• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Latvijas Nacionālās operas nodokļu parādu samaksas risinājuma priekšlikumi. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 24.11.1999., Nr. 388/389 https://www.vestnesis.lv/ta/id/15849

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par pozīciju Pasaules tirdzniecības organizācijas sarunās

Vēl šajā numurā

24.11.1999., Nr. 388/389

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Latvijas Nacionālās operas nodokļu parādu samaksas risinājuma priekšlikumi

Problēmas izklāsts

Latvijas Nacionālās operas nodokļu parādu jautājums ietver divu savstarpēji saistītu problēmu risinājumu:

1) Latvijas Nacionālajai operai nepieciešams tāds valsts budžeta dotācijas apjoms, kas nodrošinātu tās darbību pašreizējā mākslinieciskā līmenī. Nodokļu parādu rašanās iemesls ir nepietiekamā valsts budžeta dotācija pēc Operas ēkas rekonstrukcijas pabeigšanas 1995.gadā un trupas darba atsākšanas tajā pilnā sastāvā. Kā rāda pievienotā informācija par Latvijas Nacionālās operas finansiālo darbību 1993.-1999.g. (pielikumā), tad tikai 1997.gadā (par Ls 100 000) un 1999.gadā (par Ls 400 000) tika palielināta Operas pamatdotācija.

Lai nodrošinātu normālu Operas darbu, valsts budžeta dotācijai un pašu ieņēmumiem ir jānosedz Operas darbības izdevumi.

Lai nodrošinātu normālu Operas darbu, valsts budžeta dotācijai un pašu ieņēmumiem ir jānosedz Operas darbības izdevumi:

Izdevumu veids Summa Komentārs
tūkst.Ls
1. Atalgojuma fonds 1030,0 594 štata vienības, kas sastāv
pamatdarbiniekiem no pamattrupas - 303 vienības:
(mūziķi 103, balets 68, koris 63, solisti 28,
mākslinieciskā vadība 41);
uzvedumu nodrošināšana 172,5 vienības,
vadība 38 vienības, apkalpojošais
personāls 80,5 vienības.
Ārštata mākslinieku 345,0 Viesmākslinieki, pieaicinātie mākslinieki
darba samaksai lielapjoma uzvedumiem.
2. Sociālās apdrošināšanas 372,5
obligātās iemaksas 27,09%
3. Operas ēkas uzturēšanas, 535,8 Līdz ar Operas zemes un ēkas pāriešanu
komunālo pakalpojumu un citu Rīgas domes īpašumā radušies papildu
likumos un līgumos noteikto izdevumi - ēkas obligātā apdrošināšana,
maksājumu veikšanai nomas maksa. 1999.gadā ēkas
apdrošināšanu veic Rīgas dome,
bet 2000.gadā maksājums veicams Operai.
4. Jauniestudējumu 210,0 K.V.Gluks "Orfejs" Ls 30 000,
izdevumiem - 5 jaun- J.Karlsons "Sidraba šķidrauts" - Ls 50 000,
iestudējumiem J.Lūsēns "Putnu opera" Ls 50 000,
V.A.Mocarts "Burvju flauta" Ls 70 000,
Z.Liepiņš "No rozes un asinīm" Ls 10 000
Izdevumi kopā: 2 493,3
Ieņēmumi kopā, t.sk.: 2 093,3
2000.gada valsts budžeta 1 183,3
projektā paredzētā dotācija
Operas pašu ieņēmumi 910,0
Nepietiekamā dotācija 400,0

Šī ieņēmumu - izdevumu tāme rāda, ka Latvijas Nacionālajai operai nepieciešama papildu valsts budžeta dotācija Ls 400 000 apmērā Operas darbības nodrošināšanai bez jaunu parādu veidošanās.

2) Laika posmā no 1995.līdz 1999.gadam uzkrājušos nodokļu parādu samaksa atliekama vai maksāšanas termiņš pagarināms uz laiku, kad valsts budžetā radīsies līdzekļi šo parādu samaksai.

Latvijas Nacionālās operas nodokļu parādi uz š.g.20.oktobri:

Nodokļa nosaukums pamat- pamat- Nokavē- Kopā
parāds parāda juma Ls
palielinājums nauda
1. Iedzīvotāju ienākuma
nodoklis 850 565,62 68 073,54 486 698,86 1 405 338,02
2. Sociālās apdroš.
obligātās iemaksas 323 358,72 7 303,71* 39 989,71* 370 652,14
3. Sociālais nodoklis 101 935,81 20 314,01* 107 894,44* 230 144,26
4. Iemaksas no pārb.
atkl.summām (PVN) 12 389,20 488,69 2 199,09 15 076,98
Kopā 1 288 249,35 96 179,95 636 782,10 2 021 211,40

* 1999.gada 28.oktobra grozījumos likumā "Par valsts budžetu 1999.gadam" 25.pants paredz - "Atļaut finansu ministram dzēst Latvijas Nacionālās operas sociālā nodokļa un sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādiem uzskaitīto pamatparāda palielinājuma naudu 27 617,72 latu apmērā un nokavējuma naudu 147 884,15 latu apmērā pēc stāvokļa uz 1999.gada 25.oktobri."

