• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 20. augusta rīkojums Nr. 524 "Par Koncepciju par maksātnespējas procesa administratoru atlīdzību". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.08.2007., Nr. 134 https://www.vestnesis.lv/ta/id/162012

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.525

Par valsts īpašuma objektu nodošanu privatizācijai

Vēl šajā numurā

21.08.2007., Nr. 134

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 524

Pieņemts: 20.08.2007.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.524

Rīgā 2007.gada 20.augustā (prot. Nr.44 55.§)

Par Koncepciju par maksātnespējas procesa administratoru atlīdzību

1. Atbalstīt Koncepcijas par maksātnespējas procesa administratoru atlīdzību (turpmāk – koncepcija) kopsavilkuma 2.1.4.apakšpunktā un 2.2.2.apakšpunktā ietverto risinājumu.

2. Noteikt Tieslietu ministriju par atbildīgo institūciju koncepcijas īste­nošanā.

3. Tieslietu ministrijai līdz 2007.gada 1.decembrim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā šādus noteikumu projektus:

3.1. par uzņēmējdarbības riska valsts nodevas apmēru un darbinieku prasījumu garantiju fondā ieskaitāmās nodevas daļu 2008.gadā;

3.2. par administratora atlīdzības un izmaksu segšanas kārtību juridiskās personas maksātnespējas procesā no valsts aģentūrai “Maksātnespējas adminis­trācija” šim mērķim piešķirtajiem līdzekļiem.

4. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Tieslietu ministrijai ar maksātnespējas jomu saistīto uzdevumu veikšanai 2009.gadā un turpmākajos gados izskatīt Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot valsts budžeta projektu kārtējam gadam.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Tieslietu ministra vietā – ekonomikas ministrs J.Strods

(Ministru kabineta

2007.gada 20.augusta rīkojums Nr.524)

Koncepcijas par maksātnespējas procesa administratoru atlīdzību

kopsavilkums

1. Risināmā jautājuma būtība

Tiesību normas, kas regulē garantēto minimālo atlīdzību maksātnespējas procesu administratoriem, būtu pilnveidojamas, jo to tiesiskais regulējums neat­bilst faktiskajai situācijai valstī, saņemot atlīdzību par līdzīgu pienākumu veik­šanu un pakalpojumu sniegšanu. Tādēļ ir apdraudēta administratoru darba efek­tivitāte un tiesiskums maksātnespējas procesos un iespējams, ka arvien mazāk attiecīgo profesiju pārstāvju izvēlēsies pildīt administratora pienākumus. To apliecina arī statistikas dati.

Koncepcijas informatīvajā daļā norādīti šādi administratoram garantētās minimālās atlīdzības apmēra problēmpunkti:

1. Pašreizējā situācija, administratoriem nosakot garantētās minimālās at­lī­dzības apmēru, – likumā “Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību mak­sātnespēju” administratoram par viena maksātnespējas procesa admi­nistrēšanu tiek garantēta minimālā atlīdzība, kuras apmērs nav mazāks par
10 minimālajām mēnešalgām (t.i., pašlaik 1200 latu). Savukārt faktiski saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 14.marta noteikumiem Nr.201 “Maksātnespējas procesa administratora atlīdzības un administrācijas izmaksu segšanas kārtība” maksātnespējas procesa administratora atlīdzību no Maksātnespējas adminis­trācijai šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem sedz ne vairāk kā 600 latu apmērā. Šī summa pašlaik ir pielīdzināma piecām minimālajām mēnešalgām.

2. Finanšu avoti administratoru atlīdzības segšanai – pašlaik admi­nistratoriem garantētās minimālās atlīdzības finanšu avoti ir uzņēmējdarbības riska valsts nodevas daļa un valsts piešķirtie līdzekļi. Uzņēmējdarbības riska valsts nodevas atlikums saimnieciskā gada beigās tiek pārskaitīts valsts budžetā, un līdz ar to viens no mērķiem, kam paredzēta iekasētā uzņēmējdarbības riska valsts nodeva, objektīvu apstākļu dēļ tiek sasniegts tikai daļēji.

