Rīgā 2007.gada 4.decembrī (prot. Nr.68 43.§)
5.1. ministrijas nosaukums un adrese;
5.2. norāde "Eiropas kultūras galvaspilsētas atlases konkurss", konkursa kārta;
5.3. pilns pieteikuma iesniedzēja nosaukums un adrese;
5.4. pieteikuma nosaukums.
11.1. kategorijā "Eiropas dimensija":
11.1.1. sekmē sadarbību ar attiecīgo dalībvalstu vai citu dalībvalstu kultūras pakalpojumu sniedzējiem, māksliniekiem un pilsētām visās kultūras jomās;
11.1.2. uzsver Eiropas kultūras daudzveidību;
11.1.3. priekšplānā izvirza Eiropas kultūras kopīgos aspektus;
11.2. kategorijā "Pilsēta un pilsoņi":
11.2.1. veicina pilsētas un tās apkārtnes iedzīvotāju līdzdalību, kā arī palielina ārzemnieku interesi;
11.2.2. ir ilgtspējīga, tā ir pilsētas kultūras un sociālās ilgtermiņa attīstības neatņemama sastāvdaļa.
Kultūras ministre H.Demakova
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.835
(latviešu un angļu valodā)
I. Pamatprincipi
1. Kādēļ pilsēta vēlas piedalīties konkursā par Eiropas kultūras galvaspilsētas statusa iegūšanu? Kāds varētu būt Eiropas kultūras galvaspilsētas statusa nominācijas galvenais izaicinājums? Kādi ir pilsētas mērķi pasākuma "Eiropas kultūras galvaspilsēta" norises gadam (2014.gadam)?
2. Ja pilsētai piešķirs Eiropas kultūras galvaspilsētas statusu, kāda būtu īstenojamās programmas koncepcija? Izskaidrojiet to!
3. Ar kādu saukli (devīzi) varētu izteikt Eiropas kultūras galvaspilsētas programmu? (Atlases konkursa pirmajā kārtā uz šo jautājumu var neatbildēt.)
4. Kuras teritoriālās vienības saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem pilsēta plāno iesaistīt pasākumā "Eiropas kultūras galvaspilsēta"? Paskaidrojiet atbildi!
5. Vai ir saņemts pašvaldību, to institūciju un plānošanas reģionu iestāžu atbalsts vai arī šo atbalstu plānots lūgt vēlāk? Paskaidrojiet atbildi!
6. Kā pasākums "Eiropas kultūras galvaspilsēta" iekļaujas pilsētas vai -attiecīgos gadījumos - plānošanas reģiona ilgtermiņa kultūras attīstībā?
7. Kā pilsēta plāno sadarboties ar otru Eiropas kultūras galvaspilsētu (Zviedrijā), kura vienlaikus tiks izvirzīta Eiropas kultūras galvaspilsētas statusam?
8. Kā pasākuma programmā tiks īstenoti kategorijas "Eiropas dimensija" kritēriji? Pamatojiet atbildi par katru kritēriju! (Uz šo jautājumu detalizēti jāatbild atlases konkursa otrajā kārtā.)
Kā attiecībā uz kategoriju "Eiropas dimensija" pilsēta plāno sasniegt šādus mērķus:
8.1. stiprināt sadarbību starp Latvijas un citu Eiropas Savienības dalībvalstu kultūras organizācijām, tai skaitā kultūras pakalpojumu sniedzējiem, kultūras darbiniekiem, māksliniekiem un pilsētām visās kultūras jomās;
8.2. uzsvērt Eiropas kultūras daudzveidību;
8.3. izvirzīt priekšplānā Eiropas kultūras kopīgos aspektus.
Precizējiet, kā šis pasākums varētu palīdzēt stiprināt pilsētas saikni ar Eiropu!
