Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.602
Rīgā 2007.gada 19.decembrī (prot. Nr.48, 13.p.)
Par akciju sabiedrības “Sadales tīkls” elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifiem
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Komisija) 2007.gada 10.oktobrī saņēma akciju sabiedrības “Sadales tīkls”, vienotais reģistrācijas numurs 40003857687, juridiskā adrese: Pulkveža Brieža iela 12, Rīga, LV–1160 (turpmāk – AS “Sadales tīkls”), iesniegumu (2007.gada 10.oktobra vēstule Nr.30VL00-19/413 “Par AS “Sadales tīkls” sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projektu no 2008.gada 1.janvāra”) ar lūgumu apstiprināt iesniegtos AS “Sadales tīkls” elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifus no 2008.gada 1.janvāra.
Izvērtējot AS “Sadales tīkls” iesniegto elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projektu un Komisijas rīcībā esošo informāciju, Komisija konstatē:
1. AS “Sadales tīkls” elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencēto tarifu projektu aprēķināja un iesniedza saskaņā ar Komisijas 2005.gada 21.decembra lēmumu Nr.309 apstiprināto Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodiku. 2007.gada 8.decembrī stājās spēkā ar Komisijas 2007.gada 28.novembra lēmumu Nr.557 apstiprinātā Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika (turpmāk – Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika). AS “Sadales tīkls” elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projekts ir aprēķināts saskaņā ar Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodiku un atbilst likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 19.panta pirmajai daļai un 20.pantam.
2. AS “Sadales tīkls” elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu pieaugumu pamato ar:
2.1. izmaiņām tarifu aprēķina kārtībā;
2.2. sadales sistēmas uzturēšanas un modernizācijas izmaksu pieaugumu, lai nodrošinātu kvalitatīvu, drošu un nepārtrauktu pakalpojumu;
2.3. elektroenerģijas zudumu iepirkuma cenas pieaugumu;
2.4. pārvades sistēmas operatora sniegtā tīkla pakalpojuma cenas pieaugumu.
3. Elektroenerģijas tirgus likums nosaka, ka pieeja sadales sistēmai paredz arī pārvades sistēmas pakalpojumu izmantošanu Latvijas teritorijā (17.panta otrā daļa). Saskaņā ar Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodikas 3.punktu aprēķinātie elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifi ietver arī uz konkrētiem sadales sistēmas lietotājiem attiecinātās pārvades sistēmas izmaksas, kas nodrošina lietotājiem, kuriem ir pieeja sadales sistēmai, arī pārvades sistēmas pakalpojumu izmantošanu.
4. AS “Sadales tīkls” paziņojumu par AS “Sadales tīkls” elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projekta iesniegšanu Komisijai publicēja 2007.gada 17.oktobrī laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” Nr.167. Priekšlikumi un ieteikumi par iesniegto AS “Sadales tīkls” sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projektu līdz paziņojumā noteiktajam termiņam – 2007.gada 6.novembrim – Komisijā nav saņemti. Latvijas arodbiedrība “Enerģija” 2007.gada 10.decembrī vēstulē Nr.105 izteica viedokli par nepieciešamību paaugstināt AS “Sadales tīkls” tarifus.
5. Lai izzinātu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un lietotāju viedokli un, pamatojoties uz likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 13.panta otro daļu, Komisija 2007.gada 13.novembrī organizēja uzklausīšanas sanāksmi par AS “Sadales tīkls” iesniegto sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projektu (paziņojums publicēts 2007.gada 2.novembrī laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” Nr.177). Sanāksmē piedalījās AS “Liepājas metalurgs” pārstāvji un izteica viedokli par elektroenerģijas apgādes tarifiem kopumā.
6. Lai objektīvi izvērtētu sadales sistēmas pakalpojumu tarifu izmaksu pamatotību, Komisija ar 2007.gada 24.oktobra lēmumu Nr.449 “Par papildu informācijas pieprasījumu akciju sabiedrībai “Sadales tīkls”” pieprasīja AS “Sadales tīkls” iesniegt elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projekta izvērtēšanai nepieciešamo papildu informāciju.
7. Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projekta izvērtēšanas gaitā Komisija saņēma papildu informāciju:
1) 2007.gada 23.oktobrī AS “Sadales tīkls” 2007.gada 23.oktobra vēstuli Nr. 30VL00-19/489 “Par papildu informāciju AS “Sadales tīkls” elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projektam”;
2) 2007.gada 1.novembrī AS “Sadales tīkls” 2007.gada 1.novembra vēstuli Nr. 30VL00-19/527 “Par precizējumiem un papildu informāciju elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projektam”. Vēstulē AS “Sadales tīkls” lūdza precizēt iesniegto tarifu projektu un iesniedza precizētās elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projekta aprēķina tabulas un diferencēto tarifu projektu;
3) 2007.gada 7.novembrī AS “Sadales tīkls” vēstuli Nr.30VL00-19/538 “Par elektroenerģijas sadales sistēmas aktīvu nomas maksas aprēķinu 2008.gadam”;
4) 2007.gada 16.novembrī AS “Sadales tīkls” 2007.gada 16.novembra vēstuli Nr.30VL00-19/596 “Par papildu skaidrojumu elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projektam”;
5) 2007.gada 27.novembrī AS “Sadales tīkls” 2007.gada 27.novembra vēstuli Nr.30VL00-19/630 “Par papildu skaidrojumiem iesniegtajam elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projektam”;
6) 2007.gada 28.novembrī AS “Latvenergo” 2007.gada 28.novembra vēstuli Nr.01VL00-19/5887 “Par AS “Latvenergo” koncerna sniegtajiem pakalpojumiem telekomunikāciju jomā AS “Sadales tīkls””;
7) 2007.gada 6.decembrī AS “Latvenergo” 2007.gada 6.decembra vēstuli Nr. 01VL00-19/6043 “Par AS “Latvenergo” sniegtajiem juridiskajiem pakalpojumiem koncerna ietvaros”;
8) 2007.gada 7.decembrī AS “Sadales tīkls” 2007.gada 6.decembra vēstuli Nr. 30VL00-19/689 “Par papildus skaidrojumu elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojuma tarifu projektam”.
9) 2007.gada 18.decembrī AS “Sadales tīkls” 2007.gada 18.decembra vēstuli Nr.30VL00-19734 “Par precizējumiem elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projektam”. AS “Sadales tīkls” ir precizējis elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencētos tarifus lietotājiem, kuru elektroietaišu piederības robeža ir 0,4kV līnijās.
8. Administratīvā procesa likuma 57.pants paredz, ka iestāde, kurai lieta ir piekritīga, ierosina administratīvo lietu, ja tai kļūst zināmi fakti, uz kuriem pamatojoties saskaņā ar tiesību normām ir jāizdod vai var tikt izdots attiecīgs administratīvais akts, kā arī tad, ja iestādei ir pamats uzskatīt, ka šādi fakti varētu būt.
9. 2007.gada 19.decembra Komisijas padomes sēdē uzaicinātais AS “Sadales tīkls” pārstāvis” sniedza skaidrojumu par sadales sistēmas pakalpojumu diferencēto tarifu saistību ar pieslēgumu tehniskajiem parametriem un norēķinu kārtību, kā arī informāciju par komersanta sagaidāmajiem zaudējumiem atkarībā no dažādiem tarifu spēkā stāšanās laikiem.
Izvērtējot AS “Sadales tīkls” iesniegto elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu projektu, tā precizējumus un Komisijas rīcībā esošo informāciju, Komisija secina:
1. AS “Sadales tīkls” sadales sistēmas pakalpojumu tarifi ir aprēķināti tādā apmērā, lai elektroenerģijas lietotāju izdarītie tarifu maksājumi segtu AS “Sadales tīkls” izmaksas un nodrošinātu sabiedriskā pakalpojuma rentabilitāti.
2. AS “Sadales tīkls” elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu pieaugums vidēji par 24,6% ir pamatots un saistīts ar:
2.1. elektroenerģijas cenas pieaugumu elektroenerģijas sadales zudumu un tehnoloģiskā patēriņa nodrošināšanai;
2.2. sadales sistēmas pakalpojumu tarifā ietverto pārvades sistēmas izmaksu pieaugumu sakarā ar akciju sabiedrības “Augstsprieguma tīkls” elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu pieaugumu no 2007.gada 1.augusta (pārvades sistēmas pakalpojumu tarifi ir apstiprināti ar Komisijas 2007.gada 27.jūnija lēmumu Nr.171 “Par akciju sabiedrības “Augstsprieguma tīkls” elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifiem”);
2.3. sadales sistēmas pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo komersanta objektu ekspluatācijas izmaksu pieaugumu, lai nodrošinātu kvalitatīvu, drošu un nepārtrauktu pakalpojumu sniegšanu;
2.4. komersanta darbības nodrošināšanu atbilstoši Elektroenerģijas tirgus likuma prasībām par sadales sistēmas operatora neatkarību (no 2007.gada 1.jūlija sadales sistēmas operators ir atsevišķa kapitālsabiedrība).
3. Elektroenerģijas tirgus likuma 19.panta pirmā daļa noteic, ka sadales sistēmas operators ir atsevišķa kapitālsabiedrība ar pastāvīgas juridiskās personas statusu un ir nošķirts no elektroenerģijas ražošanas, pārvades un tirdzniecības darbībām. Minētā likuma 19.panta otrā daļa nosaka sadales sistēmas operatora pienākumus neatkarīgas darbības nodrošināšanai, tai skaitā ievērot nosacījumu, ka personām, kas atbild par sadales sistēmas operatora vadību, ir nodrošināta iespēja rīkoties un pieņemt lēmumus neatkarīgi. No Komisijas rīcībā esošās informācijas izriet, ka AS “Sadales tīkls” savas darbības nodrošināšanai izmanto valdošā uzņēmuma akciju sabiedrības “Latvenergo” vadības un atbalsta pakalpojumus atbilstoši koncerna struktūrai pirms AS “Sadales tīkls” kā atsevišķas kapitālsabiedrības darbības uzsākšanas. Līdz ar to, lai palielinātu AS “Sadales tīkls” izmantoto pakalpojumu efektivitāti, ir jāpaplašina caurskatāmu pakalpojumu sniedzēju izvēles un cenu noteikšanas procedūru (tai skaitā konkursu) piemērošana.
Saskaņā ar Komisijas 2007.gada 28.novembra lēmumu Nr.557 apstiprinātās Elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodikas 53.punktu un pamatojoties uz likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 5.pantu, 9.panta pirmās daļas 1. un 3.punktu, otro daļu, 19.panta septīto daļu, 20.pantu, 21.panta septīto daļu, Enerģētikas likuma 15.panta pirmo prim daļu un Elektroenerģijas tirgus likuma 19.pantu, 20.panta pirmo daļu, un Administratīvā procesa likuma 57.pantu,
padome nolemj:
1. Apstiprināt AS “Sadales tīkls” elektroenerģijas sadales sistēmas sprieguma pakāpes tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa):
Sadales sistēmas sprieguma pakāpes tarifi: |
Mērvienība |
Tarifs |
1.1. Sadales sistēmas
pakalpojuma tarifs elektroenerģijai |
Ls/kWh* |
0,00873 |
1.2. Sadales sistēmas
pakalpojuma tarifs elektroenerģijai |
Ls/kWh |
0,01539 |
1.3. Sadales sistēmas
pakalpojuma tarifs elektroenerģijai |
Ls/kWh |
0,02341 |
1.4. Sadales sistēmas
pakalpojuma tarifs elektroenerģijai |
Ls/kWh |
0,03274 |
2. Apstiprināt AS “Sadales tīkls” elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencētos tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa):
Tarifa veids
|
Mērvienība |
Pieslēguma spriegums un vieta |
|||
0,4 kV līnijas |
0,4 kV kopnes |
6-20 kV līnijas |
6-20 kV kopnes |
||
Mājsaimniecības lietotāji |
|||||
S - 1 (ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 40A ieskaitot) |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu |
Ls/kWh |
0,03278 |
|||
S - 2 (ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu virs 40A ) |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu |
Ls/kWh |
0,03101 |
|||
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā** |
0,60 |
|||
S - 3 (neatkarīgi no ievadaizsardzības aparāta strāvas lieluma) |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu: |
|||||
-nakts zona un nedēļas nogale |
Ls/kWh |
0,02554 |
|||
-dienas zona |
Ls/kWh |
0,03192 |
|||
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
1,14 |
|||
Pārējie lietotāji |
|||||
S - 4 ( Vienfāzes pieslēgums ) |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu |
Ls/kWh |
0,02929 |
|||
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
0,96 |
|||
S -5 (Vienfāzes pieslēgums, divas laika zonas) |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu: |
|||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
Ls/kWh |
0,02708 |
|||
- dienas zona |
Ls/kWh |
0,03384 |
|||
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
0,96 |
|||
S -6 (Viena laika zona ar atļauto slodzi līdz 400 kW) |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu |
Ls/kWh |
0,02929 |
0,01351 |
0,00862 |
|
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
1,92 |
|||
Maksa par atļauto slodzi |
Ls/kW/gadā*** |
3,00 |
2,40 |
||
S -6 (Viena laika zona ar atļauto slodzi līdz 400 kW) |
|||||
- Lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu 800A un lielāku |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu |
Ls/kWh |
0,02024 |
|||
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
1,80 |
|||
- Lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 200 līdz 799A |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu |
Ls/kWh |
0,02113 |
|||
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
1,80 |
|||
- Lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 199A |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu |
Ls/kWh |
0,02114 |
|||
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
1,80 |
|||
S -7 (Divas laika zonas ar atļauto slodzi līdz 99,9 kW vai 200A ) |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu: |
|||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
Ls/kWh |
0,02708 |
0,01256 |
0,00718 |
|
- dienas zona |
Ls/kWh |
0,03384 |
0,01571 |
0,00899 |
|
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
1,92 |
|||
Maksa par atļauto slodzi |
Ls/kW/gadā |
3,00 |
2,40 |
||
S-7 (Divas laika zonas) |
|||||
- Lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 199A |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu: |
|||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
Ls/kWh |
0,01965 |
|||
- dienas zona |
Ls/kWh |
0,02454 |
|||
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
1,80 |
|||
S - 8 (trīs laika zonas, visas atļautās slodzes) |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu: |
|||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
Ls/kWh |
0,02560 |
0,01159 |
0,00666 |
|
- maksimumstundās |
Ls/kWh |
0,03841 |
0,01739 |
0,00999 |
|
- dienas zona |
Ls/kWh |
0,03201 |
0,01449 |
0,00833 |
|
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
1,92 |
|||
Maksa par atļauto slodzi |
Ls/kW/gadā |
3,00 |
2,40 |
||
S - 8 (trīs laika zonas, visas atļautās slodzes) |
|||||
- Lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu 800A un lielāku |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu: |
|||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
Ls/kWh |
0,01763 |
|||
- maksimumstundās |
Ls/kWh |
0,02642 |
|||
- dienas zona |
Ls/kWh |
0,02202 |
|||
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
1,80 |
|||
- Lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu no 200 līdz 799A |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu: |
|||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
Ls/kWh |
0,01820 |
|||
- maksimumstundās |
Ls/kWh |
0,02727 |
|||
- dienas zona |
Ls/kWh |
0,02273 |
|||
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
1,80 |
|||
- Lietotājiem ar ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu līdz 199A |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu: |
|||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
Ls/kWh |
0,01958 |
|||
- maksimumstundās |
Ls/kWh |
0,02935 |
|||
- dienas zona |
Ls/kWh |
0,02447 |
|||
Maksa par ievadaizsardzības aparāta strāvas lielumu |
Ls/A/gadā |
1,80 |
|||
S -9 (ielu apgaismojums) |
|||||
Maksa par elektroenerģijas pārvadīšanu: |
|||||
- nakts zona un nedēļas nogale |
Ls/kWh |
0,02197 |
|||
- dienas zona |
Ls/kWh |
0,02745 |
*Ls/kWh – lats par vienu kilovatstundu
**Ls/A/gadā – lats par vienu ampēru gadā
***Ls/kW/gadā – lats par vienu kilovatu gadā
Skaidrojums par laika zonas diferencēto tarifu pielietošanu:
1) pie divām laika zonām (tarifs S-3, S-5, S-7, S-9):
– dienas zona – darba dienās no plkst. 7:00 līdz 23:00,
– nakts zona un nedēļas nogale – darba dienās no plkst. 23:00 līdz 7:00, sestdienās un svētdienās – visu diennakti.
2) pie trīs laika zonām (tarifs S-8):
– dienas zona – darba dienās no plkst. 7:00 līdz 8:00, no 10:00 līdz 17:00, no 20:00 līdz 23:00,
– maksimumstundu zona – darba dienās no plkst. 8:00 līdz 10:00 un no 17:00 līdz 20:00,
– nakts zona un nedēļas nogale – darba dienās no plkst. 23:00 līdz 7:00, sestdienās un svētdienās – visu diennakti.
3. Noteikt, ka 1. un 2.punktā apstiprinātie sadales sistēmas pakalpojumu tarifi stājas spēkā 2008.gada 1.februārī.
4. Noteikt, ka ar 2008.gada 1.februāri tiek atcelts Komisijas 2006.gada 14.jūnija lēmums Nr.144 “Par akciju sabiedrības “Latvenergo” elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu diferencētiem tarifiem” (publicēts 2006.gada 27.jūnijā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” Nr.98 (3466)).
5. Uzdot AS “Sadales tīkls” līdz 2008.gada 1.jūlijam:
5.1. precīzi, pārskatāmi un pamatoti nodalīt darbības un aktivitātes, kuras iespējams nodrošināt tikai koncerna ietvaros un saistītas ar sadales sistēmas pakalpojumu specifiku, no darbībām un aktivitātēm, kuru nodrošināšanai iespējams piesaistīt arī citus ārpakalpojumu sniedzējus;
5.2. izstrādāt un saskaņot ar Komisiju precīzu, pārskatāmu un pamatotu kārtību, kādā tiek piesaistīti ārpakalpojumu sniedzēji, nodrošinot, ka tiek izmantoti tikai visefektīvākie un ekonomiski izdevīgākie ārpakalpojumu sniegšanas piedāvājumi, un nodrošinot, ka tie pakalpojumi, kuru sniegšanu var nodrošināt plašs potenciālo ārpakalpojumu sniedzēju loks, tiek atsaistīti no pakalpojumiem, kurus spēj sniegt tikai viens potenciālais ārpakalpojumu sniedzējs, vai arī ļoti ierobežots potenciālo ārpakalpojumu sniedzēju loks;
5.3. veikt detalizētu ekonomisko analīzi un sniegt Komisijai ziņojumu ar pamatojumu par izmantoto pakalpojumu nepieciešamību un pakalpojumu sniedzēju izvēli;
5.4. izstrādāt un saskaņot ar Komisiju detalizētu izmaksu attiecināšanas modeli, kurš pilnīgi un skaidri atspoguļo to, kā veidojas sadales sistēmas pakalpojuma izmaksas, ietver visaptverošas izmaksu funkcionālās grupas un pārskatāmi attiecina izmaksas uz sniegtajiem pakalpojumiem pa sprieguma pakāpēm, kā arī nodrošina iespēju skaidri un izsmeļoši izvērtēt izmaksu veidošanās principus un izmaksu apmēru atsevišķi katram pakalpojumam, kuru AS “Sadales tīkls” saņem no citiem komersantiem, un atsevišķi katram pakalpojumam, kurš nav sadales sistēmas pakalpojums, bet kuru sniedz AS “Sadales tīkls” citiem komersantiem.
Saskaņā ar Ministru kabineta 1995.gada 10.oktobra noteikumiem Nr.299 “Noteikumi par elektroenerģijas pārdošanas cenām” maksa par reaktīvo enerģiju, ja tg φ ir lielāks par 0.4(cos φ <0,929), ir 0,00300 Ls/kVArh.
Ja mainās rentabilitāti ietekmējošie faktori, Komisija var ierosināt tarifu pārskatīšanu un atcelt šo lēmumu.
Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.
Šo lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto lēmumu.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva