• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2007. gada 1. augusta lēmums Nr. 96 "Par tirgus dalībnieku apvienošanos Lieta Nr.1038/07/10/7 Par SIA "Bureau Veritas Latvia" un SIA "Jadzis" ziņojumu par apvienošanos". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 10.08.2007., Nr. 129 https://www.vestnesis.lv/ta/id/161663

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.192

Par akciju sabiedrības "Latvenergo" filiāles "Rīgas Termoelektrostacijas" ražotnē TEC-1 saražotās siltumenerģijas un elektroenerģijas tarifiem

Vēl šajā numurā

10.08.2007., Nr. 129

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 96

Pieņemts: 01.08.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Konkurences padomes lēmums Nr.96

Lēmuma publiskojamā versija

Rīgā 2007.gada 1.augustā (prot. Nr.44, 3.§)

Par tirgus dalībnieku apvienošanos

 

Lieta Nr.1038/07/10/7

Par SIA “Bureau Veritas Latvia” un SIA “Jadzis” ziņojumu par apvienošanos

Konkurences padome 07.05.2007. saņēma SIA “Bureau Veritas Latvia” un SIA “Jadzis” ziņojumu par tirgus dalībnieku apvienošanos (turpmāk – ziņojums), SIA “Bureau Veritas Latvia” iegūstot izšķirošo ietekmi SIA “Jadzis”.

Ziņojuma noformēšanā nebija pilnībā izpildītas Ministru kabineta 26.10.2004. noteikumu Nr.897 “Kārtība, kādā iesniedzams un izskatāms ziņojums par tirgus dalībnieku apvienošanos” prasības, par ko Konkurences padome informēja ziņojuma iesniedzēja pārstāvi (16.05.2007. vēstule Nr.1058).

Trūkumi ziņojumā tika novērsti 07.06.2007.

Saskaņā ar Konkurences likuma 16.panta pirmo daļu par pilnīga ziņojuma saņemšanas datumu uzskatāms 07.06.2007., par ko Konkurences padome informēja ziņojuma iesniedzēja pilnvaroto pārstāvi (18.06.2007. vēstule Nr.1324).

“Bureau Veritas Latvia” ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību, kura reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr.50003304441, tās juridiskā adrese – Duntes iela 17a, Rīga, Latvija.

“Jadzis” ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību, kura reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr.40103097316, tās juridiskā adrese – Kuldīgas iela 39b–1, Rīga, Latvija.

Izvērtējot ziņojumā ietverto un papildus iesniegto informāciju, kā arī citu Konkurences padomes rīcībā esošo informāciju, Konkurences padome

 

konstatēja:

1. SIA “Bureau Veritas Latvia” galvenie darbības virzieni ir vadības sistēmu sertifikācija, ar sertifikāciju saistīta apmācība, kuģu inspekcija un kravu inspekcija. SIA “Bureau Veritas Latvia” pamatkapitāla daļas (100%) pieder Francijā reģistrētajai komercsabiedrībai “Bureau Veritas S.A.”.

SIA “Jadzis” galvenie darbības virzieni ir bīstamo iekārtu inspekcija – gāzes saimniecības iekārtas (nereglamentētajā sfērā) un lifti, kravas celtņi, cilvēku celšanai paredzētie pacēlāji, spiedieniekārtas un to kompleksi, katliekārtas, transportējamās spiedieniekārtas, bīstamu vielu uzglabāšanas rezervuāri (reglamentētajā sfērā). SIA “Jadzis” pamatkapitāla daļas (100%) pieder fiziskām personām.

 

2. Apvienošanās paredzēta, SIA “Bureau Veritas Latvia” iegūstot izšķirošo ietekmi SIA “Jadzis”.

(*)

Līdz ar to plānotais darījums uzskatāms par apvienošanos Konkurences likuma 15.panta pirmās daļas 3.punkta izpratnē.

(*)

3. Konkurences likuma 15.panta otrajā daļā noteikts, ka “Tirgus dalībnieki, kuri nolēmuši apvienoties kādā no šā panta pirmajā daļā paredzētajiem veidiem, pirms apvienošanās iesniedz Konkurences padomei par to ziņojumu saskaņā ar šā likuma 16.pantu, ja pastāv viens no šādiem nosacījumiem:

1) apvienošanās dalībnieku kopējais apgrozījums iepriekšējā finanšu gadā ir bijis ne mazāks kā 25 miljoni latu;

2) apvienošanā iesaistīto tirgus dalībnieku kopējā tirgus daļa konkrētajā tirgū pārsniedz 40 procentus.”

