Ministru kabineta noteikumi Nr.799
Rīgā 2007.gada 27.novembrī (prot. Nr.66 4.§)
Maksātnespējas jautājumu konsultatīvās padomes nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 13.pantu
1. Maksātnespējas jautājumu konsultatīvā padome (turpmāk – padome) ir konsultatīva un koordinējoša starpnozaru institūcija, kuras darbības mērķis ir veicināt un attīstīt politikas veidošanu un īstenošanu maksātnespējas jautājumos.
2. Padomei ir šādas funkcijas:
2.1. sekmēt vienotas valsts politikas izstrādi un īstenošanu maksātnespējas jautājumos;
2.2. piedalīties Eiropas Savienības un valsts politikas veidošanā un īstenošanā maksātnespējas jautājumos;
2.3. piedalīties nacionālo interešu noteikšanā attiecībā uz Eiropas Savienības tiesību aktu projektiem maksātnespējas jautājumos;
2.4. izvērtēt citu jomu ietekmi uz maksātnespējas jautājumu risināšanu;
2.5. veicināt maksātnespējas jautājumu risināšanu un Latvijas komersantu maksātspējas atjaunošanu.
3. Padomei ir šādi uzdevumi:
3.1. analizēt stāvokli valstī attiecībā uz maksātnespējas jautājumiem;
3.2. izstrādāt ieteikumus par maksātnespējas jautājumu risināšanu valstī;
3.3. sagatavot un iesniegt Tieslietu ministrijā un citās valsts institūcijās priekšlikumus par nepieciešamajiem normatīvajiem aktiem, to grozījumiem un politikas plānošanas dokumentiem maksātnespējas jautājumos.
4. Padomei ir šādas tiesības:
4.1. atbilstoši kompetencei pieprasīt un saņemt no valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī komercsabiedrībām un nevalstiskajām organizācijām padomes uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju;
4.2. veidot darba grupas, lai sagatavotu padomes sēdēs izskatāmos jautājumus un dokumentu projektus, un pieaicināt ekspertus – attiecīgās nozares speciālistus.
5. Padomes sastāvā ir:
5.1. tieslietu ministrs;
5.2. finanšu ministrs;
5.3. ekonomikas ministrs;
5.4. Latvijas Sertificēto maksātne- spējas procesa administratoru asociācijas pārstāvis;
5.5. Latvijas Komercbanku asociācijas pārstāvis;
5.6. Latvijas Darba devēju konfederācijas pārstāvis;
5.7. Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības pārstāvis.
6. Padomes priekšsēdētājs ir tieslietu ministrs.
7. Padomes personālsastāvu un izmaiņas tajā pēc tieslietu ministra priekšlikuma apstiprina Ministru kabinets.
8. Padomes sēdes notiek reizi ceturksnī, ja ir ierosināti jautājumi izskatīšanai.
9. Padomes sēdes sasauc padomes priekšsēdētājs vai viņa prombūtnes laikā – finanšu ministrs vai ekonomikas ministrs (turpmāk – priekšsēdētāja pilnvarotā persona). Padomes ārkārtas sēdes sasauc padomes priekšsēdētājs pēc savas iniciatīvas vai ja to rakstiski pieprasa vismaz četri padomes locekļi.
10. Padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām piedalās Maksātnespējas administrācijas direktors vai tā norīkots pārstāvis, kā arī eksperti – attiecīgās nozares speciālisti – pēc padomes priekšsēdētāja vai priekšsēdētāja pilnvarotās personas uzaicinājuma.
11. Par sēdes norises laiku un vietu padomes sēdes dalībniekiem paziņo vismaz 10 darbdienas pirms kārtējās sēdes un elektroniski nosūta padomes sēdes darba kārtību un materiālus, kas saistīti ar sēdē izskatāmajiem jautājumiem.
12. Padomē izskatāmos jautājumus ierosina padomes priekšsēdētājs vai citi padomes locekļi.
13. Padomes sēdes vada padomes priekšsēdētājs vai priekšsēdētāja pilnvarotā persona (turpmāk – sēdes vadītājs).
14. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vismaz četri padomes locekļi, ieskaitot sēdes vadītāju.
15. Padome lēmumus pieņem ar klātesošo padomes locekļu vienkāršu balsu vairākumu, atklāti balsojot. Katram padomes loceklim ir viena balss. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir sēdes vadītāja balss.
16. Padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs.
17. Padomes sēdes protokolē. Padomes sekretārs ieraksta protokolā padomes lēmumus. Padomes sekretārs nav padomes loceklis.
18. Padomes darbību materiāltehniski nodrošina un padomes sekretariāta funkcijas pilda Maksātnespējas administrācija.
19. Padomes sekretariātam ir šādi uzdevumi:
19.1. sagatavot izskatīšanai padomē iesniegtos dokumentus;
19.2. paziņot padomes sēdes dalībniekiem sēžu norises vietu, laiku un darba kārtību;
19.3. nodrošināt padomes sēžu norisi, reģistrēt sēdes dalībniekus (padomes locekļus un pieaicinātās personas), protokolēt padomes sēžu gaitu;
19.4. piecu darbdienu laikā pēc padomes sēdes sagatavot un elektroniski nosūtīt padomes locekļiem saskaņošanai padomes sēdes protokola projektu;
19.5. nodrošināt informācijas apriti starp padomes locekļiem un Maksātnespējas administrāciju par padomes pieņemtajiem lēmumiem.
20. Padomes loceklis piecu darbdienu laikā pēc protokola projekta elektroniskās saņemšanas elektroniski to saskaņo vai izdara protokola projektā atbilstošus precizējumus. Ja minētajā termiņā attiecīgās darbības nav veiktas, protokola projekts uzskatāms par saskaņotu.
21. Protokolu paraksta sēdes vadītājs un sekretārs.
Ministru prezidents A.Kalvītis
Tieslietu ministrs G.Bērziņš
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 1.decembri.