Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas rīkojums Nr. 115
Rīgā 1999. gada 26. jūlijā
Par kārtību, kādā saņemama atļauja apdrošinātāja valdes priekšsēdētāja, tā vietnieka, direktora rīkotāja, galvenā grāmatveža, galvenā aktuāra, revīzijas komisijas priekšsēdētāja un locekļu pienākumu pildīšanai
Pamatojoties uz Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likuma 24.pantu:
1. Apstiprināt kārtību, kādā saņemama atļauja apdrošinātāja valdes priekšsēdētāja, tā vietnieka, direktora rīkotāja - pēc likuma "Par akciju sabiedrībām", galvenā grāmatveža, galvenā aktuāra, revīzijas komisijas priekšsēdētāja un locekļu pienākumu pildīšanai.
2. Atzīt Valsts Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas 1996.gada 13.septembra rīkojumu Nr.86 "Par kārtību, kādā izdarāma apdrošinātāja amatpersonu iecelšana amatā un to nomaiņa" par spēku zaudējušu.
Priekšnieks G.Romeiko
Apstiprināts ar
Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas priekšnieka
1999.gada 26.jūlija rīkojumu Nr.115
Kārtība, kādā saņemama atļauja apdrošinātāja valdes priekšsēdētāja, tā vietnieka, direktora rīkotāja, galvenā grāmatveža, galvenā aktuāra, revīzijas komisijas priekšsēdētāja un locekļu pienākumu pildīšanai
1. Lai Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijā (turpmāk — Inspekcija) saņemtu atļauju apdrošinātāja valdes priekšsēdētāja, tā vietnieka, direktora rīkotāja — atbilstoši likumam "Par akciju sabiedrībām", galvenā grāmatveža, galvenā aktuāra, revīzijas komisijas priekšsēdētāja un locekļu pienākumu pildīšanai, kā arī personām, kuras uz laiku izpilda iepriekš minēto amatpersonu pienākumus, apdrošinātājs iesniedz Inspekcijā šādus dokumentus:
1.1. Inspekcijai adresētu vēstuli ar lūgumu izsniegt atļauju izvēlētās personas apstiprināšanai attiecīgo pienākumu veikšanai vai attiecīgās personas nomaiņu ar citu personu. Personas nomaiņas gadījumā norāda nomaiņas iemeslu. Vēstuli paraksta apdrošinātāja vadītājs;
1.2. apdrošinātāja vadītāja apliecinātu apdrošinātāja statūtos attiecīgi pilnvarotās institūcijas sēdes protokola kopiju par personas kā kandidāta izvirzīšanu pienākumu pildīšanai;
1.3. personas kandidatūru raksturojoša izziņa (Pielikums).
2. Lai saņemtu atļauju galvenā aktuāra pienākumu veikšanai, apdrošinātājs, papildus šīs kārtības 1.punktā noteiktajiem dokumentiem, iesniedz dokumenta kopiju, kas apliecina aktuāra minimālo kvalifikācijas prasību izpildi atbilstoši Inspekcijas rīkojumam.
3. Inspekcijai ir tiesības uzaicināt uz pārrunām personas, kuras apdrošinātājs ieteicis attiecīgo pienākumu pildīšanai.
4. Persona, kas apzināti sniegusi par sevi nepatiesas ziņas, nevar atkārtoti kandidēt uz attiecīgo pienākumu pildīšanu.
5. Pēc visu dokumentu saņemšanas Inspekcija savu atzinumu paziņo desmit dienu laikā.
6. Ja Inspekcija atsaka izsniegt atļauju, tā apdrošinātājam nosūta Inspekcijas priekšnieka parakstītu vēstuli, kurā norādīti atteikuma iemesli.
Pielikums