prezidents izsludina šādu likumu:
Izdarīt Komercdarbības atbalsta kontroles likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 2.nr.; 2004, 9.nr.; 2006, 24.nr.) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus un skaitļus "Komisijas 2004.gada 25.februāra regulā (EK) Nr.64/2004" ar vārdiem un skaitļiem "Komisijas 2004.gada 25.februāra regulā (EK) Nr.364/2004";
papildināt pirmo daļu pēc vārdiem un skaitļa "(turpmāk - Komisijas regula Nr.364/2004)" ar vārdiem un skaitļiem "Komisijas 2006.gada 24.oktobra regula (EK) Nr.1628/2006 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu valstu reģionālajam ieguldījumu atbalstam (turpmāk - Komisijas regula Nr.1628/2006)";
papildināt otro daļu ar 2.3 un 2.4 punktu šādā redakcijā:
"23) inovāciju kopa - neatkarīgu komercsabiedrību (inovatīvu komercdarbības uzsācēju, mazu, vidēju un lielu komercsabiedrību, pētniecības organizāciju) grupa, kas strādā noteiktā nozarē vai reģionā un ir veidota tā, lai veicinātu inovatīvo darbību, stimulējot intensīvu mijiedarbību, veicot aprīkojuma, zināšanu un pieredzes apmaiņu, kā arī sniedzot efektīvu ieguldījumu tehnoloģiju pārnesē, kontaktu veidošanā un informācijas izplatīšanā starp kopas komercsabiedrībām;
24) pētniecības organizācija - institūcija (universitāte, zinātniskais institūts), kuras galvenais uzdevums neatkarīgi no tās īpašuma formas vai finansēšanas veida ir veikt fundamentālus pētījumus, rūpnieciskus pētījumus vai eksperimentālu izstrādni, izplatīt to rezultātus mācību, publikāciju vai tehnoloģiju nodošanas veidā un kura visu peļņu atkārtoti iegulda pētījumos, to rezultātu izplatīšanā vai mācībās;".
2. Aizstāt 4.panta otrajā daļā vārdus un skaitļus "šā likuma IV, V, VI, VII, VIII, IX un X nodaļas prasībām" ar vārdiem un skaitļiem "šā likuma III1, IV, V, VI, VII, VIII, IX un X nodaļas prasībām".
3. Papildināt 8.panta ceturto daļu, 10.panta otrās daļas 3.punktu, 13.panta pirmo daļu un 41.panta otro daļu pēc vārda un skaitļa "Nr.364/2004" ar vārdu un skaitli "Nr.1628/2006".
4. Izslēgt 25.panta pirmo daļu.
5. Izteikt 28.pantu šādā redakcijā:
"28.pants. Atbalsts pētījumiem
(1) Atbalstu sniedz:
1) fundamentāliem pētījumiem, tas ir, eksperimentāliem vai teorētiskiem darbiem, kurus sākotnēji veic, lai iegūtu jaunas zināšanas par esošām lietām un parādībām, neparedzot praktisku izmantošanu;
2) rūpnieciskiem pētījumiem, tas ir, plānotiem pētījumiem vai kritiskai izpētei, kuras mērķis ir iegūt jaunas zināšanas un paņēmienus, ko izmantot jaunu produktu, procesu vai pakalpojumu izstrādei vai būtiskai esošo produktu, procesu vai pakalpojumu uzlabošanai. Rūpnieciskie pētījumi ietver tiem nepieciešamo komplekso sistēmu komponenšu radīšanu, izņemot šīs daļas 3.punkta "b" apakšpunktā minēto prototipu radīšanu;
3) eksperimentālai izstrādnei, tas ir, zinātnisko atziņu, tehnoloģisko, komerciālo vai citu būtisku zināšanu vai prasmju apgūšanai, kombinēšanai, modelēšanai vai izmantošanai, lai radītu jaunus, pārveidotus vai uzlabotus produktus, procesus vai pakalpojumus, vai arī citām darbībām, kuru mērķis ir konceptuāli definēt, plānot un dokumentēt jaunus produktus, procesus vai pakalpojumus. Šajās darbībās var iekļaut:
a) projektu, rasējumu, plānu un citu dokumentu izstrādi, ja tie nav paredzēti komerciālām vajadzībām,
b) komerciāli izmantojamu prototipu un eksperimentālu projektu izstrādi, ja prototips ir gala komercprodukts un tā ražošanas izmaksas tikai demonstrēšanai un apstiprināšanai ir pārāk lielas,
c) produktu, procesu un pakalpojumu eksperimentālo ražošanu un testēšanu, ja tos nevar izmantot vai pārveidot tā, lai izmantotu rūpniecībā vai komercdarbībā.
(2) Atbalstu eksperimentālai izstrādnei nepiešķir attiecībā uz regulārām vai ierastām izmaiņām, ko ievieš produktos, ražošanas līnijās, ražošanas procesos, pakalpojumos vai citās operācijās darbības procesā, pat ja šādas izmaiņas nozīmē uzlabojumus.
(3) Pētījumu atbalstāmās izmaksas veido:
1) darbaspēka izmaksas (pētnieki, tehniskais personāls un cits palīgpersonāls, ciktāl tas nodarbināts pētniecības projektā);
2) instrumentu un iekārtu izmaksas, ciktāl tās izmanto pētniecības projektā. Ja laiks, kamēr instrumentus un iekārtas izmanto pētniecības projektā, neaptver visu šo instrumentu un iekārtu lietderīgās lietošanas laiku, par atbalstāmajām izmaksām uzskatāmas tikai tādas nolietojuma izmaksas, kas atbilst pētniecības projekta termiņam, un tās aprēķina saskaņā ar labu grāmatvedības praksi;
3) ēku un zemes izmaksas, ciktāl tās izmanto pētniecības projektā. Par atbalstāmajām ēku izmaksām uzskatāmas tikai tādas nolietojuma izmaksas, kas atbilst pētniecības projekta termiņam, un tās aprēķina saskaņā ar labu grāmatvedības praksi. Par atbalstāmajām zemes izmaksām uzskatāmas komerciālās nodošanas izmaksas vai faktiski radušās kapitāla izmaksas;
4) no ārējiem avotiem iegādātu līgumpētījumu, tehnisko zināšanu un patentu vai to licenču tirgus izmaksas, ja darījums ir veikts konkurences apstākļos un nav bijis slepenu norunu, kā arī konsultantu pakalpojumu un līdzīgu pakalpojumu izmaksas, ja pakalpojumi izmantoti tikai pētniecības darbībai;
5) papildu pieskaitāmās izmaksas, kas radušās tieši pētniecības darbības rezultātā;
6) citi kārtējie izdevumi, tai skaitā materiālu un līdzīgu produktu izmaksas, kā arī piegādes izmaksas, kas radušās tieši pētniecības darbības rezultātā.
(4) Eksperimentālās izstrādnes gadījumā no atbalstāmajām izmaksām atskaita visus ienākumus, kas gūti, ja izstrādātos prototipus un eksperimentālos projektus vēlāk izmanto komerciāli.
(5) Atbalstu var apstiprināt:
1) fundamentāliem pētījumiem - līdz 100 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām;
2) rūpnieciskiem pētījumiem - līdz 50 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām;
3) eksperimentālai izstrādnei - līdz 25 procentiem no pētījumu atbalstāmajām izmaksām.
(6) Rūpnieciskiem pētījumiem un eksperimentālai izstrādnei papildus šā panta piektās daļas 2. un 3.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 15 procentu apmērā no pētījumu atbalstāmajām izmaksām, ja:
1) projekts paredz vismaz divu tādu neatkarīgu komercsabiedrību sadarbību, no kurām vismaz viena ir maza vai vidēja komercsabiedrība, vai ja sadarbības projekta ietvaros pētījumu veic komercsabiedrības divās dažādās valstīs un neviena no pētījumā iesaistītajām komercsabiedrībām nesedz vairāk par 70 procentiem no sadarbības projekta atbalstāmajām izmaksām;
2) projekts paredz komercsabiedrības un pētniecības organizācijas sadarbību, ja pētniecības organizācija sedz vismaz 10 procentus no projekta atbalstāmajām izmaksām un tai ir tiesības publicēt pašas gūtos pētījuma projekta rezultātus.
(7) Rūpnieciskiem pētījumiem papildus šā panta piektās daļas 2.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt atbalstu 15 procentu apmērā no pētījumu atbalstāmajām izmaksām, ja projekta rezultātus izplata tehniskajās un zinātniskajās konferencēs vai publicē zinātnes vai tehnikas izdevumos, brīvi pieejamos repozitorijos (publiski pieejamās datubāzēs) vai bezmaksas programmatūras veidā.
(8) Atbalstu papildus šā panta piektās daļas 2. un 3.punktā noteiktajai atbalsta intensitātei saskaņā ar šā panta sesto un septīto daļu un 37.panta otrās daļas 1.punktu var apstiprināt, ja tā kopējais apmērs nepārsniedz 80 procentus no pētījumu pieļaujamām atbalstāmajām izmaksām.
(9) Atbalstu pirms rūpnieciskajiem pētījumiem vai eksperimentālās izstrādnes veicamajai tehniskās īstenošanas iespēju izpētei var piešķirt:
1) mazajām un vidējām komercsabiedrībām - līdz 75 procentiem no atbalstāmajām izmaksām izpētei, kuru veic pirms rūpnieciskajiem pētījumiem, un līdz 50 procentiem - izpētei, kuru veic pirms eksperimentālās izstrādnes;
2) lielajām komercsabiedrībām - līdz 65 procentiem no atbalstāmajām izmaksām izpētei, kuru veic pirms rūpnieciskajiem pētījumiem, un līdz 40 procentiem - izpētei, kuru veic pirms eksperimentālās izstrādnes."
6. Papildināt likumu ar 28.1, 28.2 un 28.3 pantu šādā redakcijā:
"28.1 pants. Atbalsts procesa un organizatoriskajai inovācijai pakalpojumu jomā
(1) Atbalstu procesa un organizatoriskajai inovācijai var piešķirt, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:
1) organizatoriskā inovācija ir saistīta ar informācijas un elektronisko sakaru tehnoloģiju izmantošanu un ekspluatāciju un paredzēta pārmaiņu ieviešanai organizācijā;
2) ir izstrādāts inovācijas projekts, kurā norādītas projekta izmaksas, kā arī kvalificēts projekta vadītājs;
3) projekta rezultātā ir izstrādāts standarts, komercdarbības modelis, metodika vai koncepcija, ko var sistemātiski pavairot, sertificēt vai patentēt;
4) procesa vai organizatoriskā inovācija ir jauna vai būtiski uzlabota salīdzinājumā ar situāciju, kāda attiecīgajā nozarē pastāv Eiropas Savienībā, un to var pierādīt ar precīzu inovācijas aprakstu, attiecīgo procesu vai organizatorisko paņēmienu salīdzinot ar procesiem vai organizatoriskajiem paņēmieniem, ko izmanto citas šajā nozarē strādājošas komercsabiedrības;
5) procesa vai organizatoriskās inovācijas projekts ietver zināmu risku, un to var pierādīt ar projekta izmaksu attiecību pret komercsabiedrības apgrozījumu, jauna procesa izstrādei nepieciešamo laiku un prognozējamiem ieguvumiem no procesa inovācijas salīdzinājumā ar projekta izmaksām, kā arī neizdošanās varbūtību.
(2) Procesa inovācija ir jaunas vai ievērojami uzlabotas ražošanas vai piegādes metodes ieviešana (tai skaitā būtiskas tehnisko paņēmienu, iekārtu vai programmatūras izmaiņas). Par inovāciju neuzskata nelielas izmaiņas vai uzlabojumus, kā arī ražošanas vai pakalpojumu jaudas pieaugumu, kas rodas, papildinot ražošanas un loģistikas sistēmas salīdzinājumā ar spēkā esošajām sistēmām, pārtraucot izmantot kādu procesu, gluži vienkārši aizstājot vai papildinot kapitālu, ieviešot izmaiņas, kas izriet no resursu cenu vai muitas maksājumu izmaiņām, sezonas vai citām cikliskām izmaiņām, vai arī pārdodot jaunus vai būtiski uzlabotus produktus.
(3) Organizatoriska inovācija ir jaunas organizatoriskas metodes ieviešana komercsabiedrības praksē, darba vietas organizēšanā vai ārējās attiecībās. Par inovāciju neuzskata komercdarbības praksē, darba vietas organizēšanā vai ārējās attiecībās ieviestas izmaiņas, kas pamatojas uz komercsabiedrībā jau izmantotām organizatoriskajām metodēm, izmaiņas vadības stratēģijā, komercsabiedrību saplūšanu vai pārņemšanu, procesu izmantošanas pārtraukšanu, gluži vienkāršu kapitāla aizstāšanu vai papildināšanu, izmaiņas, kas izriet no resursu cenu vai muitas maksājumu izmaiņām, sezonas vai citām cikliskām izmaiņām, kā arī jaunu vai būtiski uzlabotu produktu pārdošanu.
(4) Atbalstāmās izmaksas ir šā likuma 28.panta trešajā daļā minētās pētījumu atbalstāmās izmaksas, bet organizatorisko inovāciju gadījumā instrumentu un iekārtu izmaksās var iekļaut tikai informācijas un elektronisko sakaru tehnoloģiju izmaksas.
(5) Lielajām komercsabiedrībām atbalstu var apstiprināt līdz 15 procentiem, vidējām komercsabiedrībām - līdz 25 procentiem, bet mazajām komercsabiedrībām - līdz 35 procentiem no atbalstāmajām izmaksām.
(6) Lielās komercsabiedrības ir tiesīgas saņemt atbalstu procesa un organizatoriskajai inovācijai, ja tās sadarbojas ar mazām un vidējām komercsabiedrībām, kuras sedz vismaz 30 procentus no kopējām atbalstāmajām izmaksām.
28.2 pants. Ieguldījumu atbalsts inovāciju kopai
(1) Ieguldījumu atbalstu inovāciju kopas izveidošanai, paplašināšanai un darbības stimulēšanai var piešķirt tikai juridiskajai personai, kas pārvalda inovāciju kopu.
(2) Ieguldījumu atbalstu var piešķirt:
1) mācību un pētniecības centra aprīkojumam;
2) brīvi pieejamai pētniecības infrastruktūrai (laboratorijām, testēšanas iekārtām);
3) platjoslas tīkla infrastruktūrai.
(3) Atbalstāmās izmaksas ir zemē, ēkās, iekārtās un aprīkojumā izdarīto ieguldījumu izmaksas.
(4) Atbalstu var apstiprināt līdz 50 procentiem no šā panta trešajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām.
(5) Inovāciju kopas pārvaldītājs vada tās darbību un nodrošina piekļuvi kopas telpām, aprīkojumam un pasākumiem. Piekļuvi inovāciju kopas telpām, aprīkojumam un pasākumiem nedrīkst ierobežot. Maksu par inovāciju kopas iekārtu izmantošanu un piedalīšanos inovāciju kopas darbībā nosaka atbilstoši faktiskajām izmaksām.
28.3 pants. Atbalsts inovāciju kopas kārtējo izdevumu segšanai
(1) Atbalstu kārtējo izdevumu segšanai inovāciju kopas darbības stimulēšanas nolūkā var sniegt juridiskajai personai, kas pārvalda inovāciju kopu. Šādu atbalstu nedrīkst sniegt ilgāk par pieciem gadiem un var apstiprināt:
1) 100 procentu apmērā no šā panta trešajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām pirmajā gadā, bet pēc tam lineāri samazināt līdz 0 procentiem piektajā gadā;
2) 50 procentu apmērā no šā panta trešajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām un pēc tam nesamazināt atbalsta apmēru.
(2) Izņēmuma gadījumā atbalstu kārtējo izdevumu segšanai inovāciju kopas darbības stimulēšanas nolūkā var piešķirt ilgākam laikposmam, kas nepārsniedz 10 gadus.
(3) Atbalstāmās izmaksas ir personāla un administratīvās izmaksas, kas saistītas ar šādām darbībām:
1) inovāciju kopas popularizēšana tirgū, aicinot jaunas komercsabiedrības iesaistīties kopā;
2) inovāciju kopas brīvi pieejamo iekārtu pārvaldīšana;
3) mācību programmu, sesiju un konferenču organizēšana, lai atbalstītu zināšanu apmaiņu un kontaktu veidošanu starp kopas dalībniekiem."
7. Papildināt likumu ar 36.2, 36.3 un 36.4 pantu šādā redakcijā:
"36.2 pants. Atbalsts jaunām inovatīvām komercsabiedrībām
(1) Jaunām inovatīvām komercsabiedrībām paredzēto atbalstu var piešķirt mazai komercsabiedrībai, kas izveidota ne vēlāk kā sešus gadus pirms atbalsta piešķiršanas dienas.
(2) Komercsabiedrība atzīstama par inovatīvu, ja ir izpildīts vismaz viens no šādiem nosacījumiem:
1) neatkarīgs eksperts, pamatojoties uz biznesa plānu, var pierādīt, ka komercsabiedrība pārredzamā nākotnē izstrādās produktus, pakalpojumus vai procesus, kas ir tehnoloģiski jauni vai būtiski uzlaboti salīdzinājumā ar produktiem, pakalpojumiem vai procesiem, kādi attiecīgajā nozarē tiek ražoti vai praktizēti Eiropas Savienībā, un ka komercsabiedrība ir uzņēmusies tehnoloģiskās vai rūpnieciskās neizdošanās risku;
2) komercsabiedrības pētījumu izmaksas veido 15 procentus no tās kopējiem kārtējiem izdevumiem vismaz vienā no trim gadiem pirms atbalsta piešķiršanas. Jaunizveidotas komercsabiedrības gadījumā, kad nav senāku finansiālo datu, revīzijā par kārtējo pārskata periodu ir konstatēts, ka šīs komercsabiedrības pētījumu izmaksas veido 15 procentus no tās kopējiem kārtējiem izdevumiem, un šo atzinumu ir apliecinājis neatkarīgs revidents.
(3) Atbalsts jaunai inovatīvai komercsabiedrībai nedrīkst pārsniegt vienu miljonu piecsimt tūkstošu eiro ekvivalentu latos saskaņā ar Latvijas Bankas noteikto valūtas maiņas kursu dienā, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu. Šādu atbalstu vienai komercsabiedrībai var apstiprināt tikai vienu reizi.
36.3 pants. Atbalsts inovācijas konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem
(1) Atbalstu inovācijas konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem var piešķirt mazai vai vidējai komercsabiedrībai, un piešķirtā atbalsta summa triju gadu laikā nedrīkst pārsniegt divsimt tūkstošu eiro ekvivalentu latos saskaņā ar Latvijas Bankas noteikto valūtas maiņas kursu dienā, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu.
(2) Inovācijas konsultāciju pakalpojumu un inovācijas atbalsta pakalpojumu atbalstāmās izmaksas ir šādas:
1) inovācijas konsultāciju pakalpojumiem - izmaksas, kas saistītas ar vadības konsultācijām, tehnoloģisko palīdzību un tehnoloģiju nodošanu, mācībām, konsultācijām par intelektuālā īpašuma tiesību iegūšanu, aizsardzību un tirdzniecību, kā arī par licenču līgumiem un standartiem;
2) inovācijas atbalsta pakalpojumiem - biroja telpu, datu banku, tehnisko bibliotēku, tirgus pētījumu, laboratorijas izmantošanas, kvalitātes marķēšanas, testēšanas un sertificēšanas izmaksas.
(3) Atbalsts inovācijas konsultāciju pakalpojumiem un inovācijas atbalsta pakalpojumiem nedrīkst pārsniegt 75 procentus no šā panta otrajā daļā minētajām atbalstāmajām izmaksām.
(4) Komercsabiedrība saņemto atbalstu izmanto,
lai pakalpojumus pirktu par tirgus cenām vai - ja pakalpojuma
sniedzējs nav
komersants - par tādām cenām, kas atspoguļo visas ar
pakalpojumu saistītās izmaksas, kā arī saprātīgu uzcenojumu
(saprātīgu peļņu).
36.4 pants. Atbalsts augsti kvalificēta personāla nodarbināšanai uz laiku
(1) Atbalstu augsti kvalificēta pētniecības organizācijas vai lielas komercsabiedrības deleģēta personāla nodarbināšanai uz laiku mazā vai vidējā komercsabiedrībā var piešķirt, ja:
1) šo personālu nodarbina jaunizveidotos amatos un tas neaizstāj citu komercsabiedrības personālu;
2) šis personāls vismaz divus gadus ir nodarbināts pētniecības organizācijā vai lielajā komercsabiedrībā, kura to deleģē;
3) šis personāls mazajā vai vidējā komercsabiedrībā nodarbojas ar pētījumiem vai inovācijām.
(2) Augsti kvalificēts personāls ir pētnieki, inženieri, projektētāji un tirdzniecības vadītāji ar augstāko izglītību un vismaz piecu gadu profesionālo pieredzi attiecīgajā jomā. Mācības doktorantūrā uzskatāmas par attiecīgo profesionālo pieredzi.
(3) Personāla deleģēšana ir personāla nodarbināšana uz laiku, pēc kura personālam ir tiesības atgriezties pie sava iepriekšējā darba devēja.
(4) Atbalstāmās izmaksas ir visas darbaspēka izmaksas, kas saistītas ar augsti kvalificēta personāla aizņemšanos uz laiku un nodarbināšanu, tai skaitā darbā iekārtošanas aģentūras pakalpojumu izmantošanas izmaksas, kā arī deleģētā personāla pārcelšanās izmaksas.
(5) Atbalstu mazai un vidējai komercsabiedrībai sakarā ar deleģēto personālu var piešķirt ne ilgāk kā trīs gadus 50 procentu apmērā no atbalstāmajām izmaksām."
8. Izteikt 37.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Atbalstu rūpnieciskiem pētījumiem, eksperimentālai izstrādnei un inovāciju kopas izveidošanai, paplašināšanai un darbības stimulēšanai papildus šā likuma 28.panta piektās daļas 2. un 3.punktā un 28.2 panta ceturtajā daļā noteiktajai atbalsta intensitātei var apstiprināt:
1) rūpnieciskiem pētījumiem un eksperimentālai izstrādnei - vidējām komercsabiedrībām 10 procentu apmērā, bet mazajām komercsabiedrībām 20 procentu apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām;
2) inovāciju kopas izveidošanai, paplašināšanai un darbības stimulēšanai, ja kopas pārvaldītājs ir maza vai vidēja komercsabiedrība, - vidējām komercsabiedrībām 10 procentu apmērā, bet mazajām komercsabiedrībām 20 procentu apmērā no attiecīgajām atbalstāmajām izmaksām."
9. Papildināt 41.panta pirmo daļu pēc vārdiem "kuras darbojas tērauda" ar vārdiem "un ogļu".
10. Papildināt likumu ar 42.1 pantu šādā redakcijā:
"42.1 pants. Atbalsts ogļu rūpniecībai
Atbalstu ogļu rūpniecībai var apstiprināt, ievērojot Padomes 2002.gada 23.jūlija regulas (EK) Nr.1407/2002 par valsts atbalstu ogļu rūpniecībai nosacījumus."
11. Izteikt X nodaļu šādā redakcijā:
"X nodaļa. De minimis atbalsts
47.pants. Nosacījumi de minimis atbalsta sniegšanai
(1) Atbalsta sniedzēji neiesniedz Finanšu ministrijai sākotnējai izvērtēšanai atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu, kas atbilst Komisijas 2006.gada 15.decembra regulas (EK) Nr.1998/2006 par Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - Komisijas regula Nr.1998/2006) 2.panta un 3.panta 1.punkta nosacījumiem.
(2) De minimis atbalstu komercsabiedrībai nepiešķir Komisijas regulas Nr.1998/2006 1.panta 1.punktā noteiktajos gadījumos.
