• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 13. novembra noteikumi Nr. 764 "Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 28.11.2007., Nr. 191 https://www.vestnesis.lv/ta/id/166986-ipasu-uzdevumu-ministra-sabiedribas-integracijas-lietas-sekretariata-nolikums

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.765

Noteikumi par īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās kompetenci

Vēl šajā numurā

28.11.2007., Nr. 191

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 764

Pieņemts: 13.11.2007.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.764

Rīgā 2007.gada 13.novembrī (prot. Nr.64 3.§)

Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta nolikums

Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāts (turpmāk – sekretariāts) ir vadošā valsts pārvaldes iestāde sabiedrības integrācijas jomā. Sekretariāta kompetencē ir valsts politikas izstrāde un īstenošana sabiedrības integrācijas jomā – pilsoniskās sabiedrības attīstības veicināšana, rasu un etniskās diskriminācijas izskaušana, diskriminācijas izskaušanas starpnozaru jautājumi un iecietības veicināšana sabiedrībā, mazākumtautību tiesības, lībiešu kultūras un tradīciju saglabāšana, atbalsts latviešu diasporai, kā arī imigrantu integrācija.

2. Sekretariāts ir tieši pakļauts īpašu uzdevumu ministram sabiedrības integrācijas lietās (turpmāk – ministrs).

II. Sekretariāta funkcijas, uzdevumi un kompetence

3. Sekretariātam ir šādas funkcijas:

3.1. izstrādāt politiku sabiedrības integrācijas jomā;

3.2. organizēt un koordinēt likumu un citu normatīvo aktu īstenošanu;

3.3. veikt citas funkcijas saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

4. Lai nodrošinātu funkciju izpildi, sekretariāts veic šādus uzdevumus:

4.1. atbilstoši kompetencei izstrādā tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektus sabiedrības integrācijas jomā;

4.2. atbilstoši kompetencei sniedz atzinumus par citu ministriju izstrādātajiem politikas plānošanas dokumentu un tiesību aktu projektiem;

4.3. īsteno un koordinē politikas plānošanas dokumentus jomās, kas ir sekretariāta kompetencē;

4.4. veicina pilsoniskās sabiedrības attīstību;

4.5. īsteno un koordinē darbības, kas saistītas ar rasu un etniskās diskriminācijas izskaušanu, diskriminācijas izskaušanas starpnozaru jautājumiem un iecietības veicināšanu sabiedrībā;

4.6. īsteno un koordinē valsts atbalstu mazākumtautībām un to nevalstiskajām organizācijām;

4.7. veicina lībiešu kultūras un tradīciju saglabāšanu;

4.8. īsteno un koordinē atbalstu latviešu diasporai un tās biedrībām, apvienībām un centriem;

4.9. īsteno un koordinē darbības, kas saistītas ar integrācijas programmu pieejamību imigrantiem;

4.10. atbilstoši kompetencei nodrošina Latvijai saistošo starptautisko līgumu izpildi un līdzdalību starptautisko programmu un organizāciju darbā, kā arī piedalās attīstības sadarbības politikas veidošanā un īstenošanā;

4.11. informē un izglīto sabiedrību sabiedrības integrācijas jomā;

4.12. veicina sabiedrības integrācijas programmu izstrādi un īstenošanu pašvaldībās;

4.13. izstrādā un Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesniedz priekšliku­mus par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu sabiedrības integrācijai, kā arī organizē sekretariātam iedalīto valsts budžeta līdzekļu izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem un nodrošina to izlietojuma kontroli;

4.14. valsts vārdā veic privāttiesiskus darījumus, kas nepieciešami sekretariāta darbības nodrošināšanai;

4.15. veic citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.

5. Sekretariātam ir šādas tiesības:

5.1. sadarboties ar citām valsts pārvaldes un pašvaldību iestādēm un institūcijām, nevalstiskajām organizācijām, kā arī ar ārvalstu un starptautiskajām institūcijām;

5.2. piedalīties starptautisku organizāciju rīkotajos pasākumos, noslēgt starptautiskās sadarbības līgumus un koordinēt starptautisko sadarbību;

5.3. pieprasīt un bez maksas saņemt no ministrijām, pašvaldībām un citām valsts un nevalstiskajām institūcijām sekretariāta uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un dokumentus;

5.4. īstenot citas normatīvajos aktos noteiktās tiesības.

III. Sekretariāta struktūra un amatpersonu kompetence

6. Sekretariāta vadītājs nodrošina sekretariāta funkciju īstenošanu un ir par to atbildīgs, kā arī vada sekretariāta administratīvo darbu, nodrošinot tā nepārtrauktību, efektivitāti un tiesiskumu atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajai kompetencei.

7. Sekretariāta vadītājs ir valsts civildienesta ierēdnis ar valsts sekretāra tiesībām.

8. Sekretariāta vadītājam var būt vietnieki. Sekretariāta vadītāja vietnieki ir valsts civildienesta ierēdņi. Sekretariāta vadītāja vietnieku kompetenci nosaka sekretariāta vadītājs.

9. Sekretariāta sastāvā ir ministra birojs, sekretariāta vadītāja birojs, departamenti, to nodaļas un patstāvīgās nodaļas.

10. Sekretariāta vadītāja biroju, departamentus, to nodaļas un patstāvīgās nodaļas izveido, reorganizē un likvidē sekretariāta vadītājs. Sekretariāta vadītāja biroja, departamentu un patstāvīgo nodaļu uzdevumus, funkcijas un tiesības nosaka struktūrvienību reglamentos. Reglamentus pēc saskaņošanas ar sekretariāta vadītāju izdod attiecīgās struktūr­vienības vadītājs.

11. Ministra biroja sastāvā ir ministra biroja vadītājs un ministra padomnieki. Biroja darbiniekus pieņem darbā ministrs uz ministra pilnvaru laiku. Ministra birojs par tam noteikto funkciju izpildi ir atbildīgs ministram.

12. Valsts civildienesta ierēdņu pienākumi un tiesības ir noteiktas amatu aprakstos. Darbinieku pienākumi un tiesības ir noteiktas darba līgumos.

13. Departamenti, patstāvīgās nodaļas un sekretariāta vadītāja birojs ir pakļauti sekretariāta vadītājam.

14. Departamenta un patstāvīgās nodaļas darbu vada departamenta direktors un nodaļas vadītājs. Departamenta direktoram var būt vietnieks.

IV. Sekretariāta darbības tiesiskuma nodrošināšana un pārskatu sniegšana

15. Sekretariāta darbības tiesiskumu nodrošina sekretariāta vadītājs. Sekretariāta vadītājs ir atbildīgs par pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.

16. Sekretariāta vadītājam ir tiesības atcelt sekretariāta amatpersonu prettiesiskos lēmumus un iekšējos normatīvos aktus.

17. Sekretariāta vadītājs pieņem lēmumu par privātpersonas apstrīdēto sekretariāta amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai faktisko rīcību.

18. Sekretariāta vadītāja izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību privātpersona var pārsūdzēt tiesā.

19. Sekretariāts sniedz pārskatus par nozares politikas īstenošanu, sekretariāta funkciju izpildi un budžeta līdzekļu izlietojumu, kā arī sagatavo publisko gada pārskatu par politikas īstenošanu sabiedrības integrācijas jomā.

20. Sekretariāta vadītājs reizi ceturksnī sniedz ministram pārskatu par politikas īstenošanu sabiedrības integrācijas jomā.

21. Ministram ir tiesības jebkurā laikā pieprasīt pārskatu par politikas īstenošanu sabiedrības integrācijas jomā un sekretariāta darbību.

V. Noslēguma jautājums

22. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2002.gada 27.decembra noteikumus Nr.612 “Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta nolikums” (Latvijas Vēstnesis, 2003, 2.nr.).

Ministru prezidents A.Kalvītis

Īpašu uzdevumu ministrs sabiedrības integrācijas lietās O.Kastēns

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 29.novembri.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!