• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par vienādu nodevu sistēmu 67 nozīmīgākajās ES lidostās. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 8.02.2008., Nr. 22 https://www.vestnesis.lv/ta/id/170594

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Latvijas Bankas konvertējamo valūtu kursi

Vēl šajā numurā

08.02.2008., Nr. 22

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par vienādu nodevu sistēmu 67 nozīmīgākajās ES lidostās

 

Ieviešot vienādu nodevu sistēmu nozīmīgākajās lidostās, Eiropas Savienība vēlas novērst, ka tās ļaunprātīgi izmanto savas tirgus līderpozīcijas. Eiropas Parlaments šādu priekšlikumu atbalsta, taču prasa samazināt lidostu skaitu no 150 līdz 67, uz kurām direktīva attieksies. Jebkurā gadījumā jaunās prasības skartu gan Rīgas, gan Viļņas, gan Tallinas lidostas.

Eiropas Komisija ir ierosinājusi vienādu nodevu sistēmu attiecināt uz lidostām, kuru gada apgrozījums pārsniedz 1 miljonu pasažieru. Savukārt Eiropas Parlaments, direktīvu izskatot pirmajā lasījumā, kā minimumu ieteica noteikt 5 miljonus pasažieru jeb 15% no attiecīgās dalībvalsts kopējā gaisa pasažieru apgrozījuma. Deputāti uzsver, ka direktīva jāattiecina tikai uz lidostām, kurām tirgū var būt dominējoša pozīcija, un to nosaka atbilstoši Eiropas Statistikas biroja datiem. Ar Parlamenta ierosinātajiem kritērijiem direktīva attiektos uz 67 ES lidostām, nevis 150, kā tas būtu saskaņā ar Eiropas Komisijas sākotnējo priekšlikumu.

“Manuprāt, aviācijas tirgus ir tieši tā transporta nozare, kas prasa Eiropas regulējumu, jo šeit dalībvalstu nacionālie tirgi spēlē mazāku lomu,” debatēs norādīja Roberts Zīle (Nāciju Eiropas grupa). “Mani gandarī, ka Transporta komiteja rada kompromisu, ka nodevu atlaides var būt piemērojamas atkarībā no pakalpojumu kvalitātes, nevis kvantitātes, kā arī uz jaunajiem maršrutiem.”

Direktīva vienpadsmit pantos nosaka principus, kas būs jāievēro lidostām, iekasējot nodevas. Tā paredz konsultācijas ar lidostas lietotājiem (aviopārvadātājiem) un to, ka nodevu sistēmai jābūt pārskatāmai. Tā prasa neatkarīgas regulatīvas iestādes darbību, kuras uzdevums — rūpēties, lai pilnībā tiktu izpildītas direktīvas prasības. Deputāti turklāt prasa, lai šis regulators izstrādātu procedūru domstarpību risināšanai starp lidostas pārvaldi un aviopārvadātāju.

Deputāti arī vēlas precizēt, ka lidostas var palielināt nodevas, lai finansētu jaunus infrastruktūras projektus, ar noteikumu, ka ir notikusi iepriekšēja apspriešanās ar lidostas lietotājiem.

Ar lidostas nodevu saprot maksājumus par pakalpojumiem, kas saistīti ar lidmašīnu nolaišanos, pacelšanos, apgaismojumu un novietošanu, kā arī ar pasažieru un kravu apkalpošanu.

Parlaments rezolūciju 15.janvārī pieņēma ar 613 balsīm par, 33 pret, 51 atturoties.

Par direktīvu Parlaments un ES Padome (dalībvalstis) lemj kopīgi. Tagad, kad tā izskatīta Parlamentā, to vērtēs ES Padome, un sagaidāms, ka likumprojekts atgriezīsies Parlamentā uz otro lasījumu. Pēc pieņemšanas direktīva būs jāvieš dalībvalstu likumos pusotra gada laikā.

 

EP Transporta un tūrisma komitejas ierosinātais lidostu saraksts:

1. Alikante

2. Amsterdama/Schiphol

3. Atēnas/Eleftherios Venizelos

4. Barselona

5. Berlīne/Schoenefeld

6. Berlīne/Tegel

7. Birmingema

8. Burgasa

9. Bratislava

10. Bristole

11. Brisele/Brussels-National

12. Bukareste/Henri Coanda

13. Budapešta/Ferihegy

14. Katānija/Fontanarossa

15. Dublina

16. Diseldorfa

17. Edinburga

18. Faro

19. Frankfurte pie Mainas

20. Glāzgova

21. Grankanārija

22. Hamburga

23. Hannovere

24. Helsinki/Vantaa

25. Herakliona/Nikos Kazantzakis

26. Kopenhāgena/Kastrup

27. Ķelne/Bonna

28. Lansarote

29. Larnaka/INTL

30. Lisabona

31. Ļubļana

32. Londona/Gatwick

33. Londona/Heathrow

34. Londona/Luton

35. Londona/Stansted

36. Luksemburga

37. Liona/Saint-Exupery

38. Madride/Barajas

39. Malaga

40. Malta/Luqa

41. Mančestra

42. Marseļa/Provence

43. Milāna/Linate

44. Milāna/Malpensa

45. Minhene

46. Ņūkāsla

47. Nica/Côte d´Azur

48. Pafosa/INTL

49. Palma de Maljorka

50. Parīze/Charles de Gaulle

51. Parīze/Orly

52. Prāga/Ruzyne

53. Rīga

54. Roda/Diagoras

55. Roma/Fiumicino

56. Sofija

57. Stokholma/Arlanda

58. Štutgarte

59. Tallina

60. Tenerife – Tenerife Sur/Reina Sofia

61. Timišoara

62. Tulūza – Blagnac; Toulouse/CCER

63. Varna

64. Venēcija/Tessera

65. Viļņa

66. Varšava/Okecie

67. Vīne/Schwechat

 

 

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!