(3) Atbalstu, kuru piešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1998/2006, komercsabiedrība var saņemt papildus atbalstam, kas tai sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas apstiprinātu atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu vai saskaņā ar atbalsta programmu vai individuālo atbalsta projektu, par kuru Eiropas Komisijai nosūtīta kopsavilkuma informācija, ja ir ievēroti Komisijas regulas Nr.1998/2006 2.panta 5.punkta nosacījumi.
48.pants. De minimis atbalsta apmēra noteikšana
(1) Atbalsta sniedzējs un komercsabiedrība veic de minimis atbalsta uzskaiti. De minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugus apstiprina un de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
(2) Ja pēc papildus plānotā de minimis atbalsta piešķiršanas konkrētajai komercsabiedrībai tiek pārsniegts Komisijas regulas Nr.1998/2006 2.panta 2.punktā noteiktais de minimis atbalsta apmērs, atbalsta sniedzējs par to informē Finanšu ministriju."
12. Aizstāt 50.panta otrajā daļā vārdu "atbalstu" ar vārdiem "atlīdzības maksājumu (kompensāciju)".
13. Papildināt likumu ar XII nodaļu šādā redakcijā:
"XII nodaļa. Nelikumīga atbalsta atgūšana
53.pants. Nelikumīga atbalsta atmaksas pienākums
(1) Saskaņā ar Eiropas Komisijas pieņemto lēmumu atbalsta sniedzējam ir pienākums nodrošināt tāda atbalsta atmaksu un atbalsta saņēmējam - atmaksāt tādu atbalstu, kas komercsabiedrībai piešķirts, neievērojot Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 88.panta 3.punktu un Padomes regulas Nr.659/1999 2. un 3.pantu, kā arī uz Padomes regulas Nr.994/98 pamata izdoto Komisijas regulu nosacījumus par atbalsta iepriekšēju paziņošanu vai kopsavilkuma informācijas nosūtīšanu Eiropas Komisijai.
(2) Atbalsta sniedzējs nelikumīgu atbalstu atgūst, ņemot vērā Padomes regulas Nr.659/1999 15.pantā noteikto noilgumu Eiropas Komisijas tiesībām prasīt nelikumīga atbalsta atgūšanu.
54.pants. Nelikumīga atbalsta atgūšanas procesuālā kārtība
(1) Pēc tam, kad saņemts Eiropas Komisijas lēmums par nelikumīga atbalsta atgūšanu, atbalsta sniedzējs veic Eiropas Komisijas lēmumā noteiktās darbības atbalsta apmēra noteikšanai, ievērojot Eiropas Komisijas lēmuma, Padomes regulas Nr.659/1999 14.panta 2.punkta un Komisijas regulas Nr.794/2004 11.panta nosacījumus.
(2) Atbalsta sniedzējs lēmumu par nelikumīga atbalsta atgūšanu pieņem un šādu atbalstu atgūst Administratīvā procesa likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Lēmuma apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur tā darbību, izņemot gadījumu, kad saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 230.panta ceturto daļu Eiropas Komisijas pieņemtais lēmums ir pārsūdzēts Eiropas Kopienu Tiesā un saskaņā ar Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 242.pantu Eiropas Kopienu Tiesa ir apmierinājusi iesniegto prasību par Komisijas pieņemtā lēmuma izpildes atlikšanu.
(3) Ja atbalsts saņemts saskaņā ar civiltiesisku līgumu, šā panta otrajā daļā minēto lēmumu nepieņem, bet nelikumīgi saņemto atbalstu atgūst un citus ar šo līgumu saistītos strīdus risina Civilprocesa likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā."
14. Papildināt pārejas noteikumus ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā:
"12. Ministru kabinets ne vēlāk kā līdz 2008.gada 1.februārim izdod šā likuma 48.panta pirmajā daļā paredzētos noteikumus par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, kā arī apstiprina de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugus.
13. Līdz šā likuma pārejas noteikumu 12.punktā paredzēto Ministru kabineta noteikumu izdošanai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.februārim piemērojami Ministru kabineta 2003.gada 17.jūnija noteikumi Nr.314 "Minimālā atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība un minimālā atbalsta uzskaites veidlapu paraugi", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu."