Ministru kabineta noteikumi Nr.836
Rīgā 2007.gada 4.decembrī (prot. Nr.68 52.§)
Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" 3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu lielāku par 2000"
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.prioritātes "Vides infrastruktūras un videi draudzīgas enerģētikas veicināšana" 3.5.1.pasākuma "Vides aizsardzības infrastruktūra" 3.5.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu lielāku par 2000" (turpmāk – aktivitāte), projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projektu iesniedzējiem, atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Aktivitātes mērķis ir ūdenssaimniecības pakalpojumu – ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas – kvalitātes uzlabošana un ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju eitrofikāciju un sekmējot ūdens resursu un energoresursu racionālu izmantošanu.
3. Aktivitātes ietvaros īstenotie projekti tiek finansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda (turpmāk – Kohēzijas fonds) līdzekļiem. Aktivitātes ietvaros pieejamais publiskais finansējums sastāv no Kohēzijas fonda finansējuma (294 824 600 latu), valsts budžeta finansējuma un pašvaldību budžeta finansējuma.
4. Aktivitātes ietvaros tiek atbalstītas šādas darbības:
4.1. kvalitatīva dzeramā ūdens piegādes nodrošināšana un ūdens resursu aizsardzība;
4.2. ar komunālajiem notekūdeņiem vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšana;
4.3. normatīvajos aktos noteiktajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem atbilstošu ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības nodrošināšana.
5. Aktivitātes ietvaros netiek atbalstītas šādas darbības:
5.1. lietus notekūdeņu kanalizācijas būvniecība vai rekonstrukcija, ciktāl tā nav tieši saistīta ar lietus notekūdeņu kanalizācijas atdalīšanu no kopējās komunālo notekūdeņu kanalizācijas sistēmas;
5.2. ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu izbūve ārpus esošās apbūves teritorijām saskaņā ar spēkā esošo vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu;
5.3. darbības ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai, kas pārsniedz normatīvajos aktos par dzeramā ūdens kvalitāti un notekūdeņu savākšanu un attīrīšanu un būvnormatīvos noteiktās prasības.
6. Aktivitātes mērķa grupa ir pašvaldības teritorijas iedzīvotāji un tajā esošās iestādes.
7. Atbildīgā iestāde ir Vides
ministrija. Vides ministrija nodrošina visas
starpniekinstitūcijas funkcijas, tai skaitā atbilstoši
kompetencei nodrošina attiecīgi n + 3 vai
n + 2 principa izpildi aktivitātes līmenī, kontrolējot projektu
finanšu plānu izpildi.
II. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
8. Būvdarbu, pakalpojumu un piegāžu izmaksu attiecināmības sākuma un beigu datumu nosaka lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu (izņemot lielos projektus). Aktivitātes ietvaros tiek atbalstītas tikai tādas attiecināmās izmaksas, kuras ir tieši saistītas ar Kohēzijas fonda projekta ietvaros veiktajām darbībām un ir samērīgas un pamatotas.
9. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulu (EK) Nr.1084/2006 par Kohēzijas fonda izveidi un Regulu (EK) Nr.1164/94, attiecināmas ir šādas izmaksas:
9.1. izmaksas, kas saistītas ar Kohēzijas fonda projekta iesnieguma un pamatojošās dokumentācijas sagatavošanu iesniegšanai atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē, lai varētu pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu:
9.1.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā 2 % no Kohēzijas fonda projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas, kas noteikta lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;
9.1.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā 4 % no Kohēzijas fonda projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas, kas ir noteikta lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu vai – lielajiem projektiem – Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu;
9.2. autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;
9.3. būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 3 % no būvdarbu attiecināmajām izmaksām;
9.4. būvdarbu izmaksas;
9.5. piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā izmaksas tehnoloģisko iekārtu iegādei, montāžai un noregulēšanai.
10. Izmaksas nevar uzskatīt par attiecināmām, ja uz Kohēzijas fonda projekta iesniegšanas laiku:
10.1. būves ir pieņemtas ekspluatācijā atbilstoši normatīvo aktu prasībām;
10.2. ir parakstīti preču nodošanas un pieņemšanas akti.
11. Neattiecināmas ir šādas izmaksas:
11.1. nekustamā īpašuma (esošas ēkas un zeme, uz kuras tās uzbūvētas) pirkuma izdevumi;
11.2. ekspluatācijai neatbilstošu objektu demontāžas izdevumi, izņemot gadījumus, ja šo objektu atrašanās vietā ir ekonomiski un tehniski pamatoti veidot projekta infrastruktūru un tas īpaši minēts lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu;
11.3. projekta ieviešanai īpaši pirktu vai ražotu ilglietojuma iekārtu (arī iekārtu, kuras tiek izmantotas būvniecības procesā) iegādes izmaksas;
11.4. administratīviem vai projekta vadības mērķiem izmantojamo ilglietojuma iekārtu (arī datortehnikas un transportlīdzekļu) izmaksas;
11.5. lietotu iekārtu pirkuma izdevumi;
11.6. maksa par grāmatvedības un revīzijas pakalpojumiem;
11.7. izdevumi, kas neparedz tūlītēju iekārtu pirkumu, piemēram, līzings;
11.8. maksa par juridiskām, tehniskām un finanšu konsultācijām, kas sniegtas par Kohēzijas fonda projektu tā īstenošanas laikā;
11.9. infrastruktūras ekspluatācijas izdevumi (izņemot vienreizējus izdevumus, ja tie ir īpaši minēti lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu un civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu);
11.10. Kohēzijas fonda projekta vadībā iesaistītā personāla atalgojums un administratīvie izdevumi projekta vadībai, kā arī finansējuma saņēmēja kārtējās uzturēšanas izmaksas;
11.11. apgrozāmo un aizņēmuma līdzekļu iegādes izmaksas, samaksa par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksa par finanšu transakcijām, nokavējuma procenti, līgumsodi un tiesvedības izdevumi;
11.12. zemes iegādes izmaksas;
11.13. citas izmaksas, kuras šajos noteikumos nav noteiktas kā attiecināmas izmaksas.
III. Prasības Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam
12. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs – finansējuma saņēmējs – var būt tikai ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas saskaņā ar pārvaldes lēmumu, pārvaldes līgumu vai pašvaldības un kapitālsabiedrības līgumu (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus Kohēzijas fonda projekta teritorijā.
13. Ja pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība, tā ar pašvaldību noslēdz līgumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Līgumā nosaka:
13.1. konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus;
13.2. prasību ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam uzturēt un atjaunot nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai nodrošinātu pakalpojumam noteikto prasību izpildi;
13.3. līguma darbības laiku;
13.4. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;
13.5. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības;
13.6. iespējas saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus – investīcijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā – un nosacījumus atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai.
14. Ja ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde, ir pieņemts pārvaldes lēmums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Lēmumā nosaka:
14.1. konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus;
14.2. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;
14.3. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus.
15. Ja ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra, ir noslēgts pārvaldes līgums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Līgumā nosaka:
15.1. pašvaldības aģentūras funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā (arī konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus);
15.2. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju;
15.3. ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus.
16. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam.
17. Uz Kohēzijas fonda finansējumu nevar pretendēt šādos gadījumos:
17.1. ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs uz projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo datumu nav samaksājis nodokļus;
17.2. ja kapitālsabiedrība atzīta par maksātnespējīgu, atrodas sanācijas procesā vai saskaņā ar Uzņēmumu reģistrā pieejamo informāciju atrodas likvidācijas procesā;
17.3. ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir nomnieks, kas iznomājis no pašvaldības aktīvus, kuri nepieciešami ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanai un kuru nomas maksa neatbilst tirgus vērtībai, kā arī nomas līgumā nav noteikts, ka Kohēzijas fonda projekta īstenošanas rezultātā radītie labumi tiek nodoti nomā nomniekam – pakalpojumu sniedzējam – par tirgus vērtību un iznomātājs ir Kohēzijas fonda projekta īstenošanas rezultātā radīto labumu īpašnieks;
17.4. ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir koncesionārs un koncesijas līgumā nav iekļauti noteikumi saskaņā ar koncesiju jautājumus reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem;
17.5. ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir saņēmis vai paredz saņemt no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros.
IV. Uzaicinājums iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu
18. Aktivitāti īsteno, piemērojot ierobežotu projektu iesniegumu atlasi.
19. Ierobežotu projektu iesniegumu atlasi veic divās kārtās. Pirmajā kārtā pieejamais Kohēzijas fonda finansējums ir 183 888 323 lati, otrajā kārtā – 110 936 277 lati.
20. Atbildīgā iestāde uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem – pašvaldībām, pašvaldību iestādēm un aģentūrām, kā arī kapitālsabiedrībām, kas sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus šo noteikumu 2.pielikumā minētajās projekta teritorijās, nosūta:
20.1. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 1.grupas projektu teritorijās – mēneša laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā vai darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" apstiprināšanas Eiropas Komisijā. Ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā, atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā. Ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs reizi gadā triju gadu laikposmā tiek uzaicināts iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu;
20.2. ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 2.grupas projektu teritorijās – 2009.gadā pēc saraksta precizēšanas atbilstoši šo noteikumu 66.punktam. Ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs neiesniedz Kohēzijas fonda projekta iesniegumu noteiktajā termiņā, atbildīgā iestāde uzaicinājumu nosūta nākamajā gadā. Ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs reizi gadā triju gadu laikposmā tiek uzaicināts iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu.
21. Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbildīgajā iestādē iesniedzams divu mēnešu laikā pēc uzaicinājuma izsūtīšanas ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam.
22. Uzaicinājumi iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 1.grupas projektu teritorijās netiek nosūtīti pēc 2009.gada 15.decembra.
23. Uzaicinājumi iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem šo noteikumu 2.pielikuma 2.grupas projektu teritorijās netiek nosūtīti pēc 2011.gada 15.decembra.
V. Kohēzijas fonda projekta iesnieguma iesniegšanas nosacījumi un Kohēzijas fonda projektu vērtēšanas kritēriji
24. Maksimālā atbalsta likme no Kohēzijas fonda nepārsniedz 85 % no lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai – lielajiem projektiem – no Eiropas Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu noteiktajām kopējām attiecināmajām Kohēzijas fonda projekta izmaksām.
25. Minimālais un maksimālais atbalsta apjoms aktivitātes ietvaros vienam Kohēzijas fonda projektam netiek noteikts.
26. Uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs aktivitātes īstenošanas laikā var iesniegt vienu Kohēzijas fonda projekta iesniegumu.
27. Ja ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs ir trīs reizes saņēmis šo noteikumu 20.punktā minēto uzaicinājumu, bet nav iesniedzis Kohēzijas fonda projekta iesniegumu vai iesniegums ir trīs reizes noraidīts, tas vairs nevar pretendēt uz aktivitātei piešķirtajiem Eiropas Savienības 2007.–2013.gada finanšu līdzekļiem.
28. Uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs Kohēzijas fonda projekta iesniegumu iesniedz atbildīgajā iestādē tās norādītajā termiņā:
28.1. papīra formā, aizpildot Kohēzijas fonda projekta iesnieguma veidlapu (3.pielikums) latviešu valodā datorrakstā. Kohēzijas fonda projekta iesniegumu paraksta uzaicinātā ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarota persona. Uzaicinātais Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs papīra formā iesniedz vienu caurauklotu Kohēzijas fonda projekta oriģinālu un vienu caurauklotu tā kopiju (bez pielikumiem), kā arī iesniedz projekta elektronisko versiju. Pievienoto dokumentu lapas numurē. Ja Kohēzijas fonda projekta iesniegumu sūta pa pastu, par iesnieguma iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu;
28.2. elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu). Ja Kohēzijas fonda projekta iesniegumu iesniedz elektroniski, par iesniegšanas laiku ir uzskatāms brīdis, kad iesniegums ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, iesniedzējam jāpierāda, ka Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir nosūtīts līdz Kohēzijas fonda projektu iesniegšanas termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tai šis apgalvojums jāpamato. Ja Kohēzijas fonda projekta iesniegumu iesniedz elektroniski:
28.2.1. tam jābūt izstrādātam DOC, XLS, PDF vai JPG datnes formātā;
28.2.2. papildus iesniedzamajiem dokumentiem (tai skaitā papīra dokumenta elektroniskajām kopijām) jābūt sagatavotiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
29. Uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs Kohēzijas fonda projekta iesnieguma veidlapai pielikumā pievieno šādus dokumentus:
29.1. ūdenssaimniecības attīstības projekta tehniski ekonomisko pamatojumu (tai skaitā papildu dokumentāciju (ja tāda ir nepieciešama), kas paskaidro vai aktualizē tehniski ekonomisko projekta pamatojumu);
29.2. Kohēzijas fonda projekta kartogrāfisko materiālu atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par Kohēzijas fonda projekta aktivitāšu izvietojumu Kohēzijas fonda projekta teritorijā un to ietekmi uz vidi;
29.3. būvdarbu tāmi saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto paredzamās līgumcenas noteikšanas kārtību;
29.4. dokumentus, kas apliecina, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur Kohēzijas fonda projekta ietvaros paredzēti būvdarbi;
29.5. pašvaldības apliecinājumu par iesniegtā Kohēzijas fonda projekta atbilstību spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam un (vai) detālplānojumam;
29.6. Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par ietekmes uz vidi noslēguma ziņojumu vai lēmumu par ietekmes uz vidi procedūras nepiemērošanu;
29.7. ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akceptu tehniski ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem;
29.8. pārvaldes lēmuma, pārvaldes līguma vai pašvaldības un kapitālsabiedrības (atkarībā no Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja juridiskā statusa) līguma kopiju par ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu Kohēzijas fonda projekta teritorijā;
29.9. licences kopiju par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu, ja pakalpojumus sniedz kapitālsabiedrība;
29.10. nomas līguma kopiju un novērtējuma kopiju par aktīvu nomas maksas atbilstību tirgus vērtībai, ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs ir nomnieks, kas iznomājis no pašvaldības ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanai nepieciešamos aktīvus;
29.11. koncesijas līguma kopiju, ja uzaicinātais ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs ir koncesionārs;
29.12. noslēgtā kredītlīguma kopiju vai kredītiestādes izsniegta dokumenta kopiju, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma;
29.13. pašvaldības lēmumu:
29.13.1. par finansējumu, ja Kohēzijas fonda projektā paredzēts pašvaldības finansējums;
29.13.2. par galvojumu vai aizņēmumu, ja Kohēzijas fonda projektā paredzēts pašvaldības galvojums vai aizņēmums;
29.13.3. par to, ka pašvaldība saskaņo uzaicinātā ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja sagatavoto Kohēzijas fonda projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu;
29.14. normatīvajos aktos noteikto dokumentāciju, kas apliecina atļauju pašvaldībai īstenot Kohēzijas fonda projektu, ja pašvaldība atrodas finanšu stabilizācijas procesā;
29.15. Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognozi;
29.16. Kohēzijas fonda projekta indikatīvo iepirkumu plānu.
30. Kohēzijas fonda projektu vērtēšanas komisija pārbauda Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību aktivitātes atbalsta un projekta iesniegšanas nosacījumiem (šo noteikumu 2., 3., 4., 26., 28., 29.punkts, II un III nodaļa) un vērtē atbilstoši šādiem projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem:
30.1. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā sniegta nepieciešamā informācija par projektā veicamajām darbībām (komponentēm);
30.2. Kohēzijas fonda projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm;
30.3. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspējību;
30.4. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā minētie būvdarbu un aprīkojuma piegādes indikatori atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas nepieciešami izvirzīto mērķu sasniegšanai;
30.5. Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīze ir veikta saskaņā ar šo noteikumu 1.pielikumu;
30.6. Kohēzijas fonda projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina Kohēzijas fonda projekta dzīvotspēju;
30.7. pieprasītā Kohēzijas fonda finansējuma atbalsta likme ir pamatota ar projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem;
30.8. pieprasītā valsts budžeta finansējuma atbalsta likme noteikta atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta finansējuma piešķiršanu Kohēzijas fonda projektiem un ir pamatota ar Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem;
30.9. Kohēzijas fonda projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas;
30.10. Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota;
30.11. Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots;
30.12. Kohēzijas fonda projekta iesniegumā ietvertā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotais cilvēkresursu nodrošinājums atbilst normatīvajos aktos noteiktajām finansējuma saņēmēja funkcijām;
30.13. Kohēzijas fonda projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu;
30.14. Kohēzijas fonda projekta īstenošana nodrošinās vides piesārņojuma samazināšanu un (vai) normatīvajiem aktiem atbilstošas kvalitātes dzeramo ūdeni iedzīvotājiem;
30.15. Kohēzijas fonda projekta īstenošana uzlabos ūdenssaimniecības infrastruktūras darbības efektivitāti;
30.16. Kohēzijas fonda projekta gatavības stadija;
30.17. Kohēzijas fonda projekta ieviešanas efektivitāte attiecībā uz tiešu ūdenssaimniecības infrastruktūras uzlabošanu;
30.18. Kohēzijas fonda projekta iekšējā ienesīguma norma;
30.19. Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja papildu ieguldījums ūdenssaimniecības attīstībā (atbalstāmās darbības) piecu gadu laikā pēc Kohēzijas fonda projekta pabeigšanas;
30.20. Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja finansiālais ieguldījums projekta īstenošanā;
30.21. Kohēzijas fonda projekta īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss.
VI. Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas izveidošana un iesniegumu vērtēšana
31. Atbildīgās iestādes vadītājs izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu (ietverot komisijas locekļu aizstāšanas kārtību to prombūtnes laikā un ekspertu piesaistes kārtību). Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Latvijas Pašvaldību savienības un nevalstisko vides organizāciju pārstāvji.
32. Atbildīgā iestāde:
32.1. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā un apstiprina ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku;
32.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās ievieto mājaslapā internetā ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesnieguma veidlapu (3.pielikums), Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (4.pielikums), ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un Kohēzijas fonda projekta īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus;
32.3. nosūta ierobežotam pretendentu lokam uzaicinājumu iesniegt Kohēzijas fonda projekta iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 20.punktam;
32.4. reģistrē iesniegtos Kohēzijas fonda projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā iesniedzējam izsniedz vai nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu), vai nosūta pa pastu apliecinājumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma saņemšanu.
33. Vērtēšanas komisija vērtē Kohēzijas fonda projektu iesniegumus:
33.1. ar "Jā", "Nē" un "Neattiecas" attiecībā uz vērtēšanas kritērijiem, kas minēti šo noteikumu 30.1., 30.2., 30.3., 30.4., 30.5., 30.6., 30.7., 30.8., 30.9., 30.10., 30.11., 30.12., 30.13., 30.14. un 30.15.apakšpunktā. Ja vērtējums ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida vai pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējam noteiktajā termiņā jānodrošina atbilstība attiecīgajam kritērijam, veicot precizējumus projekta iesniegumā. Ja kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts attiecībā uz šo kritēriju netiek vērtēts;
33.2. piešķirot katram projektam noteiktu punktu skaitu un izveidojot projektu prioritāro sarakstu attiecībā uz vērtēšanas kritērijiem, kas minēti šo noteikumu 30.16., 30.17., 30.18., 30.19., 30.20. un 30.21.apakšpunktā. Projektu prioritāro sarakstu izmanto, ja aktivitātes īstenošanai pieejamais finansējums būs nepietiekams, lai īstenotu visus plānotos projektus.
