (vidējās speciālās) izglītības diploms, ka iegūta kvalifikācija: agronoms, agronoms dārzkopis, dārzkopis, dārznieks, biškopis, zootehniķis, veterinārfeldšeris, veterinārārsta asistents, lauku uzņēmējs, uzņēmējs dārzkopībā, lauku īpašumu apsaimniekotājs, lauksaimnieks, lauksaimnieks ar specializāciju agronomijā vai dārzkopībā, vai mežkopībā, vai zirgkopībā, lauksaimniecības tehnikas mehāniķis, tehniķis mehāniķis, mehāniķis, zemkopis ar specializāciju lauku tūrismā vai zirgkopībā, vai mežkopībā, lauku māju saimniece ar specializāciju lauku tūrismā.

Augstākās vai profesionālās vidējās (vidējās speciālās) izglītības diploms šādās specialitātēs: agronomija, zootehnika, biškopība, lauksaimniecības mehanizācija, lauksaimniecības elektrifikācija, hidromeliorācija, veterinārija, mežsaimniecība, lauksaimniecības plānošana, lauksaimniecības ekonomika, dārzkopība.

*** Lauksaimniecības nozarē piemērotas profesionālās iemaņas un kompetenci apliecinoši dokumenti var būt augstskolu (koledžu), tehnikumu, profesionāli tehnisko skolu, lauksaimniecības skolu, arodskolu, arodvidusskolu, profesionālo vidusskolu un citu izglītības iestāžu izdoti diplomi vai atestāti un valstī atzītas kvalifikācijas apliecības šādās specialitātēs:

agronomija, zootehnika, biškopība, lauksaimniecības mehanizācija, lauksaimniecības elektrifikācija, hidromeliorācija, zemes ierīcība, veterinārija, mežsaimniecība, lauksaimniecības plānošana, lauksaimniecības grāmatvedība, lauksaimniecības ekonomika, sociālo zinātņu bakalaurs ekonomikā, dārzkopība, dārzkopība ar specializācijām, lauksaimniecība, lauksaimniecība ar specializācijām, uzņēmējdarbība lauksaimniecībā, zemkopis, zemkopis ar specializācijām, lauku māju saimniece, mācīts lauku strādnieks (strādniece), lauku strādnieks (strādniece), lauku mājamatnieks, plaša profila traktorists mašīnists (sākot ar 1992.gadu), 1.kvalifikācijas līmeņa lauksaimniecības darbinieks (ja kvalifikācijas apliecība izsniegta līdz 2004.gada 1.martam).

Profesionālās iemaņas un kompetenci apliecina arī pēc 2004.gada 1.marta izsniegtās profesionālās pilnveides apliecības par mācību kursa “Lauksaimniecības pamati” vai “Bioloģiskā lauksaimniecība” apguvi.

**** Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par vispārīgiem būvnoteikumiem.

***** Saskaņā Ministru kabineta noteikumiem par lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības reģistrācijai nepieciešamajiem dokumentiem un šīs sabiedrības atzīšanas kārtība. 

II. Sabiedriskā finansējuma veids un apjoms

16. Lauku atbalsta dienests nodrošina vienmērīgu šajos noteikumos paredzētā sabiedriskā finansējuma sadali starp Lauku atbalsta dienesta reģionālajām lauksaimniecības pārvaldēm, un sabiedriskā finansējuma sadale ir proporcionāla Vienotajam platību maksājumam deklarētajām platībām, kas fiksētas uz 2007.gada 1.februāri.

17. Atbalsta intensitāti nosaka katras aktivitātes izmaksām atsevišķi:

17.1. vienam pretendentam visā 2007.–2013.gada periodā (turpmāk – programmēšanas periods) attiecināmajām izmaksām līdz 35 000 latu, kas saistītas ar investīcijām jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmu nodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai, kas paredzēti lauksaimniecības produktu ražošanai (tai skaitā iepakošana) un vispārējām izmaksām – 40 % no attiecināmajām izmaksām;

17.2. attiecināmajām izmaksām no 35 000 latu, kas saistītas ar investīcijām jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, informācijas tehnoloģiju un programmu nodrošinājuma iegādei un uzstādīšanai, kas paredzēti lauksaimniecības produktu ražošanai (tai skaitā iepakošana) un vispārējām izmaksām – 25 %;

17.3. attiecināmajām izmaksām, kas saistītas ar investīcijām lauksaimnie­cības produktu ražošanas jaunu būvju būvniecībai, rekonstrukcijai un nepieciešamo būvmateriālu iegādei un vispārējām izmaksām - 40 %;

17.4. ja viens projekts ietver šī pielikuma 4.1. un 4.2.apakšpunktā minētās aktivitātes, visām attiecināmajām izmaksām piemēro 40 % atbalsta intensitātes likmi, ja vismaz 80 % no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām ir saistītas ar investīcijām šī pielikuma 4.2.apakšpunktā minētajā aktivitātē. Pārējos gadījumos ar šī pielikuma 4.2.apakšpunktā minētajā aktivitātē saistītām attiecināmajām izmaksām piemēro 40 % atbalsta intensitātes likmi, bet ar šī pielikuma 4.1.apakšpunktā minēto aktivitāti saistītām attiecināmajām izmaksām un vispārējām izmaksām – 25 %.

18. Atbalsta pretendentam, kas investīcijas veic mazāk labvēlīgos apvidos, atbilstoši šī pielikuma 17.punktam atbalsta intensitāti palielina par 5 %. Atbalsta pretendentam, īstenojot šī pielikuma 4.2.apakšpunktā minēto aktivitāti, projekta ieviešanas rezultātā lauksaimniecības produktu ražošanas būve atrodas mazāk labvēlīgos apvidos. Atbalsta pretendentam, īstenojot šī pielikuma 4.1.apakšpunktā minēto aktivitāti, mazāk labvēlīgos apvidos atrodas vismaz 50 % no atbalsta pretendenta iepriekšējā gadā Vienotajam platību maksājumam apstiprinātajām platībām.

19. Programmēšanas periodā vienam atbalsta pretendentam kopējā attiecināmo izmaksu summa aktivitātēm lauksaimniecības produktu ražošanai nepārsniedz 421 000 latus.

20. Attiecināmo izmaksu summu aktivitātēm palielina līdz  1 400 000 latiem, ja atbalsta pretendents pēdējā noslēgtā gadā izpilda šādus kritērijus:

20.1. apgrozījums no lauksaimnieciskās darbības ir vismaz 250 000 lati;

20.2. valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (darba devēja maksājums) par vienu strādājošo ir vismaz 600 lati gadā.

21. Atzītām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām, kuras darbojas vismaz trīs gadus pēc kārtas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas brīža, attiecināmo izmaksu summa aktivitātēm nepārsniedz 1 400 000 latus. 

III. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

22. Pasākuma ietvaros ir noteiktas šādas attiecināmo izmaksu kategorijas, lauksaimniecības produkcijas ražošanai:

22.1. jaunu ražošanas pamatlīdzekļu (tehnikas, iekārtu un aprīkojuma, t.sk. datoru programmatūru) iegāde:

22.1.1. lauksaimniecības traktortehnika;

22.1.2. augsnes apstrādes tehnika un iekārtas, tai skaitā akmeņu novākšanas tehnika un iekārtas;

22.1.3. sējas tehnika un iekārtas;

22.1.4. ražas novākšanas tehnika un iekārtas, tai skaitā lopbarības novākšanas un smalcināšanas tehnika un iekārtas;

22.1.5. sējumu, stādījumu kopšanas tehnika un iekārtas, tai skaitā mēslošanas, augu aizsardzības iekārtas un tehnika;

22.1.6. kravu celšanas, kraušanas un specializētā transportēšanas tehnika un iekārtas;

22.1.7. lauksaimniecības produkcijas pirmapstrādes un uzglabāšanas tehnika un iekārtas, tai skaitā aukstuma tehnika un iekārtas, uzglabāšanas un saldēšanas kameras;

