• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2007. gada 11. decembra noteikumi Nr. 846 "Noteikumi par autoostu reģistrācijas kārtību, autoostās obligāti sniedzamajiem pakalpojumiem un kārtību, kādā autobusi iebrauc un stāv autoostas teritorijā". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.12.2007., Nr. 201 https://www.vestnesis.lv/ta/id/167912-noteikumi-par-autoostu-registracijas-kartibu-autoostas-obligati-sniedzamajiem-pakalpojumiem-un-kartibu-kada-autobusi-iebrauc-un...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.847

Grozījumi Ministru kabineta 2006.gada 30.novembra noteikumos Nr.980 "Noteikumi par darba samaksu ārstniecības personām"

Vēl šajā numurā

14.12.2007., Nr. 201

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 846

Pieņemts: 11.12.2007.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.846

Rīgā 2007.gada 11.decembrī (prot. Nr.69 16.§)

Noteikumi par autoostu reģistrācijas kārtību, autoostās obligāti sniedzamajiem pakalpojumiem un kārtību, kādā autobusi iebrauc un stāv autoostas teritorijā

Izdoti saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 33.panta piekto un sesto daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. autoostu reģistrācijas kārtību;

1.2. autoostās obligāti sniedzamos pakalpojumus;

1.3. kārtību, kādā autobusi iebrauc un stāv autoostas teritorijā.

2. Šie noteikumi attiecas uz autoostām, kurās apkalpo pasažierus un autotransporta līdzekļus starptautiskajos, reģionālajos starppilsētu nozīmes un reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos.

II. Autoostas reģistrācijas kārtība

3. Autoostu reģistrē Satiksmes minis-trija.

4. Autoostai piešķir nosaukumu pēc autoostas valdītāja priekšlikuma. Autoostas nosaukumā ietver norādi "autoosta" vai tās saīsinājumu "AO". Autoostas nosaukumam jābūt atšķirīgam no citu autoostu nosaukumiem, kuri jau reģistrēti vai iesniegti reģistrēšanai.

5. Autoostu reģistrē pirms tās iekļaušanas autobusu kustības sarakstos.

6. Ja mainās autoostas valdītājs, autoostu pārreģistrē 20 darbdienu laikā pēc autoostas valdītāja maiņas.

7. Autoostu reģistrē kā:

7.1. pilna apjoma pakalpojumu autoostu;

7.2. nepilna apjoma pakalpojumu autoostu.

8. Lai reģistrētu autoostu, autoostas valdītājs iesniedz Satiksmes ministrijā šādus dokumentus:

8.1. autoostas reģistrācijas iesniegumu (1.pielikums);

8.2. autoostas ēku un teritoriju plānojumu;

8.3. autoostas lietošanas noteikumu vai iekšējās kārtības noteikumu kopiju (norāda arī autoostas darbības laiku);

8.4. autoostas telpu nomas līguma kopiju (ja autoosta nav valdītāja īpašumā).

9. Lai pārreģistrētu autoostu, autoostas valdītājs Satiksmes ministrijā iesniedz autoostas pārreģistrācijas iesniegumu (1.pielikums) un šo noteikumu 8.2., 8.3. un 8.4.apakšpunktā minētos dokumentus, ja kopš iepriekšējās iesniegšanas reizes mainījusies attiecīgā informācija.

10. Pirms lēmuma pieņemšanas autoostas reģistrācijas (pārreģistrācijas) iesniegumu izskata satiksmes ministra izveidota konsultatīvā padome (turpmāk – padome). Padomes sastāvā ir vismaz pa vienam pārstāvim no Satiksmes ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības. Padomes lēmumam ir ieteikuma raksturs.

11. Satiksmes ministrija, pieņemot lēmumu par autoostas reģistrāciju, pārreģistrāciju, reģistrācijas atlikšanu vai reģistrācijas atteikumu, papildus autoostas reģistrācijas (pārreģistrācijas) iesniegumam un šo noteikumu 8.2., 8.3. un 8.4.apakšpunktā minētajiem dokumentiem izskata arī šādus dokumentus:

11.1. informāciju par autoostas reģistrāciju komercreģistrā;

11.2. Valsts ieņēmumu dienesta izziņu, kas apliecina, ka autoostas valdītājam nav nodokļu parādu;

11.3. attiecīgās pašvaldības lēmumu par autoostas izvietojumu.

12. Lai pārbaudītu autoostas reģistrācijas (pārreģistrācijas) iesniegumā norādītās ziņas, kā arī reģistrācijai pieteiktās autoostas atbilstību pilna apjoma vai nepilna apjoma pakalpojumu autoostai un pasažieru pārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu prasībām, Satiksmes ministrijas izveidota komisija apseko autoostu un sastāda autoostas apsekošanas aktu (2.pielikums). Komisijas sastāvā ir vismaz trīs Satiksmes ministrijas pārstāvji, attiecīgās autoostas un attiecīgās pašvaldības pārstāvis.

13. Lēmumu par autoostas reģistrācijas atlikšanu pieņem, ja:

13.1. Satiksmes ministrijā nav iesniegti visi autoostas reģistrācijai nepieciešamie dokumenti;

13.2. autoostas reģistrācijai iesniegtie dokumenti neatbilst normatīvo aktu prasībām par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu.

14. Lēmumā par autoostas reģistrācijas atlikšanu norāda trūkumu novēršanas termiņu, kas nav ilgāks par vienu mēnesi no lēmuma pieņemšanas dienas.

15. Lēmumu par autoostas reģistrācijas atteikumu pieņem, ja:

15.1. autoostas valdītājs sniedzis nepatiesas ziņas;

15.2. lēmumā par autoostas reģistrācijas atlikšanu noteiktajā termiņā nav novērsti norādītie trūkumi;

15.3. autoostā nav nodrošināti šo noteikumu III nodaļā minētie obligātie pakalpojumi vai tās darbība ir pretrunā ar pasažieru pārvadājumus un autoostu darbību reglamentējošo normatīvo aktu prasībām.

16. Ja ir pieņemts lēmums par autoostas reģistrāciju, autoostai piešķir reģistrācijas numuru un izsniedz autoostas reģistrācijas apliecību (turpmāk –apliecība) (3.pielikums).

17. Iesniegtie autoostas reģistrācijas dokumenti glabājas Satiksmes ministrijā.

18. Par apliecības glabāšanu ir atbildīgs autoostas valdītājs.

19. Ja apliecība ir nozaudēta, Satiksmes ministrija pēc autoostas valdītāja rakstiska iesnieguma saņemšanas izsniedz autoostas reģistrācijas apliecības dublikātu.

20. Apliecību anulē, ja:

20.1. autoostas valdītājs iesniedzis Satiksmes ministrijā paziņojumu par autoostas slēgšanu. Paziņojumu par autoostas slēgšanu autoostas valdītājs iesniedz Satiksmes ministrijā ne vēlāk kā 30 dienas pirms autoostas slēgšanas;

20.2. saņemts tiesas nolēmums vai citas kompetentas institūcijas lēmums par autoostas likvidēšanu;

20.3. autotransporta kontroles dienesti autoostas darbībā atkārtoti konstatējuši tādu normatīvo aktu pārkāpumus, kuri reglamentē pasažieru pārvadājumus un autoostu darbību.

21. Līdz autoostas darbībā konstatēto pārkāpumu novēršanai var apturēt apliecības darbību. Apliecības darbības apturēšana neaptur autoostas darbību.

22. Pirms lēmuma pieņemšanas par apliecības darbības apturēšanu vai anulēšanu attiecīgo jautājumu izskata padome. Uz padomes sēdi uzaicina autoostas valdītāju.

23. Lēmums par apliecības anulēšanu un autoostas slēgšanu stājas spēkā 30 dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas. Ja pārkāpums ir bijis smags un tikusi apdraudēta personu dzīvība, veselība vai satiksmes drošība, lēmums par apliecības anulēšanu un autoostas slēgšanu stājas spēkā lēmuma pieņemšanas dienā.

III. Autoostā obligāti sniedzamie pakalpojumi

24. Pilna apjoma pakalpojumu autoostā autoostas valdītājs nodrošina šādus obligātos pakalpojumus:

24.1. peronu izmantošanu un informācijas izvietošanu par autobusu atiešanas laikiem uz perona (peroni ir no kopējās ceļu satiksmes atdalītas autobusu apstāšanās vietas pasažieru ērtai un drošai iekāpšanai autobusā un izkāpšanai no autobusa);

24.2. informācijas sniegšanu par autobusu kustības sarakstiem, autobusu faktiskajiem pienākšanas un atiešanas laikiem, braukšanas biļešu un citu braukšanas dokumentu cenām, vietu skaitu un komforta līmeni autobusā, citiem autoostas sniegtajiem pakalpojumiem un to cenām, pasažieru un bagāžas pārvadāšanas kārtību un citu ar pasažieru pārvadājumu pakalpojumu sniegšanu saistītu informāciju. Minētajai informācijai jābūt viegli pieejamai un skaidri saprotamai autoostas apmeklētājiem. Informācija, kura ir pārvadātāja rīcībā, tiek sniegta pēc tās saņemšanas no attiecīgā pārvadātāja;

24.3. braukšanas biļešu un bagāžas biļešu tirdzniecību autoostas kasēs;

24.4. dispečera pakalpojumus (dispečers autoostā nodrošina operatīvās informācijas sniegšanu par autobusu faktisko pienākšanas un atiešanas laiku un vietu autoostā, uzskaita faktisko autobusu pienākšanas un atiešanas laiku);

24.5. autoostas izmantošanu un piekļuvi tai, ja autoostas darba laiks atšķiras no autobusa atiešanas laika. Autoostā jābūt ierīkotam tādam sēdvietu skaitam, kas atbilstu 5 % no dienā vidēji stundā autoostā iebraukušo autobusu sēdvietu skaita, bet ne mazākam par 10 sēdvietām;

24.6. rokas bagāžas, kā arī autobusā un autoostā atrastās nozaudētās rokas bagāžas uzglabāšanu;

24.7. iespēju izmantot sanitāro mezglu, nodrošinot vietu bērnu pabarošanai un aprūpei;

24.8. autobusu stāvvietu pirms un pēc reisa, kā arī starp reisiem autoostas teritorijā, ja autoostas tehniskās iespējas to pieļauj.

25. Nepilna apjoma pakalpojumu autoostā autoostas valdītājs nodrošina šo noteikumu 24.1., 24.2., 24.3., 24.7. un 24.8.apakšpunktā minētos pakalpojumus, kā arī atsevišķu vietu autobusā un autoostā atrastās nozaudētās rokas bagāžas uzglabāšanai.

26. Autoostas pakalpojumu izmantošana pasažieru neregulārajiem pārvadājumiem ir pieļaujama, ja autoostas caurlaides spējas un tehniskās iespējas ir pietiekamas un ja netiek traucēta regulāro pasažieru pārvadājumu autobusu apkalpošana. Šādu autobusu iebraukšanas un stāvēšanas kārtība tiek noteikta saskaņā ar šo noteikumu 38. un 39.punktā minēto līgumu.

27. Ja autoostas caurlaides spējas ir ierobežotas un tā tehniski nespēj nodrošināt jaunu maršrutu (reisu) apkalpošanu, autoosta par to informē Satiksmes ministriju un pasūtītāju un vienojas par autoostas caurlaides spēju palielināšanas termiņiem.

28. Ja netiek panākta šo noteikumu 27.punktā minētā vienošanās, Satiksmes ministrija vēršas pie attiecīgās pašvaldības ar lūgumu ierādīt vietu autoostas paplašināšanai vai autoostas pārvietošanai uz citu vietu autoostas caurlaides spēju un tehnisko iespēju palielināšanai, vai jaunas autoostas būvniecībai.

29. Autoostas pienākums ir pētīt pārvadājumu attīstību un, ja nepieciešams, palielināt autoostas caurlaides spējas un tehniskās iespējas.

30. Autoostas sniegtajiem pakalpojumiem jābūt pieejamiem visiem autoostas apmeklētājiem un piemērotiem personām ar funkcionāliem traucējumiem, grūtniecēm un personām ar maziem bērniem (tai skaitā ar bērnu ratiem).

IV. Autoostas sniedzamo pakalpojumu maksas noteikšana

31. Ja autoosta sniedz ne tikai ar sabiedrisko transportu saistītus pakalpojumus, bet veic arī citu veidu saimniecisko darbību, autoosta nodrošina šīs saimnieciskās darbības atsevišķu uzskaiti.

32. Atsevišķa saimnieciskās darbības uzskaite jāveic par autoostas snieg­tajiem pakalpojumiem iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu jomā.

33. Par autoostas ieņēmumiem šo noteikumu izpratnē ir uzskatāmi:

33.1. ieņēmumi par autoostas pakalpojumu sniegšanu (piemēram, no biļešu tirdzniecības, biļešu iepriekšpārdošanas un autobusu iebraukšanas maksas autoostas teritorijā);

33.2. citi ieņēmumi, kas saistīti ar pasažieru apkalpošanu (piemēram, bagāžas pakalpojumi, maksas uzziņas).

34. Autoostas valdītājs nosaka kopējās izmaksas kā tiešo un vispārējo (netiešo) izmaksu summu:

34.1. tiešās izmaksas ir tieši saistītas ar autoostas pakalpojumu sniegšanu:

34.1.1. nepieciešamo materiālu izmaksas;

34.1.2. personāla izmaksas (piemēram, atlīdzība par darbu un sociālās nodrošināšanas izmaksas kasieriem, dispečeriem un citiem darbiniekiem);

34.1.3. telpu un peronu apsaimniekošanas izmaksas (piemēram, komunālie pakalpojumi, remontdarbi);

34.1.4. līdzekļu un vērtību norakstīšana (piemēram, inventārs, kases sistēmas (kases aparāti) un cita tehnika, to programmatūra);

34.2. vispārējās (netiešās) izmaksas ir līdzekļu izlietojums, kas nav tieši saistāms ar noteiktu sniegto pakalpojumu veidu (piemēram, atlīdzība par darbu un sociālās nodrošināšanas izmaksas administrācijas personālam, uzturēšanas izmaksas, administrācijas darbībai nepieciešamo pamatlīdzekļu norakstīšana, nodokļu izmaksas, kapitāla finansēšanas izmaksas, kas tiek segtas no pārvaldītāja prognozētajiem ieņēmumiem).

35. Autoostas valdītājs grāmatvedību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktos grāmatvedības organizācijas dokumentos rakstiski nosaka kopējo izmaksu sadales metodiku (procentuālo sadalījumu un izmaksu attiecināšanas veidu), ievērojot šādus kritērijus:

35.1. tiešās izmaksas attiecina pret plānoto reisu skaitu, ko pieprasījuši pasūtītāji, kuri pārvadātājiem uzlikuši pienākumu (saistības) vai piešķīruši tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu;

35.2. vispārējās (netiešās) izmaksas sadala starp saimnieciskās darbības veidiem (virzieniem), attiecinot pret tajos gūtajiem ieņēmumiem, un netiešo izmaksu daļu, kas noteikta par pakalpojumu sniegšanu sabiedriskā transporta pakalpojumu jomā, attiecinot pret pasūtītāju plānoto reisu skaitu.

36. Autoostas sniedzamo pakalpojumu maksu nākamajam gadam nosaka, izmantojot šādu formulu:

            Ikop + P
Ck = –––––––– x AI, kur
                Nsēdv

Ck – maksa par autoostas pakalpojumu izmantošanu konkrētai autobusu kategorijai;

Ikop – kopējās autoostas uzturēšanas izmaksas, ieskaitot izmaksas, kas saistītas ar kapitālieguldījumiem;

P – nākamā gada autoostas plānotā peļņa;

Nsēdv – plānotais pasažieru skaits gadā (plānoto reisu autobusu sēdvietu summa gadā) atbilstoši pasūtītāja iesniegtajām autobusu kategorijām reisu apkalpošanai;

AI – autobusa ietilpība (sēdvietu skaits).

37. Ja autoosta sniedz pakalpojumus starptautiskajiem pārvadājumiem, pakalpojumu maksu var diferencēt, nosakot atsevišķu maksu par biļešu tirdzniecību un autobusu iebraukšanu autoostas teritorijā.

V. Autobusu iebraukšana un stāvēšana autoostas teritorijā

38. Autobusu iebraukšanu un stāvēšanu autoostas teritorijā ir tiesīgs izmantot pārvadātājs, kurš ar autoostu ir noslēdzis līgumu par autoostas pakalpojumu izmantošanu.

39. Autoosta un pārvadātājs, slēdzot līgumu par autoostas pakalpojumu izmantošanu (turpmāk – līgums), tajā paredz:

39.1. autobusu reģistrēšanas kārtību, iebraucot autoostā un izbraucot no tās;

39.2. peronu un stāvvietu izmantošanas kārtību;

39.3. kārtību, kādā pārvadātājs nodrošina autoostu ar informāciju par attiecīgajā maršrutā (reisā) norīkoto autobusu (piemēram, vietu skaits, bagāžas nodalījuma esība), autobusa kustības sarakstu, braukšanas maksu (tarifu), pārvadājumu kvalitāti (piemēram, paaugstināts serviss, aprīkojums invalīdiem);

39.4. tehnisko bojājumu un citu gadījumu reģistrēšanas kārtību, ja reiss netiek veikts vai to nav iespējams veikt, vai ir izmaiņas reisu apkalpošanā;

39.5. kārtību, kādā izvietojama informācija par maršruta (reisa) atklāšanu, grozīšanu un slēgšanu;

39.6. kārtību, kādā puses sniedz informāciju par izmaiņām pakalpojumu izmantošanā;

39.7. kārtību, kādā autoostā tiek uzturēta informācija par sabiedriskā transporta pakalpojumiem;

39.8. biļešu tirdzniecības kārtību;

39.9. maksu par autoostas pakalpojumu izmantošanu un savstarpējo norēķinu kārtību;

39.10. kārtību, kādā autoosta informē pārvadātāju par pasažieru plūsmas izmaiņām un pārvadātāja rīcību papildu autobusa norīkošanai;

39.11. kārtību, kādā tiek risināti strīdi starp autoostu un pārvadātāju;

39.12. citus nosacījumus pēc pušu vienošanās.

40. Autobusam, ar kuru tiek sniegti sabiedriskā transporta pakalpojumi, autoosta nodrošina:

40.1. peronu pasažieru iekāpšanai vismaz piecas minūtes pirms kustības sarakstā paredzētās autobusa došanās reisā un izkāpšanai vismaz piecas minūtes pēc kustības sarakstā paredzētās reisa pienākšanas;

40.2. stāvvietu pirms un pēc reisa, kā arī starp reisiem autoostas teritorijā, ja autoostas tehniskās iespējas to pieļauj;

40.3. iebraukšanu autoostas teritorijā vismaz 10 minūtes pirms kustības sarakstā paredzētās autobusa došanās reisā, ja kustības sarakstā autoosta ir viens no maršruta galapunktiem un nav paredzēta autobusa stāvēšana pirms un pēc reisa vai starp reisiem.

VI. Noslēguma jautājumi

41. Atzīt par spēku zaudējušiem Minis-tru kabineta 2005.gada 6.septembra noteikumus Nr.665 "Autoostu reģistrācija kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2005, 144.nr.).

42. Šajos noteikumos minētos Satiksmes ministrijas lēmumus var apstrīdēt tiesā administratīvo procesu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

43. Autoostas, kuras reģistrētas līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, triju mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās iesniedz Satiksmes ministrijā šo noteikumu 8.1., 8.3. un 8.4.apakšpunktā minētos dokumentus, ja mainījusies attiecīgā informācija vai ja kādi no dokumentiem iepriekš nav iesniegti.

44. Autoostas valdītājs no 2008.gada 1.maija nodrošina šo noteikumu 24.3. apakšpunktā minētā pakalpojuma sniegšanu vienotā biļešu tirdzniecības sistēmā vai tā savietojamību ar citām pastāvošajām biļešu tirdzniecības sistēmām.

45. Šo noteikumu 24.7.apakšpunktā minēto iespēju pabarot un aprūpēt bērnu un 30.punktā minētos pakalpojumus autoostas valdītājs nodrošina no 2008.gada 1.septembra.

46. Šo noteikumu 24.8.apakšpunktā minētā pakalpojuma nodrošināšanai pašvaldībām, plānojot teritorijas un vietas jaunām autoostām, jāparedz vieta autobusu stāvēšanai.

47. Autoostas katru gadu līdz 1.septembrim publisko nākamā gada maksu par autoostas pakalpojumiem. Pasūtītājs katru gadu līdz 1.augustam sniedz autoostām informāciju par nākamajā gadā plānoto reisu skaitu.

48. Noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 1.janvāri.

Ministru prezidents A.Kalvītis

Satiksmes ministrs A.Šlesers

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 1.janvāri.


 

1.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 11.decembra noteikumiem Nr.846

12.JPG (72176 bytes)

Satiksmes ministrs A.Šlesers


 

2.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 11.decembra noteikumiem Nr.846

13.JPG (81139 bytes)

14.JPG (98559 bytes)

15.JPG (89744 bytes)

Satiksmes ministrs A.Šlesers


 

3.pielikums

Ministru kabineta

2007.gada 11.decembra noteikumiem Nr.846

16.JPG (33831 bytes)

Satiksmes ministrs A.Šlesers

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!