• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 30. oktobra noteikumi Nr. 731 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma aktivitāti "Kapacitātes stiprināšana darba tirgus institūcijām"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.11.2007., Nr. 182 https://www.vestnesis.lv/ta/id/166115

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.732

Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma apakšaktivitāti "Bezdarbnieku un darba meklētāju apmācība"

Vēl šajā numurā

13.11.2007., Nr. 182

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 731

Pieņemts: 30.10.2007.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.731

Rīgā 2007.gada 30.oktobrī (prot. Nr.61 12.§)

Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma aktivitāti “Kapacitātes stiprināšana darba tirgus institūcijām”

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.3.prioritātes “Nodarbinātības veicināšana un sabiedrības veselības pasākumi” 1.3.1.pasākuma “Nodarbinātība” 1.3.1.4.aktivitāti “Kapacitātes stiprināšana darba tirgus institūcijām” (turpmāk – aktivitāte), tai skaitā aktivitātes mērķi, iznākuma rādītājus, atbalstāmās darbības, aktivitātei pieejamo finansējumu, maksimālo pieļaujamo Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējuma apmēru, Eiropas Sociālā fonda projekta (turpmāk – projekts) minimālo un maksimālo attiecināmo izmaksu kopsummu, projekta iesnieguma veidlapu, projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, kārtību, kādā pieņem un paziņo lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu, un projektu īstenošanas nosacījumus;

1.2. projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus;

1.3. prasības projekta iesniedzējam;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Aktivitātes mērķis ir izveidot modernas un uz klientiem vērstas institūcijas, kas operatīvi reaģē uz klientu (darba devēju, nodarbināto, bezdarbnieku, darba meklētāju, ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju darbspējas vecumā) pieprasījumu un sniedz atbilstošas kompetentas konsultācijas, nodrošina informatīvo atbalstu, izplata informatīvos un skaidrojošos materiālus par darba tirgus dalībniekus interesējošiem jautājumiem saistībā ar nodarbinātību, sekmē darbaspēka konkurētspēju.

3. Aktivitātes mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 4.punktā minētās darbības un izpildot šādus iznākuma rādītājus:

3.1. apmācīto darbinieku skaits – vidēji 200 personas gadā;

3.2. ieviestas 10 jaunas metodikas kar­jeras konsultēšanas pakalpojumu sniegšanai;

3.3. īstenoti mārketinga komunikācijas pasākumi – vismaz viena sociālā kampaņa gadā;

3.4. īstenoti pasākumi sadarbības part­nerību stiprināšanai ar pašvaldībām un darba devējiem – vidēji 35 aktivitātes gadā.

4. Projekta ietvaros atbalstāmas šādas darbības:

4.1. darba metožu pilnveidošana;

4.2. sniedzamo pakalpojumu sociālā mārketinga pasākumi, tai skaitā sadarbības partnerību stiprināšana, konsultācijas un izglītojoši semināri darba devējiem;

4.3. personāla attīstības plānu īstenošana;

4.4. karjeras konsultāciju metodiskās bāzes modernizācija;

4.5. karjeras konsultāciju pakalpojumu kvalitātes paaugstināšana un metodiskās bāzes pilnveidošana;

4.6. kvalitātes vadības sistēmas pilnveidošana;

4.7. sabiedrības informēšana;

4.8. projekta vadība;

4.9. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu.

5. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Aktivitātei pieejamais finansējums ir 2376750 latu, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums 2020238 lati un valsts budžeta finansējums 356512 latu.

7. Aktivitātes ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas nodrošina Labklājības ministrija. Labklājības ministrija:

7.1. izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases vērtēšanas komisiju;

7.2. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;

7.3. sniedz projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu;

7.4. izvērtē projektu iesniegumus un pieņem pārvaldes lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidī­šanu;

7.5. uzkrāj datus par projektu iesniegumiem normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;

7.6. piedalās vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) projekta izstrādē;

7.7. saskaņo šo noteikumu 59.punktā minētos projekta grozījumus vai sniedz atzinumu par konstatētajiem trūkumiem projekta grozījumos;

7.8. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu, tai skaitā publicē informāciju par aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem;

7.9. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 6.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Sociālā fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī.

8. Sadarbības iestādes funkcijas nodrošina Nodarbinātības valsts aģentūra. Nodarbinātības valsts aģentūra:

8.1. izstrādā vienošanās projektu;

8.2. slēdz vienošanos ar Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēju;

8.3. izskata Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;

8.4. sniedz normatīvajos aktos noteikto informāciju valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavošanai;

8.5. nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietā un vada Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;

8.6. sniedz informāciju Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējam par vienošanās noteikumu izpildi;

8.7. veic Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja iesniegto maksājumu pieprasījumu pārbaudi, apstiprina attiecināmo izdevumu summas un sagatavo maksājuma uzdevumus, sagatavo izdevumu deklarācijas un nosūta tās vadošajai iestādei pārbaudes veikšanai;

8.8. apstiprina grozījumus projektā, ievērojot šo noteikumu 59.punktu;

8.9. nodrošina informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi;

8.10. uzkrāj datus par projektiem normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;

8.11. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par projektu īstenošanu.

9. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.

II. Prasības projekta iesniedzējam

10. Projekta iesniedzējs ir darba tirgus institūcija, kas saskaņā ar Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumu īsteno valsts politiku:

10.1. bezdarba samazināšanas un bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu atbalsta jomā;

10.2. karjeras attīstības atbalsta sistēmas jomā, sniedzot karjeras konsultāciju pakalpojumus darbspējas vecuma iedzīvotājiem, uzturot un attīstot karjeras konsultāciju metodisko bāzi.

11. Ja projekts tiek apstiprināts, projekta iesniedzējs ir vienīgais Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējs, kurš vienojas ar sadarbības iestādi par projekta īstenošanu.

12. Projekta iesniedzējs projekta aktivitātēs paredz pašvaldību un darba devēju iesaisti izglītojošos semināros un informatīvos pasākumos.

13. Maksimālais pieļaujamais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējuma apmērs ir 85 procenti no kopējās projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.

14. Projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma nav ierobežota, maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 2376750 latu.

III. Projektu iesniegumu atlases kārtība

15. Atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu (turpmāk – uzaicinājums) saskaņā ar prasībām, kuras šo noteikumu 10.punktā noteiktas projekta iesniedzējam.

16. Uzaicinājumā norāda:

16.1. projekta iesnieguma iesniegšanas kārtību tā iesniegšanai personīgi, nosūtīšanai pa pastu vai elektroniski;

16.2. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 kalendāra dienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;

16.3. mājaslapu internetā, kurā ievietoti projekta iesnieguma sagatavo­šanai izmantojamie dokumenti (noteikumi un palīgmateriāli projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai).

17. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz, ievērojot šādas prasības:

17.1. projekta iesniedzējs iesniedz vienu Eiropas Sociālā fonda projekta iesniegumu;

17.2. projekta iesniegumu veido aizpildīta projekta iesnieguma veidlapa (pielikums) un šādi pielikumi:

17.2.1. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;

17.2.2. projekta budžetā paredzēto materiāli tehnisko līdzekļu un aprīkojuma nomas izmaksu aprēķinus pamatojošie dokumenti;

17.3. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus projekta iesniedzējs nemaina un nedzēš;

17.4. noformējot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nodrošina tā atbilstību šo noteikumu 24.1.apakšpunktā minētajiem projektu iesniegumu administratīvajiem kritērijiem. Sagatavojot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nodrošina tā satura atbilstību šo noteikumu 24.2.apakš­punktā minētajiem projektu iesniegumu atbilstības kritērijiem un 24.3.apakšpunktā minētajiem projektu iesniegumu kvalitātes kritērijiem;

17.5. aizpildot projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, projekta iesniedzējs nodrošina sniedzamās informācijas savstarpējo atbilstību –, aprakstot projekta aktualitāti, identificējot problēmu un tās risinājumu, saista to ar projekta mērķi, plānotajām projekta aktivitātēm, sagaidāmajiem rezultātiem, projekta īstenošanas noteikumiem un attiecināmo izmaksu plānojumu;

17.6. aizpildot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nepieciešamās projekta izmaksas plāno atbilstoši šo noteikumu 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51. un 52.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām, to apjoma ierobežojumiem, sniedzot projektā plānoto izmaksu pamatojumu un nodrošinot to atbilstību projekta mērķim, plānotajām aktivitātēm un sagaidāmajiem rezultātiem. Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējumu un valsts budžeta finansējumu projekta iesniegumā plāno tikai projekta attiecināmo izmaksu segšanai;

17.7. projekta iesniedzējs projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē var iesniegt:

17.7.1. papīra formā trijos eksemplāros, no kuriem viens ir oriģināleksemplārs un divi – kopijas (ar attiecīgām norādēm “oriģināls” vai “kopija”). Projekta iesniegums noformējams atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par lietvedību;

17.7.2. elektroniski (projekta iesniegumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši Elektronisko dokumentu likuma 3.panta otrajai un trešajai daļai);

17.8. šo noteikumu 15.punktā minētajā uzaicinājumā norādītā projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigu datums ir pēdējā diena, kad projekta iesniedzējs projekta iesniegumu var iesniegt personīgi, nosūtīt pa pastu vai elektroniski. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski, par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku ir uzskatāms brīdis, kad projekta iesniegums ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot atbildīgās iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts līdz projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tai minētais apgalvojums jāpamato. Ja projekta iesniegumu sūta pa pastu, par projekta iesnieguma iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu.

18. Atbildīgā iestāde reģistrē saņemto projekta iesniegumu tā saņemšanas dienā, kā arī piešķir tam identifikācijas numuru. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam izsniedz, nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu).

19. Pēc šo noteikumu 18.punktā noteikto darbību veikšanas atbildīgā iestāde pārbauda, vai projekta iesniegums atbilst šādiem nosacījumiem:

19.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei;

19.2. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā;

19.3. projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja pilnvarotā persona (atbildīgā amatpersona);

19.4. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu (ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski);

19.5. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;

19.6. projekta iesniegums ir sagatavots valsts valodā.

20. Ja atbildīgā iestāde konstatē projekta iesnieguma neatbilstību vismaz vienam no šo noteikumu 19.punkta nosacījumiem, tā pieņem lēmumu nevērtēt projekta iesniegumu, informē par to projekta iesniedzēju un atdod vai nosūta pa pastu divas projekta iesniedzēja iesniegtās projekta iesnieguma kopijas vai projekta iesniegumu elektroniskā dokumenta formā (projekta iesniegumam jābūt sagatavotam atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu).

IV. Projektu iesniegumu vērtēšanas kārtība

21. Aktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisiju izveido šādā kārtībā:

21.1. komisijas personālsastāvu (komisijas priekšsēdētāju, balsstiesīgos komisijas locekļus un to aizvietotājus) ieceļ no Labklājības ministrijas personāla vidus, un to apstiprina atbildīgās iestādes vadītājs;

21.2. komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji;

21.3. komisijas locekļa vai tā aizvietotāja prombūtnē viņu aizstāj cits deleģēts pārstāvis. Šādu deleģējumu noformē rakstiski komisijas nolikumā noteiktajā kārtībā.

22. Komisijas darbību nosaka atbildīgās iestādes apstiprināts nolikums.

23. Projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu administratīvajiem un atbilstības vērtēšanas kritērijiem vērtē ar “Jā” vai “Nē” (“Jā” – atbilst, “Nē” – neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu kvalitātes vērtēšanas kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu. Projekta iesnieguma atbilstību vērtē, pamatojoties uz šo noteikumu 24.punktā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un izmantojot projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās insti­tūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu un nosaka Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības. Minētos dokumentus atbildīgā iestāde publicē mājaslapā internetā (www.lm.gov.lv/sf).

24. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem:

24.1. administratīvie kritēriji (noformēšanas un iesniegšanas atbilstības kritēriji):

24.1.1. vai ir iesniegts šo noteikumu 17.7.1.apakšpunktā noteiktais projekta iesnieguma eksemplāru (oriģināleksemplāra un kopiju) skaits un tie ir atbilstoši apliecināti (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);

24.1.2. vai iesniegtais projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un tā kopijas ir cauršūtas (caurauklotas) (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);

24.1.3. vai projekta iesniegums ir pil­nībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai un ir pievienoti šo noteikumu 17.2.1. un 17.2.2. apakšpunktā noteiktie pielikumi;

24.1.4. vai projekta iesnieguma kopijas atbilst projekta iesnieguma oriģināleksemplāram (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);

24.1.5. vai visas projekta iesnieguma eksemplāru (oriģināleksemplāra un kopiju) lapas ir numurētas (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);

24.1.6. vai projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir veikts latos;

24.1.7. vai projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir aritmētiski precīzi un pareizi izstrādāts;

24.1.8. vai projekta iesniegumā paredzētais Eiropas Savienības līdzfinansējuma apmērs nepārsniedz šo noteikumu 13.punktā noteikto līdzfinansējuma apmēru;

24.1.9. vai projekta iesniegumā norādītā attiecināmo izmaksu kopsumma nepārsniedz šo noteikumu 14.punktā noteikto maksimālo projekta finansējuma apmēru;

24.1.10. vai projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst šo noteikumu 44., 45., 47., 49., 50., 51. un 52.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;

24.1.11. vai projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 46., 48., 49. un 51.punktā minētos izmaksu ierobežojumus;

24.1.12. vai projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 54.punktā minētajam projekta īstenošanas periodam;

24.2. atbilstības kritēriji (saturiskās, finanšu un īstenošanas atbilstības kritēriji):

24.2.1. vai projekta mērķis sekmē šo noteikumu 2.punktā minētā aktivitātes mērķa sasniegšanu;

24.2.2. vai projekta iesniegumā plānoto izdevumu nepieciešamība ir pamatota;

24.2.3. vai projekta iesniegums pamato izvēlētās mērķa grupas vajadzības un identificē risināmās problēmas;

24.2.4. vai projekta iesniegumā plānotās projekta aktivitātes paredz projektā definētās problēmas risināšanu;

24.2.5. vai projekta iesniegumā plānotie iznākuma rādītāji sekmē šo noteikumu 3.punktā minēto iznākuma rādītāju sasniegšanu;

24.2.6. vai projekta iesniegums paredz nodrošināt sasniegto rezultātu uzturēšanu pēc projekta pabeigšanas;

24.2.7. vai projekta iesniegumā ir definēti projekta īstenošanas personāla darba pienākumi un tā kvalifikācijas prasības;

24.2.8. vai projekta iesniegumā ir definēti projekta administrēšanas personāla darba pienākumi un tā kvalifikācijas prasības;

24.2.9. vai projekta iesniegums atspoguļo esošo un plānoto materiāli tehnisko nodrošinājumu;

24.2.10. vai projekta iesniegums atspoguļo projekta vadības, uzraudzības un kvalitātes nodrošināšanas sistēmu;

24.2.11. vai projekta iesniegumā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst šo noteikumu 56. un 57.punktā noteiktajām prasībām;

24.3. kvalitātes kritēriji (specifiski politikas ieviešanas atbilstības kritēriji):

24.3.1. projekts paredz nodarbinātības partnerību stiprināšanu, veicinot valsts, pašvaldību iestāžu un privātā sektora sadarbību;

24.3.2. projekts demonstrē tiešu un pozitīvu ietekmi uz projekta iesniedzēja sniegto pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanu darbinieku specifisko apmācību un darba formu pilnveidošanas rezultātā;

24.3.3. projekts nodrošina līdzšinējo ieguldījumu pēctecību;

24.3.4. projekts paredz sinerģiju ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda sniegto atbalstu darba tirgus institūciju infrastruktūras pilnveido­šanai, nodrošinot mērķtiecīgu, visaptverošu un savstarpēji papildinošu atbalstu;

24.3.5. projektā paredzēta tieša vai netieša pozitīva ietekme uz vienlīdzīgu iespēju horizontālo prioritāti.

25. Ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 24.3.1.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijm, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir 10 punktu un tā atbilstības noteikšanai piemēro vienu no šādiem apakškritērijiem un šādu punktu skaitu:

25.1. projekts paredz nodarbinātības partnerību stiprināšanu, veicinot vairāk kā divu sektoru sadarbību, – 10 punktu;

25.2. projekts paredz nodarbinātības partnerību stiprināšanu, veicinot divu sektoru sadarbību, – pieci punkti.

26. Ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 24.3.2.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir 10 punktu un tā atbilstības noteikšanai piemēro vienu no šādiem apakškritērijiem un šādu punktu skaitu:

26.1. projektā ietverts pamatots tiešas un pozitīvas ietekmes izvērtējums uz projekta iesniedzēja sniegto pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanu darbinieku specifisko apmācību un darba formu pilnveidošanas rezultātā – 10 punktu;

26.2. projektā nav ietverts pamatots tiešas un pozitīvas ietekmes izvērtējums uz projekta iesniedzēja sniegto pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanu darbinieku specifisko apmācību un darba formu pilnveidošanas rezultātā – 0 punktu.

27. Ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 24.3.3.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir 10 punktu un tā atbilstības noteikšanai piemēro vienu no šādiem apakškritērijiem un šādu punktu skaitu:

27.1. projekts nodrošina līdzšinēji veikto ieguldījumu pēctecību – 10 punktu;

27.2. projekts nenodrošina līdzšinēji veikto ieguldījumu pēctecību – 0 punktu.

28. Ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 24.3.4.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir 10 punktu un tā atbilstības noteikšanai piemēro vienu no šādiem apakškritērijiem un šādu punktu skaitu:

28.1. projekts paredz sinerģiju ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda sniegto atbalstu darba tirgus institūciju infrastruktūras pilnveidošanai – 10 punktu;

28.2. projekts neparedz sinerģiju ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda sniegto atbalstu darba tirgus institūciju infrastruktūras pilnveido­šanai – 0 punktu.

29. Ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 24.3.5.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir 10 punktu un tā atbilstības noteikšanai piemēro vienu no šādiem apakškritērijiem un šādu punktu skaitu:

29.1. projektam ir tieša pozitīva ietekme – 10 punktu;

29.2. projektam ir netieša pozitīva ietekme – pieci punkti;

29.3. projekts neattiecas uz vienlīdzīgu iespēju horizontālo prioritāti – 0 punktu.

V. Kārtība, kādā pieņem un paziņo lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu

30. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu apstiprina, ja tā atbilstība šo noteikumu 24.1. un 24.2.apakšpunktā noteiktajiem attiecināmajiem adminis­tratīvajiem un atbilstības kritērijiem ir novērtēta ar “Jā”, tas atbilst šo noteikumu 24.3.5.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija apakškritērijiem, kas noteikti šo noteikumu 29.1. un 29.2.apakšpunktā, un šo noteikumu 24.3.1., 24.3.2., 24.3.3. un 24.3.4.apakšpunktā noteikto kvalitātes kritēriju vērtējumā saņem punktu skaitu, kas ir vienāds ar šo noteikumu 32.3., 32.4., 32.5. un 32.6.apakšpunktā attiecīgajam kvalitātes kritērijam noteikto minimāli iegūstamo punktu skaitu vai lielāks par to.

31. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu apstiprina ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs šo noteikumu 39.punktā minētajā termiņā novērš iesniegumā esošo neatbilstību šo noteikumu 24.punktā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, ja iestājies vismaz viens no šādiem apstākļiem:

31.1. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 24.1.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem (izņemot gadījumu, ja projekta iesniegumam nav pievienots šo noteikumu 17.2.2.apakš­punktā minētais pielikums);

31.2. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 24.2.2., 24.2.3., 24.2.4., 24.2.5., 24.2.6., 24.2.7., 24.2.8., 24.2.9., 24.2.10. un 24.2.11.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem;

31.3. projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 24.3.5.apakšpunktā noteiktā kvalitātes kritērija apakškritērijiem, kas noteikti šo noteikumu 29.1. un 29.2.apakš­punktā.

32. Atbildīgā iestāde pārtrauc un neturpina projekta iesnieguma vērtēšanu un to noraida, ja iestājies vismaz viens no šādiem apstākļiem:

32.1. projekta iesniegumam nav pievienots šo noteikumu 17.2.2.apakš­punktā noteiktais pielikums;

32.2. projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 24.2.1.apakšpunktā minētajam atbilstības kritērijam;

32.3. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 24.3.1.apakšpunktā noteiktajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par pieciem punktiem;

32.4. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 24.3.2.apakšpunktā noteiktajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par 10 punktiem;

32.5. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 24.3.3.apakšpunktā noteiktajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par 10 punktiem;

32.6. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 24.3.4.apakšpunktā noteiktajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par 10 punktiem.

33. Šo noteikumu 31.punktā minētais nosacījums var ietvert:

33.1. papildu skaidrojuma iesniegšanu;

33.2. šo noteikumu 17.2.1.apakšpunktā minētā pielikuma pievieno­šanu;

33.3. nepieciešamo apliecinājumu pievienošanu;

33.4. attiecināmo izmaksu precizēšanu (samazināšanu vai izslēgšanu), ciktāl tas neietekmē šo noteikumu 46., 48., 49. un 51.punktā noteiktos izmaksu ierobežojumus;

33.5. citu darbību veikšanu, lai nodrošinātu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 24.1.apakšpunktā minētajiem projektu iesniegumu adminis­tratīvajiem vērtēšanas kritērijiem.

34. Ja šo noteikumu 31. un 33.punktā minēto nosacījumu izpilde ietekmē cita šo noteikumu 24.punktā minētā vērtēšanas kritērija atbilstības vērtējumu, atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu papildina ar atbilstošiem norādījumiem.

35. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde kopā ar pamatojošiem dokumentiem (izrakstu no komisijas sēdes protokola ar komisijas lēmumu) piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam.

36. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu atbildīgā iestāde iekļauj informāciju par vienošanās slēgšanas nosacījumiem.

37. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu informē par to sadarbības iestādi. Sadarbības iestāde slēdz vienošanos saskaņā ar normatīvo aktu, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu. Atbildīgā iestāde nosūta sadarbības iestādei lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un divas apstiprinātā projekta kopijas. Atbildīgā iestāde sadarbības iestādei nosūta (papīra formā) lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un divas apstiprinātā projekta kopijas. Atbildīgā iestāde apstiprināto projektu var nosūtīt elektroniski, ja tas ir iesniegts šo noteikumu 17.7.2.apakšpunktā noteiktajā kārtībā.

38. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu atbildīgā iestāde norāda projekta iesniegumā veicamos precizējumus saskaņā ar šo noteikumu 31. un 33.punktu.

39. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina 15 darbdienu laikā pēc lēmuma saņemšanas. Informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs iesniedz atbildīgajai iestādei izvērtēšanai.

40. Atbildīgā iestāde 10 darbdienu laikā izvērtē šo noteikumu 39.punktā minēto informāciju un sagatavo atzinumu par tās atbilstību lēmumā ietvertajam nosacījumam.

