• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 18. janvāra rīkojums Nr. 19 "Par atteikumu nodot privatizācijai valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Nams - FM"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.01.2008., Nr. 11 https://www.vestnesis.lv/ta/id/169514

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.20

Par III kategorijas pagaidu dzelzceļa pārbrauktuves ierīkošanu pāri dzelzceļa līnijai Aizkraukle-Koknese

Vēl šajā numurā

22.01.2008., Nr. 11

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 19

Pieņemts: 18.01.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.19

Rīgā 2008.gada 18.janvārī (prot. Nr.2 2.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Nams – FM”

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” (vienotais reģistrācijas Nr.40003732998, juridiskā adrese – Rīga, Ausekļa iela 8–25, LV-1010) 2006.gada 31.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras Privatizācijas ierosinājumu reģistrā 2006.gada 31.augustā ar Nr.3.34).

2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” ierosina privatizēt valstij piederošās 40 822 valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Nams – FM” kapitāla daļas.

3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Nams – FM” (turpmāk – kapitālsabiedrība) 1991.gada 12.decembrī ir reģistrēta Uzņēmumu reģistrā ar Nr.000304351 un 2004.gada 29.jūlijā pārreģistrēta komercreģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr.40003043514 (juridiskā adrese – Smilšu iela 1, Rīga, LV-1919);

3.2. kapitālsabiedrības pamatkapitāls ir 40 822 lati, vienas kapitāla daļas nominālvērtība ir viens lats. Kapitālsabiedrības vienīgais akcionārs ir valsts, un valstij piederošo kapitāla daļu (100 % kapitāla daļu) turētāja ir Finanšu ministrija;

3.3. kapitālsabiedrības dibināšanas mērķis ir nekustamā īpašuma – ēkas (kadastra Nr. 0100 006 0025) – Rīgā, Smilšu ielā 1 (turpmāk – valsts nekustamais īpašums), pārvaldīšana un apsaimniekošana. Īpašuma tiesības uz valsts nekustamo īpašumu nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodalījumā Nr.4651 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā. Starp Finanšu ministriju un kapitālsabiedrību 2000.gada 31.janvārī ir noslēgts pilnvarojuma līgums. Saskaņā ar šo līgumu kapitālsabiedrībai uzdots pārvaldīt un apsaimniekot valsts nekustamo īpašumu. Kapitālsabiedrības darbiniekiem ir ilga darba pieredze un nepieciešamās zināšanas, lai apsaimniekotu valsts nekustamo īpašumu un veiktu nepieciešamos remontdarbus;

3.4. saskaņā ar Ministru kabineta 2006.gada 9.maija rīkojuma Nr.319 “Par Valsts nekustamā īpašuma vienotas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas koncepciju” 5.1.apakšpunktu Finanšu ministrijai līdz 2008.gada 2.janvārim jānodod valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” pārvaldīšanā visi Finanšu ministrijas valdījumā esošie nekustamie īpašumi, tai skaitā valsts nekustamais īpašumus. Līdz ar valsts nekustamā īpašuma nodošanu valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” pārvaldīšanā zūd kapitālsabiedrības galvenais ienākumu gūšanas avots;

3.5. ņemot vērā iepriekš minēto un izvērtējot kapitālsabiedrības turpmākās darbības lietderību, kapitālsabiedrību saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” un Komerclikuma tiesību normām nepieciešams reorganizēt, pievienojot to valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi”. Tādējādi tiks nodrošināta kapitālsabiedrības resursu lietderīga izmantošana valsts nekustamā īpašuma apsaimniekošanā. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.panta pirmās daļas 3. un 5.punktu valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi” nodrošina sabiedrības interešu īstenošanu valstij stratēģiski svarīgā nozarē, kuras infrastruktūras attīstībā ir nepieciešami lieli kapitālieguldījumi, – valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanā un apsaimniekošanā, valsts institūciju nodrošināšanā ar darba telpām, atbrīvojot valsts pārvaldes iestādes no tām neraksturīgu funkciju veikšanas un īstenojot Valsts nekustamā īpašuma vienotas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas koncepcijā (atbalstīta ar Ministru kabineta 2006.gada 9.maija rīkojumu Nr.319 “Par Valsts nekustamā īpašuma vienotas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas koncepciju”) noteiktos uzdevumus valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanas un apsaimniekošanas jomā;

3.6. saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 61.pantu Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par atteikumu nodot privatizācijai valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Nams – FM”” tika nosūtīts privatizācijas ierosinātājam – sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” – viedokļa sniegšanai. Privatizācijas ierosinātājs viedokli nav sniedzis.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets, lemjot par valsts īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības šī valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.

5. Administratīvā procesa likuma 65.panta trešā daļa nosaka – ja piemērojamā tiesību normā noteikts, ka administratīvais akts izdodams, bet nav noteikts tā konkrētais saturs (satura izvēles administratīvais akts), iestāde izdod šo aktu, ievērojot piemērojamā tiesību normā noteiktos ietvarus, un šajos ietvaros, pamatodamās uz lietderības apsvērumiem, nosaka administratīvā akta saturu.

Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 66.panta pirmās daļas 4.punktu, apsverot administratīvā akta satura lietderību, iestāde lemj par administratīvā akta atbilstību, salīdzinot privātpersonas tiesību aizskārumu un sabiedrības interešu ieguvumu, kā arī ņemot vērā, ka privātpersonas tiesību būtisku ierobežošanu var attaisnot tikai ievērojams sabiedrības ieguvums.

Tādējādi atbilstoši Administratīvā procesa likuma 65.panta trešajai daļai un 66.panta pirmās daļas 4.punktam labumam, ko iegūst valsts, atsakot nodot privatizācijai kapitālsabiedrību, ir jābūt lielākam nekā minētā privatizācijas ierosinātāja tiesisko interešu ierobežojumam.

6. No minētajiem apsvērumiem secināms, ka kapitālsabiedrības saglabāšana valsts īpašumā un tās reorganizācija, pievienojot to valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi”, ir nozīmīgāka nekā privatizācijas ierosinātāja tiesisko interešu ierobežojums, jo kapitālsabiedrības resursi pēc kapitālsabiedrības reorganizācijas tiks lietderīgi izmantoti, lai nodrošinātu sabiedrības interešu īstenošanu valstij stratēģiski svarīgā nozarē, kuras infrastruktūras attīstībā ir nepieciešami lieli kapitālieguldījumi, – valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanā un apsaimniekošanā, valsts institūciju nodrošināšanā ar darba telpām, atbrīvojot valsts pārvaldes iestādes no tām neraksturīgu funkciju veikšanas un īstenojot Valsts nekustamā īpašuma vienotas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas koncepcijā noteiktos uzdevumus valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanas un apsaimniekošanas jomā.

7. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo un piekto daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt sabiedrības ar ierobežotu atbildību “JS Riska vadības grupa” privatizācijas ierosinājumu atteikt nodot privatizācijai kapitālsabiedrību, jo tā reorganizējama, pievienojot valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi”, lai nodrošinātu sabiedrības interešu īstenošanu valstij stratēģiski svarīgā nozarē.

8. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Antonijas ielā 6, Rīgā, LV-1010) mēneša laikā no šī rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Ministru prezidents I.Godmanis

Finanšu ministra vietā – iekšlietu ministrs M.Segliņš

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!