Rīgā 2007.gada 2.oktobrī (prot. Nr.55 43.§)
5.panta pirmās daļas 3.punktu, 11.panta otro daļu,
12.panta trešo daļu un 16.panta otro daļu
1.1. Autotransporta direkcija nodrošina sabiedriskajam transportam no valsts budžeta iedalīto finanšu līdzekļu administrēšanu, sadali un piešķiršanu;
1.2. nosaka un aprēķina pārvadātāju zaudējumus, kompensē pārvadātājiem ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un kontrolē šo līdzekļu izmantošanas tiesiskumu un pareizību;
1.3. pašvaldībām nosaka un aprēķina finansējumu no valsts budžeta zaudējumu kompensēšanai pārvadātājiem, kā arī piešķir pašvaldībām finansējumu no valsts budžeta ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistīto zaudējumu kompensēšanai pārvadātājiem un kontrolē šo līdzekļu izmantošanas tiesiskumu un pareizību;
1.4. nosaka, aprēķina un kompensē pārvadātājam ar valsts noteikto minimālo kvalitātes prasību ieviešanu saistītos izdevumus un piešķir pašvaldībām finansējumu no valsts budžeta ar valsts noteikto minimālo kvalitātes prasību ieviešanu saistīto izdevumu kompensēšanai pārvadātājiem, kā arī kontrolē šo līdzekļu izmantošanas tiesiskumu un pareizību;
1.5. pārvadātājs nosaka pakalpojuma tarifu, ievērojot tarifu aprēķināšanas metodiku sabiedriskā transporta pakalpojumiem.
2.1. pamata maršrutu tīklā (maršrutā) sniegto sabiedriskā transporta pakalpojumu izmaksas, kas pārsniedz gūtos ieņēmumus;
2.2. izmaksas pamata maršruta tīklā, kas radušās, ievērojot pasūtītāja noteiktos tarifus, tai skaitā atsevišķām pasažieru kategorijām, kurām pasūtītājs noteicis braukšanas maksas atvieglojumus.
4.1. šo noteikumu 2.1. un 2.2.apakšpunktā minētos zaudējumus, ja tie saistīti ar pārvadājumiem reģionālajā starppilsētu nozīmes maršrutu tīklā, - pilnā apmērā;
4.2. šo noteikumu 2.1.apakšpunktā minētos zaudējumus, ja tie saistīti ar pārvadājumiem reģionālajā vietējās nozīmes maršrutu tīklā, - pilnā apmērā;
4.3. šo noteikumu 3.punktā minētos izdevumus, kas saistīti ar Ministru kabineta noteikto kvalitātes prasību ieviešanu pārvadājumos reģionālajā starppilsētu nozīmes, reģionālajā vietējās nozīmes vai pilsētas nozīmes maršrutu tīklā, - pilnā apmērā;
4.4. šo noteikumu 2.1.apakšpunktā minētos zaudējumus, ja tie saistīti ar pārvadājumiem pilsētas nozīmes maršrutu tīklā, - Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 11.pantā noteiktajā apmērā.
10.1. izmaksājot kompensācijas pārvadātājiem, kas sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos;
10.2. piešķirot finansējumu pašvaldībām, lai tās kompensētu pārvadātājiem radušos zaudējumus reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos un pilsētas nozīmes maršrutos.
11.1. rajona pašvaldības - par šo noteikumu 4.2. un 4.4.apakšpunktā minēto kompensāciju apmēru nākamajiem trijiem gadiem un to izmaksāšanas kārtību reģionālajam vietējās nozīmes vai pilsētas nozīmes maršrutu tīklam;
11.2. republikas pilsētas pašvaldības - par šo noteikumu 4.4.apakšpunktā minēto kompensāciju apmēru nākamajiem trijiem gadiem un to izmaksāšanas kārtību pilsētas nozīmes maršrutu tīklam.
13.1. pārvadātāju iesniegtos pārskatus par iepriekšējā pārskata periodā (kalendāra gadā) radītajiem zaudējumiem saskaņā ar šo noteikumu 2.1.apakšpunktu. Ja pašvaldība pārvadātājam, uzliekot pienākumu (saistības) vai piešķirot tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus, ir noteikusi sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu, papildus minētajam pārskatam tā iesniedz informāciju par zaudējumiem, kas radušies, ievērojot noteiktos tarifus;
13.2. pašvaldības lēmumu par pieprasījuma izskatīšanu;
13.3. prognozēto zaudējumu un izdevumu kompensēšanai nepieciešamo finansējuma apjomu nākamajam periodam (trim gadiem);
13.4. izmantoto algoritma aprakstu un tā pamatojumu.
21.1. pilsētas nozīmes maršrutu tīklā - par maršrutu tīklu kopā;
21.2. reģionālajā vietējās nozīmes maršrutu tīklā un reģionālajā starppilsētu nozīmes maršrutu tīklā, veicot pārvadājumus ar autobusiem, - par pārvadājumu veidu;
21.3. reģionālajā starppilsētu nozīmes maršrutu tīklā, veicot pārvadājumus ar vilcieniem, - par pārvadājumu veidu un par katru maršrutu atsevišķi.
26.1. degvielas (energoresursu) patēriņa normas, ko pārvadātājs aprēķina, ievērojot šajos noteikumos noteikto degvielas (energoresursu) patēriņa aprēķina metodiku (2.pielikums);
26.2. riepu norakstīšanas kārtību;
26.3. izmaksu sadales metodiku (procentuālo sadalījumu un izmaksu attiecināšanas veidu), ievērojot šādus kritērijus:
26.3.1. autobusiem vai trolejbusiem tiešās izmaksas noteiktā pārvadājumu veidā attiecina pret nobrauktajiem kilometriem, sliežu transportam tiešās izmaksas attiecina pret vagonu vai sastāva nobrauktajiem kilometriem noteiktā pārvadājumu veidā;
26.3.2. netiešās izmaksas sadala starp saimnieciskās darbības veidiem (virzieniem), attiecinot pret tajos gūtajiem ieņēmumiem, un netiešo izmaksu daļu, kas noteikta sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā, attiecina pret veiktajiem kilometriem (sliežu transportam - pret vagonu vai sastāva nobrauktajiem kilometriem), sniedzot sabiedriskā transporta pakalpojumus pilsētas nozīmes, reģionālajos vietējās nozīmes vai reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos.
28.1. autotransportam (autobusiem) - 8 gadi;
28.2. sliežu transportam (vilcieniem un tramvajiem) - 20 gadu;
28.3. pilsētas elektrotransportam (trolejbusiem) - 12 gadu.
30.1. pārskatu par ceturksnī gūto peļņu vai zaudējumiem 30 dienu laikā pēc pārskata perioda (ceturkšņa) beigām;
30.2. pārskatu par kalendāra gadā gūto peļņu vai zaudējumiem, kā arī paskaidrojumus par pārskata posteņiem saskaņā ar gada pārskatu iesniegšanas termiņiem, kas noteikti reglamentējošos normatīvajos aktos par uzņēmumu gada pārskatu sastādīšanu.
32.1. pamata maršrutu tīklā kopā gūtos ieņēmumus un izmaksas, kas radušās, sniedzot sabiedriskā transporta pakalpojumus saskaņā ar pasūtījuma līgumu, tai skaitā papildu izdevumus, kas radušies, ieviešot pasūtītāja vai normatīvajos aktos noteiktās minimālās kvalitātes prasības sabiedriskā transporta pakalpojumiem;
32.2. maršrutu tīklā ārpus pamata maršrutiem kopā gūtos ieņēmumus un izmaksas, kas radušās, sniedzot sabiedriskā transporta pakalpojumus saskaņā ar pasūtījuma līgumu. Nosakot pašizmaksu pārvadājumiem ārpus pamata maršruta tīkla, pārvadātājs kopējās izmaksās paredz arī peļņas normu.
33.1. informāciju par pasažieru pārvadāšanu (4.pielikums);
33.2. informāciju par maršrutiem, kuros radušies zaudējumi (5.pielikums).
39.1. maksa par pasažiera veikto attālumu - maksa par pasažiera veikto attālumu starp tarifa pieturām;
39.2. maksa par zonu (joslu) - maksa par maršruta posmu, kas var būt proporcionāla vai neproporcionāla braukšanas attālumam.
40.1. kombinēt šo noteikumu 39.punktā minētās tarifa (braukšanas maksas) noteikšanas metodes;
40.2. noteikt tarifu (braukšanas maksu) par nepilnu zonu (joslu) tādu pašu kā par pilnu zonu (joslu);
40.3. noteikt dažādus tarifus (braukšanas maksu) dažādiem sabiedriskā transporta veidiem, dažādos maršrutos un dažādos laika periodos;
40.4. piemērot atlaides turp-atpakaļ virziena biļetēm, grupas biļetēm un rokas bagāžas biļetēm, kā arī ieviest braukšanas maksas atlaides citu veidu biļetēm;
40.5. noteikt iekāpšanas (sākuma) tarifu, kas pilsētas nozīmes maršruta robežās atbilst attiecīgajā pilsētā noteiktajam tarifam (braukšanas maksai).