9. Kā pasākuma programmā tiks īstenoti kategorijas "Pilsēta un pilsoņi" kritēriji? Pamatojiet atbildi par katru kritēriju! (Uz šo jautājumu detalizēti jāatbild atlases konkursa otrajā kārtā.)
Kā attiecībā uz kategoriju "Pilsēta un pilsoņi" pilsēta plāno sasniegt šādus mērķus:
9.1. pievērst citu Eiropas valstu iedzīvotāju interesi;
9.2. veicināt mākslinieku, sociālajā un kultūras jomā ieinteresēto pušu, kā arī pilsētas, tās apkārtnes un pasākuma programmā iesaistītās teritorijas iedzīvotāju līdzdalību;
9.3. pasākuma programma ir ilgtspējīga, tā ir pilsētas kultūras un sociālās ilgtermiņa attīstības neatņemama sastāvdaļa.
10. Kā pilsēta plāno iesaistīties Eiropas institūciju atbalstītajās kultūras aktivitātēs vai saskaņot savu darbību ar tām?
11. Vai pasākuma programmas atsevišķas daļas tiek veidotas konkrētai mērķauditorijai (piemēram, jauniešiem, minoritātēm)? Precizējiet tās!
12. Kāda pašlaik ir pilsētas vai par pasākuma sagatavošanu atbildīgās organizācijas sadarbība vai arī kā to plānots veidot ar:
12.1. kultūras organizācijām pilsētā, tai skaitā ar kultūras pakalpojumu sniedzējiem, kultūras darbiniekiem;
12.2. kultūras organizācijām ārpus pilsētas, tai skaitā kultūras pakalpojumu sniedzējiem, kultūras darbiniekiem;
12.3. kultūras organizācijām ārpus valsts, tai skaitā kultūras pakalpojumu sniedzējiem, kultūras darbiniekiem.
Norādiet kultūras organizācijas, tai skaitā kultūras pakalpojumu sniedzējus, kultūras darbiniekus, ar kuriem plānots sadarboties, un attiecīgi precizējiet sadarbības veidus! (Atlases konkursa pirmajā kārtā uz šo jautājumu var neatbildēt.)
13. Kādas novatoriskas idejas tiek piedāvātas pasākumam "Eiropas kultūras galvaspilsēta"?
14. Ja pilsētai piešķirs Eiropas kultūras galvaspilsētas statusu, kāda būs pasākuma iespējamā vidēja termiņa un ilgtermiņa ietekme uz kultūru, sociālo vidi un pilsētvidi? Vai pašvaldība vai tās iestādes paredz publiskot konkrētus plānus, kas veicami pēc iesaistīšanās pasākumā "Eiropas kultūras galvaspilsēta"?
15. Kāda bija pieteikuma sagatavošanas gaita?
(Jautājuma skaidrojums. Sagatavojot pieteikumu, piemēram, tika izveidota darba grupa, notika tikšanās ar organizācijām, iestādēm, kultūras nozares vai citiem ekspertiem vai pārstāvjiem.)
II. Pasākuma programmas struktūra
16. Ja pilsētai piešķirs Eiropas kultūras galvaspilsētas statusu, kāda būs iespējamās gada kultūras programmas struktūra (vadlīnijas, pasākuma galvenā tēma), kāds būs programmas darbības ilgums? (Uz šo jautājumu detalizēti jāatbild atlases konkursa otrajā kārtā.)
17. Ja pilsētai piešķirs Eiropas kultūras galvaspilsētas statusu, kādi būs galvenie projekti/pasākumi norises gadā? Par katru projektu/pasākumu norādīt šādu informāciju: apraksts, datums, vieta, sadarbības partneri/finansējums. (Atlases konkursa pirmajā kārtā uz šo jautājumu var neatbildēt.)
18. Kā pilsēta plāno izvēlēties projektus/pasākumus, kurus iekļaus norises gada programmā? (Atlases konkursa pirmajā kārtā uz šo jautājumu var neatbildēt.)
III. Pasākuma organizēšana un finansēšana
19. Organizatoriskā struktūra:
19.1. kāda būs par projekta ieviešanu atbildīgās organizācijas struktūra*? Kāda sadarbība šai organizācijai būs ar pilsētas vai novada pašvaldību vai tās iestādēm? (Uz šo jautājumu detalizēti jāatbild konkursa atlases konkursa otrajā kārtā. Pieteikumam pievieno organizācijas statūtus, informāciju par organizācijas darbinieku skaitu, amatpersonu CV, informāciju par finanšu un vadības kapacitāti, struktūras grafisko attēlojumu un komentārus par noteiktajiem uzdevumiem dažādos līmeņos.);
19.2. ja pasākumā tiks iesaistītas teritoriālās vienības, kas robežojas ar pilsētas teritoriju, kāda būs sadarbība starp attiecīgajām vietējām un reģionālajām iestādēm;
19.3. kādi kritēriji un nosacījumi ir vai būs par pamatu, izvēloties pasākuma māksliniecisko vadītāju? Kāds ir vai būs viņa darbības profils, kompetence, uzdevumi? Kad viņš tiks iecelts amatā? Kādas būs viņa darbības jomas? (Uz šo jautājumu detalizēti jāatbild atlases konkursa otrajā kārtā.)
Piezīme. * Attiecas uz organizāciju, kas atbild par programmas ieviešanu un sazinās ar Eiropas Komisiju, īpaši uzraudzības posmā, ja pilsētai tiek piešķirts Eiropas kultūras galvaspilsētas statuss.
20. Pasākuma finansēšana:
20.1. kā tiks veidots pasākuma budžets;
20.2. kādi ir kopējie plānotie resursi Eiropas kultūras galvaspilsētas norises gada organizēšanai? Kādi ir finansējuma avoti un cik liels ir katra finansējuma avota ieguldījums kopsummā (Uz šo jautājumu detalizēti jāatbild atlases konkursa otrajā kārtā.);
20.3. vai pilsēta jau ir pieņēmusi lēmumu vai uzņēmusies finanšu saistības, kad plānots to veikt;
20.4. kāds ir kopējais izdevumu apjoms, kas plānots tikai pasākuma programmas īstenošanai;
20.5. cik lieli izdevumi plānoti kultūras un tūrisma infrastruktūras attīstībai (tai skaitā renovācijai);
20.6. kāds ir sponsoru piesaistīšanas plāns un cik liels ir aprēķinātais sponsoru finansiālās līdzdalības apjoms;
20.7. kāds ir finansējuma piesaistīšanas plānotais laika grafiks. (Atlases konkursa pirmajā kārtā uz šo jautājumu var neatbildēt.)
IV. Pilsētas infrastruktūra
21. Cik sasniedzama pilsēta ir vietējā, valsts un starptautiskā mērogā?
22. Cik daudz tūristu pilsēta spēj nodrošināt ar naktsmītnēm?
23. Kādus pilsētvides un tūrisma infrastruktūras attīstības projektus, tai skaitā renovāciju, pilsēta plāno īstenot līdz 2014.gadam? Kāds ir šo darbu plānotais laika grafiks? (Atlases konkursa pirmajā kārtā uz šo jautājumu var neatbildēt.)
V. Komunikācijas stratēģija
24. Kāda ir pilsētas plānotā komunikācijas stratēģija attiecībā uz pasākumu "Eiropas kultūras galvaspilsēta"? (Uz šo jautājumu detalizēti jāatbild atlases konkursa otrajā kārtā, īpaši attiecībā uz plašsaziņas līdzekļu stratēģiju un sabiedrības un iedzīvotāju intereses veicināšanu. Atlases konkursa otrajā kārtā jāsniedz skaidrojumi, īpaši attiecībā uz partnerattiecībām, kas plānotas vai ir izveidotas ar drukātajiem un audiovizuālās nozares plašsaziņas līdzekļiem, nodrošinot plašsaziņas līdzekļu pārklājumu pasākumam "Eiropas kultūras galvaspilsēta" un ar to saistītajām stratēģijā ietvertajām aktivitātēm.)
25. Kāda ir komunikācijai paredzētā budžeta proporcija?
26. Kā pilsēta plāno popularizēt Melinas Merkuri balvu, ja pilsēta to saņems (informāciju par balvu skatīt Rokasgrāmatā Eiropas kultūras galvaspilsētas titula kandidātpilsētām, IV sadaļā)? (Atlases konkursa pirmajā kārtā uz šo jautājumu var neatbildēt.)
VI. Pasākuma novērtēšana un uzraudzība
27. Vai pilsēta plāno izveidot īpašu novērtēšanas un uzraudzības sistēmu attiecībā uz pasākuma programmas tiešo un ilgstošo ietekmi, kā arī finanšu pārvaldību?
VII. Papildu informācija
28. Norādiet, kādas varētu būt pilsētas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas stiprās un vājās puses?
29. Vai pilsēta neatkarīgi no Eiropas kultūras galvaspilsētas konkursa rezultāta plāno nākamajos gados attīstīt konkrētus kultūras projektus? Paskaidrojiet atbildi!
30. Norādiet informāciju, kuru uzskatāt par nepieciešamu papildinājumu šim pieteikumam!
Proposed Application for the title of
European Capital of Culture
(to be completed by cities applying for the title in 2012 and
after)
I. Basic principles
1. Why does the city which you represent wish to take part in the competition for the title of European Capital of Culture?
What, for it, would be the main challenge of this nomination? What are the city's objectives for the year in question?
2. Explain the concept of the programme which would be launched if the city was nominated European Capital of Culture?
3. Could this programme be summed up by a slogan? (the answer to this question is optional at the pre-selection stage).
4. Which geographical area does the city intend to involve in the "European Capital of Culture" event? Explain this choice.
5. Do you already have the support of the local or regional political authorities? Or are you planning to ask for their support at a later date? Explain.
6. How does the event fit into the long-term cultural development of the city and, where appropriate, of the region?
7. To what extent do you plan to forge links with the other city to be nominated Capital of Culture?
8. Explain how the event could fulfil the criteria listed below. Please substantiate your answer for each of the criteria (this question must be answered in greater detail at the final selection stage).
• As regards "The European Dimension", how does the city intend to contribute to the following objectives:
- to strengthen cooperation between the cultural operators, artists and cities of your country and other Member States, in all cultural sectors;
- to highlight the richness of cultural diversity in Europe;
- to bring the common aspects of European cultures to the fore?
Can you specify how this event could help to strengthen the city's links with Europe?
9. Explain how the event could meet the criteria listed below. Please substantiate your answer for each of the criteria (this question must be answered in greater detail at the final selection stage).
• As regards "City and Citizens", how does the city intend to ensure that the programme for the event:
- attracts the interest of the population at European level;
- encourages the participation of artists, stakeholders in the socio-cultural scene and the inhabitants of the city, its surroundings and the area involved in the programme,
- is sustainable and an integral part of the long-term cultural and social development of the city?
10. How does the city plan to get involved in or create synergies with the cultural activities supported by the European Institutions?
11. Are some parts of the programme designed for particular target groups (young people, minorities, etc.)? Specify the relevant parts of the programme planned for the event.
12. What contacts has the city or the body responsible for preparing the event established, or what contacts does it intend to establish, with
- cultural operators in the city?
- cultural operators based outside the city?
- cultural operators based outside the country?
Name some operators with whom cooperation is envisaged and specify the type of exchanges in question.
(The answer to this question is optional at the pre-selection stage).
13. In what way is the proposed project innovative?
14. If the city in question is awarded the title of Capital of Culture, what would be the medium- and long-term effects of the event from a social, cultural and urban point of view?
Do the municipal authorities intend to make a public declaration of intent concerning the period following the year of the event?
15. How was this application designed and prepared?
II. Structure of the programme for the event
1. What structure does the city intend to give to the year's programme if it is designated "European Capital of Culture" (guidelines, general theme of the event)? How long does the programme last? (This question must be answered in greater detail at the final selection stage).
2. What main events will mark the year?
For each one, please supply the following information: description of the event / date and place / project partners / financing.
(The answer to this question is optional at the pre-selection stage).
3. How does the city plan to choose the projects/events which will constitute the programme for the year?
(The answer to this question is optional at the pre-selection stage).
III. Organisation and financing of the event
1. Organisational structure
1.1. What sort of structure1 is envisaged for the organisation responsible for implementing the project? What type of relationship will it have with the city authorities?
(This question must be answered in greater detail at the final selection stage, by enclosing in particular the statutes of the organisation, its staff numbers, the curricula vitae of those primarily responsible, information concerning its financial and management capacity, and a graph of the structure with comments on the respective responsibilities of the different levels).
1.2. If an area around the city is involved in the event, how will the coordination between the authorities of the relevant local and regional authorities be organised?
1.3. According to which criteria and under which arrangements has or will the artistic director of the event be chosen? What is or will be his/her profile? When will he/she take up the appointment? What will be his/her field of action?
(This question must be answered in greater detail at the final selection stage).
1 The structure mentioned above refers to the organisation liaising with the Commission, in particular during the monitoring phase, should the city be awarded the title.
2. Financing of the event:
2.1. How is the event budget to be organised?
What is the total amount of resources earmarked for organising the "European Capital of Culture" year? What are the sources of financing and the respective importance of their contribution to the total? (This question must be answered in greater detail at the final selection stage).
2.3. Have the finance authorities of the city already voted on or made financial commitments? When will they do so?
2.4. What is the total expenditure planned strictly for the programme of the event?
2.5. How much expenditure is planned for infrastructure (cultural and tourism infrastructure, including renovation)?
2.6. What is the plan for involving sponsors in the event? What is the estimated level of financial participation by sponsors?
2.7. According to what timetable should this expenditure be committed if the city receives the title of Capital of Culture?
(The answer to this question is optional at the pre-selection stage).
IV. City infrastructure
1. What are the city's assets in terms of accessibility (regional, national and international transport)?
2. What is the city's absorption capacity in terms of tourist accommodation?
3. What projects are to be carried out between now and the year for which the city is applying for the title of European Capital of Culture in terms of urban and tourism infrastructure, including renovation? What is the planned timetable for this work?
(The answer to this question is optional at the pre-selection stage).
V. Communication strategy
1. What is the city's intended communication strategy for the European Capital of Culture event?
(This question must be answered in greater detail at the final selection stage, in particular with regard to the media strategy and the mobilisation of the public and the inhabitants. At the final selection stage, consideration must be given in particular to the partnerships planned or established with the written press and the audiovisual sector with a view to ensuring media coverage of the event and of the plans relating to this strategy).
2. What proportion of the budget is earmarked for communication?
3. How does the city plan to promote the award of the Melina Mercouri prize if it receives it? (Information on this prize is given in paragraph VI of the Guide for cities applying for the title of European Capital of Culture).
(The answer to this question is optional at the pre-selection stage).
VI. Evaluation and monitoring of the event
Does the city intend to set up a special monitoring and evaluation system:
- for the impact of the programme and its knock-on effects?
- for financial management?
VII. Additional information
1. What, in your opinion, are the strong points of the city's application and the parameters of its success as European Capital of Culture and what, on the other hand, are its weak points?
2. Does the city intend to develop particular cultural projects in the coming years, irrespective of the outcome of its application for the title of European Capital of Culture? Please comment.
3. Please add below any further comments which you deem necessary on the subject of this application.