Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.164
Rīgā 2007.gada 6.jūnijā (prot. Nr.21, 5.p.)
Par Noteikumiem par pamatpiedāvājumā iekļaujamo informāciju un publicēšanu
Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likuma 17.panta pirmo daļu un pamatojoties uz Elektronisko sakaru likuma 8.panta otro daļu, 39.panta trešo daļu un ceturtās daļas 1.punktu un 44.panta otro daļu, likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 9.panta otro daļu,
padome nolemj:
1. Apstiprināt Noteikumus par pamatpiedāvājumā iekļaujamo informāciju un publicēšanu (pielikumā).
2. Noteikt, ka šā lēmuma 1.punktā apstiprinātie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
3. Ar šā lēmuma 1.punktā apstiprināto noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2005.gada 31.augusta lēmumu Nr.186 apstiprinātie Noteikumi par pamatpiedāvājuma izstrādes kārtību, iekļaujamo informāciju un publicēšanu (Latvijas Vēstnesis, 2005, 37.nr., 2006, 193.nr.).
Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva
Apstiprināti
ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes
2007.gada 6.jūnija lēmumu Nr.164 (prot. Nr.21, 5.p.)
Noteikumi par pamatpiedāvājumā iekļaujamo informāciju un publicēšanu
Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 39.panta trešo daļu, ceturtās daļas 1.punktu un 44.panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā elektronisko sakaru komersants (turpmāk – komersants), kuram ir būtiska ietekme tirgū un kuram Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) ir noteikusi caurredzamības saistības, publicē piekļuves, starpsavienojumu, iekārtu kopīgas izmantošanas, nomāto līniju vai atsaistītas piekļuves abonentlīnijām pamatpiedāvājumu (turpmāk – pamatpiedāvājums), kā arī prasības attiecībā uz pamatpiedāvājumā ietveramo informāciju, nepieciešamo tās detalizācijas līmeni un pamatpiedāvājuma publicēšanu.
2. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj vispārīgo un specifisko informāciju.
II. Pamatpiedāvājumā iekļaujamā vispārīgā informācija
3. Komersants pamatpiedāvājumā iekļauj šādu vispārīgo informāciju:
3.1. piedāvātie pakalpojumi un to apraksts;
3.2. pakalpojumu pieteikšanas un ierīkošanas kārtība un termiņi;
3.3. informēšanas kārtība par plānotajām izmaiņām elektronisko sakaru tīklā, tai skaitā par papildu izmaksām saistībā ar izmaiņu ieviešanu;
3.4. tehniskie noteikumi, prasības un nosacījumi, tai skaitā tehniska rakstura ierobežojumi, elektrodrošības un elektromagnētiskās saderības nosacījumi, kā arī atsauces uz attiecīgajiem standartiem;
3.5. nepieciešamo pasākumu apraksts elektronisko sakaru tīklu aizsardzībai un drošībai, pušu sadarbībai un savstarpējās informācijas sniegšanai par drošības apdraudējumiem vai pārkāpumiem, tai skaitā par savienoto elektronisko sakaru tīklu vai iekārtu neatļautu lietošanu, pasākumiem elektronisko sakaru tīklu integritātes nodrošināšanai;
3.6. bojājumu pieteikšanas un novēršanas nosacījumi;
3.7. pieejas nosacījumi tehniskām telpām un iekārtām;
3.8. piedāvāto pakalpojumu kvalitātes nosacījumi;
3.9. norēķinu nosacījumi un termiņi;
3.10. pakalpojumu tarifi;
3.11. pušu atbildība;
3.12. savstarpējo strīdu izskatīšanas kārtība;
3.13. sarunas par līguma noslēgšanas termiņiem un kārtība;
3.14. līguma noslēgšanas procedūra un grozījumu veikšanas nosacījumi;
3.15. pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana un līguma izbeigšanas nosacījumi;
3.16. līguma paraugs.
4. Komersants pamatpiedāvājumā norāda atbildīgās personas kontaktinformāciju.
III. Pamatpiedāvājumā iekļaujamā specifiskā informācija
5. Komersants starpsavienojumu pamatpiedāvājumā papildus iekļauj šādu specifisko informāciju:
5.1. noslodzes apjoma prognozēšana un noslodzes uzskaites nosacījumi;
5.2. nosacījumi abu pušu rīcībai, mainoties noslodzei;
5.3. starpsavienojumu izveides kārtība un nosacījumi;
5.4. maršrutēšanas un tranzīta pakalpojumu nodrošināšanas nosacījumi;
5.5. operatora izvēles un operatora iepriekšējas izvēles pakalpojumu nodrošināšanas nosacījumi, ja komersantam ir šo pakalpojumu nodrošināšanas saistības;
5.6. izsaucošā numura identifikācijas nosacījumi;
5.7. numura pārvietošanas, identifikācijas koda uzturēšanas un citu ar numerācijas izmantošanu saistīto pakalpojumu sniegšanas kārtība un nosacījumi;
5.8. izveidoto starpsavienojumu pārbaudes un testēšanas kārtība un apjoms, elektronisko sakaru tīklu un pakalpojumu savstarpējās savietojamības pārbaude, informēšanas kārtība par pārbaudes rezultātiem un iespējamiem pakalpojumu pārtraukumiem.
6. Komersants iekārtu kopīgas izmantošanas pamatpiedāvājumā papildus iekļauj šādu specifisko informāciju:
6.1. uzskaitījums par piedāvāto iekārtu veidiem, kurā ir vismaz šādas saistītās iekārtas:
6.1.1. kabeļu kanalizācija, tai skaitā kabeļu šahtas;
6.1.2. antenu masti un torņi;
6.2. kopīgi izmantoto iekārtu ekspluatācijas nosacījumi;
6.3. iekārtu kopīgai izmantošanai pieejamās telpas.
7. Komersants nomāto līniju pamatpiedāvājumā papildus iekļauj specifisko informāciju par nomāto līniju veidiem, norādot katram nomāto līniju veidam atbilstošus standartus.
8. Komersants atsaistītas piekļuves abonentlīnijai pamatpiedāvājumā papildus iekļauj šādu specifisko informāciju:
8.1. atsaistītas piekļuves abonentlīnijai (tai skaitā pilnīgas piekļuves un kopējas piekļuves) veidi atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam;
8.2. atsaistītas piekļuves abonentlīnijai fiziskā atrašanās vieta jeb adrese, ja šāda informācija nav noteikta kā ierobežotas pieejamības informācija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
8.3. atsaistītas piekļuves abonentlīnijai paredzēto iekārtu izvietošana, ja šāda informācija nav noteikta kā ierobežotas pieejamības informācija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
8.4. atsaistītas piekļuves abonentlīnijai paredzēto iekārtu izvietošanas nosacījumi un ierobežojumi;
8.5. atsaistītas piekļuves abonentlīnijai paredzēto iekārtu izvietošanas pārbaudes nosacījumi komersantam, kas vēlas saņemt atsaistītu piekļuvi abonentlīnijai;
8.6. maksimālo dzīslu pāru skaits, kas paredzēts ekspluatācijas rezervei vienā kabelī, ja tas atšķiras no Regulatora normatīvajos aktos noteiktā;
8.7. atsaistītai piekļuvei paredzēto abonentlīniju tehnisko prasību izpildes nosacījumi.
9. Komersants, ja tas ir nepieciešams pakalpojumu sniegšanai, var iekļaut pamatpiedāvājumā arī citu specifisko informāciju.
IV. Pamatpiedāvājuma publicēšanas prasības
10. Pamatpiedāvājumu komersants publicē viena mēneša laikā no Regulatora lēmuma par attiecīgo saistību noteikšanu spēkā stāšanās dienas.
11. Pamatpiedāvājumu komersants publicē savā interneta mājas lapā vai laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.
12. Komersants rakstiski informē Regulatoru par pamatpiedāvājuma publicēšanas vietu ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc tā publicēšanas.
13. Ja Regulators konstatē, ka publicētais pamatpiedāvājums neatbilst Regulatora noteiktām prasībām, komersants divu nedēļu laikā pēc Regulatora lēmuma par nepieciešamo grozījumu veikšanu pamatpiedāvājumā spēkā stāšanās, ja Regulatora lēmumā nav noteikts citādi, veic grozījumus un publicē pamatpiedāvājumu ar grozījumiem.
14. Komersants rakstiski informē Regulatoru par pamatpiedāvājuma ar grozījumiem publicēšanas vietu ne vēlāk kā trīs darbdienu laikā pēc tā publicēšanas.
15. Komersants nodrošina, ka tā interneta mājas lapā publicētais pamatpiedāvājums ir bez izdrukāšanas ierobežojumiem.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva