• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Grozījumi Alkohola aprites likumā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.10.1999., Nr. 348/350 https://www.vestnesis.lv/ta/id/16611

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Grozījumi likumā "Par cukuru"

Vēl šajā numurā

22.10.1999., Nr. 348/350

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Likumprojekts

Grozījumi Alkohola aprites likumā

Saeimas dok. nr.1168; likumprojekts nr.376

Finansu ministrijas izstrādāts, Ministru kabineta

1999.gada 12.oktobra sēdē akceptēts (prot. Nr.54, 13.§)

un 14.oktobrī iesniegts Saeimas izskatīšanai

 

Izdarīt Alkohola aprites likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.; 1999, 4.nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt 4.panta otrajā daļā vārdus "paziņo Valsts ieņēmumu dienesta attiecīgajai teritoriālajai iestādei un Akcizēto preču pārvaldei" ar vārdiem "paziņo Valsts ieņēmumu dienestam".

2. Aizstāt 4.panta trešajā daļā, 5.panta ceturtajā daļā, 13.panta pirmajā daļā, 14.pantā, 22.panta pirmajā, trešajā, ceturtajā un piektajā daļā, 28., 30., 37., 39.pantā, 42.panta otrajā daļā, 48., 62., 66., 72., 75., 76., 77.pantā, 86.panta pirmajā daļā, 92., 93. un 94.pantā vārdus "Akcizēto preču pārvalde" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Valsts ieņēmumu dienests" (attiecīgā locījumā).

3. 6.pantā:

aizstāt pirmajā un ceturtajā daļā vārdus "akcizēto preču pārvaldē" ar vārdiem "Valsts ieņēmumu dienestā";

izteikt otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Uzņēmumi nodrošina Valsts ieņēmumu dienesta un citu kontrolējošo iestāžu pilnvarotajiem darbiniekiem iespēju kontrolēt alkoholu un ar to saistīto dokumentāro un datorizēto informāciju uzņēmumu ražošanas, uzglabāšanas, tirdzniecības un biroja telpās Valsts ieņēmumu dienestam paziņotajā darba laikā."

4. papildināt likumu ar 6.1pantu šādā redakcijā:

" 6.1 pants

(1) Uzņēmumiem, kas nodarbojas ar taras pieņemšanu (iepirkšanu), aizliegts pieņemt (iepirkt) un uzglabāt stikla, plastmasas un cita veida alkoholisko dzērienu taru (izņemot sasmalcinātā veidā), kurai nav likvidēts alkoholiskajiem dzērieniem paredzētais marķējums (akcīzes nodokļa marka), kā arī veikt darbības ar to.

(2) Alkoholisko dzērienu realizācijas vietās aizliegts turēt stikla, plastmasas un cita veida alkoholisko dzērienu taru, kurai pēc dzēriena izlietošanas nav likvidēts alkoholiskajiem dzērieniem paredzētais marķējums (akcīzes nodokļa marka). Pēc katras alkoholisko dzērienu taras tilpuma vienības satura izlietošanas minēto marķējumu nekavējoties likvidē.

(3) Uzņēmumiem, kas veic uzņēmējdarbību alkohola aprites jomā, izņemot tos, kas saņēmuši licenci alkoholisko dzērienu ražošanai un realizācijai, aizliegta otrreizēja alkoholisko dzērienu taras izmantošana."

5. izteikt 9.pantu šādā redakcijā:

"9.pants

Šajā likumā noteiktās kārtības ievērošanu uzrauga un kontrolē Valsts ieņēmumu dienests."

6. Izslēgt 10.pantu.

7. 11.pantā:

izslēgt vārdus "Valsts ieņēmumu dienests";

izslēgt vārdus "Labklājības ministrija".

8. 23.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus "Akcizēto preču pārvaldes" ar vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta";

izteikt otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Liencēšanas komisijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā 30 dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas."

9. 24.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Valsts ieņēmumu dienests ir tiesīgs anulēt izsniegtās licences šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos.";

aizstāt otrajā daļā vārdus "Akcizēto preču pārvalde" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "Valsts ieņēmumu dienests" (attiecīgajā locījumā).

10. Izslēgt 64. un 78.pantu.

11. Izslēgt 81.panta 1.punktā vārdus "saskaņojot ar Akcizēto preču pārvaldi".

12. 96.pantā:

aizstāt ievaddaļā vārdus "Akcizēto preču pārvalde ir tiesīga" ar vārdiem "Valsts ieņēmumu dienests ir tiesīgs";

aizstāt 6.punktā vārdus "Akcizēto preču pārvaldes" ar vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta";

papildināt pantu ar 7., 8. un 9.punktu šādā redakcijā:

"7) uzņēmums pēc licences saņemšanas nav uzsācis vai ir pārtraucis attiecīgo licencēto darbību un ilgāk par trīs mēnešiem nav informējis par to Valsts ieņēmumu dienestu vai ilgāk par trīs mēnešiem nav iesniedzis normatīvajos aktos paredzētos pārskatus;

8) uzņēmuma pilnvarotais pārstāvis nav ieradies Valsts ieņēmumu dienestā pēc atkārtota Valsts ieņēmumu dienesta uzaicinājuma saņemšanas;

9) par uzņēmuma vadītāju vai dalībnieku kļuvusi persona, kura nav samaksājusi naudas sodu par pārkāpumiem alkohola aprites jomā vai kura bijusi vai ir tāda uzņēmuma vadītājs vai dalībnieks, kuram par šā likuma pārkāpumiem anulēta licence vai kurš nav samaksājis šajā likumā paredzēto naudas sodu."

13. Aizstāt 97.panta pirmajā daļā vārdus "Akcizēto preču pārvaldes direktors" ar vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors".

14. Izslēgt 103.pantu.

15. Papildināt Pārejas noteikumus ar 3.punktu šādā redakcijā.

"3. Akcizēto preču pārvaldes izsniegtās licences pārreģistrējamas licencē norādītajā termiņā Valsts ieņēmumu dienestā. Licences, kuras norādītajā termiņā netiks pārreģistrētas Valsts ieņēmumu dienestā, saskaņā ar likuma 22.panta pirmo daļu tiks uzskatītas par spēkā neesošām."

Par likumprojektu

1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?

Likumprojekts "Grozījumi Alkohola aprites likumā" izstrādāts, lai izpildītu Deklarācijas par Ministru kabineta darbu sadaļas "Nodokļu administrācija" 5.punktu, kas paredz nodot akcizēto preču kontroles vienoto institūciju nodokļu administrācijas pārziņā.

Līdz ar Akcizēto preču pārvaldes funkciju nodošanu Valsts ieņēmumu dienestam radusies nepieciešamība izdarīt grozījumus visos pantos, kuru normu izpildes nodrošināšanā bija iesaistīta Akcizēto preču pārvalde, aizstājot minēto institūciju ar Valsts ieņēmumu dienestu. Šī likumprojekta pieņemšana ir nepieciešama, lai varētu veikt Akcizēto preču pārvaldes reorganizācijas pasākumus, tādējādi optimizējot akcīzes preču kontroli un akcīzes nodokļa administrēšanu.

Lai pasargātu legālo alkoholisko dzērienu tirgu no nelegālās produkcijas iepludināšanas, kā arī patērētājus no nezināmas izcelsmes un normatīvi tehnisko dokumentu prasībām neatbilstošu alkoholisko dzērienu lietošanas, likumprojektā ietvertas normas, kas regulē taras otrreizēju izmantošanu. Normu nepieciešamību nosaka Akcizēto preču pārvaldes rīcībā esošā informācija, ka nelegālas izcelsmes alkohola izplatīšanai legālajā tirgū tiek izmantota vienreiz pārdotā alkoholiskā dzēriena tara, īpaši plaša patēriņa alkoholisko dzērienu tara. Alkoholisko dzērienu ražotāji praktiski neizmanto alkoholisko dzērienu taru atkārtoti, bet šī iespēja pastāv nelegālajiem ražotājiem, iepērkot to taras punktos. Ir informācija, ka taras punktos tiek pieprasīta tara ar nebojātu marķējumu. Šāda nekontrolēta taras otrreizēja izmantošana paaugstina nelegālās produkcijas iepludināšanu legālajā mazumtirdzniecībā, īpaši vietās, kur notiek tirdzniecība ar alkoholiskajiem dzērieniem atvērtā veidā.

Likumprojektā ietvertas jaunas tiesību normas, kurās paredzēts palielināt speciālās atļaujas (licences) anulēšanas gadījumu skaitu. Tādējādi šie grozījumi paaugstinās uzņēmēju atbildību, veicot uzņēmējdarbību alkohola aprites jomā.

2. Kā likums var ietekmēt tautsaimniecības attīstību?

Likums pozitīvi ietekmēs tautsaimniecības attīstību, optimizējot akcīzes preču aprites uzraudzību, akcīzes nodokļa iekasēšanu un sakārtojot alkoholisko dzērienu taras tirgu.

3. Kā likums var ietekmēt valsts budžetu?

Pēc nepieciešamo reformu veikšanas un normatīvo aktu sakārtošanas tiks panākta efektīvāka akcīzes preču aprites uzraudzība, kas veicinās akcīzes nodokļa administrēšanu un līdz ar to valsts budžeta ieņēmumu palielināšanos.

4. Kā likums var ietekmēt spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

Likumprojekts rada nepieciešamību izdarīt grozījumus likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu", Administratīvo pārkāpumu kodeksā, virknē Ministru kabineta noteikumu, kas nosaka Akcizēto preču pārvaldes pilnvaras un uzdevumus, kā arī atsevišķos Ministru kabineta un Ministru prezidenta rīkojumos, ar kuriem izveidotas darba grupas un komisijas, kurās darbojas Akcizēto preču pārvaldes amatpersonas.

5. Kāda ir likuma atbilstība Latvijas starptautiskajām saistībām?

Likumprojekts šo jomu neskar.

6. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

Ja likumprojekts "Grozījumi Alkohola aprites likumā" un likumprojekts "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" tiks atbalstīts, notiks Akcizēto preču pārvaldes reorganizācija — proti, pievienošana Valsts ieņēmumu dienestam.

Finansu ministrs E.Krastiņš

 

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!