3. Administratoru tiesības uz atlīdzību – pašlaik gadījumos, kad maksāt­nespējas procesa laikā nomainās vairāki administratori, no Maksātnespējas administrācijas finanšu līdzekļiem sedzamā atlīdzība tiek sadalīta proporcionāli vienādās daļās starp visiem administratoriem neatkarīgi no katra administratora veikto administratora pienākumu kvalitātes, apjoma un iemesliem, kāpēc notikusi administratoru maiņa.

Administratora pieprasījums atlīdzības segšanai ir viens no obligātajiem priekšnoteikumiem, lai administrators saņemtu garantēto atlīdzību, ja tā tiek segta no Maksātnespējas administrācijas līdzekļiem. Pašlaik normatīvajos aktos nav paredzēts, cik ilgā laikā administratoram minētais pieprasījums jāiesniedz, tādējādi apgrūtinot Maksātnespējas administrācijas budžeta plānošanu.

2. Piedāvātie risinājuma varianti

2.1. Administratoru atlīdzības apmēra paaugstināšana

2.1.1. Pirmais risinājums – administratoru atlīdzības apmērs tiek noteikts saskaņā ar likuma “Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju” 24.panta trešās daļas 1. un 2.punktā noteikto fiksēto likmi jau 2008.gadā (1.pielikums).

2.1.2. Otrais risinājums – administratoru atlīdzības apmērs pakāpeniski trijos gados tiek palielināts līdz likuma “Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju” 24.panta trešās daļas 1. un 2.punktā noteiktajai fiksētajai likmei (2.pielikums).

2.1.3. Trešais risinājums – administratoru atlīdzības apmērs pakāpeniski piecu gadu laikā tiek palielināts līdz likuma “Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju” 24.panta trešās daļas 1. un 2.punktā noteik­tajai fiksētajai likmei (3.pielikums).

2.1.4. Ceturtais risinājums – administratoru atlīdzības apmērs tiek noteikts saskaņā ar uzņēmējdarbības riska valsts nodevas ieņēmumiem un to sadalījumu pie uzņēmējdarbības riska valsts nodevas likmes 0,25 lati mēnesī (4.pielikums).

2.2. Administratoru tiesības
uz atlīdzību

2.2.1. Pirmais risinājums – administratoru maiņas gadījumā garantēto minimālo atlīdzību par maksātnespējas procesā veiktajiem pienākumiem ir tiesīgs saņemt administrators, kurš ir pabeidzis maksātnespējas procesu. Vien­laikus normatīvajos aktos tiek paredzēts izņēmums, ka administratoru maiņas gadījumā administratora nāves dēļ garantēto minimālo atlīdzību par administratora veiktajiem pienākumiem proporcionāli saņem gan mirušā admi­nistratora mantinieki, gan arī administrators, kurš pārņēmis maksātnespējīgā uzņēmuma administrēšanu.

Kā priekšnosacījums garantētās atlīdzības saņemšanai no Maksātnespējas administrācijas ir pieprasījuma iesniegšana noteiktā termiņā – administrators pieprasījumu atlīdzības segšanai iesniedz Maksātnespējas administrācijā divu mēnešu laikā pēc parādnieka izslēgšanas no Uzņēmumu reģistra. Minēto termiņu neievērojot, zūd tiesības saņemt atlīdzību.

2.2.2. Otrais risinājums – ikviens administrators administratoru maiņas gadījumā ir tiesīgs saņemt garantēto minimālo atlīdzību (noteikta proporcionāli vienādās daļās starp administratoriem) par maksātnespējas procesā veiktajiem pienākumiem, izņemot gadījumus, kad administratoru maiņa notikusi tādēļ, ka administrators no maksātnespējīgā uzņēmuma administrēšanas atcelts ar tiesas lēmumu tā pieļauto pārkāpumu dēļ.

Kā priekšnosacījums garantētās minimālās atlīdzības saņemšanai no Maksātnespējas administrācijas ir pieprasījuma iesniegšana noteiktā termiņā – administrators pieprasījumu atlīdzības segšanai iesniedz Maksātnespējas administrācijā divu mēnešu laikā pēc parādnieka izslēgšanas no Uzņēmumu reģistra. Minēto termiņu neievērojot, zūd tiesības saņemt atlīdzību.

3. Koncepcijas īstenošanai papildus nepieciešamais finansē­jums

Izvēloties šī koncepcijas kopsavilkuma 2.1.1.apakšpunktā minēto pirmo problēmas risinājumu, ietekme uz valsts budžetu 2008.gadā ir 2062,8 tūkst. latu (t.sk. nepieciešamais papildu finansējums administratoru atlīdzības pa­augstināšanai 987,0 tūkst. latu), 2009.gadā – 2067,0 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 1039,4 tūkst. latu), 2010.gadā – 2241,1 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 1198,5 tūkst. latu), 2011.gadā – 2185,6 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 1143,0 tūkst. latu) un 2012.gadā – 2355,0 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 1312,4 tūkst. latu).

Izvēloties šī koncepcijas kopsavilkuma 2.1.2.apakšpunktā minēto otro problēmas risinājumu, ietekme uz valsts budžetu 2008.gadā ir 1340,5 tūkst. latu (t.sk. nepieciešamais papildu finansējums administratoru atlīdzības paaugstināšanai ir 508,2 tūkst. latu), 2009.gadā – 1843,7 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 880,4 tūkst. latu), 2010.gadā – 2229,6 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 1198,5 tūkst. latu), 2011.gadā – 2185,6 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 1143,0 tūkst. latu) un 2012.gadā – 2355,0 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 1312,4 tūkst. latu).

Izvēloties šī koncepcijas kopsavilkuma 2.1.3.apakšpunktā minēto trešo problēmas risinājumu, ietekme uz valsts budžetu 2008.gadā ir 1021,3 tūkst. latu (t.sk. nepieciešamais papildu finansējums administratoru atlīdzības paaugstināšanai ir 348,6 tūkst. latu), 2009.gadā – 1309,7 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 562,2 tūkst. latu), 2010.gadā – 1891,1 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 848,5 tūkst. latu), 2011.gadā – 2016,2 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 973,6 tūkst. latu) un 2012.gadā – 2355,0 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 1312,4 tūkst. latu).

Izvēloties šī koncepcijas kopsavilkuma 2.1.4.apakšpunktā minēto ceturto problēmas risinājumu, ietekme uz valsts budžetu 2008.gadā ir 507,9 tūkst. latu (t.sk. nepieciešamais papildu finansējums administratoru atlīdzības paaugstināšanai ir 265,9 tūkst. latu), 2009.gadā – 973,0 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 400,3 tūkst. latu), 2010.gadā – 1265,0 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 465,2 tūkst. latu), 2011.gadā – 1283,1 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 364,7 tūkst. latu) un 2012.gadā – 1464,4 tūkst. latu (t.sk. administratoru atlīdzības paaugstināšanai – 421,8 tūkst. latu).

1.pielikums

Koncepcijas par maksātnespējas procesa administratoru atlīdzību kopsavilkumam

Uzņēmējdarbības riska nodevas ieņēmumu sadalījums, ja administratoru atlīdzība tiek palielināta 10 minimālo mēnešalgu apmērā 2008.gadā

Nr. p.k.

Mērķis

2008.gads

2009.gads

2010.gads

2011.gads

2012.gads

DPGF1 atlikums

Dotācija

URVN2

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā


DPGF atlikums

2780747




1948769




1430346




1081250




1000000




1.

DPGF

831978

 

518022

1350000

518423

 

831577

1350000

349096

 

1000904

1350000

81250

 

1268750

1350000

0

 

1417844

1417844

2.

TUA3

 

 

1823472

1823472

 

 

1812924

1812924

 

 

1971997

1971997

 

0

1916501

1916501

 

0

2085932

2085932

3.

MNA4

 

503152

93939

597091

 

454905

14992

469897

 

469897

0

469897

 

469897

0

469897

 

469897

0

469897

4.