41.1. par ātrumu, ja ceļā pavadītais laiks pārvadājuma laikā ir nozīmīgi samazināts salīdzinājumā ar pārvadājuma laiku citos sabiedriskajos transportlīdzekļos šajā maršrutā;
41.2. par pasažieriem nodrošinātām ērtībām, ja sabiedriskā transportlīdzekļa iekārtojums ir uzlabots un tas ievērojami atšķiras no citu sabiedrisko transportlīdzekļu salona iekārtojuma;
41.3. par biļetes pārdošanu sabiedriskajā transportlīdzeklī, ja pasažieriem tiek nodrošināta iespēja iegādāties biļeti iekāpšanas stacijā vai pieturas punktā, kā arī citās biļešu izplatīšanas vietās pilsētas nozīmes maršrutos.
42.1. vienreizēja braukšanas maksa vienam braucienam vienā maršrutā (bez braukšanas attāluma ierobežojuma);
42.2. abonementa maksa ar maršrutu un pārvadājumu veidu ierobežojumiem vai bez tiem noteiktam termiņam;
42.3. vienreizēja braukšanas maksa vienam braucienam (bez braukšanas attāluma ierobežojuma) - zonas (joslas) biļete vienā vai vairākos maršrutos vai pārvadājumos vienas joslas ietvaros;
42.4. vienreizēja braukšanas maksa (bez braukšanas attāluma ierobežojuma) - laika biļete vienā vai vairākos maršrutos vai viena vai vairāku veidu pārvadājumos noteiktā laika intervālā ar tiesībām izmantot pārsēšanos;
42.5. vienreizēja braukšanas maksa šo noteikumu 42.1., 42.3. un 42.4.apakšpunktā minētajos gadījumos, nosakot lietošanas ierobežojumus, ņemot vērā sezonu vai citus laika ierobežojumus (piemēram, nakts, diena).
43.1. ņem vērā pasūtītāja noteikto vidējo braucienu skaitu attiecīgajā periodā un piemērojamās atlaides lielumu;
43.2. ir tiesīgs palielināt abonementa maksas atlaidi.
46. Reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos un reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos nosaka viena pasažieru kilometra pašizmaksu:
T(pas. km) = | I | , kur | ||
pas. km |
I - prognozētās pasažieru pārvadājumu kopējās izmaksas (latos). Kopējo izmaksu apmēru nosaka, ņemot vērā noteikto izmaksu apmēru saskaņā ar pārvadātāja apstiprināto izmaksu sadales metodiku atbilstoši šo noteikumu III nodaļai;
pas. km - prognozētie pasažieru kilometri. Pasažieru kilometrus nosaka šādi:
46.1. ja pārvadājumi iepriekš nav veikti, ņem vērā pasūtītāja noteiktos pasažieru kilometrus attiecīgajam pārvadājumam;
46.2. pamatojoties uz pārvadātāja pieredzi sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā iepriekšējā periodā un aprēķiniem, - prognozēto pārvadāto pasažieru skaitu reizina ar vidējo pārvadājumu attālumu vai prognozētos ieņēmumus dala ar pārvadājumā noteikto tarifu (braukšanas maksu). Ja pārvadājumā ir noteikti diferencēti tarifi, pasažieru kilometri ir katra pārvadātā pasažiera veiktā attāluma summa, ko uzskaita pārvadātājs.
57.1. pārvadātāju grāmatvedības organizācijas dokumentos noteikto, tai skaitā šo noteikumu 26.punktā minēto informāciju, kontu plānus, to kodu un simbolu lietošanas noteikumus, krājumu vērtēšanas metodes, ilgtermiņa ieguldījumu (pamatlīdzekļu) uzskaites, nolietojuma un vērtības norakstīšanas metodes;
57.2. pakalpojumu kvalitātes vadības sistēmas aprakstus par procesiem pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanai;
57.3. personāla vadības sistēmas aprakstus.