34. Vērtēšanas komisija Kohēzijas fonda projekta iesniegumu apstiprina, ja tā atbilstība šo noteikumu 2., 3., 4. un 5.punktam, III nodaļai un 24., 25., 26., 27., 28., 29. un 30.punktam ir novērtēta ar "Jā" vai "Neattiecas". Ja projekta attiecināmās izmaksas neatbilst šo noteikumu 9.punktam un atbilstība šo noteikumu 30.2., 30.10., 30.11., 30.12. un 30.13.apakšpunktā minētajiem kritērijiem novērtēta ar "Nē", vērtēšanas komisija, apstiprinot Kohēzijas fonda projekta iesniegumu, izvirza nosacījumus.
VII. Lēmuma pieņemšana par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu un civiltiesiskā līguma vai vienošanās slēgšana
35. Atbildīgās iestādes vadītājs, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas atzinumu, pieņem lēmumu:
35.1. par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu;
35.2. par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību Kohēzijas fonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem un aktivitātes atbalsta nosacījumiem – attiecībā uz lielajiem projektiem.
36. Ja atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību Kohēzijas fonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem un aktivitātes atbalsta nosacījumiem, atbildīgā iestāde sadarbībā ar projekta pieteicēju sagatavo un iesniedz vadošajā iestādē lielā projekta iesniegumu saskaņā ar Komisijas Regulas (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, XXI pielikumu.
37. Atbildīgās iestādes vadītājs var pieņemt lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, norādot termiņu, līdz kuram:
37.1. jāprecizē informācija par finansējuma saņēmēju (kontaktinformācija un rekvizīti);
37.2. jāiesniedz trūkstošie dokumenti atbilstoši šo noteikumu 29.punktam;
37.3. jāprecizē izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu II nodaļai;
37.4. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta laika grafiks atbilstoši plānotajām aktivitātēm;
37.5. jāprecizē naudas plūsmas prognoze;
37.6. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns;
37.7. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta iesniegumā ietvertā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotais cilvēkresursu nodrošinājums;
37.8. jāprecizē informācija par publicitātes pasākumiem.
38. Atbildīgās iestādes vadītājs lielajiem projektiem var pieņemt lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un aktivitātes atbalsta nosacījumiem un noteikt, kāda iesniegumā nenorādītā vai neprecīzi norādītā informācija jāiekļauj projekta iesniegumā, lai to sagatavotu atbilstoši šo noteikumu 36.punktam, ja:
38.1. jāprecizē informācija par finansējuma saņēmēju (kontaktinformācija un rekvizīti);
38.2. jāiesniedz trūkstošie dokumenti atbilstoši šo noteikumu 29.punktam;
38.3. jāprecizē izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmās izmaksas atbilstoši šo noteikumu II nodaļai;
38.4. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta laika grafiks atbilstoši plānotajām aktivitātēm;
38.5. jāprecizē naudas plūsmas prognoze;
38.6. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns;
38.7. jāprecizē Kohēzijas fonda projekta iesniegumā ietvertā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotais cilvēkresursu nodrošinājums;
38.8. jāprecizē informācija par publicitātes pasākumiem.
39. Lēmumu par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu vai par projekta iesnieguma atbilstību Kohēzijas fonda projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem un aktivitātes atbalsta nosacījumiem (attiecībā uz lielajiem projektiem) atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam.
40. Ja ir pieejami finanšu līdzekļi, atbildīgā iestāde ar finansējuma saņēmēju slēdz civiltiesisku līgumu vai vienošanos par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu 30 darbdienu laikā pēc:
40.1. lēmuma pieņemšanas par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu;
40.2. lēmumā par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu norādīto nosacījumu izpildes saskaņā ar šo noteikumu 37.punktu. Šo noteikumu 37.punktā minēto termiņu var pagarināt, bet kopējais nosacījumu izpildes termiņš nedrīkst būt lielāks par trim mēnešiem;
40.3. Eiropas Komisijas lēmuma pieņemšanas par lielā projekta apstiprināšanu.
VIII. Iepirkuma procedūra, iepirkuma līguma slēgšana un grozīšana
41. Ja paredzamā līgumcena:
41.1. ir mazāka par publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām publisko iepirkumu līgumcenu robežām, iepirkuma procedūru veic finansējuma saņēmējs;
41.2. ir vienāda ar publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām publisko iepirkumu līgumcenu robežām vai lielāka par tām, iepirkuma procedūru kā centralizētā iepirkuma institūcija veic Vides ministrija.
42. Atbildīgā iestāde nosaka iepirkuma procedūras standarta dokumentus.
43. Pirms iepirkuma procedūras dokumentu apstiprināšanas vai grozījumu veikšanas tajos finansējuma saņēmējs nosūta iepirkuma procedūras dokumentu vai iepirkuma procedūras dokumentu grozījumu projektu atbildīgajai iestādei atzinuma sniegšanai. Atbildīgā iestāde sniedz atzinumu civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā.
44. Finansējuma saņēmējs ar izraudzīto pretendentu slēdz iepirkuma līgumu, izmantojot iepirkuma procedūras dokumentos ietverto iepirkuma līguma projektu. Slēdzot iepirkuma līgumu, nav pieļaujamas būtiskas izmaiņas iepirkuma līguma projektā. Ja, slēdzot iepirkuma līgumu, tiek veiktas izmaiņas iepirkuma līguma projektā, iepirkuma līguma grozījumu projektu finansējuma saņēmējs nosūta atbildīgajai iestādei atzinuma sniegšanai. Atbildīgā iestāde sniedz atzinumu civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā.
45. Ja iepirkuma līguma darbības laikā nepieciešams izdarīt tajā grozījumus, finansējuma saņēmējs iepirkuma līguma grozījumu projektu un grozījumu nepieciešamības pamatojumu nosūta atbildīgajai iestādei atzinuma sniegšanai. Atbildīgā iestāde sniedz atzinumu civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā.
46. Ja finansējuma saņēmējs neievēro šajā nodaļā noteiktās procedūras, izmaksas, kas rodas noslēgto iepirkuma līgumu ietvaros vai to grozījumu dēļ, tiek uzskatītas par neattiecināmajām Kohēzijas fonda projekta izmaksām.
IX. Maksājumu veikšana
47. Visus izdevumus, ko veicis finansējuma saņēmējs, pamato ar juridiski saistošiem līgumiem un grāmatvedības dokumentiem.
48. Ja finansējuma saņēmējs ir ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs – kapitālsabiedrība vai pašvaldības aģentūra:
48.1. atbildīgā iestāde civiltiesiskajā līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā pārskaita finansējuma saņēmējam avansa maksājumu. Avansa maksājuma un starpposma maksājumu saņemšanai, kā arī visiem Kohēzijas fonda projekta izdevumu veikšanai nepieciešamajiem līdzekļiem finansējuma saņēmējs atver kontu Valsts kasē;
48.2. finansējuma saņēmējs, īstenojot Kohēzijas fonda projektu, visus maksājumus veic tikai no šo noteikumu 48.1.apakšpunktā minētā konta līdzekļiem.
49. Finansējuma saņēmējs pēc šo noteikumu 48.1.apakšpunktā minētā konta atvēršanas noformē parakstu paraugu kartīti, kas apliecina personu pilnvaras rīkoties ar kontā esošajiem finanšu līdzekļiem, un tās kopiju iesniedz atbildīgajā iestādē pirms maksājumu veikšanas no Kohēzijas fonda projekta līdzekļiem.
50. Finansējuma saņēmējs saņem no Kohēzijas fonda projekta izpildītāja rēķinu kopā ar attaisnojuma dokumentiem (turpmāk – maksājuma dokumenti). Maksājuma dokumentus reģistrē un uz rēķina norāda saņemšanas datumu.
51. Finansējuma saņēmējs pēc Kohēzijas fonda projekta izpildītāja iesniegto maksājuma dokumentu pārbaudes tos apstiprina vai noraida civiltiesiskajā līgumā par projekta īstenošanu noteiktajos termiņos un kārtībā.
52. Finansējuma saņēmējs saņemto maksājuma dokumentu kopijas, kas noformētas atbilstoši dokumentu noformēšanu regulējošajiem normatīvajiem aktiem, iesniedz atbildīgajā iestādē triju darbdienu laikā pēc to saņemšanas.
53. Atbildīgā iestāde 20 dienu laikā pēc finansējuma saņēmēja iesniegto maksājuma dokumentu saņemšanas nodrošina to pārbaudi, sagatavo atzinumu un iesniedz to finansējuma saņēmējam. Atzinumā norāda, vai maksājuma dokumenti atbilst lēmumam par Kohēzijas fonda projekta iesnieguma apstiprināšanu, civiltiesiskajam līgumam vai vienošanās dokumentam par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda projektu vadību, kā arī noslēgtajiem būvdarbu, piegāžu vai pakalpojumu līgumiem.
54. Atbildīgās iestādes atzinums ir saistošs finansējuma saņēmējam un maksājumu iestādei, veicot maksājumu no Kohēzijas fonda projekta līdzekļiem. Ja saskaņā ar šo noteikumu 53.punktu sagatavotajā atzinumā ir norādīts, ka maksājuma dokumenti neatbilst civiltiesiskajam līgumam vai vienošanās dokumentam par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem par Kohēzijas fonda projektu vadību, noslēgtajiem būvdarbu, piegāžu vai pakalpojumu līgumiem, izdevumi, kas pamatoti ar pārbaudītajiem maksājuma dokumentiem, par kuriem ir sagatavots atzinums, tiek uzskatīti par neattiecināmajām Kohēzijas fonda projekta izmaksām.
55. Atbildīgā iestāde rakstiski informē maksājumu iestādi par atbildīgās iestādes amatpersonu, kas ir tiesīga parakstīt šo noteikumu 53.punktā minēto atzinumu.
56. Atbildīgā iestāde 20 darbdienu laikā pēc maksājuma pieprasījuma saņemšanas (termiņš tiek pagarināts par precizējumu veikšanai un pieprasītās papildu informācijas sniegšanai nepieciešamo laiku) pārbauda tiesību aktos noteikto finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu un tajā iekļauto izdevumu attaisnojuma dokumentus, apstiprina attiecināmo izdevumu summu un sagatavo maksājuma uzdevumu par attiecināmo izdevumu atmaksu vai par aizņēmuma atmaksu, vai par pārskaitījumu valsts budžeta ieņēmumos.
57. Par Kohēzijas fonda projekta īstenošanas beigām attiecībā uz maksājuma veikšanu finansējuma saņēmējam tiek uzskatīts brīdis, uz kuru visas Kohēzijas fonda projekta iepirkuma līgumos paredzētās aktivitātes ir veiktas un pieņemtas atbilstoši iepirkuma līguma nosacījumiem.
X. Kohēzijas fonda projekta ieviešanas nosacījumi
58. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam visas Kohēzijas fonda projekta aktivitātes jāīsteno četru gadu laikā pēc civiltiesiskā līguma par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noslēgšanas.
59. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošina visu Kohēzijas fonda projekta ietvaros paredzēto maksājumu veikšanu iepirkuma līguma izpildītājiem atbilstoši iepirkuma līgumā noteiktajiem termiņiem, bet ne vēlāk kā 90 dienu laikā pēc noslēguma maksājuma saņemšanas.
60. Ja pēc tam, kad noslēgts civiltiesiskais līgums vai vienošanās par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu, Kohēzijas fonda projektā nepieciešams izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz atbildīgajā iestādē aizpildītu priekšlikuma veidlapu par grozījumiem projektā (5.pielikums).
61. Civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu grozījumus neizdara, ja nepieciešams mainīt:
61.1. Kohēzijas fonda projekta finansēšanas plānu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem neattiecināmajās izmaksās un izmaiņas nepārsniedz 20 % no to summas;
61.2. Kohēzijas fonda projekta fiziskos rādītājus, ja šīs izmaiņas nepārsniedz 5 % no to apstiprinātā apjoma naudas izteiksmē;
61.3. Kohēzijas fonda projekta raksturojumu, ja tas ir saistīts ar grozījumiem projekta iepirkumu plānā un nemaina iepirkumu kopējo apjomu.
62. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs nodrošina pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu atbildīgajā iestādē civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā.
XI. Aktivitātes uzraudzība pēc projektu ieviešanas
63. Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc Kohēzijas fonda projekta pabeigšanas reizi gadā saskaņā ar šo noteikumu 6.pielikumu sniedz atbildīgajai iestādei informāciju par:
63.1. Kohēzijas fonda projekta ietvaros sasniegto rezultātu atbilstību iesniegumā noteiktajiem mērķiem;
63.2. Kohēzijas fonda projekta ietvaros sasniegtajiem projekta iznākuma un rezultātu rādītājiem;
63.3. Kohēzijas fonda projekta ietvaros sasniedzamo rezultātu atbilstību vides kvalitātes mērķiem un vides normatīvo aktu prasībām;
63.4. ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības atbilstību plānotajam;
63.5. radīto pamatlīdzekļu īpašuma statusu;
63.6. īstenotās pakalpojumu tarifu politikas atbilstību plānotajai;
63.7. ieņēmumiem, kas radušies, īstenojot Kohēzijas fonda projektu, un to atbilstību plānotajam;
63.8. sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja statusu un tā izmaiņām;
63.9. veiktajiem pasākumiem sabiedrības informēšanai par Kohēzijas fonda projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai.
64. Pirmo reizi šo noteikumu 6.pielikumā noteikto veidlapu iesniedz gada laikā pēc Kohēzijas fonda noslēguma maksājuma saņemšanas un turpmāk reizi gadā civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu noteiktajā kārtībā.
65. Atbildīgā iestāde nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu vismaz piecus gadus pēc visu Kohēzijas fonda projektu pabeigšanas aktivitātes ietvaros, ja civiltiesiskajā līgumā vai vienošanās dokumentā par Kohēzijas fonda projekta īstenošanu nav noteikts ilgāks laikposms.
XII. Noslēguma jautājums
66. Šo noteikumu 2.pielikumā minētos 1. un 2.projektu grupas sarakstus precizē līdz 2008.gada 1.oktobrim.
Ministru prezidents A.Kalvītis
Vides ministrs R.Vējonis
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2007.gada 22.decembri.
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836
Norādījumi Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanai
1. Izmaksu un ieguvumu analīzi veic, pamatojoties uz Eiropas Komisijas izstrādāto 2007.–2013.gada plānošanas perioda 4. Darba dokumentu "Metodiskie norādījumi izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanai", ciktāl tajā norādīties makroekonomiskie pieņēmumi nav pretrunā ar šajos noteikumos noteiktajiem.
2. Veicot izmaksu un ieguvumu analīzi, piemēro šādus makroekonomiskos rādītājus:
2.1. diskonta likmes:
2.1.1. reālā sociālā diskonta likme 5,5 %,
2.1.2. reālā finansiālā diskonta likme 5 %;
2.2. konversijas faktoru rādītājus:
Gads |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
Vidēji 2007-2013 |
Vidēji 2014-2033 |
Patēriņa cenu inflācija, % |
7,8 |
5,5 |
4,2 |
3,4 |
2,7 |
2,5 |
2,5 |
4,1 |
2,5 |
IKP deflators, % |
10,5 |
7,8 |
6,0 |
5,0 |
4,0 |
3,5 |
3,0 |
5,7 |
2,5 |
Kopējā pamatkapitāla veidošanas deflators, % |
15,0 |
7,0 |
6,2 |
6,2 |
4,0 |
3,5 |
3,0 |
6,4 |
2,5 |
2.3. vidēja termiņa un ilgtermiņa prognozes:
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
Gada vidējais pieaugums 2009-2013 |
2014-2033 |
|
IKP pieaugums, salīdzināmās cenās,% |
11,9 |
9,5 |
7,5 |
7,5 |
7,3 |
7,0 |
6,5 |
6,0 |
6,8 |
2,7 |
IKP uz 1 iedzīvotāju pieaugums, salīdzināmās cenās, % |
12,5 |
10,1 |
8,1 |
8,1 |
7,9 |
7,6 |
7,1 |
6,6 |
7,5 |
3,2 |
PCI pieaugums %, gads pret gadu |
6,5 |
7,8 |
5,5 |
4,2 |
3,2 |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
3,0 |
2,5 |
Nodarbinātības pieaugums, % |
5,0 |
1,5 |
1,0 |
0,5 |
0,2 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
0,2 |
-0,8 |
Darba algas pieaugums, salīdzināmās cenās, % |
15,5 |
19,6 |
9,6 |
8,3 |
7,0 |
6,9 |
6,4 |
5,9 |
6,9 |
3,6 |
3. Veicot izmaksu un ieguvumu analīzi, ievēro šādus nosacījumus:
3.1. patēriņa cenu indeksa inflācija ir piemērojama projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido darba samaksa;
3.2. IKP deflators piemērots jaukta tipa izmaksu projektiem dažādās nozarēs, kā arī tas ir atbilstošs rādītājs, lai diskontētu sagaidāmās finanšu plūsmas no uzņēmējdarbības;
3.3. kopējā pamatkapitāla veidošanas deflators ir piemērots projektiem, kuros lielu izmaksu daļu veido investīciju ieguldījumi pamatkapitālā.
Vides ministrs R.Vējonis
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836
Projektu saraksts
1. 2007.-2008. gada perioda projektu saraksts (1. projektu grupas saraksts)
Nr. |
Projekta nosaukums |
Projekta teritorija (apdzīvotās vietas) |
Maksimālais Kohēzijas fonda finansējums, latos |
1. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Aizkrauklē |
Aizkraukles pils., Aizkraukles c. (Aizkraukles novads) |
1 823 486 |
2. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Aizputē |
Aizputes pils. |
2 338 017 |
3. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Alojā |
Alojas pils., Ungurpils (Alojas l.t.) |
3 859 136 |
4. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ādažos |
Ādažu c. (Ādažu novads) |
5 087 277 |
5. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Baldonē |
Baldones pilsēta, Avoti (Baldones l.t.) |
3 274 728 |
6. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Baložos |
Baložu pilsēta |
6 306 882 |
7. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Balvos |
Balvu pils. |
2 808 873 |
8. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Brocēnos |
Brocēnu pils. ar l.t. |
1 118 269 |
9. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Carnikavā |
Carnikavas pag. |
4 300 932 |
10. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Cēsīs |
Cēsu pils., NAI (Raiskuma pag.) |
5 671 589 |
11. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Dundagā |
Dundagas c., Jaundundagas c. (Dundagas pag.) |
1 592 115 |
12. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ērgļos |
Ērgļu c. (Ērgļu pag.) |
3 042 829 |
13. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Grobiņā |
Grobiņas pils., Robežnieki, (Grobiņas pag.), |
2 050 230 |
14. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Gulbenē |
Gulbenes pils., Ceļmalu c., Stāķu c., Šķieneru c. (Stradu pag.) |
5 728 754 |
15. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ikšķilē |
Ikšķiles pils. |
6 601 518 |
16. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ilūkstē |
Ilūkstes novads (pils., Pilskalnes c.) |
1 610 774 |
17. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Jaunpiebalgā |
Jaunpiebalgas c. (Jaunpiebalgas pagasts) |
2 092 479 |
18. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Jēkabpilī |
Jēkabpils pils. |
8 966 375 |
19. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Kandavā |
Kandavas pils., Liepas (Kandavas nov.) |
2 016 118 |
20. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Kārsavā |
Kārsavas pilsēta |
2 755 494 |
21. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Koknesē |
Koknese pag. |
2 332 494 |
22. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Krāslavā |
Krāslavas pilsēta, Augstkalnes c., (Ūdrīšu pag.), Ezerkalnu pag., NAI (Kaplavas pag.) |
10 961 125 |
23. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Kuldīgā |
Kuldīgas pils. |
6 130 285 |
24. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Liepā |
Liepas c. (Liepas pag.) |
2 502 664 |
25. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Līgatne |
Līgatnes pils. |
1 104 274 |
26. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Lubānā |
Lubānas pils., Ozoli (Indrānu pag.) |
872 809 |
27. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ludzā |
Ludzas pils. |
4 673 949 |
28. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Madonā |
Madonas pils., Lazdonas c. (Lazdonas pag.) |
9 144 816 |
29. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Mālpilī |
Mālpils c (Mālpils pag.) |
1 077 790 |
30. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Maltā |
Maltas c. (Maltas pag.) |
1 081 594 |
31. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Mazsalacā |
Mazsalacas pils., Priedāji (Mazsalacas nov.) |
3 724 211 |
32. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ogrē |
Ogres pils. (Ogres novads) |
7 081 217 |
33. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Pļaviņās |
Pļaviņu pilsēta |
2 246 051 |
34. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Priekulē |
Priekules pils., Saulaines c. (Priekules pag.) |
2 433 492 |
35. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Rīgā |
Rīgas pils. |
14 491 924 |
36. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Rojā |
Rojas c. |
766 887 |
37. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Rūjienā |
Rūjienas pils. |
4 465 531 |
38. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Saldū |
Saldus pils., Mežvidi (Novadnieku pag.) |
3 537 808 |
39. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Saulkrastos |
Saulkrastu pils.ar l.t. |
3 916 252 |
40. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Skrīveros |
Skrīveru pils. |
3 378 852 |
41. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Skrundā |
Skrundas pils. ar l. t. |
1 085 425 |
42. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Stendē |
Stendes pils. |
1 106 782 |
43. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Talsos |
Talsu pils., Pastende (Ģibuļu pag.), "Zvirgzdi" (Laidzes pag.) |
4 948 497 |
44. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ugālē |
Ugāles lielc. |
973 695 |
45. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Ulbrokā |
Ulbrokas c. (Stopiņu novads) |
3 979 928 |
46. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Vaiņodē |
Vaiņodes lielc., Bāta (Vaiņodes pag.) |
893 784 |
47. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Vangažos |
Vangažu pils. |
3 814 908 |
48. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Varakļānos |
Varakļānu pils., Kokaru c. (Varakļānu pag.) |
3 859 489 |
49. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Viļakā |
Viļakas pils. |
1 249 989 |
50. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Viļānos |
Viļānu pils. |
1 547 831 |
51. |
Ūdenssaimniecības pakalpojumu attīstība Zilupe |
Zilupes pils. |
1 458 095 |
KOPĀ izmaksas: |
183 888 323 |
2. 2009.-2013. gadu perioda projektu saraksts (2. projektu grupas saraksts)
Nr. |
Apdzīvotā vieta |
1 |
Alūksne |
2 |
Auce |
3 |
Babīte/Piņķi |
4 |
Bauska |
5 |
Cesvaine |
6 |
Dagda |
7 |
Daugavpils |
8 |
Dobele |
9 |
Iecava |
10 |
Īslīce (Rītausmas/Bērzkalni) |
11 |
Jaunjelgava |
12 |
Jaunolaine |
13 |
Jelgava |
14 |
Jūrmala |
15 |
Kalnciems |
16 |
Ķegums |
17 |
Ķekava/Valdlauči |
18 |
Lielvārde |
19 |
Liepāja |
20 |
Limbaži |
21 |
Līvāni |
22 |
Mārupe |
23 |
Olaine |
24 |
Ozolnieki |
25 |
Preiļi |
26 |
Priekuļi |
27 |
Rēzekne |
28 |
Salacgrīva |
29 |
Salaspils |
30 |
Sigulda/Peltes |
31 |
Smiltene |
32 |
Tukums |
33 |
Valka |
34 |
Valmiera |
35 |
Vecumnieki |
36 |
Ventspils |
37 |
Viesīte |
Kopā |
Vides ministrs R.Vējonis
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
3.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836
Projekta iesnieguma veidlapa
Vides ministrs R.Vējonis
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
4.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836
Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa
Nr. |
Kritērijs |
Vērtējums |
|
KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Punktu skala |
||
1. |
Kohēzijas fonda projekta gatavības stadija: |
Vērtējums tiks ņemts vērā veidojot projektu prioritāro sarakstu, kas nepieciešams nepietiekama finansējuma gadījumā. |
|
1.1. |
|
1 |
|
1.2. |
|
2 |
|
1.3. |
|
3 |
|
2. |
Kohēzijas fonda projekta ieviešanas efektivitāte attiecībā uz tiešu ūdenssaimniecības infrastruktūras uzlabošanu: |
||
2.1. |
|
1 |
|
2.2. |
|
2 |
|
2.3. |
|
3 |
|
3. |
Projekta iekšējā ienesīguma norma (IRR) |
||
3.1. |
|
3 |
|
3.2. |
|
2 |
|
3.3. |
|
1 |
|
4. |
Projekta iesniedzēja papildu ieguldījums ūdenssaimniecības attīstībā (atbalstāmās darbības) piecu gadu laikā pēc Kohēzijas fonda projekta pabeigšanas |
||
4.1. |
|
1 |
|
4.2. |
|
2 |
|
4.3. |
|
3 |
|
Kohēzijas fonda projekta ietekme uz horizontālajām prioritātēm: |
Punktu skala |
||
5. |
Projekta iesniedzēja finansiālais ieguldījums projekta realizācijā (Makroekonomiskā stabilitāte) |
||
5.1. |
|
1 |
|
5.2. |
|
2 |
|
5.3. |
|
3 |
|
6. |
Projekta īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss (Teritorijas līdzsvarota attīstība) |
||
6.1. |
|
1 |
|
6.2. |
|
2 |
|
6.3. |
|
3 |
|
ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
|||
Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja atbilstība: |
Jā/Nē/NA |
||
7. |
Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs sniedz sabiedriskos pakalpojumus šo noteikumu 2. pielikuma sarakstā iekļautā Kohēzijas fonda projekta teritorijā. |
N |
|
8. |
Ar pašvaldību ir noslēgts līgums, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība. Līgumā noteikts: |
N |
|
8.1. |
|
||
8.2. |
|
||
8.3. |
|
||
8.4. |
|
||
8.5. |
|
||
8.6. |
|
||
9. |
Ir pieņemts pārvaldes lēmums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde. Pārvaldes lēmumā noteikts: |
N |
|
9.1. |
|
||
9.2. |
|
||
9.3. |
|
||
10. |
Ir noslēgts pārvaldes līgums par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra. Pārvaldes līgumā noteikts: |
N |
|
10.1. |
|
||
10.2. |
|
||
10.3. |
|
||
11. |
Nomas nosacījumi, ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir nomnieks, kurš iznomājis no pašvaldības aktīvus, kas nepieciešami ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanai atbilst šādām prasībām: |
N |
|
11.1. |
|
||
11.2. |
|
||
12. |
Koncesijas līgumā, ja Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir koncesionārs, ir noteikts: |
N |
|
12.1. |
|
||
12.2. |
|
||
12.3. |
|
||
12.4. |
|
||
12.5. |
|
||
12.6. |
|
||
12.7. |
|
||
12.8. |
|
||
12.9. |
|
||
12.10. |
|
||
12.11. |
|
||
12.12. |
|
||
12.13. |
|
||
13. |
Kohēzijas fonda projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu uz iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmo darba dienu. |
N |
|
14. |
Kapitālsabiedrība neatrodas likvidācijas vai maksātnespējas procesā. |
N |
|
15. |
Kohēzijas fonda projekta iesniedzēja finanšu situācijas novērtējums apliecina uzņēmuma finansiālo dzīvotspēju pēc Kohēzijas fonda projekta realizācijas. |
N |
|
Kohēzijas fonda projekta atbilstība horizontālajai prioritātei – ilgtspējīga attīstība |
Jā/Nē |
||
16. |
Kohēzijas fonda projekta īstenošana nodrošinās vides piesārņojuma samazināšanu vai normatīviem aktiem atbilstošas kvalitātes dzeramā ūdens nodrošināšanu iedzīvotājiem. |
N |
|
17. |
Kohēzijas fonda projekta īstenošana uzlabos ūdenssaimniecības infrastruktūras darbības efektivitāti. |
N |
|
Kohēzijas fonda projekta iesnieguma atbilstība: |
Jā/Nē |
||
18. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegums atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes ieviešanu paredzētajiem nosacījumiem aktivitātes ieviešanai: |
N |
|
18.1. |
|
N |
|
18.2. |
|
N |
|
18.3. |
|
P |
|
18.4. |
|
N |
|
19. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegumā Kohēzijas fonda projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām (komponentēm): |
N |
|
19.1. |
|
||
19.2. |
|
||
19.3. |
|
||
19.4. |
|
||
19.5. |
|
||
19.6. |
|
||
19.7. |
|
||
20. |
Kohēzijas fonda projekta laika grafiks ir atbilstošs plānotajām aktivitātēm. |
P |
|
21. |
Iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs nodrošinās Kohēzijas fonda projekta rezultātu ilgtspējību: |
N |
|
21.1. |
|
||
21.2. |
|
||
21.3. |
|
||
21.4. |
|
||
22. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes indikatori atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto mērķu sasniegšanu (tīklu garums, infrastruktūras objekti, piegādājamā tehnika u.c.). |
N |
|
23. |
Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīze veikta saskaņā ar šo noteikumu 1. pielikumu. |
N |
|
24. |
Kohēzijas fonda projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina Kohēzijas fonda projekta dzīvotspēju. |
N |
|
25. |
Pieprasītā Kohēzijas fonda finansējuma atbalsta likme pamatota ar Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem. |
N |
|
26. |
Pieprasītā valsts budžeta finansējuma atbalsta likme noteikta atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzētajai valsts budžeta finansējuma piešķiršanas Kohēzijas fonda projektiem noteiktajai kārtībai un pamatota ar Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātiem. |
N |
|
27. |
Kohēzijas fonda projekta budžetā iekļautās izmaksas ir pamatotas: |
N |
|
27.1. |
|
||
27.2. |
|
||
27.3. |
|
||
27.4. |
|
||
27.5. |
|
||
28. |
Kohēzijas fonda projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota: |
P |
|
28.1. |
|
||
28.2. |
|
||
28.3. |
|
||
28.4. |
|
||
28.5. |
|
||
29. |
Kohēzijas fonda projekta indikatīvais iepirkuma plāns ir pamatots: |
P |
|
29.1. |
|
||
29.2. |
|
||
29.3. |
|
||
29.4. |
|
||
30. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā Kohēzijas fonda projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotais cilvēkresursu nodrošinājums nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas: |
P |
|
30.1. |
|
||
30.2. |
|
||
30.3. |
|
||
31. |
Kohēzijas fonda projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst normatīvajos aktos par Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumu īstenošanu noteiktajām prasībām. |
P |
|
3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Jā/Nē/NA |
||
32. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir iesniegts Vides ministrijas norādītajā termiņā |
N |
|
33. |
Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu |
N |
|
34. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegums iesniegts atbilstoši Ministru kabineta noteikumos noteiktajām iesnieguma noformēšanas prasībām: |
P |
|
34.1. |
|
||
34.2. |
|
||
34.3. |
|
||
34.4. |
|
||
34.5. |
|
||
34.6. |
|
||
34.7. |
|
||
34.8. |
|
||
34.9. |
|
||
34.10. |
|
||
35. |
Kohēzijas fonda projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts, tai skaitā pievienoti visi norādītie pielikumi: |
P |
|
35.1. |
|
||
35.2. |
|
||
35.3. |
|
||
35.4. |
|
||
35.5. |
|
||
35.6. |
|
||
35.7. |
|
||
35.8. |
|
||
35.9. |
|
||
35.10. |
|
||
35.11. |
|
||
35.12. |
|
||
35.13. |
|
||
35.14. |
|
||
35.15. |
|
||
35.16. |
|
||
35.17. |
|
||
35.18. |
|
Apzīmējumi:
N – negatīva vērtējuma gadījumā projekta iesniegumu noraida,
P – negatīva vērtējuma gadījumā pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, veicot precizējumus projekta iesniegumā, lēmuma noteiktajā termiņā),
NA (neattiecas) – gadījumā, ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.
1 Pamatojoties uz Centrālās statistikas pārvaldes datiem uz iesnieguma iesniegšanas brīdi
Vides ministrs R.Vējonis
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
5.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836
Vides ministrs R.Vējonis
Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā
6.pielikums
Ministru kabineta
2007.gada 4.decembra noteikumiem Nr.836
Projekta pēcieviešanas uzraudzības veidlapa
Vides ministrs R.Vējonis