• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 15. janvāra noteikumi Nr. 28 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.4.4.2.aktivitāti "Sociālo dzīvojamo māju siltumnoturības uzlabošanas pasākumi"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.01.2008., Nr. 10 https://www.vestnesis.lv/ta/id/169403-noteikumi-par-darbibas-programmas-infrastruktura-un-pakalpojumi-papildinajuma-3-4-4-2-aktivitates-socialo-dzivojamo-maju-siltum...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr.28

Par atvaļinājuma piešķiršanu H.Demakovai

Vēl šajā numurā

18.01.2008., Nr. 10

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 28

Pieņemts: 15.01.2008.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.28

Rīgā 2008.gada 15.janvārī (prot. Nr.3 35.§)

Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.4.4.2.aktivitāti "Sociālo dzīvojamo māju siltumnoturības uzlabošanas pasākumi"

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.4.prioritātes "Kvalitatīvas vides dzīvei un ekonomiskai aktivitātei nodrošināšana" 3.4.4.pasākuma "Mājokļa energoefektivitāte" 3.4.4.2.aktivitāti "Sociālo dzīvojamo māju siltumnoturības uzlabošanas pasākumi" (turpmāk – aktivitāte);

1.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu vērtēšanas kritērijus;

1.3. prasības projekta iesniedzējam;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Aktivitātes mērķis ir palielināt pašvaldības sociālā dzīvojamā fonda energo­efektivitāti, uzlabojot tā kvalitāti un ilgtspēju un nodrošinot sociālās atstumtības riskam pakļautās iedzīvotāju grupas ar atbilstošu mājokli.

3. Aktivitātes mērķa grupa ir sociālo dzīvojamo māju dzīvokļu īrnieki.

4. Aktivitātes īstenošanas veids ir ierobežota projektu iesniegumu atlase.

5. Aktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgās iestādes funkcijas veic Ekonomikas ministrija. Sadarbības iestādes funkcijas veic valsts aģentūra "Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra".

6. Atbildīgās iestādes kompetence:

6.1. nodrošināt aktivitātes uzraudzību un kontroli;

6.2. sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas sais­tīti ar aktivitātes īstenošanu;

6.3. saskaņot ar atbildīgo iestādi projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sastāvu;

6.4. piemērot n+2 un n+3 principu aktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2. punktā minēto principu.

7. Sadarbības iestādes kompetence:

7.1. pēc saskaņošanas ar atbildīgo iestādi izveidot projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;

7.2. izstrādāt, apstiprināt un publicēt sadarbības iestādes mājaslapā internetā projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu;

7.3. izstrādāt projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku;

7.4. izstrādāt vērtēšanas komisijas darbības kārtību;

7.5. pirms ierobežotas projektu iesniegumu atlases izstrādāt, apstiprināt un publicēt sadarbības iestādes mājaslapā internetā vienošanās projektu par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās), starp­posma un noslēguma ziņojuma formu un aizpildīšanas kārtību, kā arī izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu;

7.6. pēc saskaņošanas ar atbildīgo iestādi nosūtīt ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;

7.7. sniegt projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu;

7.8. veikt projektu iesniegumu atlasi un nodrošināt to vērtēšanu;

7.9. pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un informēt par to projekta iesniedzēju;

7.10. slēgt vienošanos ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju;

7.11. sniegt Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējam informāciju par projekta īstenošanu un vienošanās nosacījumu izpildi;

7.12. nodrošināt aktivitātes ietvaros apstiprināto projektu uzraudzību un kontroli;

7.13. piemērot n+2 un n+3 principu projektu līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;

7.14. nodrošināt projektu īstenošanas problēmu analīzi un sniegt atbildīgajai iestādei priekšlikumus par aktivitātes un projektu īstenošanas uzlabošanu;

7.15. nodrošināt informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi;

7.16. veikt Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēja iesniegto maksājumu pieprasījumu pārbaudi, apstiprināt attiecināmo izdevumu summas un sagatavot maksājuma uzdevumus un izdevumu deklarācijas;

7.17. sniegt sabiedrībai informāciju un nodrošināt publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem;

7.18. uzkrāt datus par projektiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

8. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.

9. Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus līdzfinansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem. Kopējais aktivitātes ietvaros pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 6 922 499,92 lati. Aktivitātes ietvaros pieejamais valsts budžeta un pašvaldības budžeta finansējums ir ne mazāks kā 2 307 499,97 lati.

II. Projekta iesniedzējam noteiktās prasības

10. Aktivitātes ietvaros projekta iesniedzējs ir Latvijas Republikas pašvaldība (turpmāk – pašvaldība), ja:

10.1. tajā ir dzīvojamā māja, kurai līdz 2007.gada 1.jūlijam ar pašvaldības lēmumu ir noteikts sociālās dzīvojamās mājas statuss;

10.2. projekta iesniegumā iekļautās sociālās dzīvojamās mājas vajadzībām laikposmā no 2002.gada nav piešķirts valsts atbalsts Valsts investīciju programmas ietvaros;

10.3. projekta iesniegumā iekļautās sociālās dzīvojamās mājas vajadzībām nav piešķirts atbalsts šo noteikumu ietvaros;

10.4. sociālajā dzīvojamā mājā vismaz 90 % no kopējā dzīvokļu skaita ir izīrēti personām, kas reģistrējušās attiecīgajā pašvaldībā, lai saņemtu palīdzību dzīvokļa jautājuma risināšanā;

10.5. sociālajai dzīvojamai mājai ir veikts energoaudits un ir sniegts ēkas energoaudita pārskats saskaņā ar šo noteikumu 1.pielikuma prasībām;

10.6. tā apliecina, ka pēc projekta īstenošanas turpmāko triju gadu laikā katru gadu iesniegs pārskatu saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumu par energoresursu patēriņu attiecīgajā mājā;

10.7. tā apliecina, ka projekta iesniegumā iekļautai sociālajai dzīvojamai mājai vai dzīvojamās mājas sekcijai nav piešķirtas valsts mērķdotācijas renovācijai vai rekonstrukcijai.

11. Aktivitātes ietvaros uz finansējumu nevar pretendēt, ja projekta iesniedzējs:

11.1. nav izpildījis pienākumus saistībā ar nodokļu maksājumiem;

11.2. nav izpildījis pienākumus saistībā ar valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām;

11.3. sniedzis vadošajai iestādei, atbildīgajai iestādei, sadarbības iestādei vai starpniekinstitūcijai nepatiesu informāciju par priekšnosacījumiem dalībai projektu iesniegumu atlasē vai nav iesniedzis nepieciešamo informāciju;

11.4. centies iegūt savā rīcībā konfidenciālu informāciju vai ietekmēt projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju, atbildīgo iestādi, sadarbības iestādi vai starpniekinstitūciju šī projekta iesnieguma vai citu struktūrfondu līdzfinansēto projektu iesniegumu izvērtēšanā.

III. Atbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

12. Finansējumu piešķir šādām projekta atbalstāmām darbībām:

12.1. projekta dokumentācijas sagatavošanai un projekta uzraudzībai;

12.2. ēkas energoresursu patēriņa samazināšanai;

12.3. ēkas renovācijai vai rekonstrukcijai saskaņā ar šo noteikumu 13.3.1. un 13.3.2.apakšpunktu, ja tiek nodrošināta vismaz divu ēkas energoaudita pārskatā norādīto pasākumu īstenošana.

13. Aktivitātes ietvaros attiecināmās izmaksas ir šādas:

13.1. projekta dokumentācijas sagatavošanas un projekta uzraudzības izmaksas, kas nepārsniedz 10 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām:

13.1.1. energoaudita izmaksas;

13.1.2. tehniskā projekta un ietekmes uz vidi novērtējuma sagatavošanas izmaksas;

13.1.3. būvuzraudzības izmaksas;

13.1.4. autoruzraudzības izmaksas;

13.2. ēkas energoresursu patēriņa samazināšanas izmaksas, kas nodrošina energoaudita pārskatā norādīto energo­efektivitātes uzlabošanas pasākumu izpildi;

13.3. izmaksas ēkas renovācijai vai rekonstrukcijai (nemainot ēkas funkcijas), kā arī izmaksas strukturālo daļu vai ēkas tehnisko instalāciju atjaunošanai vai izveidei:

13.3.1. jumta, logu un durvju atjaunošana vai nomaiņa, kāpņu, iekšējo un ārējo koridoru, telpu un telpu grupu, ieeju un fasādes atjaunošana un pielāgošana personām ar funkcionāliem traucējumiem, lifta izveide, atjaunošana un pielāgošana personām ar funkcionāliem traucējumiem;

13.3.2. elektroinstalāciju, ugunsdrošības instalāciju, ventilācijas sistēmu atjaunošana vai izveide;

13.4. nodokļu un nodevu maksājumi, kas tieši saistīti ar līdzfinansēto projektu, ja finansējuma saņēmējs tos nevar atgūt, ievērojot normatīvajos aktos par nodokļiem un nodevām noteikto kārtību;

13.5. izmaksas, kas saistītas ar informācijas un publicitātes pasākumiem par projekta īstenošanu saskaņā ar struktūrfondu īstenošanas jomu regulējošajiem normatīvajiem aktiem;

13.6. neparedzētie izdevumi ne vairāk kā 5 % apmērā no kopējo attiecināmo izmaksu summas.

14. Izmaksas uzskatāmas par attiecināmām izmaksām, ja tās:

14.1. attiecas uz iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai un ir veikts saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu;

14.2. ir iekļautas projekta iesniedzēja aktīvos kā amortizējamie ilgtermiņa ieguldījumi un vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas paliks projekta iesniedzēja īpašumā, nemainot sociālās dzīvojamās mājas statusu;

14.3. ir faktiski veiktas, norādītas Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaitē, ir identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām, ir pārbaudāmas, kā arī tās apliecina attiecīgi attaisnojuma dokumenti (oriģināli);

14.4. ir nepieciešamas projekta īstenošanai, ir paredzētas apstiprinātajā projekta iesniegumā un tiek veiktas, ievērojot atbilstīgas finanšu vadības, ekonomiskuma, produktivitātes un efektivitātes principus. Neparedzētos izdevumus Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmējs var izmantot, ja tos iepriekš saskaņo ar sadarbības iestādi, pamatojoties uz vienošanās nosacījumiem;

14.5. radīsies vienošanās darbības laikā, ja vien vienošanās nosacījumos nav paredzētas šo noteikumu 13.1.1. un 13.1.2.apakš­punktā minētās izmaksas, kuras var veikt pirms vienošanās noslēgšanas;

14.6. tiks apkopotas starpposma vai noslēguma ziņojumā, pievienojot dokumentu kopijas, un vienošanās nosacījumos paredzētajā termiņā ziņojumi tiks iesniegti sadarbības iestādē.

15. Aktivitātes ietvaros neattiecināmās izmaksas ir šādas:

15.1. projekta iesniedzēja kārtējie uzturēšanas izdevumi;

15.2. apgrozāmo līdzekļu iegādes izmaksas;

15.3. līzings;

15.4. samaksa par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu un rezervēšanu, procentu maksājumi, soda procenti, maksājumi par naudas pārskaitījumiem, komisijas nauda, zaudējumi sakarā ar valūtas maiņu un citi tiešie finansiālie izdevumi;

15.5. nodokļu un nodevu maksājumi, izņemot šo noteikumu 13.4.apakšpunktā minētās izmaksas;

15.6. izmaksas, kas saistītas ar projekta sagatavošanu, tai skaitā konsultāciju pakalpojumi un citi pakalpojumi, izņemot šo noteikumu 13.1.1. un 13.1.2.apakšpunktā minētās izmaksas;

15.7. izmaksas, kas radušās, ja iepirkums nav veikts saskaņā ar Publisko iepirkumu likuma prasībām;

15.8. izmaksas, kas nav noteiktas kā attiecināmas;

15.9. izmaksas, kas radušās pirms šo noteikumu spēkā stāšanās dienas, izņemot šo noteikumu 13.1.1. un 13.1.2.apakšpunktā minētās izmaksas.

16. Attiecināmajās izmaksās iekļauj tikai tos ieguldījumus, kas projekta starp­posma vai noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanas dienā būs pilnībā apmaksāti un atradīsies finansējuma saņēmēja īpašumā.

17. Aktivitātes ietvaros atbalsta tikai tādas attiecināmās izmaksas, kuras tieši saistītas ar projekta īstenošanu, ir samērīgas un pamatotas.

18. Maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte ir 75 % no kopējām attiecināmajām izmaksām.

19. Vienam projektam aktivitātes ietvaros maksimāli pieļaujamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apmērs ir 140 000 latu. Pēdējā uzaicinā­juma kārtā projektu atlasi rīko par atlikušo finansējumu.