62.1. ja izmaksātā kompensācija ir bijusi mazāka nekā radušies zaudējumi, starpība izmaksājama turpmākajos mēneša maksājumos;
62.2. ja izmaksātā kompensācija pārsniegusi radušos zaudējumus, starpība ieturama turpmākajos mēneša maksājumos.
65.1. pasūtītājs pārmaksāto kompensācijas daļu ieskaita nākamajā pārskata periodā, ja pārmaksa nepārsniedz 10 % no kopējā pārskata gada kompensācijas apmēra;
65.2. pasūtītājs piedzen no pārvadātāja pārmaksātos līdzekļus, ja tie pārsniedz 10 % no kopējā pārskata gada kompensācijas apmēra.
68.1. aptur kompensāciju apmēra aprēķināšanu un aiztur aprēķināto kompensāciju izmaksu;
68.2. precizē kompensāciju aprēķinus un piemēro pasūtījuma līgumā noteikto soda sankciju;
68.3. nosaka termiņu, līdz kuram novēršami konstatētie likumu un citu normatīvo aktu pārkāpumi;
68.4. izskata jautājumu par nepieciešamību lauzt sabiedrisko pakalpojumu pasūtījuma līgumu.
70.1. iepazīties ar pārvadātāja organizēto pakalpojumu kvalitātes vadības sistēmu, tai skaitā pakalpojuma kvalitātes nodrošināšanu un tai nepieciešamo materiāltehnisko resursu bāzi, arī pārvadātājam piederošo vai lietošanā esošo sabiedrisko transportlīdzekļu izmantošanu un to aprīkojumu;
70.2. iepazīties ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistīto ieņēmumu un izmaksu atsevišķo uzskaiti, kā arī ar grāmatvedības un citiem ar aprēķiniem un maksājumiem saistītajiem dokumentiem, kas pamato saimnieciskās darbības ieņēmumus un izdevumus, saņemt nepieciešamos paskaidrojumus un uzziņas;
70.3. pieprasīt no pārvadātājiem šajos noteikumos minētos dokumentus, gada pārskatus, citus nepieciešamos dokumentus, izskatīt tos, kā arī pieprasīt un saņemt paskaidrojumus;
70.4. iepazīties ar pašvaldībās veikto kompensāciju aprēķināšanas kārtību un sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtību, piekļūt dokumentiem, pieprasīt atbildīgo darbinieku paskaidrojumus.
Satiksmes ministra vietā - bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
Ministru kabineta
2007.gada 2.oktobra noteikumiem Nr.672
Norādījumi pārskata aizpildīšanai
Aprēķinus veic atsevišķi par pārvadājuma veidu, izņemot pārvadājumus pa dzelzceļu, kur aprēķinus veic atsevišķi par katru maršrutu un kopā par pārvadājuma veidu.
1.aile - pārvadājuma veidā (reģionālais starppilsētu nozīmes, reģionālais vietējās nozīmes vai pilsētas nozīmes maršruts) noteiktais maršruta kods.
2.aile - prognozētās kopējās izmaksas pārvadājuma veidā vai maršrutā.
3.aile - prognozētais nobraukums (kilometri vai vagonkilometri).
4.aile - prognozētais pārvadājamo pasažieru skaits.
5.aile - aprēķinātie (noteiktie) pasažieru kilometri (aizpilda tikai par reģionālajiem starppilsētu nozīmes un reģionālajiem vietējās nozīmes maršrutiem).
6.aile - prognozētā pašizmaksa uz vienu kilometru (2.aile/3.aile).
7.aile - viena pasažieru kilometra pašizmaksas aprēķins (2.aile/5.aile) (aizpilda tikai par reģionālajiem starppilsētu nozīmes un reģionālajiem vietējās nozīmes maršrutiem).
8.aile - viena pasažiera pārvadāšanas pašizmaksa (2.aile/4.aile) (aizpilda tikai par pilsētas nozīmes maršrutiem).
9.aile - prognozēto tarifu (braukšanas maksu) nosaka, ņemot vērā viena pasažieru kilometra pašizmaksas, kā arī Ministru kabineta 2007.gada 2.oktobra noteikumu Nr.672 "Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu un izdevumu kompensēšanas un sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifa noteikšanas kārtība" IV nodaļā minēto pakalpojuma tarifa (braukšanas maksas) noteikšanas metodiku (aizpilda tikai par reģionālajiem starppilsētu nozīmes un reģionālajiem vietējās nozīmes maršrutiem).
