• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Liepājas pilsētas domes 2008. gada 17. janvāra saistošie noteikumi Nr. 3 "Par pašvaldības nodevu par reklāmas, afišu un sludinājumu izvietošanu Liepājā". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.02.2008., Nr. 25 https://www.vestnesis.lv/ta/id/170878

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Liepājas pilsētas domes saistošie noteikumi Nr.4

Liepājas pilsētas pludmales lietošanas un apsaimniekošanas noteikumi

Vēl šajā numurā

14.02.2008., Nr. 25

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Liepājas pilsētas dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 3

Pieņemts: 17.01.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Liepājas pilsētas domes saistošie noteikumi Nr.3

Liepājā 2008.gada 17.janvārī (prot. Nr.1, 14.§)

 

Par pašvaldības nodevu par reklāmas, afišu un sludinājumu izvietošanu Liepājā

Izdoti saskaņā ar likuma “Par pašvaldībām” 43.panta pirmās daļas 7.punktu un
likuma “Par nodokļiem un nodevām” 12.panta pirmās daļas 7.punktu

1. VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI

1.1. Šie saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā uzliek pašvaldības nodevu par reklāmas, afišu, sludinājumu un citas vizuālās informācijas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu (turpmāk – nodeva), Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā.

1.2. Noteikumu mērķis ir regulēt un nodrošināt ieņēmumus Liepājas pilsētas pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) budžetā no Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, izvietotās reklāmas, afišām, sludinājumiem un citas vizuālās informācijas.

1.3. Noteikumi neattiecas uz izkārtnēm, kā arī uz funkcionālo informāciju – valsts un pašvaldības institūciju norādēm (ceļa zīmes, transporta pieturvietu zīmes, ielu nosaukumu norādes u.tml.), kas tiek izgatavotas un izvietotas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

1.4. Izvietojot un ekspluatējot reklāmas, afišas, sludinājumus un citu vizuālo informāciju, jāievēro šie noteikumi, Latvijas Republikas likumi un citi normatīvie akti.

1.5. Par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām, Saeimas vēlēšanām un pašvaldību vēlēšanām Liepājas pilsētas pašvaldība iekasē Ministru kabineta noteikumos noteiktajā kārtībā aprēķināmo maksu, piemērojot šajos noteikumos noteiktos zonas koeficientus un maksas par pašvaldībai piederošas vai piekrītošas zemes izmantošanu koeficientus.

 

2. NODEVAS MAKSĀTĀJI UN OBJEKTS

2.1. Nodevas maksātāji ir fiziskās un juridiskās personas, kas izvieto reklāmu, afišas, sludinājumus un citu vizuālo informāciju publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, uz Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā esošām ēkām, kā arī citās tam atvēlētās vietās.

2.2. Nodevas objekts ir reklāma, afiša, sludinājumi un cita vizuālā informācija, kas tiek izvietota Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, uz Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā esošām ēkām, kā arī citās tam atvēlētās vietās.

2.3. No nodevas tiek atbrīvota nekomerciāla vizuālā informācija:

2.3.1. sociālā reklāma;

2.3.2. par labdarības pasākumiem;

2.3.3. par valsts un pašvaldības rīkotiem vai atbalstītiem mākslu, kultūru, zinātni, izglītību un sportu veicinošiem pasākumiem;

2.3.4. par dabas (vides) aizsardzību un ar to saistītiem pasākumiem (ja netiek reklamēts konkrēta ražotāja produkts vai pakalpojums);

2.3.5. par veselības aizsardzību vai ar to saistītiem pasākumiem (ja netiek reklamēts konkrēta ražotāja produkts vai pakalpojums);

2.3.6. par valsts un pašvaldības rīkotiem starptautiskiem pasākumiem;

2.3.7. Latvijas Republikas likumos un normatīvajos aktos noteiktā obligāti izvietojamā informācija;

2.3.8. Liepājas pilsētas pašvaldības rīkoto pasākumu reklāma un informācija par tiem (arī svētku noformējums);

2.3.9. pilsētai nepieciešamā informācija – norādes, informatīvās kartes, shēmas u.c.

2.4. Izvietojot 2.3.punktā norādīto nekomerciālo vizuālo informāciju, kas atbrīvota no nodevas, informācija par pasākumu sponsoriem un atbalstītājiem (to logotipi, uzņēmumu nosaukumi, preču zīmes) nedrīkst aizņemt vairāk par 20% no kopējās vizuālās informācijas platības, un tā jāizvieto norobežotā laukumā plakāta malā.

2.5. Reklāmas objekta marķējums jāizvieto ārpus reklāmas laukuma. Ja tas tiek papildināts ar tekstuālu informāciju, piemēram, “Brīva vieta Jūsu reklāmai”, vai izvietots iznomājamajā reklāmas laukumā, tas uzskatāms par reklāmu un apliekams ar nodevu.

2.6. Izvietojot slietni uz pašvaldības zemes, tas apliekams ar nodevu.

2.7. Liepājas pilsētas Dome var samazināt nodevu vai atbrīvot no tās, pieņemot lēmumu par katru atsevišķu gadījumu, ja, izvietojot reklāmas objektu, tiek nodrošināta pilsētai nepieciešamās orientējošās informācijas un mazo arhitektūras formu izgatavošana, izvietošana, apkope, uzturēšana un līdzīga rakstura darbība pilsētas infrastruktūras uzlabošanai.

2.8. Ar nodevu neapliek juridisko personu izvietoto vizuālo informāciju, kas informē par veikto darbību, ja minētā informācija izvietota tieši pie attiecīgās juridiskās personas komercdarbības veikšanas vietas.

 

3. NODEVAS LIKME, KOEFICIENTI UN APRĒĶINĀŠANAS KĀRTĪBA

3.1. Ziņas par reklāmu, reklāmas objekta izmēriem, daudzumu (skaitu), izvietošanas adresi un izvietošanas periodu nodevas aprēķināšanai iesniedz reklāmas devējs (vai izvietotājs), kurš ir atbildīgs par sniegto ziņu pareizību.

3.2. Nodevu aprēķina pēc formulas:

N= L x B x M x Z x T x Zn, kur

L – reklāmas nesēja reklāmvirsmas laukums kv.m;

B – reklāmas nodevas bāzes likme Ls 2,0;

M – izvietošanas laiks mēnešos;

Z – zonas koeficients;

T – tematikas koeficients;

Zn – koeficients maksai par pašvaldības zemes izmantošanu reklāmas vajadzībām.

Ja reklāmas virsmas izmērs ir mazāks par diviem kvadrātmetriem, aprēķinos piemēro minimālo virsmas laukuma izmēru – divus kvadrātmetrus.

Ja reklāmas laukums pārsniedz trīsdesmit kvadrātmetrus, tad reklāmas laukums tiek aprēķināts pēc formulas 0,3 x L+21.

Ja izvietošanas laiks ir īsāks par vienu dienu, aprēķinos piemēro minimālo izvietošanas laiku 1/30 (viena diena).

3.3. ZONAS KOEFICIENTS:

Ekskluzīvā zona 8,0

Rožu laukums,

Lielā iela pāra numerācijas pusē no Radio ielas līdz Avotu ielai,

Lielā iela nepāra numerācijas pusē no Andreja Pumpura ielas līdz Baznīcas ielai,

Zivju iela,

Tirgoņu iela.

Centra aktīvā zona 4,0

Lielā iela pāra numerācijas pusē no Radio ielas līdz Tirdzniecības kanālam,

Lielā iela nepāra numerācijas pusē no Baznīcas ielas līdz Tirdzniecības kanālam,

Tirdzniecības kanāls un tā krastmalas starp tiltiem,

Tirdzniecības kanāla krastmala Vecliepājas pusē no tramvaja tilta līdz Celtnieku ielai,

Tirdzniecības kanāla krastmala Jaunliepājas pusē starp tramvaja tiltu un vecajiem spīķeriem,

