• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par pirmo Latvijas-Krievijas starpvaldību komisijas transporta darba grupas sēdi. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 28.12.2007., Nr. 207 https://www.vestnesis.lv/ta/id/168538

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par aizsardzības ministra apsveikumiem Ziemassvētkos

Vēl šajā numurā

28.12.2007., Nr. 207

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par pirmo Latvijas–Krievijas starpvaldību komisijas transporta darba grupas sēdi

 

20.decembrī Satiksmes ministrijā notika pirmā Latvijas–Krievijas starpvaldību komisijas transporta darba grupas sēde.

“Šādas tikšanās ir būtiskas, jo tās sniedz sadarbības iespējas, rodot tūlītēju atgriezenisko saiti no pretējās puses. Turklāt ir iespējams arī atklāti apspriest problēmas, skatot piedāvātos risinājumus kontekstā un savstarpējā saistībā,” atzīst Latvijas puses delegācijas vadītājs Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Jānis Maršāns.

Starp būtiskākajiem jautājumiem šajā sēdē jāmin tranzīta kravu apjoma palielināšana, izmantojot Latvijas dzelzceļa un ostu potenciālu. Puses arī apmainījās viedokļiem par pierobežas kravas transporta rindu jautājuma risināšanu.

Turpmākā tranzīta kravu apjoma palielināšana, pirmkārt, jāsaista ar dzelzceļu, palielinot konteineru kravu pārvadājums gan ar Krieviju, gan ar trešajām valstīm, īpaši akcentējot kopējās sadarbības iespējas kravu pārvadājumos uz Tālajiem Austrumiem. Otrkārt, jāoptimizē robežkontroles procedūras un tehnoloģijas. Treškārt, jāatver robežkontroles punkts “Opuļi–Mogiļi” un, ceturtkārt, jānodrošina iepriekšējas informācijas apmaiņas par kravām sistēmas ieviešana; pie šā uzdevuma Eiropas Savienībai un Krievijai jāstrādā roku rokā.

Pozitīva ir tendence, ka jau šā gada vasaras beigās tika atklāti regulāri konteineru vilcienu maršruti no Rīgas un Liepājas ostas uz Maskavu. Mērķis ir pārorientēt kravu plūsmu uz dzelzceļu, tādējādi mazinot autopārvadājumu apjomus un risinot robežšķērsošanas jautājumu.

Dzelzceļa pārvadājumu kontekstā svarīgi ir arī Krievijas dzelzceļa piemērotie kravu pārvadājumu tarifi. Šajā jautājumā Latvija vēlās panākt tarifu sabalansēšanu – lai tarifi attiecībā uz dzelzceļa pārvadājumiem Latvijas virzienā būtu līdzīgi tiem tarifiem, ko Krievijas dzelzceļš piemēro pārvadājumiem uz Krievijas ostām.

Robežkontroles efektīvākai darbībai jāievieš vienota kravas autotransporta svēršanas procedūra, jo līdz šim abas puses ir piemērojušas dažādas metodes.

Sanāksmē darba grupa vienojās par ekspertu grupas izveidi robežkontroles procedūru izvērtēšanai un optimizēšanai. Puses vienojās arī izveidot darba grupu saskaņotu tarifu izstrādei, lai veicinātu konteineru pārvadājumus. Abām darba grupām ziņojums par paveikto būs jāsniedz līdz 2008.gada 1.jūlijam.

Sēdes laikā katrai no Latvijas ostām, kā arī Rēzeknes speciālajai ekonomikas zonai (SEZ) bija iespēja prezentēt savus uzņēmumus un iespējamos investīciju sadarbības projektus. Latvijas puse informēja par pašreizējiem un paredzamajiem ieguldījumiem pierobežas infrastruktūras projektos, par sagaidāmajām izmaiņām iepriekšējas informācijas apmaiņas par kravām sistēmas ieviešanā, par ES struktūrfondu līdzekļu piesaistes iespējām Latvijas–Krievijas robežšķērsošanas infrastruktūras attīstībai, par situāciju ar Krievijas autopārvadājumu atļaujām un citiem jautājumiem.

Darba grupa izskatīja ES un kaimiņvalstu kopīgās augsta līmeņa darba grupas rekomendācijas attiecībā uz multimodālo transporta koridoru ar ES kaimiņvalstīm. Viena no būtiskākajām rekomendācijām ir nepieciešamība izstrādāt attīstības plānu un noteiktus pasākumus katram konkrētajam multimodālajam transporta koridoram. Tādējādi puses nolēma apmainīties ar informāciju par investīciju plāniem transporta koridorā Ventspils–Rīga–Maskava un koordinēt tā turpmāko attīstību, tai skaitā arī autoceļu, dzelzceļa un robežkontroles infrastruktūras attīstību.

 

Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!