• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 18. oktobra rīkojums Nr. 651 "Par atteikumu nodot privatizācijai valstij piederošās sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Sporta centrs "Mežaparks"" kapitāla daļas". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.10.2007., Nr. 170 https://www.vestnesis.lv/ta/id/165038

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.652

Par atteikumu nodot privatizācijai valstij piederošās valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Tenisa centrs "Lielupe"" kapitāla daļas

Vēl šajā numurā

23.10.2007., Nr. 170

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 651

Pieņemts: 18.10.2007.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta rīkojums Nr.651

Rīgā 2007.gada 18.oktobrī (prot. Nr.55 71.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai valstij piederošās sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sporta centrs “Mežaparks”” kapitāla daļas

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” 2006.gada 31.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā ar Nr.3.34).

2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” ierosina privatizēt valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Sporta centrs “Mežaparks””.

3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Sporta centrs “Mežaparks”” (turpmāk – kapitālsabiedrība) 1991.gada 6.decembrī reģistrēta Uzņēmumu reģistrā ar Nr.000304432. Pamatojoties uz Ministru kabineta 2004.gada 8.septembra rīkojumu Nr.602 “Par bezpeļņas organizācijas valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas nacionālais valsts sporta centrs “Mežaparks”” pārveidošanu par sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Sporta centrs “Mežaparks””, kapitālsabiedrība pārreģistrēta komercreģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr.40003044327 (juridiskā adrese – Rīga, Annas Sakses iela 19, LV-1014). Kapitālsabiedrības pamatkapitāls ir 106749 lati, vienas kapitāla daļas nominālvērtība – viens lats. Valstij piederošo kapitāla daļu turētāja ir Izglītības un zinātnes ministrija;

3.2. saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 6.punktu un otro daļu publiska persona komercdarbību var veikt nozarē, kurā atbilstoši sabiedrības interesēm nepieciešams nodrošināt augstāku kvalitātes standartu;

3.3. saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” 19.panta trešo daļu kapitāla daļu turētāja pārstāvim valsts vai pašvaldības kontrolētajā kapitālsabiedrībā jāveicina likumos, Ministru kabineta noteikumos un apstiprinātajās nozares attīstības koncepcijās, stratēģijās un citos nozares attīstību reglamentējošos dokumentos noteikto mērķu un uzdevumu īstenošana;

3.4. saskaņā ar Sporta likuma 5.panta pirmo daļu Izglītības un zinātnes ministrija pilda valsts pārvaldes funkcijas sporta nozarē. Sporta politikas pamatnostādnēs 2004.–2009.gadam (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2004.gada 15.septembra rīkojumu Nr.632 “Par Sporta politikas pamatnostādnēm 2004.–2009.gadam”), kā arī Izglītības un zinātnes ministrijas vidēja termiņa plānošanas dokumentā “Izglītības un zinātnes ministrijas darbības stratēģija 2007.–2009.gadam” (apstiprināta ar Ministru kabineta 2007.gada 12.jūlija rīkojumu Nr.433 “Par Izglītības un zinātnes ministrijas darbības stratēģiju 2007.–2009.gadam”) ir identificēta būtiska problēma, kura nopietni apdraud sporta nozares attīstību, proti, nepietiekams sporta būvju skaits valstī. Arī Nacionālajā sporta attīstības programmā 2006.–2012.gadam (apstiprināta ar Ministru kabineta 2006.gada 31.oktobra rīkojumu Nr.838 “Par Nacionālo sporta attīstības programmu 2006.–2012.gadam”) ir norādīts, ka nepieciešams attīstīt sporta bāzes;

3.5. saskaņā ar 2007.gada 21.jūnija nekustamā īpašuma pārvaldīšanas un apsaim­niekošanas līgumu (reģistrēts Izglītības un zinātnes ministrijā 2007.gada 19.jūlijā ar Nr.1-28/11) kapitālsabiedrībai ir nodots apsaimniekošanai un pārvaldīšanai valstij piederošais nekustamais īpašums Rīgā, Annas Sakses ielā 19 (kadastra Nr. 0100 084 0175) (turpmāk – valsts īpašuma objekts). Valsts īpašuma objekts sastāv no zemesgabala 40565 m2 un 13 ēkām (būvēm). Saskaņā ar statūtiem kapitālsabiedrības mērķis ir organizēt sporta pasākumus un sekmēt dažādu sporta veidu attīstību, nodrošinot sportistiem atbilstošus mācību un treniņu apstākļus;

3.6. kapitālsabiedrība, pārvaldot valsts īpašuma objektu, nodrošina tā uzturēšanu un attīstību atbilstoši prasībām, kādas izvirza valsts īpašuma objektam piešķirtais nacionālās sporta bāzes statuss. Kapitālsabiedrība atbilstoši sabiedrības interesēm nodrošina augstāku kvalitātes standartu sporta jomā saskaņā ar galveno darbības kvalitātes vērtēšanas kritēriju – apstākļu nodrošināšana starptautiska mēroga sporta sacensību rīkošanai, Latvijas sportistu sagatavošanai olimpiskajām spēlēm, pasaules un Eiropas čempionātiem un citām starptautiskajām sacensībām;

3.7. lai veicinātu valsts īpašuma objekta attīstību, tika izstrādāts projekts “Latvijas Nacionālā valsts sporta centra “Mežaparks” rekonstrukcija”, kura īstenošanai no valsts budžeta programmas 09.00.00 “Sports” apakš­programmas 09.21.00 “Augstās klases sasniegumu sports” tika piešķirti 412500 latu. Pašlaik ir īstenots projekta pirmās kārtas pirmais posms – ir pārbūvēta atlētikas zāle, kā arī izbūvēta sporta zāles un atlētikas zāles vēdināšanas sistēma. Izlietota summa 186554,35 latu apmērā. Sporta centra “Mežaparks” kontā minētā projekta pabeigšanai ir 225945,65 lati;

3.8. saskaņā ar Sporta likuma 1.panta 1.punktu sporta bāze ir speciāla sportam būvēta vai piemērota būve vai tās daļa, kā arī vide (piemēram, laukumi, celiņi sporta nodarbībām, veselības takas). Saskaņā ar Sporta likuma 12.panta pirmo daļu sporta bāzes tiek veidotas un uzturētas, lai nodrošinātu iedzīvotājiem iespēju nodarboties ar sportu, un valsts vai pašvaldību īpašumā esošās sporta bāzes izmanto, lai sniegtu iedzīvotājiem nepieciešamos pakalpojumus sportā. Saskaņā ar Sporta likuma 12.panta otro daļu sporta bāzēm, kuras atbilst starp­tautisko sporta federāciju prasībām un kurās regulāri notiek starptautiska mēroga sacensības, var piešķirt nacionālās sporta bāzes statusu, pamatojoties uz Latvijas Nacionālās sporta padomes atzinumu, savukārt nacionālās sporta bāzes statusu nosaka speciāls likums;

3.9. saskaņā ar Latvijas Republikas Augstākās Padomes 1992.gada 3.novembra lēmuma “Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu” (turpmāk – Augstākās Padomes lēmums) 1.punkta 1.apakšpunktu valsts īpašuma objektam ir piešķirts nacionālās sporta bāzes statuss, lai saglabātu vienu no galvenajām Latvijas Republikas sporta bāzēm un nodrošinātu iespēju rīkot starptautiskas sporta sacensības, kā arī lai radītu apstākļus Latvijas sportistu sagatavošanai olimpiskajām spēlēm, pasaules un Eiropas čempionātiem un citām starp­tautiskajām sacensībām. Likuma “Par valsts nozīmes izglītības, kultūras un zinātnes objektiem un nacionālajām sporta bāzēm” 6.panta 1.punktā noteikts, ka nacionālās sporta bāzes statuss tiek piešķirts valsts sporta centram “Mežaparks”. Minētajā likumā norādīta arī valsts sporta centra “Mežaparks” adrese – Rīgā, A.Sakses
ielā 19;

3.10. Augstākās Padomes lēmumā ir ierakstīts konkrētās kapitāl­sabiedrības nosaukums (firma), nevis nosaukts konkrēts nekustamais īpašums. Ņemot vērā Sporta likuma 1.panta 1.punktu un 12.pantu, kā arī ievērojot Augstākās Padomes lēmuma 1.punktā noteikto, ka nacionālās sporta bāzes statuss tiek piešķirts starptautisko sporta federāciju prasībām atbilstošām Latvijas Republikas sporta bāzēm neatkarīgi no tā, kā īpašumā tās atrodas, kā arī to, ka minētais lēmums tiek pieņemts, lai saglabātu Latvijas Republikas galvenās sporta bāzes un nodrošinātu iespēju rīkot starptautiskas sporta sacensības, un radītu apstākļus Latvijas sportistu sagatavošanai olimpiskajām spēlēm, pasaules un Eiropas čempionātiem un citām starptautiskajām sacensībām, atbilstoši Administratīvā procesa likuma 17.pantam, ar sistēmisko un teleoloģisko metodi interpretējot minētās tiesību normas, secināms, ka likumdevēja griba bija nacionālās sporta bāzes statusu piešķirt sporta bāzei kā konkrētam nekustamajam īpašumam (to kopumam). Ievērojot to, ka likumdevējs Augstākās Padomes lēmumā ir minējis konkrētas kapitālsabiedrības nosaukumu, kā arī to, ka likuma “Par valsts nozīmes izglītības, kultūras un zinātnes objektiem un nacionālajām sporta bāzēm” 6.panta 1.punktā minēta konkrēta adrese, kura sakrīt ar kapitālsabiedrības juridisko un faktisko adresi, atbilstoši Administratīvā procesa likuma 17.pantam, interpretējot minētās tiesību normas un piemērojot sistēmisko interpretācijas metodi, secināms, ka likumdevējs ir vēlējies aizsargāt ne tikai nacionālo sporta bāzi kā nekustamo īpašumu, bet arī kapitālsabiedrību;

3.11. saskaņā ar Augstākās Padomes lēmuma 2.punktu nacionālo sporta bāzi var privatizēt vai atsavināt, ja tam piekrīt Latvijas Nacionālā sporta padome. Latvijas Nacionālās sporta padomes 2006.gada 13.decembra sēdē (prot. Nr.7  6.2.§) tika pieņemts lēmums neatbalstīt valsts īpašuma objekta privatizācijas pieteikumus;

3.12. kapitālsabiedrība, pārvaldot un apsaimniekojot valsts īpašuma objektu, nodrošinājusi, ka valsts īpašuma objektā ir radīti apstākļi sportistu treniņu procesa norisei, sportistu izmitināšanai, ēdināšanai un atpūtai;

3.13. valsts īpašuma objektu izmanto Latvijas futbola komandu U-15, U-16, U-19 un U-20 dalībnieki, basketbola komandu U-16 un U-18 dalībnieki, hokeja komandas U-20 hokejisti, Latvijas volejbola vīriešu un sieviešu izlases sportisti, spēkavīri, riteņbraucēji, paukotāji, kamaniņu sportisti, biatlonisti, bobslejisti, kā arī ārvalstu sportisti. 2007.gada pirmajos septiņos mēnešos pakalpojumus kopumā saņēmuši 1500 sportistu. Valsts īpašuma objektā ir radīti apstākļi konferenču norisei.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu Ministru kabinets, lemjot par valsts īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts komercdarbības veikšanai.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības šī valsts īpašuma objekta privatizācijas ierosinājumu. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.

5. Ikviena personas tiesību ierobežojuma pamatā ir apstākļi un argumenti, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu interešu labad. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, jāatbilst samērīguma principam – ja publiska vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm.

Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.pantā minētajiem valsts pārvaldes principiem valsts pārvalde darbojas sabiedrības interesēs. Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmās daļas 4.punktam labums, ko sabiedrība iegūst, atsakot sabiedrības ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” privatizācijas ierosinājumu, ir lielāks nekā minētā privatizācijas ierosinātāja tiesisko interešu ierobežojums.

6. Kapitālsabiedrības privatizācijas rezultātā netiktu saglabāta valsts kontrole pār valsts īpašuma objekta kā nacionālās sporta bāzes turpmāku pārvaldīšanu un apsaimniekošanu, tādējādi apdraudot gan valsts īpašuma objekta izmantošanu un pieejamību visām sabiedrības grupām, gan kapitālsabiedrības statūtos noteikto mērķu sasniegšanu un valsts funkciju īstenošanu sporta nozarē.

7. Līdz ar to secināms, ka kapitālsabiedrības privatizācija neatbilst valsts un sabiedrības interesēm un, noraidot privatizācijas ierosinājumu, tiktu ievērots samērīguma princips, sasniegts valsts un sabiedrības interesēm atbilstošs mērķis, kā arī saglabāta valsts kontrole pār valsts īpašuma objekta kā nacionālās sporta bāzes pārvaldīšanu un apsaimniekošanu, nodrošinot valsts īpašuma objekta apsaimniekošanā augstas kvalitātes standartu un iespēju valsts īpašuma objektu arī turpmāk izmantot valsts sporta politikas īstenošanai.

8. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu, Valsts pārvaldes iekārtas likuma 6. un 9.pantu un 10.panta trešo un ceturto daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt sabiedrības ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” privatizācijas ierosinājumu un atteikt nodot privatizācijai kapitālsabiedrību, jo tā nepieciešama valsts pārvaldes funkciju veikšanai sporta politikas jomā.

9. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no šī rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Izglītības un zinātnes ministre B.Rivža

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!