Vecā ostmala,

Kārļa Zāles laukums,

Jaunā ostmala,

Rīgas iela no Tirdzniecības kanāla līdz Kroņu ielai,

Raiņa iela no Rīgas ielas līdz Kroņu ielai,

Kroņu iela no Rīgas ielas līdz Raiņa ielai,

Brīvības iela no Jaunās ostmalas līdz Esperanto ielai,

Zemnieku iela no Jaunās ostmalas līdz Esperanto ielai,

Esperanto iela,

Jāņa iela,

Teātra iela,

Baznīcas iela no Lielās ielas līdz Bāriņu ielai,

Bāriņu iela no Baznīcas ielas līdz Kārļa Zāles laukumam,

Stendera iela,

Andreja Pumpura iela,

Kungu iela no Lielās ielas līdz Bāriņu ielai,

Malkas iela,

Kuršu laukums,

Siena iela,

Kuršu iela,

Rakstvežu iela,

Klāva Ukstiņa iela no Siena ielas līdz Dārtas ielai,

Krišjāņa Valdemāra iela no Jēkaba Janševska ielas līdz Graudu ielai,

Jēkaba Janševska iela no Alejas ielas līdz Krišjāņa Valdemāra ielai,

Rožu iela no Alejas ielas līdz Kuršu ielai,

Alejas iela no Jēkaba Janševska ielas līdz Peldu ielai,

Brāļu iela,

Ludviķa iela no Brāļu ielas līdz Lielajai ielai,

tramvaja trase starp Lielo ielu un Peldu ielu,

Katoļu iela,

Avotu iela,

Peldu iela,

Uliha iela no Peldu ielas līdz Kūrmājas prospektam,

Hika iela,

Vites iela,

Evalda Rimbenieka iela,

Vītolu iela,

Kūrmājas prospekts,

Celtnieku iela no Kūrmājas prospekta līdz Laivinieku ielai,

Jūras iela,

Jēkaba Dubelšteina iela,

Pasta iela,

Radio iela,

Dīķa iela,

Friča Brīvzemnieka iela,

Graudu iela no Lielās ielas līdz Kūrmājas prospektam.

Tranzīta zona 3,0

Brīvības iela no pilsētas robežas līdz Esperanto ielai,

Zemnieku iela no Esperanto ielas līdz Brīvības ielai,

Ganību iela,

Klaipēdas iela no Uliha ielas līdz pilsētas robežai,

Uliha iela no Klaipēdas ielas līdz Peldu ielai.

Mikrorajonu aktīvā zona 1,5

Cukura iela,

Pulvera iela,

Ventspils iela no Pulvera ielas līdz Ziemeļu ielai,

Ziemeļu iela,

Siļķu iela,

Šķēdes iela,

Krūmu iela,

Flotes iela,

Oskara Kalpaka iela,

Raiņa iela no dzelzceļa pārbrauktuves līdz Kroņu ielai,

Rīgas iela no stacijas līdz Kroņu ielai,

Jelgavas iela no Raiņa ielas līdz Brīvības ielai,

Dzelzceļnieku iela,

Ezermalas iela,

Bāriņu iela no Baznīcas ielas līdz Eduarda Veidenbauma ielai,

Eduarda Veidenbauma iela no Kuršu laukuma līdz Dorupes ielai,

Jūrmalas iela,

Ezera iela no Kuršu ielas līdz Ganību ielai,

Klaipēdas iela no Jūrmalas ielas līdz Uliha ielai,

Krišjāņa Valdemāra iela no Jēkaba Janševska ielas līdz Klaipēdas ielai,

Līvas laukums,

Liedaga iela,

Ventas iela,

Vaiņodes iela,

Mirdzas Ķempes iela,

Tukuma iela,

Eduarda Tisē iela,

Dzērves iela,

Lauku iela.

Pārējā pilsēta 1,0

Mobilajai reklāmai un reklāmai
uz sabiedriskā transporta tiek
piemērots zonas koeficients 4,0

3.4. TEMATIKAS KOEFICIENTS:

Izglītība un kvalifikācijas
paaugstināšana, medicīniskie un
veselības nostiprināšanas
pakalpojumi, sporta nodarbības 0,1

Teātra izrādes, mākslas izstādes,
koncerti, sporta pasākumi 0,2

Tūrisms, ceļojumi, transports,
masu mediji 0,4

Komerciāla rakstura izstādes,
gadatirgi, konferences u.c.
komercdarbību veicinoši pasākumi 0,5

Ceļojošās atrakciju iekārtas, cirks 2,0

Alkohols, tabakas izstrādājumi 4,0

Citi 1,0

3.5. KOEFICIENTS PAR PAŠVALDĪBAS ZEMES IZMANTOŠANU REKLĀMAS
VAJADZĪBĀM:

Ekskluzīvā zona 1,2

Centra aktīvā zona 1,15

Tranzīta zona 1,10

Mikrorajonu aktīvā zona 1,10

Pārējā pilsēta 1,05

 

4. NODEVAS MAKSĀŠANAS KĀRTĪBA UN KONTROLE

4.1. Lai saņemtu paziņojumu par nodevu par reklāmas, afišu, sludinājumu un citas vizuālās informācijas izvietošanu konstruktīvā saistībā ar būvi un reklāmas pasi, pašvaldības iestādē “LIEPĀJAS PILSĒTAS BŪVVALDE” (turpmāk – BŪVVALDE) 15 dienu laikā pēc reklāmas izvietošanas jāiesniedz vai jānosūta elektroniskā veidā realizētās reklāmas fotogrāfija
(10x15 cm), pašvaldības nodevas maksātāja rekvizīti (reģistrācijas apliecības kopija, juridiskā adrese, konts kredītiestādē, tālruņa numurs; fiziskai personai – personas kods, dzīvesvietas adrese, tālruņa numurs), jāuzrāda BŪVVALDĒ saskaņotais projekts, reklāmas izvietošanas periods un reklāmas atrašanās vieta. Ja reklāma realizēta atbilstoši saskaņotajam projektam, reklāmas pase tiek sagatavota un izsniegta pēc pašvaldības nodevas maksājuma veikšanas. Saņemot reklāmas pasi, jāuzrāda maksājumu apliecinoši dokumenti.

4.2. Izvietojot īslaicīgu reklāmu vai īslaicīgu reklāmas objektu, paziņojums par pašvaldības nodevu tiek izsniegts vienlaicīgi ar projekta saskaņošanu. Nodeva šajā gadījumā jāsamaksā 3 darba dienas pirms izvietošanas.

4.3. Reklāmas objekta ar piesaisti zemei/konkrētai vietai ekspluatācija ir atļauta tikai tad, kad ir noslēgta darbu atļauja, saņemta reklāmas pase un samaksāta pašvaldības nodeva saskaņā ar paziņojumu par pašvaldības nodevu.

4.4. Pēc reklāmas objekta ar piesaisti zemei/konkrētai vietai uzstādīšanas tā īpašnieks vai viņa pilnvarota persona iesniedz BŪVVALDĒ iesniegumu, lai noslēgtu darbu atļauju un pieņemtu objektu ekspluatācijā. Nododot reklāmas objektu ekspluatācijā, jāiesniedz vai jānosūta elektroniskā veidā realizētās reklāmas fotogrāfija
(10x15cm), pašvaldības nodevas maksātāja rekvizīti (reģistrācijas apliecības kopija, juridiskā adrese, konts kredītiestādē, tālruņa numurs; fiziskai personai – personas kods, dzīvesvietas adrese, tālruņa numurs). Ja reklāma realizēta atbilstoši saskaņotajam/akceptētajam projektam, reklāmas pase tiek sagatavota 7 darba dienu laikā pēc izvietošanas darbu atļaujas noslēgšanas un pašvaldības nodevas maksājuma veikšanas. Saņemot reklāmas pasi, jāuzrāda maksājumu apliecinoši dokumenti.

4.5. Ja reklāma nav realizēta atbilstoši saskaņotajam/akceptētajam projektam, tad BŪVVALDE ir tiesīga izsniegt pagaidu ekspluatācijas atļauju reklāmas ekspluatācijai, nosakot termiņu, kurā jānovērš pagaidu ekspluatācijas atļaujā norādītās nepilnības un neatbilstības saskaņotajam/akceptētajam projektam. Pagaidu ekspluatācijas atļauja tiek izsniegta kopā ar paziņojumu par nodevu.

4.6. Paziņojumā par nodevu tiek uzrādīts nodevas apmērs par visu periodu vai vienu gadu.

4.7. Ja tiek sagatavots un izsniegts paziņojums par nodevu, bet reklāma netiek izvietota vai arī tiek noņemta pirms paziņojumā noteiktā termiņa beigām, tad nodevas maksātājam BŪVVALDĒ jāiesniedz iesniegums. Paziņojumu par nodevu anulē no iesnieguma saņemšanas datuma, ja pārbaudot konstatēts, ka reklāma/reklāmas objekts ir demontēts. Šajā gadījumā tiek anulēta arī reklāmas pase.

4.8. Patvaļīga reklāmas, reklāmas objekta, afišas, sludinājumu, citas vizuālās informācijas izvietošana un soda nomaksa par tās patvaļīgu izvietošanu neatbrīvo no nodevas samaksas.

4.9. Konstatējot faktu par patvaļīgu reklāmas, reklāmas objekta, afišas, sludinājuma vai citas vizuālās informācijas izvietošanu, tiek sastādīts akts, un no akta sastādīšanas dienas līdz šī objekta demontāžai patvaļīgi izvietotās reklāmas izvietotājam/reklāmas devējam jāveic nodevas maksājums.

 

5. NODEVAS APRĒĶINĀŠANAS UN MAKSĀŠANAS KĀRTĪBA TĪKLA REKLĀMAS UZŅĒMUMIEM

5.1. Paziņojumu par nodevu tīkla reklāmas objektu izvietotājam izsniedz ceturkšņa beigās par nākamo ceturksni. Paziņojumus izraksta katram reklāmas objektu veidam atsevišķi par visām reklāmas izvietošanai paredzētajām plaknēm, piemērojot tematikas koeficientu 1.

5.2. Līdz katra nākamā ceturkšņa pēdējā mēneša 20.datumam pašvaldība veic pārrēķinu atbilstoši iepriekšējā ceturksnī saskaņotajiem reklāmas plakātiem un to izvietošanas vietām, piemērojot 3.4.punktā minētos tematikas koeficientus, kā arī 2.3.punktā noteiktos atbrīvojumus no nodevas, un rakstveidā dara zināmu nodevas maksātājam iepriekšējā ceturksnī aprēķinātās nodevas un pārrēķinātā maksājuma starpību, kas tiek pieskaitīta vai atņemta nodevas apmēram par nākamo ceturksni.

 

6. ATBILDĪBA PAR ŠO NOTEIKUMU NEIEVĒROŠANU

Ja nodeva netiek maksāta šo noteikumu noteiktajā kārtībā pilnā apmērā ilgāk nekā divus mēnešus, BŪVVALDE ir tiesīga anulēt reklāmas pasi un ierosināt pašvaldības izpilddirektora birojam uzsākt reklāmas vai speciāli šim nolūkam veidotā reklāmas objekta demontāžas procedūru, piedzenot izdevumus no vainīgās puses.

 

7. NOSLĒGUMA JAUTĀJUMI

7.1. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

7.2. Ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudē:

7.2.1. Domes 1997.gada 3.aprīļa saistošie noteikumi “Par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu vizuālās informācijas materiālu izvietošanas nodevām Liepājas pilsētā”;

7.2.2. Domes 1998.gada 4.jūnija saistošie noteikumi nr.4 “Par grozījumiem saistošajos noteikumos par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu vizuālās informācijas materiālu izvietošanas nodevām Liepājas pilsētā”;

7.2.3. Domes 1998.gada 3.septembra saistošie noteikumi nr.8 “Par grozījumiem saistošajos noteikumos par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu vizuālās informācijas materiālu izvietošanas nodevām Liepājas pilsētā”;

7.2.4. Liepājas pilsētas Domes 2002.gada 21.februāra saistošie noteikumi nr.3 “Par grozījumiem Liepājas pilsētas Domes 1997.gada 3.aprīļa saistošajos noteikumos “Saistošie noteikumi par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu vizuālās informācijas materiālu izvietošanas nodevām Liepājas pilsētā”.

 

Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājs U.Sesks

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!