10.aile - prognozēto braukšanas maksu pilsētas nozīmes maršruta tīklā nosaka, ņemot vērā viena pasažiera pārvadāšanas pašizmaksu, kā arī Ministru kabineta 2007.gada 2.oktobra noteikumu Nr.672 "Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu un izdevumu kompensēšanas un sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifa noteikšanas kārtība" IV nodaļā minēto pakalpojuma tarifa (braukšanas maksas) noteikšanas metodiku (aizpilda tikai par pilsētas nozīmes maršrutiem).
Ministru kabineta
2007.gada 2.oktobra noteikumiem Nr.672
1. Ja nav zināma konkrēta autobusa (markas un modeļa) izgatavotājrūpnīcas noteiktā degvielas patēriņa norma (100 km nobraukumam), degvielas patēriņa normu nosaka eksperimentāli atbilstoši metodikai.
2. Degvielas patēriņa normu autobusiem nosaka atbilstoši šādai metodikai:
2.1. transportlīdzekļa degvielas tvertni maksimāli piepilda ar degvielu;
2.2. pieraksta odometra atzīmi (B);
2.3. ar transportlīdzekli ikdienas darba režīmā nobrauc noteiktu daudzumu kilometru (apmēram 200-500 km) un atkārtoti pieraksta odometra atzīmi (B1);
2.4. transportlīdzekļa degvielas tvertni atkārtoti maksimāli piepilda ar degvielu un pieraksta ielieto degvielas daudzumu (A).
3. Degvielas patēriņu (100 km nobraukumam) atbilstoši šī pielikuma 2.punktā minētajai metodikai aprēķina, izmantojot šādu formulu:
Degvielas patēriņš (litri/100 km) = | A | x 100 | |
B1 - B |
4. Degvielas patēriņu var noteikt eksperimentāli, ja autobuss aprīkots ar speciālām degvielas patēriņa iekārtām (ierīcēm).
5. Energoresursu (elektroenerģijas vai citu enerģijas avotu) patēriņa normu nosaka, izmantojot transportlīdzeklī (elektrotransportā) uzstādītas kontrolierīces (mērierīces) vai vēsturiski uzkrāto informāciju un šādu formulu:
Patēriņa norma (kWh/10 tūkst. t-km bruto) = | Patēriņš (kWh) | x 10, kur | |
Tūkst. t-km bruto |
Tūkst. t-km bruto = | vagonu km x vagonu masa tonnās | ||
1000 |
6. Degvielas patēriņa norma dīzeļvilcieniem nosakāma, izmantojot transportlīdzeklī uzstādītas kontrolierīces (mērierīces) vai vēsturiski uzkrāto informāciju un šādu formulu:
Patēriņa norma (litri/10 tūkst. t-km bruto) = | Patēriņš (litri) | x 10, kur | |
Tūkst. t-km bruto |
Tūkst. t-km bruto = | vagonu km x vagonu masa tonnās | ||
1000 |
7. Visus aprēķinus un darbības, ko veic degvielas vai energoresursu patēriņa normas noteikšanai eksperimentāli, dokumentē pārvadātāja noteiktajā kārtībā.
Ministru kabineta
2007.gada 2.oktobra noteikumiem Nr.672
Norādījumi pārskata aizpildīšanai
1. Pārskatu par sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem aizpilda atsevišķi:
1.1. par pārvadājumu veidiem - reģionālajiem starppilsētu nozīmes, reģionālajiem vietējās nozīmes vai pilsētas nozīmes maršrutiem;
1.2. par pamata maršruta tīklā kopā saņemtajiem ieņēmumiem un izmaksām, tai skaitā izdevumiem, kas radušies, ieviešot pasūtītāja vai normatīvajos aktos noteiktās minimālās kvalitātes prasības sabiedriskā transporta pakalpojumiem;
1.3. par ārpus pamata maršrutu tīkla maršrutos kopā saņemtajiem ieņēmumiem un izmaksām saskaņā ar pasūtījuma līgumu.
2. Aizpildot pārskatu, jāņem vērā:
2.1. ieņēmumu posteņos iekļauj tikai ieņēmumus, kas saistīti ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu;
2.2. izmaksu posteņos iekļauj tikai tās tiešās un netiešās izmaksas, kas saistītas ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu. Izmaksu posteņos iekļaujamas arī izmaksas, kas pārvadātājam nepieciešamas pakalpojuma nodrošināšanai, piemēram, tehnisko nobraukumu izdevumi.