41. Ja atzinums ir pozitīvs, atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 40.punktā minētā atzinuma sagatavošanas informē Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, kas slēdz vienošanos saskaņā ar normatīvo aktu, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu. Atbildīgā iestāde Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējam nosūta atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi, bet sadarbības iestādei – lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi un divas apstiprinātā projekta kopijas vai projekta iesniegumu elektroniskā dokumenta formā (projekta iesniegumam jābūt noformētam atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām).

42. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi šo noteikumu 39.punktā minētajā termiņā vai šo noteikumu 40.punktā minētais atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs, projekta iesniegumu uzskata par noraidītu. Atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu neizpildi atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā nosūta projekta iesniedzējam.

43. Ja pieņemts lēmums noraidīt projekta iesniegumu tādēļ, ka nav ievērotas šajos noteikumos noteiktās prasības, atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam atdod vai nosūta pa pastu divas projekta iesniedzēja iesniegtās projekta iesnieguma kopijas vai projekta iesniegumu elektroniskā dokumenta formā (projekta iesniegumam jābūt noformētam atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām).

VI. Projekta īstenošanas noteikumi

44. Projekta ietvaros attiecināmās izmaksas plāno šādās izmaksu pozīcijās:

44.1. projekta administrēšanas izmaksas;

44.2. materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma izmaksas;

44.3. pārējās attiecināmās projekta īstenošanas izmaksas, tai skaitā:

44.3.1. projekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas;

44.3.2. pakalpojumu izmaksas;

44.4. neparedzētās izmaksas.

45. Šo noteikumu 44.1.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver šādas izmaksu apakšpozīcijas:

45.1. projekta administrēšanā iesaistīto darbinieku mēnešalga vai atalgojums darbiniekiem par konkrēta darba vai pakalpojuma izpildi, ja darbinieki projekta īstenošanā ir nodarbināti pilnu darba laiku;

45.2. darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, darba devēja sociāla rakstura pabalsti un kompensācijas, no kuriem aprēķina ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;

45.3. iekšzemes komandējumi un dienesta braucieni projekta īstenošanas uzraudzībai, tai skaitā dienas nauda, naktsmītnes un transporta izdevumi;

45.4. pasta, telefona un citi sakaru pakalpojumi;

45.5. izdevumi komunālajiem pakalpojumiem;

45.6. biroja preces un inventārs.

46. Šo noteikumu 44.1.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija nepārsniedz 10 procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.

47. Šo noteikumu 44.2.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver šādas izmaksu apakšpozīcijas – iekārtu, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana, īre un noma.

48. Šo noteikumu 44.2.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija nepārsniedz divus procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.

49. Šo noteikumu 44.3.1.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver projekta iesnieguma sagatavošanā uz uzņēmuma līguma pamata piesaistītā personāla pakalpojuma izmaksas, kas nepārsniedz 0,1 procentu no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.

50. Šo noteikumu 44.3.2.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver šādas izmaksu apakšpozīcijas:

50.1. uz uzņēmuma līguma vai darba līguma pamata piesaistīto ekspertu izmaksas pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanai un metodiskās bāzes pilnveidošanai:

50.1.1. mēneša amatalga vai atalgojums par konkrēta darba vai pakalpojuma izpildi;

50.1.2. darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, darba devēja sociāla rakstura pabalsti un kompensācijas, no kuriem aprēķina ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja tās ir attiecināmas;

50.1.3. telpu nomas izmaksas ekspertu darba nodrošināšanai, ja tās ir attiecināmas;

50.1.4. kancelejas preces ekspertu darba nodrošināšanai;

50.2. iepirkumu procedūru īstenošanas izmaksas;

50.3. pakalpojumu izmaksas personāla attīstības plānu īstenošanai;

50.4. pakalpojumu izmaksas darba metožu pilnveidošanai, tai skaitā pieredzes apmaiņai, metodisko materiālu izstrādei un izdošanai, iegādei un uzlabošanai, izmaksas kvalitātes kontroles nodrošināšanai;

50.5. iekšzemes un ārvalstu komandējumu izmaksas, tai skaitā dienas nauda, naktsmītnes, transporta un ārvalstu iekšzemes transporta izdevumi atbilstoši šo noteikumu 4.3.apakšpunktam un 55.punktam;

50.6. sociālā mārketinga izmaksas, tai skaitā konferenču un semināru izmaksas, kā arī sabiedrības informēšana par iespējām saņemt pakalpojumus.