VID5

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

5.

TM6

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

Kopā:

831978

1075833

2435433

4343244

518423

1027586

2659493

4205502

349096

1042578

2972901

4364575

81250

1042578

3185251

4309079

0

1042578

3503776

4546354

Skaits7



811811




852402




884792




884792




884792


Likme8



0,25




0,26




0,28




0,3




0,33


Piezīmes.

1 DPGF – darbinieku prasījumu garantijas fonds.

2 URVN – uzņēmējdarbības riska valsts nodeva.

3 TUA – maksātnespējas procesa administrācijas izmaksas (tukšo uzņēmumu administrēšana).

4 MNA – valsts aģentūras ''Maksātnespējas administrācija'' izdevumi.

5 VID – ar uzņēmējdarbības riska valsts nodevas administrēšanu saistītās izmaksas.

6 TM – dotācija ar maksātnespējas procesu saistītajām iestādēm (Tieslietu ministrija).

7 Skaits – plānotais nodevas maksātāju skaits.

8 Likme – uzņēmējdarbības riska valsts nodevas apmērs (Ls/mēnesī).


 

2.pielikums

Koncepcijas par maksātnespējas procesa administratoru atlīdzību kopsavilkumam

Uzņēmējdarbības riska nodevas ieņēmumu sadalījums, ja administratoru atlīdzība tiek palielināta 10 minimālo mēnešalgu apmērā pakāpeniski triju gadu laikā

Nr. p.k.

Mērķis

2008.gads

2009.gads

2010.gads

2011.gads

2012.gads

DPGF1 atlikums

Dotācija

URVN2

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

 

DPGF atlikums

2780747

 

 

 

2183969

 

 

 

1760354

 

 

 

1293600

 

 

 

1000000

 

 

 

1.

DPGF

596778

 

753222

1350000

423615

 

926385

1350000

466754

 

883246

1350000

293600

 

1056400

1350000

0

 

1417844

1417844

2.

TUA3

 

 

1344708

1344708

 

 

1653850

1653850

 

 

1971997

1971997

 

0

1916501

1916501

 

0

2085932

2085932

3.

MNA4

 

259588

337503

597091

 

390639

79258

469897

 

458414

11483

469897

 

469897

0

469897

 

469897

0

469897

4.

VID5

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

5.

TM6

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

Kopā:

596778

832269

2435433

3864480

423615

963320

2659493

4046428

466754

1031095

2866726

4364575

293600

1042578

2972901

4309079

0

1042578

3503776

4546354

Skaits7



811811




852402




884792




884792




884792


Likme8



0,25




0,26




0,27




0,28




0,33


Piezīmes.

DPGF – darbinieku prasījumu garantijas fonds.

URVN – uzņēmējdarbības riska valsts nodeva.

TUA – maksātnespējas procesa administrācijas izmaksas (tukšo uzņēmumu administrēšana).

MNA – valsts aģentūras "Maksātnespējas administrācija" izdevumi.

VID – ar uzņēmējdarbības riska valsts nodevas administrēšanu saistītās izmaksas.

TM – dotācija ar maksātnespējas procesu saistītajām iestādēm (Tieslietu ministrija).

Skaits – plānotais nodevas maksātāju skaits.

Likme – uzņēmējdarbības riska valsts nodevas apmērs (Ls/mēnesī).


3.pielikums

Koncepcijas par maksātnespējas procesa administratoru atlīdzību kopsavilkumam

Uzņēmējdarbības riska nodevas ieņēmumu sadalījums, ja administratoru atlīdzība tiek palielināta 10 minimālo mēnešalgu apmērā pakāpeniski piecu gadu laikā

Nr. p.k.

Mērķis

2008.gads

2009.gads

2010.gads

2011.gads

2012.gads

DPGF1 atlikums

Dotācija

URVN2

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

 

DPGF atlikums

2780747

 

 

 

2183969

 

 

 

1760354

 

 

 

1442694

 

 

 

1000000

 

 

 

1.

DPGF

596778

 

753222

1350000

423615

 

926385

1350000

317660

 

1032340

1350000

442694

 

907306

1350000

0

 

1417844

1417844

2.

TUA3

 

 

1185120

1185120

 

 

1335704

1335704

 

 

1622036

1622036

 

0

1747070

1747070

 

0

2085932

2085932

3.

MNA4

 

100000

497091

597091

 

174781

295116

469897

 

469897

0

469897

 

469897

0

469897

 

469897

0

469897

4.

VID5

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

5.

TM6

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

Kopā:

596778

672681

2435433

3704892

423615

747462

2557205

3728282

317660

1042578

2654376

4014614

442694

1042578

2654376

4139648

0

1042578

3503776

4546354

Skaits7



811811




852402




884792




884792




884792


Likme 8



0,25




0,25




0,25




0,25




0,33


Piezīmes.

DPGF – darbinieku prasījumu garantijas fonds.

URVN – uzņēmējdarbības riska valsts nodeva.

TUA – maksātnespējas procesa administrācijas izmaksas (tukšo uzņēmumu administrēšana).

MNA – valsts aģentūras "Maksātnespējas administrācija" izdevumi.

VID – ar uzņēmējdarbības riska valsts nodevas administrēšanu saistītās izmaksas.

TM – dotācija ar maksātnespējas procesu saistītajām iestādēm (Tieslietu ministrija).

Skaits – plānotais nodevas maksātāju skaits.

Likme – uzņēmējdarbības riska valsts nodevas apmērs (Ls/mēnesī).

4.pielikums

Koncepcijas par maksātnespējas procesa administratoru atlīdzību kopsavilkumam

Uzņēmējdarbības riska nodevas ieņēmumu sadalījums, ja administratoru atlīdzība tiek noteikta saskaņā ar uzņēmējdarbības riska valsts nodevas ieņēmumiem un to sadalījumu pie uzņēmējdarbības riska valsts nodevas likmes 0,25 lati mēnesī

 

Nr.

p.k.

 

Mērķis

2008.gads

2009.gads

2010.gads

2011.gads

2012.gads

DPGF1 atlikums

Dotācija

URVN2

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

DPGF atlikums

Dotācija

URVN

Kopā

 

DPGF atlikums

2780747

 

 

 

1816457

 

 

 

1297423

 

 

 

1040486

 

 

 

1000000

 

 

 

1.

DPGF

964290

 

385710

1350000

519034

 

830966

1350000

256937

 

1093063

1350000

40486

 

1309514

1350000

0

 

1376524

1376524

2.

TUA3

 

 

1121922

1121922

 

 

1256342

1256342

 

 

1321232

1321232

 

0

1220732

1220732

 

0

1277852

1277852

3.

MNA4

 

0

597091

597091

 


469897

469897

 

227124

240081

467205

 

345767

124130

469897

 

469897

0

469897

4.

VID5

 

168000

0

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

 

168000

5.

TM6

 

73971

330710

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

 

404681

Kopā:

964290

241971

2435433

3641694

519034

572681

2557205

3648920

256937

799805

2654376

3711118

40486

918448

2654376

3613310

0

1042578

2654376

3696954

Skaits7



811811




852402




884792




884792




884792


Likme8



0,25




0,25




0,25




0,25




0,25


 

Piezīmes.

DPGF – darbinieku prasījumu garantijas fonds.

URVN – uzņēmējdarbības riska valsts nodeva.

TUA – maksātnespējas procesa administrācijas izmaksas (tukšo uzņēmumu administrēšana).

MNA – valsts aģentūras "Maksātnespējas administrācija" izdevumi.

VID – ar uzņēmējdarbības riska valsts nodevas administrēšanu saistītās izmaksas.

TM – dotācija ar maksātnespējas procesu saistītajām iestādēm (Tieslietu ministrija).

Skaits – plānotais nodevas maksātāju skaits.

Likme – uzņēmējdarbības riska valsts nodevas apmērs (Ls/mēnesī).

Tieslietu ministra vietā – ekonomikas ministrs J.Strods

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!