Saskaņā ar apvienošanās dalībnieku pārstāvja papildus sniegto informāciju SIA “Bureau Veritas Latvia” tirgus daļa pārsniedz 40% šādos konkrētajos tirgos – (*).

Līdz ar to minētās apvienošanās sakarā izpildās Konkurences likuma 15.panta otrās daļas 2.punktā paredzētais kritērijs, un plānotās apvienošanās dalībniekiem bija jāiesniedz Konkurences padomei ziņojums saskaņā ar Konkurences likuma 15.pantu otro daļu.

 

4. Ziņojumā norādīts, ka SIA “Bureau Veritas Latvia” darbojas šādos konkrētajos tirgos – vadības sistēmu sertifikācijas tirgus Latvijā, ar vadības sistēmu sertifikāciju saistītas apmācības tirgus Latvijā, kuģu inspicēšanas tirgus Latvijā, iekārtu un produktu sertifikācijas/ inspekcijas tirgus Latvijā (jūrniecības iekārtas; izklaides kuģi), savukārt SIA “Jadzis” darbojas šādos konkrētajos tirgos – bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības (inspekcijas) pakalpojumu tirgus Latvijā, gāzes saimniecības iekārtu inspekcijas tirgus Latvijā.

Ziņojumā minēts, ka SIA “Bureau Veritas Latvia” mērķis, īstenojot apvienošanos, ir gūt iespēju saviem, kā arī SIA “Jadzis” klientiem piedāvāt plašāku pakalpojumu klāstu saistībā ar dažāda veida sertifikācijas un inspekcijas procedūrām. Proti, jebkurš SIA “Bureau Veritas Latvia” vai SIA “Jadzis” klients pēc apvienošanās varēs no viena pakalpojuma sniedzēja saņemt pakalpojumus gan jomās, kurās darbojas SIA “Bureau Veritas Latvia”, gan jomās, kurās darbojas SIA “Jadzis”.

 

5. Saskaņā ar valsts aģentūras “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs” (turpmāk – LATAK) 11.07.2007. sarunu protokolā sniegto informāciju:

5.1. Sertifikācija ir neatkarīgas trešās personas darbība, apliecinot, ka attiecīgais produkts, process vai pakalpojums atbilst attiecīgā standartā vai citā normatīvajā aktā noteiktajām prasībām. Sertifikācijas institūciju darbība iedalās četrās grupās – produktu sertifikācija, kvalitātes pārvaldības sistēmu sertifikācija, personu sertifikācija un vides [EMAS] verificēšana. Produktu, kvalitātes pārvaldības sistēmu vai personu sertifikācijas institūcijām jānodrošina kompetenta un objektīva atbilstības novērtēšanas procedūra, lai tirgū nonāktu tikai tās preces vai pakalpojumi, kas atbilst izvirzītajām prasībām. Savukārt LATAK uzdevums ir veikt novērtēšanu un pārliecināties par organizācijas un personāla kompetenci, personāla tehnisko kompetenci un spējām, organizācijas kvalitātes sistēmas integritāti.

5.2. Inspekcija ir produkta projekta, produkta (materiāls vai iekārta), ražotnes vai procesa (process aptver personāla, iekārtas, tehnoloģijas un metodoloģijas inspicēšanu) pārbaude un atbilstības novērtēšana konkrētām prasībām, pamatojoties uz profesionālu spriedumu un galveno kritēriju prasībām. Inspicēšanas procesā nosaka, vai noteiktais produkts atbilst izvirzītajām prasībām.

5.3. Reglamentētā sfēra ir sfēra, kas pakļauta normatīvajos aktos noteiktajai obligātajai produktu, procesu vai pakalpojumu atbilstības novērtēšanai, savukārt nereglamentētā sfēra nav pakļauta obligātajai atbilstības novērtēšanai. Atbilstības novērtēšana reglamentētajā sfērā attiecas uz produktiem, pakalpojumiem un potenciālajiem riskiem, kuri var apdraudēt cilvēka veselību, drošību, vidi vai citas sabiedrības intereses. Gan sertificēšanas (sertifikācija), gan inspicēšanas (inspekcija) institūcijas veic atbilstības novērtēšanu reglamentētajās sfērās. Konkrētā produkta, procesa vai pakalpojuma būtiskās prasības un to ievērošanas uzraudzības mehānismu nosaka Ministru kabineta noteikumi. Reglamentētajā sfērā sertifikācijas un/vai inspicēšanas procedūras izpilde ir obligāta.

5.4. LATAK veic sertificēšanas un inspicēšanas institūciju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību nereglamentētajā sfērā (saskaņā ar ES standartiem, Eiropas Akreditācijas kooperācijas rekomendācijām un LATAK prasībām) un reglamentētajā sfērā (saskaņā ar LR Ministru kabineta noteikumiem un ES standartiem, Eiropas Akreditācijas kooperācijas rekomendācijām un LATAK prasībām). LATAK uztur un aktualizē LATAK akreditēto institūciju informatīvo bāzi (pieejama LATAK mājas lapā www.latak.gov.lv).

 

6. Saskaņā ar apvienošanās dalībnieku pārstāvja papildus sniegto informāciju SIA “Bureau Veritas Latvia” darbojas šādos konkrētās preces tirgos:

1) ISO 9001:2000 kvalitātes vadības sistēmas sertifikācijas tirgus;

2) ISO 14001:1996 kvalitātes vadības sistēmas sertifikācijas tirgus;

3) OHSAS 18001 kvalitātes vadības sistēmas sertifikācijas tirgus;

4) ISO 22000:2005 kvalitātes vadības sistēmas sertifikācijas tirgus;

5) HACCP kvalitātes vadības sistēmas sertifikācijas tirgus;

6) ar kvalitātes vadības sistēmu sertifikāciju saistītas apmācības tirgus;

7) kuģu inspicēšanas tirgus;

8) kuģu aprīkojuma inspicēšanas
tirgus;

9) izklaides kuģu inspicēšanas tirgus.

Savukārt SIA “Jadzis” saskaņā ar apvienošanās dalībnieku pārstāvja papildus sniegto informāciju darbojas šādos konkrētās preces tirgos:

1) transportējamo spiedieniekārtu tehniskās uzraudzības (inspekcijas) pakalpojumu tirgus;

2) liftu tehniskās uzraudzības (inspekcijas) pakalpojumu tirgus;

3) kravas celtņu tehniskās uzraudzības (inspekcijas) pakalpojumu tirgus;

4) cilvēku celšanai paredzēto pacēlāju tehniskās uzraudzības (inspekcijas) pakalpojumu tirgus;

5) katliekārtu tehniskās uzraudzības (inspekcijas) pakalpojumu tirgus;

6) bīstamo vielu uzglabāšanas rezervuāru tehniskās uzraudzības (inspekcijas) pakalpojumu tirgus;

7) spiedieniekārtu un to kompleksu tehniskās uzraudzības (inspekcijas) pakalpojumu tirgus;

8) gāzes saimniecības iekārtu inspekcijas tirgus.

Saskaņā ar vispārzināmo un publiski pieejamo informāciju:

ISO 9001:2000 ir starptautisks kvalitātes vadības sistēmas standarts. Standarts ir piemērojams jebkuram uzņēmumam vai organizācijai neatkarīgi no darbības veida un nozares, kurā tas darbojas. Standarts prasa identificēt un vadīt daudzas savstarpēji saistītas aktivitātes, tajā norādītās kvalitātes pārvaldības sistēmas prasības rada sistemātisku pieeju vadības procesiem un sakārto iekšējo uzņēmuma sistēmu.

ISO 14001:1996 ir starptautisks vides pārvaldības sistēmas standarts. Standarts ir piemērojams jebkuram uzņēmumam vai organizācijai neatkarīgi no darbības veida un nozares, kurā tas darbojas. Standarts prasa procesu, produktu un pakalpojumu ietekmes uz vidi samazināšanu.

OHSAS 18001 ir starptautisks arodveselības un darba drošības sistēmas standarts. Standarts ir piemērojams jebkuram uzņēmumam vai organizācijai neatkarīgi no darbības veida un nozares, kurā tas darbojas. Standarts prasa, lai tiktu veikta kontrole un apzināti visi būtiskie riski, kas var rasties parastu vai ārkārtēju situāciju gadījumos.

HACCP ir pārtikas nekaitīguma nodrošināšanas sistēma, kas balstīta uz preventīviem pasākumiem. Tā nodrošina sistemātisku pieeju pārtikas ražošanas procesu analizēšanai, iespējamo bīstamību un kritisko kontroles punktu noteikšanai, lai nepieļautu nedrošas pārtikas nonākšanu līdz patērētājam.

ISO 22000:2005 ir pārtikas drošības vadības sistēma, kuras prasības attiecināmas uz visiem ar pārtikas sfēru saistītiem uzņēmumiem – lauksaimniecības produktu audzētājiem, pārtikas pārstrādes uzņēmumiem, pārtikas pārvadātājiem, uzglabātājiem, tirgotājiem, sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem, pārtikas iekārtu, iepakojuma, tīrīšanas un dezinfekcijas līdzekļu ražotājiem.

Saskaņā ar apvienošanās dalībnieku pārstāvja sniegto informāciju SIA “Bureau Veritas Latvia” sniedz sertifikācijas pakalpojumus iepriekš norādītajās jomās (sniedzot kvalitātes vadības sistēmu sertifikācijas pakalpojumus, SIA “Bureau Veritas Latvia” izmanto Bureau Veritas Certification Holding SAS iegūto akreditāciju), kā arī ar kvalitātes vadības sistēmu sertifikāciju saistīto apmācību pakalpojumus. Ņemot vērā, ka SIA “Jadzis” nedarbojas kvalitātes sistēmu sertifikācijas jomā, Konkurences padome uzskata, ka konkrētās lietas ietvaros nav nepieciešams noteikt, vai SIA “Bureau Veritas Latvia” sniegtie sertificēšanas pakalpojumi iekļaujami vienā vai dažādos konkrētajos tirgos.

Saskaņā ar LATAK informatīvajā bāze norādīto informāciju par akreditētajām inspicēšanas institūcijām un 02.08.2006. laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” Nr.121 publicēto informāciju par akreditētajām atbilstības novērtēšanas institūcijām reglamentētajā sfērā SIA “Jadzis” kā inspicēšanas institūcija akreditēta sekojošās reglamentētajās sfērās:

1) transportējamās spiedieniekārtas – pirms ekspluatācijas un ekspluatācijā esošo objektu pārbaude–inspicēšana (Ministru kabineta 18.06.2002. noteikumi Nr.234 “Noteikumi par transportējamām spiedieniekārtām”);

2) lifti – pirms ekspluatācijas un ekspluatācijā esoša objekta tehniskās pārbaudes (Ministru kabineta 19.06.2001. noteikumi Nr.260 “Liftu drošības un tehniskās uzraudzības noteikumi”);

3) kravas celtņi – pirms ekspluatācijas un ekspluatācijā esoša objekta tehniskās pārbaudes (Ministru kabineta 07.03.2000. noteikumi Nr.85 “Kravas celtņu tehniskās uzraudzības kārtība”);

4) cilvēku celšanai paredzētie pacēlāji – pirms ekspluatācijas un ekspluatācijā esoša objekta tehniskās pārbaudes (Ministru kabineta 07.03.2000. noteikumi Nr.86 “Cilvēku celšanai paredzēto pacēlāju tehniskās uzraudzības kārtība”);

5) katliekārtas – pirms ekspluatācijas un ekspluatācijā esoša objekta tehniskās pārbaudes (Ministru kabineta 12.06.2001. noteikumi Nr.241 “Katliekārtu tehniskās uzraudzības kārtība”);

6) bīstamu vielu uzglabāšanas rezervuāri – pirms ekspluatācijas un ekspluatācijā esoša objekta tehniskās pārbaudes (Ministru kabineta 28.08.2001. noteikumi Nr.384 “Bīstamu vielu uzglabāšanas rezervuāru tehniskās uzraudzības kārtība”);

7) spiedieniekārtas un to kompleksi – pirms ekspluatācijas un ekspluatācijā esoša objekta tehniskās pārbaudes (Ministru kabineta 16.09.2003. noteikumi Nr.518 “Spiedieniekārtu kompleksu tehniskās uzraudzības kārtība”).

Bez tam SIA “Jadzis” ir akreditēta kā inspicēšanas institūcija nereglamentētajā sfērā – gāzes saimniecības iekārtas.

Saskaņā ar apvienošanās dalībnieku pārstāvja sniegto informāciju SIA “Bureau Veritas Latvia” veic kuģu, kuģu aprīkojuma un un izklaides kuģu inspicēšanu.

Likuma “Par atbilstības novērtēšanu” III nodaļas “Atbilstības novērtēšana reglamentētajā sfērā” 7.panta pirmajā daļā paredzēts, ka konkrētā produkta, procesa vai pakalpojuma būtiskās prasības un to ievērošanas uzraudzības mehānismu nosaka Ministru kabinets, savukārt 7.panta otrajā daļā noteikts, ka institūcijas, kuras veic tirgus uzraudzību reglamentētajā sfērā, un kārtību, kādā veicama tirgus uzraudzība, nosaka Ministru kabinets.

Atpūtas kuģu novērtēšanas kārtību nosaka Ministru kabineta 30.08.2005. noteikumi Nr.647 “Noteikumi par atpūtas kuģu būvniecību, atbilstības novērtēšanu un piedāvāšanu tirgū” (turpmāk – Noteikumi Nr.647), kuri izdoti saskaņā ar likuma “Par atbilstības novērtēšanu” 7.panta pirmo un otro daļu. Saskaņā ar Noteikumiem Nr.647 atbilstības novērtēšanas procedūras ir tiesīgas veikt atbilstības novērtēšanas institūcijas, kas akreditētas valsts aģentūrā “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs” atbilstoši standarta LVS EN ISO/IEC 17020:2005 “Galvenie kritēriji dažāda veida institūcijām, kas veic inspicēšanu” prasībām, vai citu Eiropas Savienības dalībvalstu paziņotās institūcijas, par kurām Ekonomikas ministrija publicējusi paziņojumu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”. Noteikumi Nr.647 paredz, ka paziņotās institūcijas rīcībā ir jābūt nepieciešamiem personāla resursiem, finanšu līdzekļiem un aprīkojumam, lai tā būtu spējīga efektīvi veikt ar pārbaudi saistītos administratīvos un tehniskos uzdevumus, kā arī ka par inspicēšanu atbildīgajam personālam jābūt atbilstošai tehniskai un profesionālai izglītībai un apmācībai, zināšanām par veicamajiem testiem un šādu testu veikšanas pieredzei.

Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 16.panta otrajā daļā noteikts, ka kuģa drošības aprīkojuma pārbaudes veikšanai Latvijas Jūras administrācija izsniedz atbilstības apliecību (sertifikātu) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

Prasības, kādām jāatbilst jūras kuģu aprīkojumam, šo prasību izpildes kārtību un kuģu aprīkojuma pārbaužu kārtību nosaka Ministru kabineta 14.03.2006. noteikumi Nr.198 “Noteikumi par jūras kuģu aprīkojumu” (turpmāk – Noteikumi Nr.198), kuri izdoti saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 16.panta otro daļu un likuma “Par atbilstības novērtēšanu” 7.panta pirmo daļu. Noteikumu Nr.198 II nodaļas “Aprīkojuma atbilstības pārbaudes” 4.punktā paredzēts, ka pārliecinoties, ka aprīkojums, kas atrodas uz kuģa, atbilst šo noteikumu prasībām, valsts akciju sabiedrības “Latvijas Jūras administrācija” Kuģošanas drošības inspekcija vai atzīta kuģu klasifikācijas sabiedrība, ar kuru Latvijas Jūras administrācija ir noslēgusi pilnvarojuma līgumu (atzīta organizācija), izsniedz vai atjauno kuģa drošības sertifikātus.

Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 18.panta pirmajā daļā noteikts, ka kuģu tehnisko uzraudzību atbilstoši pilnvarojuma līgumam, kas noslēgts ar Latvijas Jūras administrāciju, veic klasifikācijas sabiedrības (atzītās organizācijas), savukārt 18.panta ceturtajā daļā noteikts, ka klasifikācijas sabiedrību (atzīto organizāciju) uzraudzības kārtību nosaka Ministru kabinets.

Ministru kabineta 09.05.2006. noteikumi Nr.373 “Klasifikācijas sabiedrību (atzīto organizāciju) uzraudzības kārtība” (turpmāk – Noteikumi Nr.373) paredz, ka Latvijas Jūras administrācija slēdz pilnvarojuma līgumu ar atzīto organizāciju, kurai ir izsniegts atbilstības sertifikāts (sertifikāts, kas satiksmes ministra noteiktajā kārtībā izsniegts klasifikācijas sabiedrībai, nosakot konkrētus organizācijas pienākumus un funkcijas). Noteikumu Nr.373 pielikumā norādīti minimālie kritēriji atzītajām organizācijām, t.sk. atzītai organizācijai jābūt dokumentāriem apliecinājumiem par pieredzi tirdzniecības kuģu projektēšanas un uzbūves novērtēšanā, atzītās organizācijas klasifikācijā ir vismaz 1000 okeāna kuģu (ar bruto tilpību virs 100), kuru kopējā bruto tilpība nav mazāka par 5 miljoniem tilpības vienību, atzītās organizācijas tehniskais personāls ir samērojams ar klasificēto kuģu skaitu, atzītajā organizācijā ir vismaz 100 īpaši pilnvarotu inspektoru.

Ņemot vērā attiecīgajos normatīvajos aktos iekļautās prasības (skat. iepriekš Lēmuma 6.punktu), kā apvienošanās
dalībnieku sniegto inspicēšanas pakalpojumu pazīmes un lietošanas īpašības, minēto pakalpojumu aizstājamību no pieprasījuma un piedāvājuma puses, Konkurences padome secina, ka pakalpojumi, kurus sniedz SIA “Bureau Veritas Latvia”, un pakalpojumi, kurus sniedz SIA “Jadzis”, pēc būtības ir atšķirīgi un attiecas uz dažādu klientu loku. Līdz ar to Konkurences padome uzskata, ka konkrētās lietas ietvaros nav nepieciešams noteikt, vai SIA “Bureau Veritas Latvia” sniegtie inspicēšanas pakalpojumi iekļaujami vienā vai dažādos konkrētajos tirgos, kā arī vai SIA “Jadzis” sniegtie inspicēšanas pakalpojumi iekļaujami vienā vai dažādos konkrētajos tirgos.

7. Saskaņā ar lietas izpētes gaitā secināto Konkurences padome konstatē, ka apvienošanās dalībnieki darbojas dažādos konkrētajos tirgos, starp kuriem nepastāv ekonomiskas saites, kas varētu ietekmēt konkurenci.

Lai arī sertificēšanas pakalpojumi vai inspicēšanas pakalpojumi pēc savas formas ir līdzīgi, t.i., tiek veikta atbilstības novērtēšana, tie savā starpā nav aizvietojami. Institūcijai, lai sniegtu attiecīgo pakalpojumu, jābūt kompetentai konkrētajā jomā, jānodrošina kompetenta un objektīva atbilstības novērtēšanas procedūra, nepieciešams personāls ar atbilstošām tehniskajām zināšanām un kompetenci, kā arī tehnoloģija un/vai tehnika. No klientu viedokļa (pieprasījuma puses) sertificēšanas pakalpojumi vai inspicēšanas pakalpojumi nav savstarpēji aizvietojami, jo atkarībā no tā, kādu produktu, pakalpojumu vai procesu nepieciešams sertificēt vai inspicēt, klients izvēlas institūciju, kura var veikt sertifikāciju vai inspekciju tieši attiecīgajā jomā.

Konkurences padome konstatē, ka SIA “Bureau Veritas Latvia” un SIA “Jadzis” šobrīd nepiedāvā pakalpojumus, kas savstarpēji pārklātos, un darbojas pilnīgi atšķirīgos konkrētajos tirgos, līdz ar to apvienošanās rezultātā nemainīsies apvienošanās dalībnieku tirgus daļas konkrētajos tirgos, kā arī nesamazināsies konkurentu skaits nevienā no konkrētajiem tirgiem. Bez tam SIA “Bureau Veritas Latvia” un SIA “Jadzis” sniegtie pakalpojumi pēc savas ekonomiskās būtības arī nav tādi, kurus varētu piedāvāt klientiem vienā piedāvājuma “portfelī”.

Konkurences padome, izvērtējot minētos apstākļus, secina, ka SIA “Bureau Veritas Latvia”, iegūstot izšķirošu ietekmi SIA “Jadzis”, neietekmē konkurences situāciju konkrētajos tirgos.

Līdz ar to neizpildās Konkurences likuma 16.panta trešajā daļā minētās pazīmes un apvienošanās saskaņā ar Konkurences likuma 16.panta ceturto daļu ir atļaujama.

Ņemot vērā iepriekš minēto un pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 5.punktu, 15.panta pirmās daļas 3.punktu un otrās daļas 2.punktu, 16.panta pirmo un ceturto daļu, Konkurences padome

 

nolēma:

Atļaut SIA “Bureau Veritas Latvia” un SIA “Jadzis” apvienošanos, SIA “Bureau Veritas Latvia” iegūstot izšķirošo ietekmi SIA “Jadzis”.

Konkurences padomes lēmumu saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no šī lēmuma spēkā stāšanās dienas.

 
 

(*) – Ierobežotas pieejamības informācija

 

Konkurences padomes priekšsēdētāja I.Jaunzeme 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!