51. Šo noteikumu 44.4.apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas projekta īstenošanai nepārsniedz piecus procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.

52. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas atkarībā no tā, vai projekta ietvaros iegādātās preces un saņemtie pakalpojumi paredzēti apliekamu vai neapliekamu darījumu nodrošināšanai vai tādu darījumu nodrošināšanai, kas nav paredzēti likumā “Par pievienotās vērtības nodokli”.

53. Finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda un valsts budžeta līdzekļiem nav attiecināmas izmaksas, kas nav norādītas šo noteikumu 44., 45., 47., 49., 50. un 52.punktā vai neatbilst šo noteikumu 46., 48., 49. un 51.punktā noteiktajam izmaksu ierobežojumam, kā arī tādas izmaksas, par kurām nav noslēgti līgumi projekta aktivitāšu īstenošanas laikā un par kurām maksājumi nav veikti vienošanās noteiktajā termiņā.

54. Projekta īstenošanu plāno no vienošanās noslēgšanas brīža līdz 2013.gada 31.decembrim.

55. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija. Projekta ietvaros ir pieļaujama starptautiskā sadarbība, jo īpaši informācijas, pieredzes, rezultātu un labas prakses apmaiņai.

56. Īstenojot projektu, Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējs nodrošina Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulā (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, un normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu noteiktos informācijas un publicitātes pasākumus.

57. Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējs savā mājaslapā internetā ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu.

58. Grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, ciktāl šajos noteikumos nav noteikts citādi.

59. Sadarbības iestāde iesniedz saskaņošanai atbildīgajā iestādē projekta grozījumus, ja izmaiņas ir saistītas ar:

59.1. projekta mērķi;

59.2. Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja maiņu;

59.3. projekta īstenošanas termiņu;

59.4. projekta sagaidāmajiem rezultātiem;

59.5. projekta kopējo attiecināmo izmaksu summu vai to plānojumu sadalījumā pa gadiem.

60. Nepārsniedzot šo noteikumu 46., 48., 49. un 51.punktā minētos attiecināmo izmaksu ierobežojumus un iepriekš paziņojot sadarbības iestādei, Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējs projekta ietvaros var veikt:

60.1. izmaksu pārdali šo noteikumu 44.punktā minēto izmaksu pozīciju ietvaros, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas kopējām attiecināmām izmaksām;

60.2. izmaksu pārdali šo noteikumu 45., 47. un 50.punktā minēto izmaksu apakšpozīciju ietvaros, nepārsniedzot 10 procentus no pārdalāmās izmaksu apakšpozīcijas kopējām attiecināmām izmaksām;

60.3. šo noteikumu 51.punktā minēto izmaksu pārdali.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Labklājības ministre D.Staķe

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 14.novembri.


 

Labklājības ministrijas iesniegtajā redakcijā

Pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 30.oktobra noteikumiem Nr.731

01.JPG (67304 bytes)

02.JPG (46169 bytes)

03.JPG (97651 bytes)

04.JPG (48730 bytes)

05.JPG (76505 bytes)

06.JPG (79692 bytes)

07.JPG (78930 bytes)

08.JPG (60724 bytes)

09.JPG (77997 bytes)

10.JPG (31689 bytes)

11.JPG (38219 bytes)

 

13.JPG (36295 bytes)

14.JPG (146046 bytes)

Labklājības ministre D.Staķe

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!