IV. Projektu iesniegumu atlases izsludināšana un projektu iesniegumu iesniegšana

20. Projektu iesniegumu pieņemšana notiek uzaicinājuma kārtās.

21. Katrā kārtā sadarbības iestāde, saskaņojot ar atbildīgo iestādi, tām pašvaldībām, kuras atbilst šo noteikumu 10.1., 10.2. un 10.3.apakšpunkta nosacījumiem, nosūta uzaicinājumu katrai iesniegt vienu projekta iesniegumu. Pēdējā uzaicinājuma kārtā nosūta uzaicinājumu piedalīties konkursā par atlikušo finansējumu.

22. Projekta iesniegumu var iesniegt tikai tās pašvaldības, kuras saņēmušas uzaicinājumu no sadarbības iestādes.

23. Uzaicinājumā norāda projektu iesniegumu iesniegšanas sākuma un beigu termiņu. Projektu iesniegumu iesniegšanas termiņš nav īsāks par sešiem mēnešiem no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas.

24. Lai pieteiktos finansējuma saņemšanai, projekta iesniedzējs sadarbības iestādē iesniedz projekta iesniegumu. Projekta iesniegums sastāv no:

24.1. aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (3.pielikums);

24.2. papildus iesniedzamajiem dokumentiem:

24.2.1. projekta iesniedzēja apstiprināta nolikuma kopija;

24.2.2. ar pievienotās vērtības nodokli apliekamās personas reģistrācijas apliecības kopija, ja projekta iesniedzējs ir ar pievienotās vērtības nodokli apliekamā persona;

24.2.3. pašvaldības izziņa par sociālās dzīvojamās mājas atrašanos tās bilancē;

24.2.4. pašvaldības lēmuma kopija par sociālās dzīvojamās mājas statusa piešķiršanu;

24.2.5. sociālās dzīvojamās mājas energoaudita pārskats;

24.2.6. ar būvvaldi saskaņota būvprojekta (skiču projekta vai tehniskā projekta stadijā) kopija;

24.2.7. būvniecības izmaksu tāme;

24.2.8. Valsts ieņēmumu dienesta izziņa par projekta iesniedzēja nodokļu parādu neesību vai projekta iesniedzēja vēstule par to, ka viņš piekrīt informācijas pieprasīšanai no Valsts ieņēmumu dienesta (4.pielikums);

24.2.9. pašvaldības lēmuma izraksts par piedalīšanos projektā, kurā norādītas projekta kopējās izmaksas un priekšfinansēšanas avoti;

24.2.10. Finanšu ministrijas piekrišanas vēstule projekta īstenošanai – ja pašvaldība atrodas stabilizācijas procesā;

24.2.11. Vides pārraudzības valsts biroja atzinuma kopija par noslēguma ziņojumu – ja projektam ir veikts ietekmes uz vidi novērtējums. Ja projektam nav nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums, – iesniedz reģionālās vides pārvaldes tehnisko noteikumu kopiju vai reģionālās vides pārvaldes izziņas kopiju, ka tehniskie noteikumi nav nepieciešami.

25. Projekta iesniegumu var iesniegt papīra formā vai elektroniska dokumenta veidā. Projekta iesniegumu papīra formā iesniedz sadarbības iestādē vai nosūta pa pastu ierakstītā vēstulē. Projekta iesniegumu, kas noformēts elektroniska dokumenta veidā, iesniedz sadarbības iestādē vai nosūta uz sadarbības iestādes elektroniskā pasta adresi, kas norādīta paziņojumā par projektu iesniegumu pieņemšanu.

26. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz, ievērojot šādas prasības:

26.1. projekta iesniegumu iesniedz uzaicinājumā noteiktajā termiņā;

26.2. projekta iesniegumā ir plānots īstenot atbalstāmās darbības, kuras ir vērstas uz horizontālo prioritāšu īstenošanu, – ilgtspējīga attīstība un vienādas iespējas;

26.3. projekta iesniegumā plānotās darbības, sagaidāmie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti, pamatoti, izmērāmi, atbilstoši projekta īstenošanas laika grafikam, kā arī vērsti uz projekta mērķa sasniegšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;

26.4. sociālo dzīvojamo māju siltumnoturības uzlabošanas darbi, kā arī papildus nepieciešamie pasākumi ēkas saglabāšanai un uzlabošanai nodrošina vismaz divu ēkas energoaudita pārskatā norādīto prioritāšu pasākumu īstenošanu;

26.5. projekta attiecināmās izmaksas atbilst šo noteikumu III nodaļā minētajām attiecināmajām izmaksām;

26.6. izdevumi ir samērīgi, ekonomiski pamatoti, nepieciešami projekta īstenošanai un nodrošina fiziski izmērāmus rezultātus;

26.7. pieprasītais finansējuma apjoms un projekta izmaksas (kopējās projekta atbalstāmās izmaksas, kopējās projekta neatbalstāmās izmaksas un kopējās projekta izmaksas) projekta izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi;

26.8. projekts sagatavots par vienu sociālo dzīvojamo māju;

26.9. projekta iesniegumā norādītais projekta noslēguma ziņojuma iesniegšanas termiņš ir 24 mēneši pēc vienošanās noslēgšanas;

26.10. projekta iesniegums ir pilnīgi aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai;

26.11. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;

26.12. projekta iesniegums ir sagatavots valsts valodā. Ja papildus iesniedzamie dokumenti nav valsts valodā, dokumentiem pievieno apliecinātu dokumentu tulkojumu valsts valodā saskaņā ar dokumentu un to tulkojumu tiesiskumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem;

26.13. pievienoti visi šo noteikumu 24.2.apakšpunktā minētie dokumenti. Visi dokumenti noformēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu;

26.14. visi labojumi projekta iesniegumā – dzēsumi, aizkrāsojumi, svītrojumi un papildinājumi – ir atrunāti;

26.15. projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir veikts latos.

27. Ja projekta iesniegumu un papildus iesniedzamos dokumentus iesniedz papīra formā, ievēro šādas prasības:

27.1. projekta iesniegumu iesniedz divos eksemplāros, no kuriem viens ir oriģināleksemplārs un viens – kopija (ar attiecīgām norādēm "oriģināls" vai "kopija");

27.2. projekta iesnieguma veidlapu papildus iesniedz arī elektroniski CD matricā;

27.3. visi projekta iesnieguma eksemplāri un papildus iesniedzamo dokumentu eksemplāri ir cauraukloti, un lapas ir numurētas. Uz pēdējās lapas aizmugurē diegu gali ir pielīmēti un apzīmogoti ar projekta iesniedzēja zīmogu. Uz uzlīmes norādīta informācija par dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaitu, kā arī apliecinājums par dokumenta kopiju pareizību, dokumenta autors, datums, izstrādāšanas vieta un paraksts;

27.4. projekta iesniegumu paraksta un projekta iesnieguma kopiju vizē projekta iesniedzēja institūcijas amatpersona ar paraksta tiesībām vai tās pilnvarota persona. Ja projekta iesniegumu paraksta pilnvarotā persona, kopā ar projekta iesniegumu iesniedz dokumentu, kas pilnvaro šo personu parakstīt projekta iesniegumu.

28. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, ievēro šādas prasības:

28.1. projekta iesniegumu noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē elektronisko dokumentu izstrādāšanu, noformēša­nu, glabāšanu un apriti;

28.2. projekta iesniegumu izstrādā DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā;

28.3. projekta iesnieguma veidlapu un projekta iesniedzēja piekrišanas vēstuli paraksta ar drošu elektronisko parakstu un apliecina ar laika zīmogu līdz projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām;

28.4. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas amatpersona ar paraksta tiesībām vai tās pilnvarota persona;

28.5. papildus iesniedzamie dokumenti ir parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un apliecināti ar laika zīmogu.

29. Ja projekta iesniegumu sūta pa pas­tu, par projekta iesniegšanas laiku uzskata dienu, kad projekta iesniegums ir nodots pastā. Ja rodas šaubas, projekta iesniedzējam jāpierāda, kad sūtījums nodots pastā.

30. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, par iesniegšanas laiku uzskata dienu, kad tas ir nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, bet sadarbības iestādei pēc projekta iesniedzēja lūguma jāpamato, ka projekta iesniegums nav saņemts vai saņemts pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.

31. Projekta iesniegumus neizskata, ja tie saņemti pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, izņemot šo noteikumu 29. un 30.punktā minētos gadījumus.

32. Projekta iesniedzējs vienā projektu iesniegumu iesniegšanas kārtā drīkst iesniegt vienu projekta iesniegumu. Katru nākamo attiecīgajā kārtā iesniegto projekta iesniegumu neizskata un to nosūta atpakaļ projekta iesniedzējam.

33. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma oriģināleksemplāru un ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģināleksemplārus glabā līdz projektu izvērtēšanas beigām. Ja projekta iesniegums ir apstiprināts, minētos dokumentus glabā līdz 2021.gada 31.decembrim.

V. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmuma pieņemšana

34. Aktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina sadarbības iestādes izveidota projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisijas sastāvā ir pārstāvji no Ekonomikas ministrijas, valsts aģentūras "Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra" un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas.

35. Komisijas darbību nosaka sadarbības iestādes apstiprināta darba kārtība.

36. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu pieņem, ja ir izpildīti visi šie nosacījumi:

36.1. projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 5.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, izņemot 1., 2. un 3.projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju;

36.2. projekta iesniegums saskaņā ar šo noteikumu 5.pielikumā minēto 1.projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju saņēmis novērtējumu, kas nav mazāks par 10 punktiem;

36.3. projekta iesniegums izsludinātās uzaicinājuma kārtas finansējuma ietvaros ir saņēmis augstāku vērtējumu, savstarpēji salīdzinot projektu iesniegumus atbilstoši iegūtajam punktu skaitam saskaņā ar šo noteikumu 5.pielikumā minēto 1., 2. un 3.projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju. Ja vairāki projektu iesniegumi saņem vienādu punktu skaitu, pieņemot lēmumu par projektu iesniegumu apstiprināšanu, priekšroka tiek dota projekta iesniegumam ar augstāku siltumenerģijas ietaupījumu procentos no esošā siltumenerģijas patēriņa. Ja vairāki projektu iesniegumi ir ar vienādu siltumenerģijas ietaupījumu procentos no esošā siltumenerģijas patēriņa, priekšroka tiek dota projekta iesniegumam ar zemāku teritorijas attīstības indeksu.

37. Lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņem, ja ir vismaz viens no šādiem nosacījumiem:

37.1. projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 5.pielikumā minētajam 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 21., 22. vai 23.projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijam (vienam vai vairākiem);

37.2. projekta iesniegums saskaņā ar šo noteikumu 5.pielikumā minēto 1.projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju saņēmis novērtējumu, kas ir mazāks par 10 punktiem;

37.3. sarindojot projektu iesniegumus atbilstoši iegūtajam punktu skaitam saskaņā ar šo noteikumu 5.pielikumā minēto 1., 2. un 3.projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju, projekta iesniegums ir saņēmis mazāku punktu skaitu un izsludinātās uzaicinājuma kārtas finansējuma ietvaros tam vairs nepietiek līdzekļu.

38. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt vienošanos:

38.1. precizēt projekta iesniegumu atbilstoši vērtēšanas kritējiem, izņemot šo noteikumu 5.pielikumā minēto 1., 2., 3., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 21., 22. un 23.projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju;

38.2. precizēt projekta iesnieguma izmaksu tāmi, ja ir pieļautas aritmētiskas aprēķinu kļūdas. Veicot precizējumus, attiecināmo izmaksu kopsummu nevar palielināt;

38.3. iesniegt papildu informāciju, ja projekta iesniegumā nav ietverta pilnīga informācija vai ietvertā informācija ir neskaidra;

38.4. projekta attiecināmajās izmaksās neieskaitīt izmaksas, kas minētas šo noteikumu 15.punktā;

38.5. precizēt projekta īstenošanas laiku;

38.6. noformēt projekta iesniegumu atbilstoši šo noteikumu 27., 28. un 29.punkta prasībām.

39. Sadarbības iestāde nosaka lēmumā ietverto nosacījumu izpildes termiņu. Izpildes termiņš nav garāks par trijiem kalendāra mēnešiem no lēmuma nosūtīšanas dienas. Informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs iesniedz sadarbības iestādei izvērtēšanai. Sadarbības iestāde izvērtē projekta iesniedzēja iesniegto informāciju un sagatavo atzinumu par tās atbilstību lēmumā ietvertajam nosacījumam. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai arī nosacījumi netiek izpildīti noteiktajā termiņā, projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. Atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu neizpildi sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā nosūta projekta iesniedzējam.

40. Šo noteikumu 39.punktā minēto nosacījumu izpildei noteikto termiņu nevar pagarināt.

VI. Projekta īstenošana un atbalsta saņemšana

41. Projektu iesniedzējam ir pieejami šādi atbalsta veidi:

41.1. avansa maksājums – ne vairāk kā 20 % apmērā no apstiprinātās atbalsta summas;

41.2. starpposma maksājums. To piešķir, pamatojoties uz veiktajiem attiecināmajiem izdevumiem, ja projekta īstenošanas ilgums pārsniedz sešus mēnešus;

41.3. noslēguma maksājums. To piešķir pēc projekta īstenošanas, pamatojoties uz veiktajiem attiecināmajiem izdevumiem.

42. Avansa maksājuma un starpposma maksājuma kopsumma nepārsniedz 90 % no apstiprinātās atbalsta summas.

43. Projekta iesniedzējs saņem avansa maksājumu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

43.1. pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu un projekta iesniedzējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis vienošanos;

43.2. projekta īstenošanas uzsākšanai ir atvērts atsevišķs norēķinu konts Valsts kasē. Minētajā kontā tiek veikti un saņemti visi ar projekta īstenošanu saistītie maksājumi, izņemot šo noteikumu 13.1.1. un 13.1.2.apakšpunktā minētās izmaksas, ja tās veiktas pirms vienošanās noslēgšanas.

44. Ja avansa maksājums pārsniedz atbalsta apjomu, projekta iesniedzējs sadarbības iestādes norādītajā kontā iemaksā sadarbības iestādes norādīto summu, kas aprēķināta proporcionāli atbalsta intensitātei pret projekta ietvaros veiktajām attiecinā­majām izmaksām.

45. Projekta iesniedzējs saņem starp­posma vai noslēguma maksājumu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

45.1. pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu un projekta iesniedzējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis vienošanos;

45.2. izmaksas attiecas uz iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai un ir veikts saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu;

45.3. projekta īstenošanas uzsākšanai ir atvērts atsevišķs norēķinu konts Valsts kasē, kurā tiek veikti un saņemti visi ar projekta īstenošanu saistītie maksājumi, izņemot šo noteikumu 13.1.1. un 13.1.2.apakšpunktā minētās izmaksas, ja tās veiktas pirms vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas;

45.4. ieguldījumi iekļauti projekta iesniedzēja aktīvos kā amortizējamie ilgtermiņa ieguldījumi un vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas paliks projekta iesniedzēja īpašumā, nemainot sociālās mājas statusu;

45.5. ieguldījumi ir faktiski veikti un norādīti Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaitē, izmaksas ir identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām, pārbaudāmas, un tās apliecina attiecīgi attaisnojuma dokumenti (oriģināli);

45.6. ieguldījumi ir nepieciešami projekta īstenošanai, ir paredzēti apstiprinātajā projekta iesniegumā un ir veikti, ievērojot atbilstīgas finanšu vadības, ekonomiskuma, produktivitātes un efektivitātes principus;

45.7. izmaksas ir radušās vienošanās darbības laikā (izņemot gadījumus, ja vienošanās nosacījumos ir paredzētas šo noteikumu 13.1.1. un 13.1.2.apakšpunktā minētās izmaksas, kuras var veikt pirms vienošanās noslēgšanas) un ir pamatotas ar apmaksātiem rēķiniem vai citiem atbilstošiem attaisnojuma dokumentiem;

45.8. ir sagatavots starpposma vai noslēguma maksājuma pieprasījums un saskaņā ar vienošanos paredzētajā laikā iesniegts sadarbības iestādē. Pieprasījumam ir pievienotas dokumentu kopijas;

45.9. pēc sadarbības iestādes veiktās uzraudzības pārbaudes un starpposma vai noslēguma maksājuma pieprasījumu pārbaudes projekta īstenošanas izmaksas atzītas par attiecināmām izmaksām un pieņemts lēmums veikt starpposma vai noslēguma maksājumu (starpposma maksājumu var saņemt ne biežāk kā reizi sešos mēnešos).

46. Sadarbības iestāde saskaņā ar vienošanos proporcionāli samazina starpposma vai noslēguma maksājuma summu šādos gadījumos:

46.1. faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks nekā vienošanās nosacījumos apstiprinātais finansējums;

46.2. nav īstenota kāda no aktivitātēm, kas paredzēta vienošanās nosacījumos, bet projekta mērķis tiek sasniegts;

46.3. nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinoši dokumenti;

46.4. projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas nav samērīgas un ekonomiski pamatotas.

47. Projekta iesniedzējs nesaņem atbalsta finansējumu, ja:

47.1. sniedzis nepatiesu informāciju sadarbības iestādei saistībā ar projekta īstenošanu;

47.2. projekta iesnieguma vērtēšanas gaitā centies iegūt savā rīcībā konfidenciālu informāciju vai ietekmēt sadarbības iestādi.

48. Sadarbības iestādei ir tiesības starp­posma un noslēguma maksājuma pieprasījuma izvērtēšanas laikā, kā arī pēc maksājuma veikšanas pieprasīt no projekta iesniedzēja nepieciešamo papildu informāciju par projekta īstenošanu.

49. Sadarbības iestādei ir tiesības starp­posma un noslēguma maksājuma pieprasījuma izvērtēšanas laikā pieaicināt ekspertu, lai pārbaudītu, vai projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas ir samērīgas un ekonomiski pamatotas.

50. Sadarbības iestāde maksājumus veic ar bezskaidras naudas norēķiniem atsevišķā īpaši projekta īstenošanai atvērtā projekta iesniedzēja norēķinu kontā Valsts kasē, kurš norādīts maksājuma pieprasījumā.

51. Sadarbības iestāde projekta iesniedzējam izmaksājamo finansējuma apjomu nosaka, pamatojoties uz projekta attiecināmo izmaksu tāmi, kā arī uz iesniegtajiem izdevumus apliecinošiem dokumentiem un iepirkuma dokumentiem, kas noformēti, ievērojot normatīvo aktu prasības par maksājumu un darījumu apliecinošo dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu.

52. Starpposma vai noslēguma maksājumu veic pēc atsevišķa projekta posma pabeigšanas, ja projekta posms ir īstenots un pēc tā īstenošanas ir radusies auditējama vērtība.

53. Noslēguma maksājuma pieprasījumu sadarbības iestādē iesniedz pēc projekta īstenošanas, starpposma maksājuma pieprasījuma pārbaudes un attiecināmo izdevumu summu apstiprināšanas.

54. Ja vienošanās tiek lauzta, sadarbības iestāde pieprasa, lai projekta iesniedzējs atmaksā izmaksāto atbalsta finansējumu pilnā apmērā.

55. Vienošanos var grozīt saskaņā ar kārtību, kas noteikta attiecīgās vienošanās nosacījumos, un saskaņā ar normatīvajiem aktiem par vienošanās noslēgšanas kārtību, ja grozījumu rezultātā nemainās projekta mērķis.

Ministru prezidents I.Godmanis

Ekonomikas ministrs K.Gerhards

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 19.janvāri.

 
 

1.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.janvāra noteikumiem Nr.28

Ēkas energoaudita pārskats

 

Mājas fasādes fotogrāfija

MĀJAS ADRESE

______________________________________________________________

SATURS

1.DAĻA. PAMATINFORMĀCIJA PAR APSAIMNIEKOTĀJU..............................................................................    
2.DAĻA. PAMATINFORMĀCIJA PAR AUDITĒTO OBJEKTU .............................................................................  
A. DZĪVOJAMĀ ĒKA ......................................................................................................................................................   
B. SILTUMA UN KARSTĀ ŪDENS PIEGĀDE UN SADALE ....................................................................................  
C. ENERĢIJAS PATĒRIŅA DATI ..................................................................................................................................   
3.DAĻA. ĒKAS ENERĢIJAS PATĒRIŅI UN CO2 EMISIJA......................................................................................    
4.DAĻA. IZDEVUMI PAR ENERĢIJAS RESURSIEM ................................................................................................   
5.DAĻA. ĒKAS APSEKOŠANAS FOTO DOKUMENTĀCIJA (TERMOGRAMMAS) ........................................  
6.DAĻA. ĒKAS RENOVĀCIJAS PROJEKTA PRIEKŠLIKUMS (IETEICAMAIS PASĀKUMU KOMPLEKSS) ..   
7.DAĻA. ĒKAS ENERGOREITINGS UN TĀ IZMAIŅU PROGNOZE   ....................................................................... 

Pārskats Nr.

Ēkas identifikācija

adrese

dzīvokļu skaits

mājas kopējā platība

Energoauditors

vārds, uzvārds

organizācija

licences numurs

reģistrācijas numurs

izdevējs

tālrunis

paraksts

Datumi

pārskats sagatavots

ēka apsekota

 

 

1.daļa. Pamatinformācija par apsaimniekotāju

Apsaimniekotājs

1.

Nosaukums

2.

Reģistrācijas numurs

3.

Administratīvā adrese

4.

Kontakttālrunis

 

 

2.daļa. Pamatinformācija par auditēto objektu

A. Dzīvojamā ēka

Vispārīga informācija

1.

Dzīvojamā māja:

a) tipveida projekta tipa numurs

b) konstruktīvais risinājums (ja nav tipa numura)

2.

Stāvu kopskaits (bez standarta dzīvojamiem stāviem atsevišķi jānorāda jumta stāva, mansarda stāva, pagraba stāva un tehniskā stāva esība)

3.

Kāpņu telpu (sekciju) skaits

 

4.

Dzīvokļi

kopējais skaits

kopējā lietderīgā platība (m2)

telpu augstums (m)

5.

Citas telpas

platība (m2)

telpu augstums (m)

6.

Kopējā apkurināmā platība (m2)

7.

Gads, kad ēka nodota ekspluatācijā nodošanas gads

8.

Ēkas

garums (m)

platums (m)

augstums (m)

9.

Cita informācija (piemēram, caurbrauktuvju esība)

 

 

Ārsienas

10.

Nosaukums

Konstrukcijas materiāli

Slāņu biezumi (mm)

Koplaukums (m2)

Siltumpārejas koeficients (W/(m2 K))

Gala sienas

Fasādes sienas

11.

Cita informācija

 

 

Bēniņi (ja ir)

12.

Zem bēniņiem esošā pārseguma konstrukcijas un siltumizolācijas materiāli, biezums (mm)

13.

Pārseguma siltumpārejas koeficients (W/(m2K))

14.

Platība (m2)

15.

Telpas augstums (m)

16.

Tehniskais stāvoklis

 

 

Jumts

17.

Jumta pārseguma risinājums (savietotais, divslīpju)

18.

Pārseguma siltumizolācijas materiāli, biezums (mm) (ja nav bēniņu)

19.

Pārseguma siltumpārejas koeficients (W/(m2K))

20.

Platība (m2)

21.

Cita informācija

 

 

Logi un lodžiju/balkonu durvis

22.

Tipi, konstruktīvais risinājums

Siltumpārejas koeficients W/(m2K)

Koplaukums (m2)

23.

Cita informācija

 

 

Durvis

24.

Tipi, konstruktīvais risinājums

Siltumpārejas koeficients W/(m2K)

Koplaukums (m2)

25.

Cita informācija

 

 

Pagrabs un caurbrauktuves (ja ir)

26.

Pagraba izmēri

laukums (m2)

augstums (m)

27.

Pagraba tehniskais stāvoklis

28.

Pagraba pārseguma konstrukcija, materiālu biezums (mm)

29.

Pagraba pārseguma siltumpārejas koeficients (W/(m2K))

30.

Pagraba grīdas konstrukcijas materiāls (ja apkurināms)

31.

Pagraba grīdas siltumpārejas koeficients (W/(m2K)) (ja apkurināms)

32.

Pagraba sienu konstrukcijas materiāls (ja apkurināms)

33.

Pagraba sienu siltumpārejas koeficients (W/(m2K)) (ja apkurināms)

34.

Caurbrauktuves tehniskais stāvoklis

 

 

B. Siltuma un karstā ūdens piegāde un sadale

 

Siltuma piegāde/ražošana

35.

Siltumenerģijas piegādes sistēma

centralizēta siltumapgāde

lokāla siltumapgāde

36.

Apkures katls

modelis

ražošanas gads

kurināmā veids

lietderības koeficients

Siltuma sadale – apkures sistēma

37.

Apkures sistēma

vienas caurules

divu cauruļu

38.

Siltummezgla tips

atkarīgā pieslēguma shēma

neatkarīgā pieslēguma shēma

39.

Siltumenerģijas piegādes kontrole un uzskaite dzīvokļos

ir, ierīces:

nav

40.

Apkures siltummainis

ir, ierīces:

nav

41.

Cauruļu izolācijas tehniskais stāvoklis

Karstā ūdens sadales sistēma

42.

Karstā ūdens piegādes vidējā temperatūra (oC)

Aukstā ūdens ieplūdes temperatūra (oC)

43.

Karstā ūdens sagatavošana

sagatavošana siltummezglā

centralizēta apgāde

44.

Karstā ūdens sadales sistēmas tips

bez cirkulācijas

ar cirkulāciju

45.

Cauruļu izolācijas tehniskais stāvoklis

Ventilācija

46.

Ventilācijas sistēmas veids

dabīgā

piespiedu

47.

Cita informācija

Skaitītāji

48.

Siltumenerģijas skaitītājs

ir, uzstādīšanas datums:

nav

49.

Karstā ūdens kopējā patēriņa skaitītājs

ir, uzstādīšanas datums:

nav

50.

