Ministru kabineta noteikumi Nr.570
Rīgā 2007.gada 28.augustā (prot. Nr.47 8.§)
Vispārējās izglītības pedagogu un interešu izglītības pedagogu profesionālās pilnveides kārtība
Izdoti saskaņā ar Izglītības likuma 15.panta 14.punktu
1. Noteikumi nosaka vispārējās izglītības pedagogu un interešu izglītības pedagogu (turpmāk – pedagogs) profesionālās pilnveides kārtību.
2. Pedagogs ir atbildīgs par savas profesionālās meistarības pilnveidošanu, apgūstot profesionālās pilnveides programmas, kuru apjoms nav mazāks kā 36 stundas (kopsummā) triju gadu laikā.
3. Pedagogs plāno savu profesionālās meistarības pilnveidošanu atbilstoši izglītības iestādes pedagogu profesionālās pilnveides grafikam sadarbībā ar tās izglītības iestādes vadītāju, kurā pedagogs strādā.
4. Pedagogs savu profesionālo meistarību var pilnveidot, apgūstot A vai B programmu. Minētās programmas saskaņotas ar Izglītības un zinātnes ministriju.
5. A programmas apjoms ir 36 stundas. A programmu veido un īsteno institūcijas, kas reģistrētas Izglītības iestāžu reģistrā.
6. A programma paredzēta:
6.1. vispārējās izglītības mācību priekšmetu skolotājiem par jaunākajām tendencēm mācību priekšmetā un tā didaktikā, klasvadībā, mazākumtautību izglītībā, informācijas tehnoloģiju izmantošanā, speciālajā izglītībā un iekļaujošajā izglītībā;
6.2. izglītības iestādes bibliotekāriem, skolotājiem logopēdiem, izglītības psihologiem, speciālajiem pedagogiem, internāta vai dienesta viesnīcas skolotājiem par attiecīgās jomas jautājumiem, jaunākajām tendencēm klasvadībā, mazākumtautību izglītībā, informācijas tehnoloģiju izmantošanā, speciālajā izglītībā un iekļaujošajā izglītībā;
6.3. interešu izglītības pedagogiem par inovācijām pedagoģijā, psiholoģijā, attiecīgās interešu izglītības programmas saturā un tās īstenošanas metodikā, jaunākajām tendencēm klasvadībā, mazākumtautību izglītībā, informācijas tehnoloģiju izmantošanā, speciālajā izglītībā un iekļaujošajā izglītībā.
7. A programma var sastāvēt no moduļiem, kas ietver vienu vai vairākas šo noteikumu 6.punktā minētās tēmas, un pedagogam ir tiesības atbilstoši interesēm profesionālo pilnveidi apgūt dažādās programmās.
8. Pēc A programmas apguves tās īstenotājs izsniedz pedagogam profesionālo pilnveidi apliecinošu dokumentu – apliecību (1.pielikums).
9. Apliecība par profesionālo pilnveidi ir derīga tikai kopā ar diplomu par attiecīgu izglītību un profesionālo kvalifikāciju atbilstoši Ministru kabineta 2000.gada 3.oktobra noteikumiem Nr.347 “Noteikumi par prasībām pedagogiem nepieciešamajai izglītībai un profesionālajai kvalifikācijai”.
10. Pedagoga profesionālo pilnveidi atbilstoši A programmas prasībām apliecina arī:
10.1. Izglītības satura un eksaminācijas centra izsniegts:
10.1.1. tālākizglītotāja/multiplikatora sertifikāts par tiesībām īstenot pedagogu profesionālās pilnveides programmas;
10.1.2. ārštata metodiķa sertifikāts par piedalīšanos mācību satura vai valsts pārbaudes darbu veidošanā;
10.2. Vispārējās izglītības kvalitātes novērtēšanas valsts aģentūras izsniegts:
10.2.1. tālākizglītotāja/multiplikatora sertifikāts par tiesībām īstenot vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu darbības un programmu īstenošanas kvalitātes vērtēšanas ekspertu sagatavošanas programmu;
10.2.2. sertifikāts par apgūtu vispārējās izglītības iestāžu darbības un vispārējās izglītības programmu īstenošanas kvalitātes vērtēšanas ekspertu sagatavošanas programmu;
10.2.3. sertifikāts par izglītības iestāžu vadītāju profesionālās pilnveides kursu apguvi;
10.3. dokuments par ārvalstīs vai ārvalstu institūcijās Latvijā apgūtu profesionālo pilnveidi.
11. B programmas apjoms ir 72 stundas. B programmu veido un īsteno augstākās izglītības institūcijas, kas īsteno pedagoģiskās studiju programmas.
12. B programma pedagoģijā, psiholoģijā un priekšmeta mācīšanas metodikā paredzēta:
12.1. vispārējās izglītības pedagogiem, kuri māca mācību priekšmetu ar mazu stundu skaitu (105 stundas un mazāk vispārējās pamatizglītības vai vispārējās vidējās izglītības pakāpē) un kuriem ir augstākā akadēmiskā vai augstākā profesionālā izglītība mācību priekšmetam atbilstošā nozarē;
12.2. interešu izglītības pedagogiem, kuriem nav augstākās pedagoģiskās izglītības;
12.3. mājturības un mājsaimniecības skolotājiem, kuriem nav augstākās pedagoģiskās izglītības.
13. B programma pirmsskolas izglītības metodikā paredzēta pirmsskolas pedagogiem, kuriem ir 1.–4.klases skolotāja kvalifikācija.
14. B programma konkrētā speciālās izglītības novirzienā paredzēta speciālās izglītības iestāžu pedagogiem, kuriem ir augstākā pedagoģiskā izglītība un skolotāja (pasniedzēja) profesionālā kvalifikācija.
15. Pēc B programmas apguves tās īstenotājs izsniedz pedagogam profesionālo pilnveidi apliecinošu dokumentu – pedagoga sertifikātu (2.pielikums). Sertifikātu paraksta programmas vadītājs un augstākās izglītības institūcijas vadītājs.
16. Pedagoga sertifikāts ir derīgs tikai kopā ar diplomu par attiecīgu izglītību un profesionālo kvalifikāciju atbilstoši Ministru kabineta 2000.gada 3.oktobra noteikumiem Nr.347 “Noteikumi par prasībām pedagogiem nepieciešamajai izglītībai un profesionālajai kvalifikācijai”.
17. Informāciju par pedagogu profesionālās meistarības pilnveidi apkopo izglītības iestāde un ievada Latvijas Izglītības informatizācijas sistēmas pedagogu datu bāzē ne retāk kā reizi gadā.
18. Programmas ir tālākizglītības un mūžizglītības sastāvdaļa. Programmās apgūto stundu apjomu augstākās izglītības institūcijas var ieskaitīt studiju programmas apjomā, ja pedagogs turpina izglītību akadēmiskajā vai profesionālajā studiju programmā.
19. Noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 1.septembri.
Ministru prezidenta vietā – finanšu ministrs O.Spurdziņš
Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 1.septembri.
1.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 28.augusta noteikumiem Nr.570
2.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 28.augusta noteikumiem Nr.570