• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 30. oktobra noteikumi Nr. 733 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma aktivitāti "Darba tirgus institūciju infrastruktūras pilnveidošana"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.11.2007., Nr. 182 https://www.vestnesis.lv/ta/id/166117

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.747

Kārtība, kādā izsniedz stratēģiskas nozīmes preču licences un citus ar stratēģiskas nozīmes preču apriti saistītos dokumentus

Vēl šajā numurā

13.11.2007., Nr. 182

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 733

Pieņemts: 30.10.2007.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.733

Rīgā 2007.gada 30.oktobrī (prot. Nr.61 14.§)

Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma aktivitāti "Darba tirgus institūciju infrastruktūras pilnveidošana"

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.1.prioritātes "Infrastruktūra cilvēku kapitāla nostiprināšanai" 3.1.4.pasākuma "Nodarbinātības un sociālo pakalpojumu infrastruktūra" 3.1.4.2.aktivitāti "Darba tirgus institūciju infrastruktūras pilnveidošana" (turpmāk – aktivitāte);

1.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu vērtēšanas kritērijus;

1.3. prasības projekta iesniedzējam;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Aktivitātes mērķis ir izveidot modernu un uz klientiem vērstu infrastruktūru, kas nodrošina kvalitatīvus un operatīvus pakalpojumus, uzlabo informācijas un komunikāciju tehnoloģijas un darba apstākļus atbilstoši veicamajām funkcijām, nodrošina klientiem ērtus apstākļus pakalpojumu un konsultāciju saņemšanai, attīsta informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanu pakalpojumu operatīvākai nodrošināšanai un efektīvai datu uzskaites un politikas ieviešanas monitoringa veikšanai.

3. Aktivitātes mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 4.punktā minētās darbības un izpildot šādus uzraudzības rādītājus:

3.1. ja projekta iesniedzējs īsteno valsts politiku šo noteikumu 10.1. vai 10.2.apakš­punktā minētajā jomā:

3.1.1. klientu elektroniska uzskaite ieviesta vismaz sešās filiālēs un sektoros;

3.1.2. izveidotas piecas darba informācijas pieejas vietas sabiedriskos objektos un nodrošināta to darbība;

3.1.3. izveidotas 32 pašapkalpošanās stacijas un nodrošināta to darbība;

3.2. ja projekta iesniedzējs īsteno valsts politiku šo noteikumu 10.3.apakšpunktā minētajā jomā:

3.2.1. izveidotas 70 darba vietas jaunpieņemtiem darbiniekiem;

3.2.2. izveidots informatīvais centrs (mācību klase un bibliotēka).

4. Projekta ietvaros atbalstāmas šādas darbības:

4.1. klientu apkalpošanas infrastruktūras pilnveidošana darba tirgus institūcijās – klientu kvalitatīvas apkalpošanas (klientu plūsmas) organizēšanas un uzskaites sistēmas ieviešana, telpu remonti, darba informācijas pieejas vietu izveide sabiedriskos objektos, pašapkalpošanās iespēju nodrošinājums internetā un filiālēs –, ja projekta iesniedzējs īsteno valsts politiku šo noteikumu 10.1. vai 10.2.apakšpunktā minētajā jomā;

4.2. telpu remonti, darba vietu aprīkojums, biroja tehnikas iegāde, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju modernizācija, lai sniegtu klientu vajadzībām atbilstošus pakalpojumus, informatīvā centra izveide un iekārtošana, ja projekta iesniedzējs īsteno valsts politiku šo noteikumu 10.3.apakšpunktā minētajā jomā;

4.3. projekta vadība;

4.4. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu.

5. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Aktivitātei pieejamais finansējums 3873578 latu apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums 3292541 lats un valsts budžeta finansējums – 581037 lati.

7. Aktivitātes ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas nodrošina Labklājības ministrija. Labklājības ministrija:

7.1. izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases vērtēšanas komisiju;

7.2. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;

7.3. sniedz projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu;

7.4. izvērtē projektu iesniegumus un pieņem pārvaldes lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu;

7.5. uzkrāj datus par projektu iesniegumiem normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;

7.6. piedalās vienošanās projekta izstrādē par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās);

7.7. saskaņo šo noteikumu 57.punktā minētos projekta grozījumus vai sniedz atzinumu par konstatētajiem trūkumiem projekta grozījumos;

7.8. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu, tai skaitā publicē informāciju par aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem;

7.9. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 6.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī.

8. Sadarbības iestādes funkcijas nodrošina Centrālā finanšu un līgumu aģentūra. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra:

8.1. izstrādā vienošanās projektu;

8.2. slēdz vienošanos ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju;

8.3. izskata Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;

8.4. sniedz normatīvajos aktos par budžetu un finanšu vadību un Eiropas Savienības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai plānotajiem valsts budžeta līdzekļiem maksājumu veikšanai un izdevumu deklarācijas sagatavošanai noteikto informāciju valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavošanai;

8.5. nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietā un vada Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;

8.6. sniedz informāciju Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējam par vienošanās noteikumu izpildi;

8.7. veic Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēja iesniegto maksājumu pieprasījumu pārbaudi, apstiprina attiecināmo izdevumu summas un sagatavo maksājuma uzdevumus, sagatavo izdevumu deklarācijas un nosūta tās vadošajai iestādei pārbaudes veikšanai;

8.8. apstiprina grozījumus projektā, ievērojot šo noteikumu 57.punktu;

8.9. nodrošina informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi;

8.10. uzkrāj datus par projektiem normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;

8.11. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par projektu īstenošanu.

9. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.

II. Prasības projekta iesniedzējam

10. Projekta iesniedzējs ir iestāde, kas saskaņā ar Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumu vai Valsts darba inspekcijas likumu īsteno valsts politiku vismaz vienā no šādām jomām:

10.1. bezdarba samazināšanas un bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu atbalsta jomā;

10.2. karjeras attīstības atbalsta sistēmas jomā, sniedzot karjeras konsultāciju pakalpojumus darbaspējas vecuma iedzīvotājiem, uzturot un attīstot karjeras konsultāciju metodisko bāzi;

10.3. darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības un kontroles jomā.

11. Maksimālais pieļaujamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmērs ir 85 procenti no kopējās projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.

12. Projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 490000 latu, maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 3383578 lati.

III. Projektu iesniegumu atlases kārtība

13. Atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu (turpmāk – uzaicinājums) saskaņā ar šo noteikumu 10.punktā noteiktajām prasībām.

14. Uzaicinājumā norāda:

14.1. projekta iesnieguma iesniegšanas kārtību tā iesniegšanai personīgi, nosūtīšanai pa pastu vai elektroniski;

14.2. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 kalendāra dienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;

14.3. mājaslapu internetā, kurā ievietoti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti (noteikumi un palīgmateriāli projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai).

15. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz, ievērojot šādas prasības:

15.1. projekta iesniedzējs iesniedz vienu projekta iesniegumu;

15.2. projekta iesniegumu veido aizpildīta projekta iesnieguma veidlapa (pielikums) un šādi pielikumi:

15.2.1. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;

15.2.2. projekta budžetā paredzēto materiāli tehnisko līdzekļu un aprīkojuma nomas izmaksu aprēķinus pamatojošie dokumenti;

15.2.3. Vides pārraudzības valsts biroja lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma nepiemērošanu vai atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu (ja tas ir attiecināms);

15.3. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus projekta iesniedzējs nemaina un nedzēš;

15.4. projekta iesniegumu projekta iesniedzējs noformē atbilstoši šo noteikumu 22.1.apakšpunktā noteiktajiem projektu iesniegumu administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem. Projekta iesnieguma saturs atbilst šo noteikumu 22.2.apakšpunktā minētajiem projektu iesniegumu atbilstības vērtēšanas kritērijiem un 22.3.apakšpunktā minētajiem projektu iesniegumu kvalitātes kritērijiem;

15.5. aizpildot projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, projekta iesniedzējs nodrošina sniedzamās informācijas savstarpējo atbilstību, tas ir, aprakstot projekta aktualitāti, identificējot problēmu un tās risinājumu, saista to ar projekta mērķi, plānotajām projekta aktivitātēm, sagaidāmajiem rezultātiem, izvēlēto mērķa grupu, projekta īstenošanas noteikumiem un attiecināmo izmaksu plānojumu;

15.6. aizpildot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nepieciešamās projekta izmaksas plāno atbilstoši šo noteikumu 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49. un 50.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām un to apjoma ierobežojumiem, sniedz projektā plānoto izmaksu pamatojumu un nodrošina to atbilstību projekta mērķim, plānotajām aktivitātēm un sagaidāmajiem rezultātiem. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu un valsts budžeta finansējumu projekta iesniegumā plāno tikai projekta attiecināmo izmaksu segšanai;

15.7. projekta iesniedzējs projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē var iesniegt:

15.7.1. papīra formā trijos eksemplāros, no kuriem viens ir oriģināl­eksemplārs un divi – kopijas (ar attiecīgām norādēm "oriģināls" vai "kopija"). Projekta iesniegums noformējams atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par lietvedību;

15.7.2. elektroniski (projekta iesniegumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši Elektronisko dokumentu likuma 3.panta otrajai un trešajai daļai un noformētam atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām);

15.8. šo noteikumu 13.punktā minētajā uzaicinājumā norādītā projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigu datums ir pēdējā diena, kad projekta iesniedzējs projekta iesniegumu var iesniegt personīgi, nosūtīt pa pastu vai elektroniski. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski, par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku ir uzskatāms brīdis, kad projekta iesniegums ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot atbildīgās iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts līdz iesniegšanas termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tai minētais apgalvojums jāpamato. Ja projekta iesniegumu sūta pa pastu, par projekta iesnieguma iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu.

16. Atbildīgā iestāde reģistrē saņemto projekta iesniegumu tā saņemšanas dienā, kā arī piešķir tam identifikācijas numuru. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam izsniedz personīgi, nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu).

17. Atbildīgā iestāde pēc šo noteikumu 16.punktā minēto darbību veikšanas pārbauda, vai projekta iesniegums atbilst šādiem nosacījumiem:

17.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei;

17.2. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā;

17.3. projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja pilnvarotā persona (atbildīgā amatpersona);

17.4. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti (ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski);

17.5. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;

17.6. projekta iesniegums ir sagatavots valsts valodā.

18. Ja atbildīgā iestāde konstatē projekta iesnieguma neatbilstību vismaz vienam no šo noteikumu 17.punktā minētajiem nosacījumiem, tā pieņem lēmumu nevērtēt projekta iesniegumu un informē par to projekta iesniedzēju, kā arī atdod vai nosūta pa pastu divas projekta iesniedzēja iesniegtās projekta iesnieguma kopijas vai projekta iesniegumu elektroniskā dokumenta formā (projekta iesniegumam jābūt sagatavotam atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti).

IV. Projektu iesniegumu vērtēšanas kārtība

19. Aktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumus vērtē projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisiju izveido šādā kārtībā:

19.1. komisijas personālsastāvu (komisijas priekšsēdētāju, balsstiesīgos komisijas locekļus un to aizvietotājus) ieceļ no Labklājības ministrijas personāla vidus, un to apstiprina atbildīgās iestādes vadītājs;

19.2. komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji;

19.3. komisijas locekļa vai tā aizvietotāja prombūtnē viņu aizstāj cits deleģēts pārstāvis. Šādu deleģējumu noformē rakstiski komisijas nolikumā noteiktajā kārtībā.

20. Komisijas darbību nosaka atbildīgās iestādes apstiprināts nolikums.

21. Projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu administratīvajiem un atbilstības vērtēšanas kritērijiem vērtē ar "Jā" vai "Nē" ("Jā" – atbilst, "Nē" – neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu kvalitātes vērtēšanas kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu. Projekta iesnieguma atbilstību vērtē, pamatojoties uz šo noteikumu 22.punktā ietvertajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un izmantojot normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu un nosaka Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības, noteikto projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas, kas publicētas mājaslapā internetā www.lm.gov.lv/sf.

22. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šādiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem:

22.1. administratīvie kritēriji (noformēšanas un iesniegšanas atbilstības kritēriji):

22.1.1. vai ir iesniegts šo noteikumu 15.7.1.apakšpunktā minētais projekta iesnieguma eksemplāru (oriģināleksemplāra un kopiju) skaits un tie ir atbilstoši apliecināti (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);

22.1.2. vai iesniegtais projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un tā kopijas ir cauršūtas (caurauklotas) (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);

22.1.3. vai projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai un ir pievienoti šo noteikumu 15.2.1., 15.2.2., 15.2.3.apakšpunktā minētie pielikumi;

22.1.4. vai projekta iesnieguma kopijas atbilst projekta iesnieguma oriģināleksemplāram (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);

22.1.5. vai visas projekta iesnieguma eksemplāru (oriģināleksemplāra un kopiju) lapas ir numurētas (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);

22.1.6. vai projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir veikts latos;

22.1.7. vai projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir aritmētiski precīzi un pareizi izstrādāts;

22.1.8. vai projekta iesniegumā paredzētais līdzfinansējuma apmērs nepārsniedz šo noteikumu 11.punktā minēto līdzfinansējuma apmēru;

22.1.9. vai projekta iesniegumā norādītā attiecināmo izmaksu kopsumma nav mazāka par šo noteikumu 12.punktā minēto minimālo projekta finansējuma apjomu un nepārsniedz šo noteikumu 12.punktā minēto maksimālo projekta finansējuma apjomu;

22.1.10. vai projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst šo noteikumu 43., 44., 46., 47. un 50.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;

22.1.11. vai projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 45., 48. un 49.punktā minētos izmaksu ierobežojumus;

22.1.12. vai projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst vienam no šo noteikumu 52.punktā minētajiem projekta īstenošanas periodiem;

22.2. atbilstības kritēriji (saturiskās, finanšu un īstenošanas atbilstības kritēriji):

22.2.1. vai projekta mērķis sekmē šo noteikumu 2.punktā minētā aktivitātes mērķa sasniegšanu;

22.2.2. vai projekta iesniegumā ir pamatota plānoto izdevumu nepieciešamība;

22.2.3. vai ir veikts projekta ietekmes uz vidi novērtējums;

22.2.4. vai projekta iesniegums pamato projekta īstenošanas nepieciešamību un identificē risināmās problēmas (tai skaitā mērķa grupas);

22.2.5. vai projekta iesniegumā plānotās projekta aktivitātes paredz projektā definētās problēmas risināšanu;

22.2.6. vai projekta iesniegumā plānotie iznākuma rādītāji sekmē šo noteikumu 3.punktā minēto uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

22.2.7. vai projekta iesniegums paredz nodrošināt sasniegto rezultātu uzturēšanu pēc projekta pabeigšanas;

22.2.8. vai projekta iesniegumā ir definēti projekta administrēšanas personāla darba pienākumi un kvalifikācijas prasības;

22.2.9. vai projekta iesniegums atspoguļo esošo un plānoto materiāli tehnisko nodrošinājumu;

22.2.10. vai projekta iesniegums atspoguļo projekta vadības, uzraudzības un kvalitātes nodrošināšanas sistēmu;

22.2.11. vai projekta iesniegumā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst šo noteikumu 54. un 55.punktā minētajām prasībām;

22.3. kvalitātes kritēriji (specifiski politikas ieviešanas atbilstības kritēriji):

22.3.1. projekts paredz, ka institūcijas infrastruktūras attīstība palielina tās piedāvāto pakalpojumu apjomu un kvalitāti atbilstoši attiecīgās institūcijas klientu vajadzībām;

22.3.2. projekts ietver pamatotu projekta gatavības īstenošanai novērtējumu un īstenošanas risku un to līmeņu analīzi;

22.3.3. projekts paredz sinerģiju ar Eiropas Sociālā fonda sniegto atbalstu kapacitātes stiprināšanai darba tirgus institūcijām, nodrošinot mērķtiecīgu, visaptverošu un savstarpēji papildinošu atbalstu;

22.3.4. projekts paredz teritoriju līdzsvarotu attīstību veicinošus instrumentus, lai nodrošinātu pakalpojumu pieejamību teritorijās, kur pakalpojums netiek nodrošināts pietiekamā apjomā un kvalitātē;

22.3.5. projekts sekmē informācijas sabiedrības attīstību un paredz sabiedrisko pakalpojumu pieejamības uzlabošanu (piemēram, darba informācijas pieejas vietu izveidi sabiedriskajos objektos, pašapkalpošanās iespēju nodrošinājumu, tai skaitā internetā un filiālēs, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju modernizāciju, lai sniegtu klientu vajadzībām atbilstošus pakalpojumus);

22.3.6. projektā paredzētas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem.

23. Ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 22.3.1.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir 10 punktu un tā atbilstības noteikšanai piemēro šādus apakš­kritērijus un punktu skaitu:

23.1. projekts paredz, ka institūcijas infrastruktūras attīstība palielina tās piedāvāto pakalpojumu apjomu atbilstoši attiecīgās institūcijas klientu vajadzībām – pieci punkti;

23.2. projekts paredz, ka institūcijas infrastruktūras attīstība palielina tās piedāvāto pakalpojumu kvalitāti atbilstoši attiecīgās institūcijas klientu vajadzībām – pieci punkti.

24. Ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 22.3.2.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir pieci punkti un tā atbilstības noteikšanai piemēro šādus apakš­kritērijus un punktu skaitu:

24.1. projekts ietver pamatotu projekta gatavības īstenošanai novērtējumu (piemēram, izstrādāta iepirkumu dokumentācija, izstrādāts un saskaņots detalizēts projekts) – trīs punkti;

24.2. projekts ietver pamatotu projekta īstenošanas risku un to līmeņu analīzi – divi punkti.

25. Ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 22.3.3.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir pieci punkti un tā atbilstības noteikšanai piemēro vienu no šādiem apakškritērijiem un šādu punktu skaitu:

25.1. projekts paredz sinerģiju ar Eiropas Sociālā fonda sniegto atbalstu kapacitātes stiprināšanai darba tirgus institūcijām – pieci punkti;

25.2. projekts neparedz sinerģiju ar Eiropas Sociālā fonda sniegto atbalstu kapacitātes stiprināšanai darba tirgus institūcijām – 0 punktu.

26. Ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 22.3.4.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir 10 punktu un tā atbilstības noteikšanai piemēro šādus apakš­kritērijus un punktu skaitu:

26.1. projekts paredz teritoriju līdzsvarotu attīstību veicinošus instrumentus, nodrošinot pakalpojumu pieejamību teritorijās, kur pakalpojums netiek nodrošināts pietiekamā apjomā, – pieci punkti;

26.2. projekts paredz teritoriju līdzsvarotu attīstību veicinošus instrumentus, nodrošinot pakalpojumu pieejamību teritorijās, kur pakalpojums netiek nodrošināts pietiekamā kvalitātē, – pieci punkti.

27. Ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 22.3.5.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir pieci punkti un tā atbilstības noteikšanai piemēro vienu no šādiem apakškritērijiem un šādu punktu skaitu:

27.1. projekts paredz sabiedrisko pakalpojumu pieejamības uzlabošanu – pieci punkti;

27.2. projekts neparedz sabiedrisko pakalpojumu pieejamības uzlabošanu – 0 punktu.

28. Šo noteikumu 22.3.6.apakšpunktā noteiktā kvalitātes kritērija atbilstības gadījumā maksimālais iegūstamais punktu skaits ir pieci punkti un tā atbilstības noteikšanai piemēro vienu no šādiem apakškritērijiem un šādu punktu skaitu:

28.1. projektā paredzētas trīs un vairāk specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai – pieci punkti;

28.2. projektā paredzētas divas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai – trīs punkti;

28.3. projektā paredzēta viena specifiska aktivitāte vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai – divi punkti.

V. Kārtība, kādā pieņem un paziņo lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu

29. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu apstiprina, ja tā atbilstība šo noteikumu 22.1. un 22.2.apakšpunktā noteiktajiem attiecināmajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem ir novērtēta ar "Jā" un šo noteikumu 22.3.1., 22.3.2., 22.3.3., 22.3.4., 22.3.5. un 22.3.6.apakšpunktā minēto kvalitātes kritēriju vērtējumā tas saņem tādu punktu skaitu, kas ir vienāds vai augstāks par šo noteikumu 31.3., 31.4., 31.5., 31.6., 31.7. un 31.8. apakšpunktā minēto minimālo iegūstamo punktu skaitu attiecīgajam kvalitātes kritērijam.

30. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu apstiprina ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs šo noteikumu 38.punktā minētajā termiņā novērš iesniegumā esošo neatbilstību šo noteikumu 22.punktā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, ja projekta iesniegums neatbilst kādam no:

30.1. šo noteikumu 22.1.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, izņemot, ja projekta iesniegumam nav pievienots šo noteikumu 15.2.2.apakšpunktā minētais pielikums;

30.2. šo noteikumu 22.2.2., 22.2.3., 22.2.4., 22.2.5., 22.2.6., 22.2.7., 22.2.8., 22.2.9., 22.2.10. vai 22.2.11.apakšpunktā minētajiem kvalitātes atbilstības kritērijiem.

31. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu noraida, ja iestājies vismaz viens no šādiem apstākļiem:

31.1. projekta iesniegumam nav pievienots šo noteikumu 15.2.2.apakš­punktā minētais pielikums;

31.2. projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 22.2.1.apakšpunktā minētajam atbilstības kritērijam;

31.3. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 22.3.1.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par pieciem punktiem;

31.4. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 22.3.2.apakšpunktā noteiktajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par diviem punktiem;

31.5. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 22.3.3.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par pieciem punktiem;

31.6. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 22.3.4.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par pieciem punktiem;

31.7. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 22.3.5.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par pieciem punktiem;

31.8. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 22.3.6.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par diviem punktiem.

32. Šo noteikumu 30.punktā minētais nosacījums var ietvert:

32.1. papildu skaidrojuma iesniegšanu;

32.2. šo noteikumu 15.2.1. un 15.2.3.apakš­punktā minēto pielikumu pievienošanu;

32.3. nepieciešamo apliecinājumu pievienošanu;

32.4. attiecināmo izmaksu precizēšanu (samazināšanu vai izslēgšanu), ciktāl tas neietekmē šo noteikumu 12., 45., 47. un 49.punktā minētos izmaksu ierobežojumus;

32.5. citu darbību veikšanu, lai nodrošinātu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 22.1.apakšpunktā minētajiem projektu iesniegumu administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem.

33. Ja šo noteikumu 22. un 25.punktā minēto nosacījumu izpilde ietekmē cita šo noteikumu 22.punktā minētā vērtēšanas kritērija atbilstības vērtējumu, atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu papildina ar atbilstošiem norādījumiem.

34. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde kopā ar pamatojošiem dokumentiem (izrakstu no komisijas sēdes protokola ar komisijas lēmumu) piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta projekta iesniedzējam.

35. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu atbildīgā iestāde iekļauj informāciju par vienošanās slēgšanas nosacījumiem.

36. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu informē par to sadarbības iestādi. Sadarbības iestāde slēdz vienošanos saskaņā ar normatīvo aktu, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfonda un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu. Atbildīgā iestāde nosūta sadarbības iestādei papīra formā lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un divas apstiprinātā projekta kopijas. Atbildīgā iestāde apstiprināto projektu var nosūtīt elektroniski, ja tas ir iesniegts šo noteikumu 15.7.2.apakšpunktā noteiktajā kārtībā.

37. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu atbildīgā iestāde norāda projekta iesniegumā veicamos precizējumus saskaņā ar šo noteikumu 30. un 32.punktu.

38. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina 15 darbdienu laikā pēc lēmuma saņemšanas. Informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs iesniedz atbildīgajai iestādei izvērtēšanai.

39. Atbildīgā iestāde 10 darbdienu laikā izvērtē šo noteikumu 38.punktā minēto informāciju un sagatavo atzinumu par tās atbilstību lēmumā ietvertajam nosacījumam.

40. Ja atzinums ir pozitīvs, atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 39.punktā minētā atzinuma sagatavošanas informē Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi. Sadarbības iestāde slēdz vienošanos saskaņā ar normatīvo aktu, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfonda un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu. Atbildīgā iestāde Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējam nosūta atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi, bet sadarbības iestādei – lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi un divas apstiprinātā projekta kopijas vai projekta iesniegumu elektroniskā dokumenta formā (projekta iesniegumam jābūt noformētam atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām).

41. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi šo noteikumu 38.punktā minētajā termiņā vai šo noteikumu 39.punktā minētais atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs, projekta iesniegumu uzskata par noraidītu. Atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu neizpildi atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā nosūta projekta iesniedzējam.

42. Ja pieņemts lēmums noraidīt projekta iesniegumu, atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam atdod vai nosūta pa pastu divas iesniegtās projekta iesnieguma kopijas vai nosūta elektroniski, ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta veidā.

VI. Projekta īstenošanas noteikumi

43. Projekta ietvaros attiecināmās izmaksas plāno šādās izmaksu pozīcijās:

43.1. projekta administrēšanas izmaksas;

43.2. remontdarbu, materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma izmaksas;

43.3. pārējās attiecināmās projekta īstenošanas izmaksas;

43.4. neparedzētās izmaksas.

44. Šo noteikumu 43.1.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver šādas izmaksu apakšpozīcijas:

44.1. projekta administrēšanā iesaistīto darbinieku mēnešalga vai atalgojums darbiniekiem par konkrēta darba vai pakalpojuma izpildi, ja darbinieki projekta īstenošanā ir nodarbināti pilnu darba laiku;

44.2. darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, darba devēja sociāla rakstura pabalsti un kompensācijas, no kuriem aprēķina ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;

44.3. iekšzemes komandējumi un dienesta braucieni projekta īstenošanas uzraudzībai, tai skaitā dienas nauda, naktsmītnes un transporta izdevumi;

44.4. pasta, telefona un citi sakaru pakalpojumi;

44.5. izdevumi komunālajiem pakalpojumiem;

44.6. biroja preces un inventārs.

45. Šo noteikumu 43.1.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija nepārsniedz septiņus procentus no kopējām projekta attiecināmām izmaksām.

46. Šo noteikumu 43.2.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver šādas izmaksu apakšpozīcijas:

46.1. mēbeļu, iekārtu, mobilo sakaru līdzekļu, datortehnikas un programmatūru iegāde;

46.2. ēku, būvju un telpu remonta izmaksas;

46.3. iekārtu, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana, īre un noma.

47. Šo noteikumu 43.3.apakšpunktā minētā izmaksu pozīcija ietver šādas izmaksu apakšpozīcijas:

47.1. projekta iesnieguma sagatavošanai uz uzņēmuma līguma pamata piesaistītā personāla vai pakalpojuma izmaksas;

47.2. iepirkuma procedūru īstenošanas izmaksas;

47.3. uz uzņēmuma līguma vai darba līguma pamata piesaistīto ekspertu izmaksas:

47.3.1. mēneša amatalga vai atalgojums par konkrēta darba vai pakalpojuma izpildi;

47.3.2. darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, darba devēja sociāla rakstura pabalsti un kompensācijas, no kuriem aprēķina ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (ja apakšpozīcija ir attiecināma);

47.4. pakalpojumu izmaksas būvprojekta izstrādei (ja apakšpozīcija ir attiecināma);

47.5. projekta īstenošanā radīto materiālo vērtību apdrošināšanas izmaksas;

47.6. sabiedrības informēšanas un publicitātes izmaksas.

48. Šo noteikumu 47.1.apakšpunktā minētās projekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas nepārsniedz 0,1 procentu no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.

49. Šo noteikumu 43.4.apakšpunktā minētās neparedzētās izmaksas projekta īstenošanai nepārsniedz piecus procentus no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.

50. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas atkarībā no tā, vai projekta ietvaros iegādātās preces un saņemtie pakalpojumi paredzēti ar pievienotās vērtības nodokli apliekamu vai neapliekamu darījumu nodrošināšanai vai tādu darījumu nodrošināšanai, kas nav paredzēti likumā "Par pievienotās vērtības nodokli".

51. Finansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un valsts budžeta līdzekļiem nav attiecināmas izmaksas, kas nav norādītas šo noteikumu 43., 44., 46., 47. un 50.punktā vai neatbilst šo noteikumu 45., 48. un 49.punktā noteiktajam izmaksu ierobežojumam, kā arī tādas izmaksas, par kurām Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējs nav uzņēmies saistības projekta aktivitāšu īstenošanas laikā un par kurām maksājumi nav veikti termiņā, kas noteikts saskaņā ar vienošanos.

52. Projekta īstenošanu plāno no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta ieviešanu, līdz 2013.gada 31.decembrim.

53. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika. Projekta ietvaros starptautiskā sadarbība nav pieļaujama.

54. Īstenojot projektu, Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulā (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, un normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu.

55. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējs savā mājaslapā internetā ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu.

56. Grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfonda un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, ciktāl šajos noteikumos nav noteikts citādi.

57. Sadarbības iestāde iesniedz saskaņošanai atbildīgajā iestādē projekta grozījumus, ja izmaiņas saistītas ar:

57.1. projekta mērķi;

57.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēja maiņu;

57.3. projekta īstenošanas termiņu;

57.4. projekta sagaidāmajiem rezultātiem;

57.5. projekta kopējo attiecināmo izmaksu summu vai to plānojumu sadalījumā pa gadiem.

58. Nepārsniedzot šo noteikumu 45., 48. un 49.punktā minētos attiecināmo izmaksu ierobežojumus un iepriekš paziņojot sadarbības iestādei, Eiropas Reģionālās attīstības fondu finansējuma saņēmējs projekta ietvaros var veikt:

58.1. izmaksu pārdali šo noteikumu 43.punktā minēto izmaksu pozīciju ietvaros, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas kopējām attiecināmām izmaksām;

58.2. izmaksu pārdali šo noteikumu 44., 46. un 47.punktā noteikto izmaksu apakšpozīciju ietvaros, nepārsniedzot 10 procentus no pārdalāmās izmaksu apakšpozīcijas kopējām attiecināmām izmaksām;

58.3. šo noteikumu 49.punktā noteikto izmaksu pārdali.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Labklājības ministre D.Staķe

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 14.novembri.


 

Labklājības ministrijas iesniegtajā redakcijā

Pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 30.oktobra noteikumiem Nr.733

01.JPG (71342 bytes)

02.JPG (43864 bytes)

03.JPG (82306 bytes)

04.JPG (67641 bytes)

05.JPG (66090 bytes)

06.JPG (76344 bytes)

07.JPG (89592 bytes)

08.JPG (72009 bytes)

09.JPG (121269 bytes)

10.JPG (150171 bytes)

11.JPG (24361 bytes)

12.JPG (64037 bytes)

13.JPG (62422 bytes)

Labklājības ministre D.Staķe

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!