Karstā ūdens skaitītāji dzīvokļos ir uzstādīti

skaits:

procentos no visiem dzīvokļiem:

51.

Aukstā ūdens skaitītāji dzīvokļos ir uzstādīti

skaits:

procentos no visiem dzīvokļiem:

52.

Cita informācija

 

Tarifi un maksājumu iekasēšana

53.

Siltumenerģijas tarifs audita veikšanas brīdī (LVL/MWh )

54.

Izmaksu sadales princips apkurei

Ls/m2

cits variants

55.

Cita informācija

 

C. Enerģijas patēriņa dati

 

Enerģijas patēriņa dati

56.

Siltumenerģijas patēriņš telpu apkurei iepriekšējos gados

Kalendāra gads

Patēriņš (MWh)

2007

2006

2005

2004

57.

Siltumenerģijas patēriņš karstā ūdens sagatavošanai iepriekšējos gados

Kalendāra gads

Patēriņš (MWh)

2007

2006

2005

2004

58.

Elektroenerģijas patēriņš koplietošanas telpās iepriekšējos gados

Kalendāra gads

Patēriņš (MWh)

2007

2006

2005

2004

59.

Cita informācija

 

 

3.daļa. Ēkas enerģijas patēriņi un CO2 emisija

 

1.

Siltumenerģijas patēriņš telpu apkurei par iepriekšējo apkures periodu

kopējais (MWh)

gads

īpatnējais (kWh/m2)

 

2.

Siltumenerģijas patēriņš karstā ūdens sagatavošanai par iepriekšējo gadu

kopējais (MWh)

gads

īpatnējais (kWh/m2)

 

3.

Elektroenerģijas patēriņš koplietošanas telpās par iepriekšējo gadu

kopējais (MWh)

gads

īpatnējais (kWh/m2)

 

4.

CO2 emisijas daudzums no siltumenerģijas patēriņa ēkā – par pilnu iepriekšējo gadu

apkures katlumājas kurināmā veids

gads

kopējais (tonnas)

īpatnējais (kg/m2)

 

5.

Standartizētais siltumenerģijas patēriņš apkurei par iepriekšējo gadu (kWh/m2)

 

gads

 

Definīcijas

1.

Kopējais patēriņš – ēkas summārais patēriņš par visu iepriekšējo gadu

2.

Īpatnējais patēriņš – kopējais patēriņš, pārrēķināts uz vienu ēkas apkurināmās platības kvadrātmetru

3.

Standartizētais siltumpatēriņš – mājas kopējais apkures siltumpatēriņš, kas ir pārrēķināts uz pieņemto standartgadu saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 23.augusta noteikumiem Nr.376 "Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 003-01 "Būvklimatoloģija"" (203 dienas apkures sezonā, +18 oC dzīvokļos, vidējā āra gaisa temperatūra 0 o C)

4.

CO2 emisija ir īpaši bīstama planētas ekosistēmai. Tās palielinātais daudzums atmosfērā izraisa ozona slāņa samazināšanu un siltumnīcas efektu. Tā rodas no fosilā kurināmā degšanas procesa elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanā. CO2 emisija ir CO2 vielas apjoms, kura rašanās avots ir apkures enerģijas patēriņš ēkā. CO2 apjoma mērvienība ir kg/m2 gadā

 

 

4.daļa. Izdevumi par enerģijas resursiem

 

Izdevumi

Tarifs, LVL/MWh

Tarifs, LVL/m2 mēnesī

1.

Apkure

2.

Karstais ūdens

3.

Elektroenerģija

 

 

5.daļa. Ēkas apsekošanas foto dokumentācija (termogrammas)

 

 

 

6.daļa. Ēkas renovācijas projekta priekšlikums (ieteicamais pasākumu komplekss)

Nr.
p.k.

Pasākums

Investīcijas LVL

(1)

Enerģijas un finanšu ietaupījumi

Atmaksāšanās periods

Pasākuma veikšanas prioritāte*

(5)

kWh/m2 gadā

(2)

% no esošā siltuma patēriņa

LVL/gadā

(3)

Gadi

(4)

1.

             

2.

             

3.

             

4.

             

5.

             

6.

             

7.

             

8.

             

 

Piezīmes.

 

1. * –

vispirms norāda A grupas pasākumus, pēc tam – B un C grupas pasākumus.

2. (1) –

kopējā aptuvenā pasākumu cena, pamatojoties uz sastādīto vai būvuzņēmēja iesniegto tāmi, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.

3. (2) –

ietaupījumi, salīdzinot ar standartgadu (apkures sezonas ilgums 203 dienas, vidējā āra gaisa temperatūra apkures sezonā 0 °C). Faktiskie ietaupījumi atkarīgi no apkures sistēmas vadības un lietotāju rīcības. Tiek pieņemts, ka iekštelpu bāzes temperatūra (t=18 oC) pēc energoefektivitātes pasākumu ieviešanas nemainās – enerģijas patēriņa samazinājums būs mazāks, ja telpas temperatūra ēkā pieaugs.

4. (3) –

garantēto ietaupījumu prognoze, pamatojoties uz iepriekšējās sezonas apkures tarifu. Gadījumā, ja apkures tarifs pēc energoefektivitātes pasākumu ieviešanas pieaugs, tad faktiskais ietaupījums būs lielāks nekā prognozētais.

5. (4) –

atmaksāšanās periods ir laiks, kurš nepieciešams, lai ieviestais energoefektivitātes pasākums segtu kapitālieguldījumus.

6. (5) –

pasākumu veikšanas prioritāte: A – veicams pēc iespējas ātrāk, lai mazinātu bīstamību, apturētu bojāšanos vai panāktu ievērojamus ietaupījumus; B – veicams dažu tuvāko gadu laikā (veicot vēlāk, iespējami jauni bojājumi); C – jāapsver nākamo 5–10 gadu laikā.

 

 

 7.daļa. Ēkas energoreitings un tā izmaiņu prognoze

"Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra"

Siltumpatēriņš (kWh/m2 gadā)

Esošā situācija, standartizētais siltumpatēriņš gadā (kWh/m2)

Prognoze pēc
A prioritātes energoefektivitātes pasākumu īstenošanas (kWh/m2 gadā)

Prognoze pēc
A un B prioritātes energoefektivitātes pasākumu īstenošanas

(kWh/m2 gadā)

Prognoze pēc
A, B un C prioritātes energoefektivitātes pasākumu īstenošanas (kWh/m2 gadā)

A

<15

       

B

15 – 45

       

C

46 – 75

       

D

76 – 90

       

E

91 – 105

       

F

106 –120

       

G

121 – 135

       

H

136 – 150

       

I

151–165

       

J

166 –180

       

K

181 –195

       

L

196 – 225

       

M

226 – 270

       

N

>270

       

Piezīme. Energoresursu ietaupījumu prognozē saskaņā ar energaudita ieteikumiem, energoplāna sadaļu un to nosaka kā īpatnējā standartizētā enerģijas patēriņa samazinājumu vienā daudzdzīvokļu mājā, kas tiek mērīts kā kWh/m2 gadā un ir attiecināts uz standartgadu ar apkures ilgumu 203 dienas, pieņemot, ka vidējā āra gaisa temperatūra ir 0 oC un iekštelpu temperatūra ir +18 oC.

Ekonomikas ministrs K.Gerhards

 
 

2.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.janvāra noteikumiem Nr.28

Pārskats par siltumenerģijas patēriņu pēc ēkas renovācijas/rekonstrukcijas

01.JPG (80527 bytes)

Ekonomikas ministrs K.Gerhards

 
 

Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā

3.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.janvāra noteikumiem Nr.28

 

02.JPG (73906 bytes)

03.JPG (68309 bytes)

04.JPG (76790 bytes)

05.JPG (78412 bytes)

06.JPG (88777 bytes)

07.JPG (136261 bytes)

08.JPG (143603 bytes)

09.JPG (96844 bytes)


 

1.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.janvāra noteikumu Nr.28

3.pielikumam

10.JPG (33428 bytes)


 

 

2.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.janvāra noteikumu Nr.28

3.pielikumam

11.JPG (51217 bytes)


 

3.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.janvāra noteikumu Nr.28

3.pielikumam

12.JPG (88874 bytes)

Ekonomikas ministrs K.Gerhards

 
 

4.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.janvāra noteikumiem Nr.28

Projekta iesniedzēja piekrišanas vēstule

13.JPG (35647 bytes)

Ekonomikas ministrs K.Gerhards

 
 

5.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 15.janvāra noteikumiem Nr.28

Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji

I. KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Punktu skaits

1.

Sociālās dzīvojamās mājas renovācijas vai rekonstrukcijas darbu, kā arī citu papildus nepieciešamo pasākumu ēkas tehniskā stāvokļa uzlabošanai īstenošanas rezultātā iegūtais siltumenerģijas ietaupījums procentos no esošā siltumenerģijas patēriņa – par katru ietaupījuma procentu piešķir 1 punktu. Ja ietaupījums ir 40 % un vairāk, piešķir maksimālo vērtējumu – 40 punktus.

0–40

II. HORIZONTĀLĀS PRIORITĀTES KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Punktu skaits

2.

Projekta īstenošanas vietas teritorijas attīstības indekss projektu iesniegumu iesniegšanas kārtas noslēgšanas brīdī ir:

0–5

lielāks par 0

0

no 0 līdz -0,499

2

no -0,500 līdz -0,899

4

no -0,900 un mazāk

5

3.

Specifiskas aktivitātes vienādu iespēju principa nodrošināšanai, lai īpaši uzlabotu vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem:

0–2

projektā nav paredzētas specifiskas aktivitātes vienādu iespēju nodrošināšanai

0

projektā ir paredzētas specifiskas aktivitātes vienādu iespēju nodrošināšanai

2

III. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

A. PROJEKTA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā/Nē

4.

Projekta iesniegumā lietotā naudas vienība ir lats (Ls)

5.

Projekta izmaksas (kopējās projekta atbalstāmās izmaksas, kopējās projekta neatbalstāmās izmaksas un kopējās projekta izmaksas) projekta izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi

6.

Projekta attiecināmās izmaksas atbilst Ministru kabineta noteikumos minētajiem atbalstāmo izmaksu veidiem

7.

Pieprasītais atbalsta apmērs ir aprēķināts pareizi

8.

Projekta iesniegumā plānotās darbības, sagaidāmie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti, pamatoti, izmērāmi, atbilstoši projekta īstenošanas laika grafikam un vērsti uz projekta mērķa sasniegšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu

9.

Izdevumi ir samērīgi, ekonomiski pamatoti, nepieciešami projekta īstenošanai un nodrošina rezultātu (fiziski izmērāmu) rašanos

10.

Sociālajai dzīvojamai mājai ir veikts energoaudits un par to ir sniegts ēkas energoaudita pārskats saskaņā ar šo noteikumu 1.pielikuma prasībām

11.

Attiecīgajā projektu iesniegumu iesniegšanā pašvaldība iesniedz projektu par vienu sociālo dzīvojamo māju

B. PROJEKTA IESNIEDZĒJA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā/Nē

12.

Projekta iesniedzējs ir pašvaldība

13.

Pašvaldībā (saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes apkopo­tajiem datiem) ir dzīvojamās mājas, kurām līdz 2007.gada 1.jūlijam ar pašvaldības lēmumu noteikts sociālās dzīvojamās mājas statuss

14.

Sociālajā dzīvojamā mājā vismaz 90 % no kopējā dzīvokļu skaita ir izīrēti personām, kas reģistrējušās attiecīgajā pašvaldībā, lai saņemtu palīdzību dzīvokļa jautājuma risināšanā

15.

Laikposmā no 2002.gada pašvaldībai attiecīgās sociālās mājas vajadzībām nav piešķirts valsts atbalsts Valsts investīciju programmas ietvaros

IV. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā/Nē

16.

Projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks

17.

Projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā

18.

Projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros, no kuriem viens ir oriģināleksemplārs un viens – kopija, papīra formā vai elektroniska dokumenta veidā

19.

Uz projekta iesnieguma oriģināla pirmās lapas augšējā labajā stūrī ir norāde "ORIĢINĀLS" (ar lielajiem burtiem)

20.

Projekta iesnieguma oriģināls ir atbilstoši noformēts, caurauklots, un lapas ir numurētas

21.

Projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā

22.

Projekta iesniegums ir sagatavots valsts valodā

23.

Ja papildus iesniedzamie dokumenti nav valsts valodā, dokumentiem pievienots apliecināts dokumentu tulkojums valsts valodā saskaņā ar dokumentu un to tulkojumu tiesiskumu regulējošajiem normatīvajiem aktiem

24.

Projekta iesniegums ir aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienoti visi papildus iesniedzamie dokumenti, un tie ir noformēti atbilstoši normatīvo aktu prasībām

25.

Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu – dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu un papildinājumu

26.

Norādītais projekta noslēguma ziņojuma iesniegšanas termiņš ir ne vēlāk kā 24 mēnešus pēc līguma noslēgšanas

Ekonomikas ministrs K.Gerhards

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!