• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1999. gada 23. novembra noteikumi Nr. 391 "Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcijas nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 25.11.1999., Nr. 390/391 https://www.vestnesis.lv/ta/id/15874-mediciniskas-aprupes-un-darbspejas-ekspertizes-kvalitates-kontroles-inspekcijas-nolikums

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.392

Grozījumi Ministru kabineta 1999.gada 20.aprīļa noteikumos Nr.145 "Noteikumi par pašvaldību finansu izlīdzināšanas fonda ieņēmumiem un to sadales kārtību 1999.gadā"

Vēl šajā numurā

25.11.1999., Nr. 390/391

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 391

Pieņemts: 23.11.1999.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr. 391

Rīgā 1999.gada 23.novembrī (prot. Nr. 65, 6.§)

Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcijas nolikums

Izdoti saskaņā ar Ārstniecības likuma 10.pantu

 

1. Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcija (turpmāk — inspekcija) ir Labklājības ministrijas pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kura kontrolē veselības aprūpes kvalitāti ārstniecības iestādēs neatkarīgi no to īpašuma formas un pakļautības.

2. Inspekcija ir juridiska persona, un tai ir zīmogs ar papildinātā mazā Latvijas valsts ģerboņa attēlu un inspekcijas pilnu nosaukumu, kā arī budžeta konts Valsts kases norēķinu centrā.

3. Inspekcijas galvenās funkcijas:

3.1. kontrolēt un pārraudzīt veselības aprūpes profesionālo kvalitāti ārstniecības iestādēs neatkarīgi no to īpašuma formas un pakļautības;

3.2. kontrolēt pārejošas darbnespējas ekspertīzes kvalitāti;

3.3. aizstāvot pacientu intereses, izskatīt sūdzības, iesniegumus un priekšlikumus veselības aprūpes un pārejošas darbnespējas ekspertīzes jautājumos;

3.4. ja ir sūdzības un priekšlikumi, pārbaudīt un sniegt galīgo atzinumu par veselības aprūpes profesionālo kvalitāti un patoloģiski anatomisko izmeklēšanu ārstniecības iestādēs — pacientu nāves gadījumos;

3.5. izstrādāt un iesniegt labklājības ministram priekšlikumus par veselības aprūpes kvalitātes politikas veidošanu un veselības aprūpes kvalitātes sistēmas pilnveidošanu valstī, kā arī informēt labklājības ministru par veikto pārbaužu rezultātiem;

3.6. sniegt atzinumu par veselības aprūpes kvalitāti un darbspējas ekspertīzi ārstniecības iestādēs;

3.7. kontrolēt sertifikācijas institūciju izsniegto sertifikātu esamību ārstniecības iestādēs;

3.8. ierosināt ārstniecības iestāžu sertifikācijas institūcijām novērtēt sertificētās ārstniecības iestādes atbilstību obligātajām prasībām, lai izlemtu jautājumu par attiecīgās ārstniecības iestādes sertifikāta apturēšanu vai anulēšanu;

3.9. kontrolēt, kā ārstniecības iestādēs tiek izpildīti normatīvie akti, kas saistīti ar veselības aprūpes kvalitāti;

3.10. kontrolēt civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polises esamību ārstu praksēs;

3.11. kontrolēt narkotisko un tām pielīdzināmo psihotropo zāļu un psihotropo vielu legālo apriti ārstniecības iestādēs.

4. Inspekcija ir tiesīga:

4.1. veikt plānveida veselības aprūpes kvalitātes pārbaudes ārstniecības iestādēs neatkarīgi no to īpašuma formas un pakļautības, kā arī veikt attiecīgās pārbaudes, ja ir sūdzības un pieprasījumi;

4.2. pieprasīt un saņemt no privātpersonām un amatpersonām dokumentus un ziņas par inspekcijas kompetencē esošajiem jautājumiem, kā arī pārbaudīt sniegto ziņu pareizību;

4.3. ja ārstniecības iestādēs tiek konstatēti veselības aprūpes un darbspējas ekspertīzes pārkāpumi, piemērot vainīgajām personām administratīvos sodus atbilstoši Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksam;

4.4. ievērojot pārbaužu rezultātus, savas kompetences ietvaros pieņemt lēmumus un izteikt brīdinājumus, minot konstatētos pārkāpumus, kā arī sniegt ārstniecības iestāžu vadītājiem un ārstniecības personām ieteikumus pārkāpumu cēloņu novēršanai;

4.5. ievērojot pārbaužu rezultātus, savas kompetences ietvaros iesniegt labklājības ministram priekšlikumus veselības aprūpes un darbspējas ekspertīzes jautājumos;

4.6. savas kompetences ietvaros sadarboties ar valsts un pašvaldību institūcijām, darba devējiem un arodorganizācijām.

5. Inspekcijas darbu vada inspekcijas vadītājs — valsts galvenais eksperts, kuru ieceļ amatā un atbrīvo no amata labklājības ministrs. Inspekcijas vadītājs ir valsts civildienesta ierēdnis (ierēdņa kandidāts).

6. Inspekcijas vadītāja tiesības un pienākumi:

6.1. piemērot vainīgajām personām administratīvos sodus, ja ārstniecības iestādēs tiek konstatēti veselības aprūpes un darbspējas ekspertīzes pārkāpumi;

6.2. ievērojot pārbaužu rezultātus, savas kompetences ietvaros pieņemt lēmumus un izteikt brīdinājumus, minot konstatētos pārkāpumus, kā arī sniegt ārstniecības iestāžu vadītājiem un ārstniecības personām ieteikumus pārkāpumu cēloņu novēršanai;

6.3. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā rīkoties ar inspekcijas finansu līdzekļiem;

6.4. saskaņā ar likumiem un citiem normatīvajiem aktiem apstiprināt inspekcijas struktūru un štatu sarakstu;

6.5. pieņemt darbā un atlaist no darba inspekcijas darbiniekus, iecelt amatā un atbrīvot no amata inspekcijas ierēdņus (ierēdņu kandidātus);

6.6. izdot rīkojumus, kas ir obligāti inspekcijas ierēdņiem (ierēdņu kandidātiem) un darbiniekiem;

6.7. slēgt saimnieciskos un citus līgumus;

6.8. izsniegt ārstiem ekspertiem pilnvaras, lai viņi varētu pārstāvēt inspekciju tiesā;

6.9. saskaņā ar likumiem un citiem normatīvajiem aktiem stimulēt vai disciplināri sodīt inspekcijas ierēdņus (ierēdņu kandidātus) un darbiniekus;

6.10. pārstāvēt inspekciju valsts un pašvaldību institūcijās, tiesā, kā arī citās iestādēs un organizācijās.

7. Inspekcijas vadītāja prombūtnē vai viņa uzdevumā inspekcijas vadītāja tiesības īsteno un pienākumus pilda inspekcijas vadītāja vietnieks vai vietnieki, kuri ir valsts civildienesta ierēdņi (ierēdņu kandidāti).

8. Inspekcijas uzturēšanas izdevumi tiek segti no Labklājības ministrijai iedalītajiem valsts budžeta līdzekļiem.  

Ministru prezidents A.Šķēle

Labklājības ministrs R.Jurdžs

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!