3. Pārvadātājs papildus pārskatā iekļaujamajai informācijai var norādīt arī citu nepieciešamo informāciju.
4. Pārskata rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja pārskats sagatavots elektroniski un ir noformēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
1.rinda |
Ieņēmumi |
Neto ieņēmumi, kas gūti no biļešu (mēnešbiļešu) pārdošanas. Zaudējumu un izdevumu kompensācijas maksājumi netiek ietverti. |
|
2.rinda |
Iepriekšējos gados saņemtais un ietaupītais valsts finansējums |
Norāda ieņēmumus, kas attiecināmi saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 15.jūnija noteikumiem Nr.537 "Kārtība, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Kopienas, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā". |
|
3.rinda |
Pārējie saimnieciskās darbības ieņēmumi |
Pārējie ieņēmumi, kas gūti, veicot saimniecisko darbību - sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšana, piemēram, ieņēmumi par reklāmas izvietošanu uz transportlīdzekļa. |
|
5.rinda |
Materiālu izmaksas |
5.1.rinda |
Izejvielas, materiāli |
Izejvielu, materiālu iegāde un ar to saistītās izmaksas. |
|
5.2.rinda |
Rezerves daļas un citi ekspluatācijai nepieciešamie materiāli |
Rezerves daļu un citu ekspluatācijai nepieciešamo materiālu iegāde un ar to saistītās izmaksas, kā arī kārtējais remonts, kas veikts pārvadātāja uzņēmumā. |
|
5.3.rinda |
Degviela (energoresursi) |
Degvielas (dīzeļdegvielas, benzīna, gāzes) iegādes izmaksas sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, kā arī elektroenerģijas iegādes izmaksas elektrotransporta piedziņai. |
|
5.4.rinda |
Riepas/riteņu pāri |
Riepu (autobusiem, trolejbusiem) vai riteņu pāru (tramvajiem, vilcieniem) iegādes un to atjaunošanas darbu izmaksas. |
|
5.5.rinda |
Citas materiālu izmaksas |
Pārējās materiālu izmaksas, kas nav minētas 5.1.-5.4.rindā un kas pārvadātājam radušās, sniedzot sabiedriskā transporta pakalpojumu, vai ir ar to saistītas, vai izriet no tās. |
|
6.rinda |
Personāla izmaksas: (nenorāda administrācijas personāla izmaksas) |
6.1.rinda |
Atlīdzība par darbu sabiedrisko transportlīdzekļu vadītājiem |
Darba samaksa sabiedrisko transportlīdzekļu vadītājiem, ņemot vērā pārvadātāja noteikto darba algas aprēķina metodiku. |
|
6.2.rinda |
Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas sabiedrisko transportlīdzekļu vadītājiem |
Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas sabiedrisko transportlīdzekļu vadītājiem (sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kas iemaksātas valsts budžetā saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu"). |
|
6.3.rinda |
Atlīdzība par darbu citiem darbiniekiem |
Darba samaksa par darbu citiem darbiniekiem, piemēram, remontstrādniekiem, kasieriem, operatoriem. |
|
6.4.rinda |
Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas citiem darbiniekiem |
Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas citiem darbiniekiem, piemēram, remontstrādniekiem, kasieriem, operatoriem (sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kas iemaksātas valsts budžetā saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu"). |
|
6.5.rinda |
Citas sociālās nodrošināšanas izmaksas |
Pārējās sociālās nodrošināšanas izmaksas, piemēram, brīvprātīgās sociālās apdrošināšanas iemaksas, uzņēmējdarbības riska valsts nodevas. |
|
7.rinda |
Pārējās sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas izmaksas |
7.1.rinda |
Sabiedrisko transportlīdzekļu apdrošināšana, licences, transportlīdzekļa reģistrēšana |
Izmaksas, kas saistītas ar sabiedrisko transportlīdzekļu apdrošināšanu, licenču, transportlīdzekļu reģistrēšanu, tehniskās apskates veikšanu. |
|
7.2.rinda |
Uzturēšanas izmaksas |