22.1.8. sēklas un stādmateriālu apstrādes tehnika un iekārtas;

22.1.9. datorizētā ražošanas procesa vadības un kontroles tehnika un iekārtas (ieskaitot programnodrošinājumu), tai skaitā mobilie un stacionārie svari;

22.1.10. tehnika un iekārtas, kas nepieciešamas dzīvnieku turēšanai, t.sk. fermu un ganību aprīkojums, dzirdināšanas, barošanas, dzīvnieku fiksēšanas un kopšanas tehnika un iekārtas;

22.1.11. fermu mehanizācijas tehnika un iekārtas, tai skaitā kūtsmēslu krātuvju mehanizācijas iekārtas un tehnika;

22.1.12. piena slaukšanas un dzesēšanas tehnika un iekārtas;

22.1.13. laboratorijas un kvalitātes kontroles veikšanas tehnika un iekārtas;

22.1.14. tehnisko apkopju un remonta staciju tehnika un iekārtas, tai skaitā mazgāšanas, dezinfekcijas tehnika un iekārtas;

22.1.15. enerģētiskās iekārtas un tehnika, tai skaitā apkures un vēdināšanas tehnika un iekārtas;

22.1.16. ūdensapgādes un kanalizācijas, notekūdeņu attīrīšanas iekārtas un tehnika;

22.1.17. laistīšanas tehnika un iekārtas;

22.1.18. siltumnīcu tehnika un iekārtas;

22.1.19. specializētā tehnoloģiskā tehnika un iekārtas, kas nepieciešamas projektā noteikto mērķu sasniegšanai;

22.1.20. cita tehnika un iekārtas, kas nepieciešamas projektā noteikto mērķu sasniegšanai.

22.2. jaunas būvniecības, rekonstrukcijas izmaksas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu, bet nepārsniedzot šī pielikuma 25.punktā minētās izmaksas;

22.3. būvmateriālu iegāde, pamatojoties uz akceptētu tehnisko būvprojektu, kas iesniegts kopā ar projekta iesniegumu, vai vienkāršotas rekonstrukcijas gadījumā, pamatojoties uz atbalsta pretendenta sastādītu tāmi, bet nepārsniedzot šī pielikuma 25.punktā minētās izmaksas;

22.4. vispārējas izmaksas, tai skaitā arhitektu, inženieru un konsultantu honorāri, juridiskie pakalpojumi, tehniski ekonomiskie pamatojumi, patentu un licenču saņemšanas izmaksas, kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai ieviešanu un nepārsniedz 8 % no izmaksām, kas minētas šī pielikuma 22.1., 22.2. un 22.3.apakšpunktā.

23. Šī pielikuma 4.1.apakšpunktā minētās aktivitātes gadījumā attiecināmās izmaksas ir arī vienreizējas izmaksas, kas saistītas ar šīs tehnikas un iekārtu uzstādīšanu, lai nodrošinātu to normālu darbību.

24. Pat ja atbalsta pretendents neparedz sabiedrisko finansējumu iekārtu uzstādīšanai, tās uzstāda un nodod ekspluatācijā atbilstoši normatīvajos aktos par iekārtu uzstādīšanas un lietošanas kārtību noteiktajām prasībām. Sabiedrisko finansējumu par minētajām iekārtām saņem tikai pēc to nodošanas ekspluatācijā un apliecinošu dokumentu iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā.

25. Šī pielikuma 4.2.apakšpunktā minētās aktivitātes gadījumā ir noteiktas maksimālās attiecināmās izmaksas attiecīgajiem būvju tipiem, no kurām aprēķina sabiedrisko finansējumu (2.tabula).

2.tabula

Maksimālās attiecināmās izmaksas sabiedriskā finansējuma aprēķināšanai jaunas būvniecības, rekonstrukcijas, vienkāršotās rekonstrukcijas projektiem galvenajiem būvju tipiem

Nr. p.k.

Būvju tipi

Mērvienība

Jaunbūvei par kopējo būves platību, bez PVN

Rekonstrukcija par kopējo rekonstruējamo platību, bez PVN

Vienkāršotā rekonstrukcija par kopējo rekonstruējamo platību, bez PVN

1.

Lauksaimniecības nojumes (bez sienas apšuvuma, vārtiem un logiem)

Ls/m2

120

84

66

2.

Lauksaimniecības noliktavas un glabātavas

Ls/m3

40

28

22

3.

Lauksaimniecības nozares uzņēmumu saldētavas

Ls/m2

350

245

192

4.

Dzīvnieku novietne

Ls/m2

280

196

154

5.

Siltumnīcas

Ls/m2

5.1.

vasaras

Ls/m2

70

49

38

5.2.

ziemas

Ls/m2

250

175

137

6.

Graudu un sēklu pirmapstrādes būves

Ls/m3

50

35

27

7.

Dārzeņu un augļu pirmapstrādes būves

Ls/m2

360

252

198

8.

Lauksaimniecības šķūņi, mašīnu un tehnikas novietnes

Ls/m2

150

105

82

 

26. Maksimālo attiecināmo izmaksu sabiedriskā finansējuma aprēķinā iekļauj visas ar objekta būvniecību saistītās izmaksas, tai skaitā iekšējie un ārējie ūdensvadi, iekšējā un ārējā kanalizācija, iekšējā un ārējā elektroapgāde un ventilācijas un apkures sistēmas, bet neiekļauj iekārtu izmaksas.

27. Ja projektā paredzētās jaunās būvniecības, rekonstrukcijas izmaksas attiecīgajam būves tipam pārsniedz noteiktās maksimālās attiecināmās izmaksas, projekta iesniegumu nenoraida, bet izmaksu starpību pilnībā sedz atbalsta pretendents.

28. Attiecināmas ir tikai tās būvprojekta tāmes pozīcijas un būvmateriāli, kas tiešā veidā saistītas ar attiecīgā pasākuma mērķa sasniegšanu.

29. Par attiecināmajām izmaksām uzskata šādas tieši ar ražošanu nesaistītas izmaksas, ja to summa nepārsniedz 30 % no būvniecības attiecināmo izmaksu kopsummas:

29.1. administratīvo telpu jauna būvniecība, rekonstrukcija;

29.2. apsardzes un caurlaides telpas;

29.3. apsardzes signalizācijas ierīkošana, ieskaitot video novērošanas sistēmas;

29.4. palīgtelpas, ja ir izskaidrota to funkcionālā izmantošana;

29.5. personāla atpūtas un citas telpas;

29.6. teritorijas labiekārtošana, kas ietver teritorijas asfaltēšanu vai cita klājuma ieklāšanu, zāliena ierīkošanu, ārējā apgaismošana un žoga izbūvi.

30. Sabiedrisko finansējumu maksā tikai par iegādātajām precēm, kas ir atbalsta pretendenta īpašumā. Ja preces pērk uz nomaksu, par tām sabiedrisko finansējumu izmaksā tikai tad, kad tās ir kļuvušas par atbalsta pretendenta īpašumu.

31. Pasākuma ietvaros ir šādas neattiecināmās izmaksas:

31.1. bankas procentu maksājumi, maksa par finanšu transakcijām, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas svārstību radītie zaudējumi;

31.2. naudas sodi, līgumsodi un tiesas prāvu izmaksas;

31.3. apakšlīgumu slēgšana, ja tie palielina projekta izmaksas, bet nepievieno projekta attiecīgu vērtību, kā arī kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;

31.4. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav veikta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;

31.5. esošo būvju uzturēšanas izmaksas;

31.6. tehniskās apkopes, rezerves daļu un ekspluatācijas izdevumi;

31.7. atlīdzība personālam;

31.8. vispārējas nozīmes transportlīdzekļi;

31.9. citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar Padomes Regulu Nr.1698/2005 un Komisijas Regulu Nr.1974/2006.

32. Izmaksas, kas pārsniedz tirgus cenu un nepabeigtus darbus uzskata par neattiecināmajām izmaksām.

Zemkopības ministrs M.Roze

 

Pielikumi 1-3

ZIP 702 kb

 

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!