• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 31. jūlija noteikumi Nr. 524 "Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 2.08.2007., Nr. 124 https://www.vestnesis.lv/ta/id/161243

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Naturalizācijas pārvaldes un Valsts valodas centra apvienošanu

Vēl šajā numurā

02.08.2007., Nr. 124

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 524

Pieņemts: 31.07.2007.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).
Ministru kabineta noteikumi Nr.524

Rīgā 2007.gada 31.jūlijā (prot. Nr.43 20.§)
Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 11.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības.
2. Noteikumi attiecas uz vadošo iestādi, maksājumu iestādi, revīzijas iestādi, sertifikācijas iestādi, atbildīgo iestādi, sadarbības iestādi un Iepirkumu uzraudzības biroju (turpmāk - institūcijas).
3. Institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanu atbilstoši iekšējās kontroles sistēmas izveidošanas jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
4. Institūcijas Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmu veido, ņemot vērā institūcijas lielumu, funkciju apjomu, dažādību un sarežģītību, risku lielumu sais­tībā ar katru darbības sfēru, pārvaldes centralizācijas pakāpi, kā arī citus faktorus, kuri ir būtiski konkrētās institūcijas funkciju īstenošanā Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles nodrošināšanai.
5. Institūcijas saskaņā ar normatīvajos aktos par dokumentu izstrādi un glabāšanu noteiktajām prasībām, kā arī atbilstoši Eiropas Savienības fondu vadības jomu regulējošajiem normatīvajiem aktiem nosaka, kā tās nodrošina ar Eiropas Savienības fondu vadību saistīto dokumentu oriģinālu vai to atvasinājumu (ar juridisku spēku) glabāšanu.
II. Prasības revīzijas iestādei Eiropas Savienības fondu vadības funkciju īstenošanā
6. Revīzijas iestāde sagatavo noslēguma izdevumu deklarācijas pārbaudes un sertifikācijas iestādes apstiprināto izdevumu izlases pārbaudes iekšējo procedūru aprakstu.
7. Revīzijas iestāde sagatavo atbildīgās iestādes, sadarbības iestādes un Valsts kases iekšējā audita struktūrvienību darba uzraudzības iekšējo procedūru aprakstu.
8. Revīzijas iestāde sagatavo gada kontroles ziņojuma un noslēguma kontroles ziņojuma sagatavošanas iekšējo procedūru aprakstu.
III. Prasības vadošajai iestādei Eiropas Savienības fondu vadības funkciju īstenošanā
9. Lai nodrošinātu projektu iesniegumu atlases uzsākšanu, vadošā iestāde sagatavo iekšējo procedūru aprakstu, nosakot:

9.1. kārtību, kādā vadošā iestāde nodrošina uzraudzības komitejas un apakš­komiteju organizēšanu un to sekretariāta funkcijas, tai skaitā sagatavo plānošanas dokumentu grozījumus;

9.2. kārtību, kādā vadošā iestāde izvērtē, saskaņo un iesniedz Eiropas Komisijā lielā projekta iesniegumu un Eiropas Komisijas lēmuma grozījumu projektu, kā arī nodrošina Eiropas Komisiju ar informāciju, kas nepieciešama lielo projektu izvērtēšanai;

9.3. kārtību, kādā vadošā iestāde izskata atbildīgās iestādes izstrādāto attiecīgās darbības programmas papildinājumā norādītās Eiropas Savienības fonda aktivitātes vai apakšaktivitātes īstenošanu;

9.4. kā vadošā iestāde nodrošina informāciju par Eiropas Savienības fondu darbības programmām un to publicitāti un Eiropas Savienības fondu vadības un komunikācijas pasākumu izpildi Latvijā;

9.5. kā sagatavo Eiropas Savienības fondu darbības programmu komunikācijas plānu.
10. Lai nodrošinātu projektu ieviešanas uzraudzības uzsākšanu, vadošā iestāde sagatavo iekšējo procedūru aprakstu, nosakot:

10.1. kā vadošā iestāde nodrošina Eiropas Savienības fondu izvērtēšanu;

10.2. kārtību, kādā vadošā iestāde veic pārbaudes Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanas vietās un uzrauga pārbaužu veikšanu;

10.3. kā nodrošina datu ievadi Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmā, ar Eiropas Savienības fondiem saistīto datu uzkrāšanu Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmā un Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju ievadīto datu pārbaudi;

10.4. kā vadošā iestāde sniedz sertifikācijas iestādei informāciju par Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju Eiropas Savienības fondu vadības iekšējiem normatīvajiem aktiem, kā arī informāciju par veiktajām pārbaudēm Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanā;

10.5. kārtību, kādā vadošā iestāde nodrošina Eiropas Savienības fondu darbības programmu īstenošanas gada un noslēguma ziņojuma sagatavošanu un iesniedz šo ziņojumu Eiropas Komisijā;

10.6. kā vadošā iestāde nodrošina sadaļas par Eiropas Savienības fondu ieguldījumu sagatavošanu iekļaušanai gadskārtējā īstenošanas ziņojumā par valsts reformu programmas īstenošanu;

10.7. kārtību, kādā vadošā iestāde izvērtē Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju ziņojumus par Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanā konstatētajām neatbilstībām un sniedz informāciju Eiropas Krāpšanas apkarošanas biroja (OLAF) kontaktpunktam par neatbilstībām, kas jāziņo Eiropas Komisijai;

10.8. kā vadošā iestāde nodrošina Eiropas Savienības fondu tehniskās palīdzības plānošanu un efektīvu ieviešanu;

10.9. kā vadošā iestāde izvērtē atbildīgās iestādes, maksājumu iestādes un sertifikācijas iestādes ziņojumus par Eiropas Savienības fondu aktivitāšu ieviešanu;

10.10. kārtību, kādā vadošā iestāde uzrauga lielos projektus;

10.11. kārtību, kādā vadošā iestāde izvērtē revīzijas iestādes sniegto informāciju par Eiropas Savienības fondu kontroli, revīziju un tās rezultātiem;

10.12. kārtību, kādā vadošā iestāde izskata izdevumu deklarāciju par Eiropas Savienības fondu projektu ietvaros veiktajiem izdevumiem un sagatavo apliecinājumu;

10.13. kā vadošā iestāde nodrošina Eiropas Komisijā iesniedzamo Eiropas Savienības fondu līdzekļu pieprasījumu prognozes sagatavošanu kārtējam un nākamajam gadam.
IV. Prasības atbildīgajai iestādei un sadarbības iestādei Eiropas Savienības fondu vadības funkciju īstenošanā
11. Lai nodrošinātu projektu iesniegumu atlases uzsākšanu, atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde sagatavo iekšējo procedūru aprakstu, nosakot:

11.1. kārtību, kādā atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde nodrošina Eiropas Savienības fondu projektu atlasi un vērtēšanu, kā arī pieņem lēmumu par Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu;

11.2. Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;

11.3. ka atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde attiecībā uz tās veiktajām Eiropas Savienības fondu aktivitātēm nodrošina Eiropas Savienības fondu informācijas un komunikācijas pasākumu izpildi Latvijā, tai skaitā sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar Eiropas Savienības fondiem, kā arī publisko informāciju par tās apstiprinātajiem Eiropas Savienības fondu projektu iesniegumiem;

11.4. kā atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde, pamatojoties uz Eiropas Savienības fonda projekta iesniedzēja juridisko statusu, vienojas ar Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmēju par Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanas nosacījumiem un slēdz civiltiesisku līgumu vai vienošanos par Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanas saistību izpildi un izdara tajā grozījumus;

11.5. kā atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde, ja attiecināms, izvērtē Eiropas Savienības finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;

11.6. kā atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde, ja attiecināms, pieņem lēmumu par lielā projekta iesnieguma atbilstību Eiropas Savienības fonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem un iesniedz lielā projekta iesniegumu vadošajā iestādē.
12. Lai nodrošinātu projektu iesniegumu atlases uzsākšanu, atbildīgā iestāde sagatavo iekšējo procedūru aprakstu, nosakot, kā atbildīgā iestāde izstrādā un Komercdarbības atbalsta kontroles likumā noteiktajā kārtībā iesniedz Finanšu minis­trijā sākotnējai izvērtēšanai atbalsta programmu vai Eiropas Savienības fonda projektu, ja darbības programmā paredzētais pasākums vai Eiropas Savienības projekts paredzēts komercdarbības atbalstam.
13. Lai nodrošinātu projektu ieviešanas uzraudzības uzsākšanu, atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde sagatavo iekšējo procedūru aprakstu, nosakot:

13.1. kā atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde nodrošina Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli;

13.2. kārtību, kādā atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde ziņo par Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanā konstatētajām neatbilstībām un pieņem lēmumu par neatbilstoši veikto izdevumu atgūšanu;

13.3. ka atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde nodrošina informācijas uzkrāšanu Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmai, līdz tiek noslēgta starpresoru vienošanās ar Finanšu ministriju par vadības informācijas sistēmas izmantošanu;

13.4. kā atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde nodrošina datu ievadi un apmaiņu Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmā;

13.5. kā atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde nodrošina Eiropas Savienības fondu tehniskās palīdzības projektu īstenošanu;

13.6. kārtību, kādā atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde pārbauda un apstiprina Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu un sagatavo starpposma un noslēguma izdevumu deklarāciju;

13.7. kā atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde sagatavo Eiropas Savienības fondu maksājumu prognozi un iesniedz to maksājumu iestādē un vadošajā iestādē.
14. Lai nodrošinātu projektu ieviešanas uzraudzības uzsākšanu, atbildīgā iestāde sagatavo iekšējo procedūru aprakstu, nosakot:

14.1. ka atbildīgā iestāde piedalās plānošanas dokumentu grozījumu izstrādē;

14.2. kā atbildīgā iestāde sagatavo ziņojumu par Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto pasākumu un aktivitāšu ieviešanu un, ja attiecināms, lielā projekta uzraudzības ziņojumu un rīcības plānu.
V. Prasības Iepirkumu uzraudzības birojam Eiropas Savienības fondu vadības funkciju īstenošanā
15. Lai nodrošinātu iepirkuma pirms­pārbaudes, Iepirkumu uzraudzības birojs sagatavo iekšējo procedūru aprakstu, nosakot:

15.1. kā Iepirkumu uzraudzības birojs nodrošina Eiropas Savienības finansējuma saņēmēju iepirkuma plānu izskatīšanu;

15.2. ikgadējā iepirkuma pirmspārbaužu plāna sagatavošanu un aktualizēšanu;

15.3. Eiropas Savienības fonda projekta iepirkuma dokumentācijas un iepirkuma procedūras norises pārbaudes kārtību.
16. Iepirkumu uzraudzības birojs sagatavo iekšējo procedūru aprakstu, nosakot kārtību, kādā sagatavo un iesniedz vadošajā iestādē ceturkšņa pārskatu par veiktajām iepirkuma pirmspārbaudēm Eiropas Savienības fondu projektos un to rezultātiem.
VI. Prasības sertifikācijas iestādei un maksājumu iestādei Eiropas Savienības fondu vadības funkciju īstenošanā
17. Lai nodrošinātu izdevumu deklarāciju un maksājumu pieteikumu apstiprināšanu, sertifikācijas iestāde sagatavo iekšējo procedūru aprakstu, nosakot, kā tiek nodrošināta:

17.1. izdevumu deklarāciju un maksājumu pieteikumu apstiprināšana un iesniegšana Eiropas Komisijā;

17.2. saņemto ziņojumu par Eiropas Savienības fondu kontroli, revīziju un to rezultātu izskatīšana;

17.3. ziņojuma sagatavošana par Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanā konstatētajām neatbilstībām;

17.4. Eiropas Savienības fondu ieviešanas kontrole un revīzija, kas nepieciešama izdevumu deklarācijas un maksājumu pieteikumu apstiprināšanai;

17.5. atgūstamo un atmaksāto neatbilstoši veikto izdevumu uzskaite un ziņošana par to Eiropas Komisijai;

17.6. ziņojuma par Eiropas Savienības fondu finansējuma izlietojumu sagatavošana un iesniegšana vadošajai iestādei.
18. Lai nodrošinātu maksājumu veikšanu un finanšu uzskaiti, maksājumu iestāde sagatavo iekšējo procedūru aprakstu, nosakot, kā tiek nodrošināta:

18.1. maksājumu veikšana Eiropas Savienības fonda ietvaros un veikto maksājumu finanšu uzskaite;

18.2. ziņojuma sagatavošana par Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanā konstatētajām neatbilstībām;

18.3. ziņojuma sagatavošana par Eiropas Savienības fondu finansējuma izlietojumu un ziņojuma iesniegšana vadošajai iestādei.
VII. Noslēguma jautājumi
19. Šo noteikumu 6., 7., 8. un 9.punktā, 11.1., 11.3., 11.4., 11.5. un 11.6.apakšpunktā, kā arī 12., 15. un 17.punktā minēto iekšējo procedūru aprakstu institūcijas sagatavo divu mēnešu laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
20. Šo noteikumu 10.1., 10.2., 10.3., 10.4., 10.5., 10.6., 10.7., 10.9., 10.10., 10.11., 10.12., 10.13., 13.1., 13.2., 13.3., 13.6. un 13.7.apakš­punktā, kā arī 14.punktā minēto iekšējo procedūru aprakstu institūcijas sagatavo četru mēnešu laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.
21. Šo noteikumu 11.2.apakšpunktā minēto metodiku sagatavo līdz attiecīgās darbības programmas papildinājumā norādītās Eiropas Savienības fonda aktivitātes vai apakšaktivitātes īstenošanas kārtības spēkā stāšanās dienai.
22. Šo noteikumu 13.4.apakšpunktā minētās iekšējās procedūras aprakstu sagatavo mēneša laikā no Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanas dienas.
23. Šo noteikumu 10.8. un 13.5.apakš­punktā minēto iekšējo procedūru aprakstu sagatavo mēneša laikā no attiecīgās darbības programmas papildinājumā norādītās Eiropas Savienības fonda aktivitātes vai apakšaktivitātes īstenošanas kārtības spēkā stāšanās dienas.
Ministru prezidents A.Kalvītis

Īpašu uzdevumu ministra Eiropas Savienības līdzekļu apguves lietās vietā - iekšlietu ministrs I.Godmanis

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!