Izmaksas, kas saistītas ar palīgtelpu uzturēšanu (piemēram, remontdarbnīcām, stāvvietām, mazgātavām izmantotā elektrība, nomas maksājumi, komunālie maksājumi). |
|
7.3.rinda |
Remonta izmaksas |
Izmaksas, kas saistītas ar sabiedrisko transportlīdzekļu apkalpošanu vai remontu, kas veikts ārpus pārvadātāja uzņēmuma. |
|
7.4.rinda |
Maksājumi par biļešu izplatīšanu (starpniecību) |
Maksājumi par biļešu izplatīšanu (starpniecību) autoostās, stacijās vai citās vietās. |
|
7.5.rinda |
Citi pakalpojumi |
Izmaksas, kas saistītas ar pārvadātājam sniegtajiem pakalpojumiem, piemēram, maksa par iebraukšanu autoostās, dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. |
|
7.6.rinda |
Citas saimnieciskās darbības izmaksas |
Pārējās saimnieciskās darbības izmaksas, kas nav minētas 7.1.-7.5.rindā un kas pārvadātājam radušās, sniedzot sabiedriskā transporta pakalpojumu vai ir ar to saistītas, vai izriet no tās, piemēram, mazvērtīgā inventāra izmaksas, operatīvā līzinga maksājumi. |
|
8.rinda |
Līdzekļu vērtības norakstīšana |
8.1.rinda |
Sabiedriskie transportlīdzekļi |
Tikai to transportlīdzekļu nolietojums un norakstīšana, kas tiek izmantoti sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai. |
|
8.2.rinda |
Sabiedriskajā transportlīdzeklī izmantojamais inventārs |
Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai izmantojamo transportlīdzekļu inventāra (piemēram, kases aparātu, kafijas automātu) nolietojums un norakstīšana. |
|
8.3.rinda |
Citi pamatlīdzekļi |
To pamatlīdzekļu nolietojums un norakstīšana, kas tiek izmantoti saimnieciskās darbības nodrošināšanai remontdarbnīcās, mazgātavās, stāvvietās. |
|
9.rinda |
Administrācijas izmaksas |
9.1.rinda |
Atlīdzība par darbu administrācijas personālam un administrācijai |
Darba samaksa par darbu administrācijas personālam un administrācijai. |
|
9.2.rinda |
Sociālās nodrošināšanas izmaksas administrācijas personālam un administrācijai |
Sociālās nodrošināšanas izmaksas, tai skaitā uzņēmējdarbības riska valsts nodevas, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kas iemaksātas valsts budžetā saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu"). |
|
9.3.rinda |
Sakaru izdevumi |
Izdevumi par pasta un telekomunikāciju pakalpojumiem. |
|
9.4.rinda |
Uzturēšanas izmaksas administrācijai |
Izmaksas, kas saistītas ar administratīvo telpu uzturēšanu, piemēram, nomas maksa par administrācijas telpām, komunālie maksājumi, telpu remonta izdevumi, saimniecības preces. |
|
9.5.rinda |
Administrācijas darbībai nepieciešamo pamatlīdzekļu norakstīšana |
To pamatlīdzekļu nolietojums un norakstīšana, kas tiek izmantoti administrācijas saimnieciskās darbības nodrošināšanai. |
|
9.6.rinda |
Transporta izdevumi administrācijai |
Administrācijai nepieciešamo transportlīdzekļu uzturēšana, tai skaitā degvielas un citu materiālu izmaksas. |
|
9.7.rinda |
Pārējās administrācijas izmaksas |
Pārējās administrācijas izmaksas, kas nav minētas 9.1.-9.6.rindā un kas pārvadātājam radušās, sniedzot sabiedriskā transporta pakalpojumu vai ir ar to saistītas, vai izriet no tās. |
|
10.rinda |
Ārkārtas ieņēmumi |
Ieņēmumi, kas gūti darījumos, kuri nepārprotami atšķiras no pārvadātāja parastajām darbībām un kuru bieža vai periodiska atkārtošana nav gaidāma. |
|
11.rinda |
Ārkārtas izdevumi |
Izdevumi, kas rodas darījumos, kuri nepārprotami atšķiras no pārvadātāja parastajām darbībām un kuru bieža vai periodiska atkārtošana nav gaidāma. |
|
12.rinda |
Procentu maksājumi un līdzīgas izmaksas |
Procentu maksājumi par aizņemtajiem līdzekļiem. |
|
13.rinda |
Pārskata perioda peļņa vai zaudējumi |
Pārskata periodā gūtā peļņa vai zaudējumi no sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas. |
Ministru kabineta
2007.gada 2.oktobra noteikumiem Nr.672
Ministru kabineta
2007.gada 2.oktobra noteikumiem Nr.672