 

Saskaņā ar Ministru kabineta 26.oktobra sēdes protokola Nr.57 lēmumu izveidotās darba grupas pārstāvji - Kultūras ministrijas Finansu un ekonomikas departamenta, Finansu ministrijas Nodokļu politikas departamenta, Labklājības ministrijas Sociālās apdrošināšanas departamenta Ieņēmumu nodaļas un Rīgas domes speciālisti - uzskata, ka, risinot Operas nodokļu parādu samaksas jautājumu, prioritāte jāpiešķir jautājumam par LNO darbinieku sociālo nodrošinātību.

1. Nesamaksāto nodokļu parādu dēļ nedrīkst ciest Operas darbinieku sociālā nodrošinātība, jo:

1.1. Valsts sociālās apdrošināšanas sistēma balstās uz principu, ka sociālās apdrošināšanas pakalpojumu apmērs tiek noteikts atkarībā no veiktajām sociālās apdrošināšanas (sociālā nodokļa) iemaksām. Tādējādi šo nodokļu pamatparāda nomaksa tieši ietekmē sociāli apdrošinātajai personai piešķiramā sociālās apdrošināšanas pakalpojuma (pensija, bezdarbnieku pabalsts, slimības pabalsts u.c.) apmēru.

1.2. Parāda samaksas termiņa pagarināšanas vai dzēšanas (kapitalizācijas rezultātā) gadījumā operas darbiniekiem var nebūt tiesību uz sociālās apdrošināšanas pakalpojumiem vai arī attiecīgais (dzēstais) periods netiks ņemts vērā, piešķirot valsts pensiju.

2. Nodokļu parādu samaksas risinājums saistīts arī ar valsts speciālo veselības aprūpes budžetu, pašvaldību budžetu un pašvaldību finansu izlīdzināšanas fondu, tā kā iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumi tiek ieskaitīti budžetā - 28,4% valsts speciālajā veselības aprūpes budžetā un 71,6% - pēc maksātāja dzīvesvietas pašvaldības budžetā un pašvaldību finansu izlīdzināšanas fondā. Rīgas dome nepiekrīt dzēst Operas darbinieku iedzīvotāju ienākuma nodokļa parādus, jo tai ir jāmaksā sava iedzīvotāju ienākuma nodokļa daļa valsts speciālajā veselības aprūpes budžetā un jāparedz iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumi par tiem darbiniekiem, kuri dzīvo citu pašvaldību teritorijā. Tādēļ ņemama vērā Rīgas domes prasība nodokļa parāda samaksas termiņa pagarināšanai uz diviem (vai trim) gadiem, ar kopējās parāda summas nomaksu vienādās daļās, veicot maksājumus ik mēnesi.

 

Risinājuma varianti

Ņemot vērā minētos nosacījumus, nodokļu parādu samaksas jautājums risināms - piešķirot Kultūras ministrijai papildu valsts budžeta līdzekļus.

1.variants

Piešķirt līdzekļus 2000.gadā no valsts budžeta Ls 1 830 633 apmērā Kultūras ministrijai Latvijas Nacionālās operas nodokļu parādu samaksai.

2.variants

Pagarināt nodokļu parādu samaksas termiņu uz trim gadiem.

Piešķirt līdzekļus 2000.gadā no valsts budžeta Ls 1 830 633 apmērā Kultūras ministrijai Latvijas Nacionālās operas nodokļu parādu samaksai šādā kārtībā:

2000.gadā Ls 610 211,-

2001.gadā Ls 610 211,-

2002.gadā Ls 610 211,-

3.variants

Pagarināt nodokļu parādu samaksas termiņu uz pieciem gadiem.

Piešķirt līdzekļus 2000.gadā no valsts budžeta Ls 1 830 633 apmērā Kultūras ministrijai Latvijas Nacionālās operas nodokļu parādu samaksai šādā kārtībā:

2000.gadā Ls 366 127,-

2001.gadā Ls 366 127,-

2002.gadā Ls 366 127,-

2003.gadā Ls 366 127,-

2004.gadā Ls 366 127,-

Ja tiek akceptēts 2.vai 3.variants, tad nepieciešamas izmaiņas likumdošanā.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!