• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 22. janvāra noteikumi Nr. 36 "Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes "Tieslietas" otrā individuālo projektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 15.02.2008., Nr. 26 https://www.vestnesis.lv/ta/id/170934

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.43

Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes "Veselība" otrā individuālo projektu atklāta konkursa nolikums

Vēl šajā numurā

15.02.2008., Nr. 26

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 36

Pieņemts: 22.01.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.36

Rīgā 2008.gada 22.janvārī (prot. Nr.5 14.§)

 

Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes "Tieslietas" otrā individuālo projektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums

Izdoti saskaņā ar Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta vadības likuma 18.panta 3.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta (turpmāk – finanšu instruments) prioritātes "Tieslietas" individuālo projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu atklāta konkursa (turpmāk – atklāts konkurss) nolikumu, kurā ir ietverti arī projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji.

2. Prioritātes "Tieslietas" mērķis ir nodrošināt atbalstu tieslietu jomas attīstībai saskaņā ar šo noteikumu 3.punktā minētajām apakšprioritātēm.

3. Prioritātes "Tieslietas" apakšprioritātes ir:

3.1. ieslodzījuma vietu ēku standartu uzlabošana un personāla apmācības, un tās ietvaros īpaši atbalstāmā aktivitāte ir penitenciārās un postpenitenciārās sistēmas darbinieku izglītošana;

3.2. izglītības programmas īstenošana ieslodzījuma vietās, un tās ietvaros īpaši atbalstāmā aktivitāte ir ieslodzīto un bijušo ieslodzīto resocializācija;

3.3. ieslodzīto veselības aprūpes uzlabošana un ar veselību saistītas informācijas pieejamības veicināšana ieslodzītajiem;

3.4. preventīvi pasākumi, kas vērsti uz jauniešu noziedzības līmeņa samazināšanu un ierobežošanu;

3.5. kompetences paaugstināšana tiesās, lai veicinātu Eiropas Savienības tiesību aktu ievērošanu;

3.6. organizētās noziedzības apkarošana un novēršana, un tās ietvaros īpaši atbalstāmās aktivitātes ir:

3.6.1. tiesu ekspertīzes attīstība;

3.6.2. ieslodzīto un bijušo ieslodzīto informācijas sistēmas attīstība;

3.7. izglītības programmas un dzīves apstākļu uzlabošana patvēruma meklētājiem un nelegālajiem imigrantiem;

3.8. probācijas sistēmas stiprināšana.

4. Projektu finansē no projekta iesnieguma iesniedzēja (turpmāk – projekta iesniedzējs) līdzekļiem un līdzfinansē no finanšu instrumenta līdzekļiem. Kopējais finanšu instrumenta līdzfinansējums, kas pieejams projektiem atklātā konkursā, ir EUR 1 730 436 ekvivalents latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa.

5. No finanšu instrumenta projektam pieprasītais līdzfinansējums nedrīkst būt mazāks par EUR 250 000 ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa un nedrīkst pārsniegt šo noteikumu 4.punktā minēto kopējo atklātā konkursā pieejamo finanšu instrumenta līdzfinansējuma apjomu.

6. Prioritātes "Tieslietas" ietvaros pieejamais finanšu instrumenta līdzfinansējums:

6.1. nepārsniedz 60 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām (izņemot šo noteikumu 6.2. un 6.3.apakšpunktā minētos gadījumus). Ja aktivitāte kvalificējama kā valsts atbalsts saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantu, finanšu instrumenta līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt attiecīgo atbalsta intensitāti, kas noteikta konkrētam atbalsta veidam;

6.2. nepārsniedz 85 %, ja ne mazāk kā 15 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām finansē no valsts vai pašvaldību budžeta līdzekļiem, bet finanšu instrumenta līdzfinansējums sedz pārējās projekta attiecināmās izmaksas. Ja aktivitāte kvalificējama kā valsts atbalsts saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantu, finanšu instrumenta līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt attiecīgo atbalsta intensitāti, kas noteikta konkrētam atbalsta veidam;

6.3. ir lielāks par šo noteikumu 6.1. un 6.2.apakšpunktā minēto līdzfinansējuma apmēru, bet nepārsniedz 90 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja projekta iesniedzējs, kas sagatavojis projekta iesniegumu, lai atbalstītu biedrību, nodibinājumu, reliģisko organizāciju vai arodbiedrību aktivitātes, ir pieteicies uz Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas valdības divpusējo finanšu instrumentu līdzfinansējumiem vienlaikus. Šajā gadījumā projekta iesniedzējs sedz pārējās projekta izmaksas. Ja aktivitāte kvalificējama kā valsts atbalsts saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantu, finanšu instrumenta līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt attiecīgo atbalsta intensitāti, kas noteikta konkrētam atbalsta veidam.

7. Ja projekta īstenošanas gaitā kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz maksimālo projektam apstiprināto attiecināmo izmaksu summu, šo starpību sedz no projekta iesniedzēja līdzekļiem.

8. Vadošā iestāde nodrošina projekta iesnieguma sagatavošanai nepieciešamo Latvijas Republikas normatīvo aktu un finanšu instrumentu vadlīniju, noteikumu un procedūru publicēšanu finanšu instrumenta Latvijas mājaslapā internetā (www.eeagrants.lv).

9. Vadošā iestāde izsludina atklātu konkursu, ievietojot sludinājumu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", divos pēc abonēšanas apjoma lielākajos Latvijas dienas laikrakstos un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta Latvijas mājaslapā internetā (www.eeagrants.lv), kā arī Tieslietu ministrija (turpmāk – starpniek­institūcija) ievieto konkursa sludinājumu savā mājaslapā internetā (www.tm.gov.lv).

 

 

II. Finanšu instrumenta līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumi

10. Projekta iesniedzējs var izstrādāt projekta iesniegumu un īstenot projektu patstāvīgi vai piesaistot sadarbības partneri vai partnerus. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris var būt tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, atvasināta publiska persona, kā arī Latvijas Republikā reģistrēta juridiska persona. Sadarbības partneris var būt arī citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrēta juridiska persona vai valsts vai pašvaldības iestāde, vai starptautiska organizācija, kas darbojas citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī.

11. Sadarbības partneris projektā var būt gan tiešais partneris, kas ir tieši iesais­tīts projekta īstenošanā, gan finanšu part­neris, kas piedalās projekta finansēšanā. Projekta iesniedzēja un sadarbības partnera savstarpējās attiecības nosaka rakstiska vienošanās par pušu atbildību projekta ieviešanā, ieguldījuma apjomu un projekta īstenošanas gaitā izmantoto un radīto materiālo labumu īpašumtiesībām.

12. Lai pretendētu uz finanšu instrumenta līdzfinansējumu, projekta iesniedzējs atbilst šādām prasībām un apliecina to ar parakstu (1.pielikums):

12.1. projekta iesniedzējs ir tieši atbildīgs par projekta iesnieguma saga­tavošanu, projekta ieviešanu un vadību, kā arī par projekta rezultātiem. Projekta iesniedzējs nedrīkst būt starpnieks;

12.2. projekta iesniedzējam ir pieejami stabili un pietiekami finanšu līdzekļi un citi resursi, lai nodrošinātu savu projekta finansējuma daļu noteiktajā apmērā, kā arī projekta ieviešanas nepārtrauktību;

12.3. projekta iesniedzējs var nodrošināt projekta īstenošanai nepiecie­šamo cilvēku skaitu, kuriem ir atbilstošas prasmes, zināšanas un pieredze;

12.4. projekta iesniedzējs ir atbildīgs par to, ka iesniegtais projekts tiks īstenots sabiedrības interesēs.

13. Ja tiek konstatēts, ka projekta iesniedzējs apzināti vai nolaidības dēļ ir sniedzis nepatiesas ziņas, starpniekinstitūcijai un vadošajai iestādei ir tiesības apturēt projekta iesnieguma tālāku virzību.

14. Projekta aktivitātes īsteno Latvijā, kā arī Eiropas Ekonomikas zonas valstīs, ja tādējādi tiek nodrošināta prioritātes mērķu sasniegšana. Aktivitātes, kas saistītas ar investīcijām būvdarbos, ēku rekonstruēšanas, renovācijas vai restaurēšanas darbos, nekustamā īpašuma iegādē un iekārtu uzstādīšanā, īsteno Latvijā.

15. Viens projekta iesniedzējs var iesniegt neierobežotu skaitu projektu iesniegumu, ja tas pamato, ka spēs izpildīt šo noteikumu 12.punktā noteiktās prasības un nodrošināt, lai vienā projektā minētās aktivitātes netiktu iekļautas citos projektos.

16. Projekta iesniedzējs visas projekta aktivitātes īsteno un visus projekta ietvaros paredzētos maksājumus veic līdz 2011.gada 30.aprīlim.

17. Projekta finanšu aprēķini ir veicami Eiropas Savienības vienotajā valūtā. Projekta iesniedzējs ir atbildīgs par finanšu aprēķinu aritmētisko pareizību. Izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma izstrādāšanu, neuzskata par attiecināmajām izmaksām.

 

 

III. Projekta iesnieguma sagatavošana un iesniegšana

18. Projekta iesniegumu sagatavo angļu valodā, aizpildot projekta iesnieguma veidlapas (2.pielikums) elektronisko versiju MS Excel formātā (pieejama finanšu instrumenta Latvijas mājaslapā internetā (www.eeagrants.lv) un starptautiskajā mājaslapā (www.eeagrants.org)). Projekta iesniedzējs ir pilnībā atbildīgs par sniegto ziņu pareizību un precizitāti.

19. Projekta iesniegumam pievieno šādus dokumentus angļu valodā (norāda projekta iesnieguma veidlapas 11.punktā):

19.1. detalizēts projekta budžets (3.pielikums);

19.2. projekta iesniedzēja un sadarbības partnera parakstīts partnerības apliecinājums projektam (4.pielikums) par katru sadarbības partneri, kas norādīts projekta iesnieguma veidlapas 4.4.2.apakšpunktā, ja projekts paredz partnerības veidošanu;

19.3. projekta iesniedzēja parakstīts līdzfinansējuma apliecinājums (5.pielikums) uz projekta iesniedzēja institūcijas veidlapas;

19.4. dokumenti, kas papildus šo noteikumu 20. un 21.punktā minētajiem dokumentiem pamato un papildina projekta iesnieguma veidlapā minēto informāciju.

20.  Projekta iesniegumam pievieno šādus dokumentus latviešu valodā:

20.1. īss projekta apraksts (ne vairāk kā 3200 rakstu zīmes), kurā norādīts projekta mērķis, galvenās aktivitātes un sasniedzamie rezultāti;

20.2. projekta iesniedzēja apliecinājums uz projekta iesniedzēja institūcijas veidlapas;

20.3. projekta iesniedzēja apliecināta projekta iesniedzēja reģistrācijas apliecības kopija, ja projekta iesniedzējs ir valsts vai pašvaldības izglītības iestāde, valsts zinātniskā institūcija, biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība;

20.4. projekta iesniedzēja apliecināta projekta iesniedzēja institūcijas nolikuma vai statūtu kopija;

20.5. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota Valsts ieņēmumu dienesta izziņa, kas apliecina, ka projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu, vai projekta iesniedzēja rakstiska piekrišana, kurā viņš pilnvaro starpniekinstitūciju saņemt minēto izziņu, norādot attiecīgās Valsts ieņēmumu dienesta reģionālās iestādes nodaļas adresi, kurā projekta iesniedzējs ir reģistrēts kā nodokļu maksātājs;

20.6. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota Uzņēmumu reģistra izziņa, kurā norādītas personas ar tiesībām pārstāvēt projekta iesniedzēju, vai projekta iesniedzēja izsniegta pilnvara (vai tās apliecināta kopija) personai, kura ir parakstījusi projekta iesnieguma veidlapu vai kādus citus tai pievienotus dokumentus un kurai nav reģistrētas tiesības pārstāvēt projekta iesniedzēju, ja projekta iesniedzējs ir biedrība, nodibinājums vai kapitālsabiedrība. Ja projekta iesniedzējs nav iesniedzis minēto izziņu, starpniekinstitūcija pieprasa to Uzņēmumu reģistrā;

20.7. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota Reliģisko lietu pārvaldes izziņa par personām, kurām ir paraksta tiesības, ja projekta iesniedzējs ir reliģiska organizācija. Ja projekta iesniedzējs nav pievienojis minēto izziņu, starpniekinstitūcija pieprasa to Reliģisko lietu pārvaldē;

20.8. tās institūcijas vai personas izziņa, kura pēc projekta apstiprināšanas piešķirs kredītresursus vai citus finanšu līdzekļus (ja tādus ir paredzēts piesaistīt), izziņā norādot piešķiramo finansējumu tādā apjomā, lai kopā ar projekta iesniedzēja rīcībā esošajiem līdzekļiem nosegtu pirmajā projekta ieviešanas gadā plānotos izdevumus. Ja kredītresursus vai citus finanšu līdzekļus piešķir institūcija vai persona, kura nav kredītiestāde, valsts vai pašvaldība, vai arī valsts vai pašvaldības iestāde, papildus iesniedz šīs institūcijas vai personas gada pārskatu par iepriekšējo gadu vai kādu citu dokumentu, kurš apliecina līdzekļu pieejamību izziņā norādītajā apjomā;

20.9. pašvaldības lēmums par piedalīšanos projektā, norādot projekta kopējās izmaksas (tai skaitā pašvaldības ieguldījumu projektā) un priekš­finansējumu tādā apjomā, lai kopā ar projekta iesniedzēja rīcībā esošajiem līdzekļiem nosegtu pirmajā projekta ieviešanas gadā plānotos izdevumus, ja projekta iesniedzējs ir pašvaldība;

20.10. projekta iesniedzēja apliecināta projekta iesniedzēja gada pārskata par 2007.gadu kopija vai, ja tāda nav, pārskats par laikposmu no projekta iesniedzēja institūcijas dibināšanas datuma, ja projekta iesniedzējs ir biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība;

20.11. projekta vadībā iesaistīto personu dzīves apraksts (CV) un darba uzdevumu un nepieciešamās kvalifikācijas apraksts;

20.12. projekta iesniedzēja apliecināta būvvaldes izsniegta plānošanas un arhitektūras uzdevuma kopija, ja projektā ir plānoti būvdarbi, rekonstrukcijas, renovācijas vai restaurācijas darbi;

20.13. projekta iesniedzēja apliecināta viena no šādu īpašumtiesības vai nomu apliecinošu dokumentu kopijām, ja projekta iesniedzēja īpašumā, nomā vai valdījumā esošajā īpašumā paredzētas piegādes, iekārtu uzstādīšana, būvdarbi, rekonstrukcijas, renovācijas vai restaurācijas darbi:

20.13.1. zemesgrāmatu nodaļas izdots nostiprinājuma noraksts (zemesgrāmatu apliecība) par zemi, uz kuras paredzēta būvniecība, vai par ēkām, kurās paredzēti rekonstrukcijas, renovācijas vai restaurācijas darbi;

20.13.2. ilgtermiņa zemes vai ēku nomas līgums, kas nostiprināts zemesgrāmatā uz laiku, sākot no projekta īstenošanas sākuma līdz tā pabeigšanai, un turpmākiem 10 gadiem.

21. Ja projekts paredz partnerības veidošanu, projekta iesniedzējs par katru sadarbības partneri, kas norādīts projekta iesnieguma veidlapas 4.4.2.apakšpunktā, projekta iesniegumam pievieno:

21.1. šādus dokumentus latviešu valodā, ja projekts paredz partnerības veidošanu ar sadarbības partneri, kas ir reģistrēts vai darbojas Latvijas Republikā:

21.1.1. sadarbības partnera apliecināta sadarbības partnera reģistrācijas apliecības kopija, ja sadarbības partneris ir valsts vai pašvaldības izglītības iestāde, valsts zinātniskā institūcija, biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība;

21.1.2. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota Valsts ieņēmumu dienesta izziņa, kas apliecina, ka sadarbības partnerim nav nodokļu parādu, vai sadarbības partnera rakstiska piekrišana, kurā viņš pilnvaro starpniekinstitūciju saņemt minēto izziņu, norādot attiecīgās Valsts ieņēmumu dienesta reģionālās iestādes nodaļas adresi, kurā sadarbības partneris ir reģistrēts kā nodokļu maksātājs, ja tas piedalās projekta finansēšanā;

21.1.3. sadarbības partnera apliecināta sadarbības partnera gada pārskata par 2007.gadu kopija vai, ja tāda nav, gada pārskats par laikposmu no sadarbības partnera institūcijas dibināšanas datuma, ja sadarbības partneris ir biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība un tas piedalās projekta finansēšanā;

21.1.4. sadarbības partnera apliecināta viena no šādu īpašumtiesības vai nomu apliecinošu dokumentu kopijām, ja sadarbības partnera īpašumā, nomā vai valdījumā esošajā īpašumā paredzētas piegādes, iekārtu uzstādīšana, būvdarbi, rekonstrukcijas, renovācijas vai restaurācijas darbi:

21.1.4.1. zemesgrāmatu nodaļas izdots nostiprinājuma noraksts (zemesgrāmatu apliecība) par zemi, uz kuras paredzēta būvniecība, vai par ēkām, kurās paredzēti rekonstrukcijas, renovācijas vai restaurācijas darbi;

21.1.4.2. ilgtermiņa zemes vai ēku nomas līgums, kas nostiprināts zemesgrāmatā uz laiku, sākot no projekta īstenošanas uzsākšanas līdz tā pabeigšanai, un turpmākiem 10 gadiem;

21.2. šādus dokumentus kopā ar sadarbības partnera apliecinātu tulkojumu latviešu vai angļu valodā, ja projekts paredz partnerības veidošanu ar sadarbības partneri, kas ir reģistrēts vai darbojas citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī:

21.2.1. sadarbības partnera reģistrācijas apliecības vai tās ekvivalenta kopija, izņemot gadījumu, ja sadarbības partneris ir valsts vai pašvaldības iestāde;

21.2.2. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota attiecīgās valsts kompetentās institūcijas izziņa, kas apliecina, ka sadarbības partnerim nav nodokļu parādu, ja sadarbības partneris piedalās projekta finansēšanā. Ja nacionālā likumdošana šādas izziņas izsniegšanu neparedz, iesniedz sadarbības partnera apliecinājumu, ka tam nav nodokļu parādu;

21.2.3. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota attiecīgās valsts kompetentās institūcijas izziņa, kas apliecina, ka sadarbības partneris nav pasludināts par maksātnespējīgu (tai skaitā neatrodas sanācijas un likvidācijas procesā), ja sadarbības partneris piedalās projekta finansēšanā. Ja nacionālā likumdošana šādas izziņas izsniegšanu neparedz, iesniedz sadarbības partnera apliecinājumu, ka tas nav pasludināts par maksātnespējīgu (tai skaitā neatrodas sanācijas un likvidācijas procesā).

22. Šo noteikumu 20. un 21.punktā minētos dokumentus projekta iesnieguma veidlapas 11.punktā nenorāda.

23. Projekta iesniegumam pievieno satura rādītāju, kurā norādīti visi pielikumi, pielikumu numuri un lapu skaits katrā pielikumā.

24. Dokumentus projekta iesniegumā sakārto šādā secībā:

24.1. projekta iesnieguma veidlapa;

24.2. projekta iesnieguma satura rādītājs;

24.3. projekta iesnieguma pielikumi:

24.3.1. šo noteikumu 19.punktā minētie dokumenti norādītajā secībā;

24.3.2. šo noteikumu 20.punktā minētie dokumenti norādītajā secībā;

24.3.3. šo noteikumu 21.punktā minētie dokumenti norādītajā secībā par katru sadarbības partneri.

25. Projekta iesnieguma oriģinālam pievieno projekta iesnieguma veidlapas (2.pielikums) un šo noteikumu 19.punktā un 20.1.apakšpunktā minēto dokumentu elektronisko versiju kompaktdiskā (CD), uz kura norāda šādu informāciju latviešu un angļu valodā:

25.1. prioritāte "Tieslietas";

25.2. pilns projekta iesniedzēja nosaukums;

25.3. projekta nosaukums.

26. Šo noteikumu 25.punktā minēto dokumentu elektroniskās versijas datnes nosaukumā norāda pielikuma numuru un nosaukumu angļu valodā vai tā saīsinājumu.

27. Projekta iesniegumu iesniedz trijos eksemplāros – oriģinālu un divas kopijas, uz projekta iesnieguma veidlapas attiecīgi norādot "oriģināls" un "kopija", vienā vai vairākās aizlīmētās un apzīmogotās aploksnēs vai kastēs. Ja aploksnes vai kastes ir vairākas, tās sanumurē. Katrs projekta iesnieguma eksemplārs (oriģināls un kopijas) ir noformēts atbilstoši Latvijas Republikas lietvedības normatīvajos aktos noteiktajām prasībām – lapas ir sanumurētas, tas ir cauršūts (caurauklots), apzīmogots un parakstīts, paraksts ir atšifrēts, kā arī norādīts lapu skaits un caurauklošanas datums.

28. Iesniedzot projekta iesniegumu, uz aploksnes vai kastes norāda šādu informāciju:

28.1. adresātu – Tieslietu ministrija, Brīvības bulvāris 36, Rīga, LV-1536;

28.2. norādi "atklāts konkurss";

28.3. prioritāti "Tieslietas";

28.4. pilnu projekta iesniedzēja nosaukumu un adresi;

28.5. projekta nosaukumu;

28.6. norādi "neatvērt pirms vērtēšanas uzsākšanas".

29. Atklāta konkursa termiņš ir trīs mēneši no atklāta konkursa izsludināšanas dienas. Projekta iesniegumu iesniedz ne agrāk kā 30 dienas pēc atklāta konkursa izsludināšanas. Atklāta konkursa sludinājumā norāda projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu.

30. Projekta iesniedzējs vai viņa pilnvarotā persona projekta iesniegumu iesniedz starpniekinstitūcijā personīgi vai nosūta starpniekinstitūcijai pa pastu.

31. Starpniekinstitūcija izskata tos projektu iesniegumus, kuri ir saņemti starp­niekinstitūcijā vai nodoti pasta iestādei līdz konkursa sludinājumā norādītajam termiņam (pasta zīmogs).

32. Pa faksu vai elektroniski saņemtus projektu iesniegumus neizskata un projekta iesniedzēju par to informē rakstiski. Ja projekta iesniegums saņemts pēc konkursa sludinājumā noteiktā termiņa, to neatver, un starpniekinstitūcija projekta iesniedzēju rakstiski informē par vietu un laiku, kad projekta iesniegumu neizskatītu var saņemt atpakaļ.

33. Jautājumus par projekta iesnieguma sagatavošanu un atklāto konkursu nosūta starpniekinstitūcijai uz e-pasta adresi (eeagrants@tm.gov.lv) vai pa pastu.

34. Ja starpniekinstitūcija ne vēlāk kā 15 darbdienas pirms atklāta konkursa sludinājumā norādītā termiņa beigām saņem ieinteresētās personas rakstisku vēstuli ar jautājumu par projekta iesnieguma sagatavošanu un atklāto konkursu, tā piecu darbdienu laikā pēc vēstules saņemšanas sagatavo rakstisku atbildi un nosūta to ieinteresētajai personai elektroniski vai pa pastu uz tās norādīto adresi. Ja jautājums saņemts elektroniski, starpniekinstitūcija atbildi ieinteresētajai personai nosūta elektroniski.

35. Lai atbildes uz saņemtajiem jautājumiem būtu pieejamas visām ieinteresētajām personām, starpniekinstitūcija tās publicē mājaslapā internetā (www.tm.gov.lv), nenorādot jautājuma autoru.

 

 

IV. Projekta iesnieguma vērtēšana un lēmuma pieņemšana

36. Starpniekinstitūcija izstrādā atklāta konkursa projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas (turpmāk – vērtēšanas komisija) nolikumu. Nolikumā nosaka vērtēšanas komisijas izveidošanas un darbības kārtību.

37. Projektu iesniegumus vērtē divos posmos:

37.1. projektu iesniegumu atvēršana un vērtēšana atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem (6.pielikums);

37.2. projektu iesniegumu vērtēšana atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (7.pielikums).

38. Starpniekinstitūcija reģistrē projektu iesniegumus un piešķir tiem identifikācijas numurus. Vērtēšanas komisija pārbauda projektu iesniegumus atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem. Administratīvās vērtēšanas mērķis ir pārbaudīt, vai projekta iesniegums atbilst noteiktajām prasībām un ir virzāms kvalitātes vērtēšanas kritēriju pārbaudei.

39. Ja projekta iesniegums neatbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem, starpniekinstitūcija pēc administratīvās vērtēšanas rakstiski pieprasa projekta iesniedzējam precizēt projekta iesniegumu vai iesniegt papildu informāciju, nosūtot pieprasījumu gan pa pastu, gan uz projekta iesniedzēja norādīto faksa numuru.

40. Ja projekta iesniedzējs piecu darbdienu laikā pēc starpniekinstitūcijas pieprasījuma nosūtīšanas iesniedz nepieciešamo papildinformāciju personīgi vai nosūta pa pastu (pasta zīmogs), projekta iesniegumu atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem vērtē atkārtoti.

41. Ja pēc atkārtotas administratīvās vērtēšanas projekta iesniegums neatbilst vismaz vienam administratīvās vērtēšanas kritērijam vai ja projekta iesniedzējs piecu darbdienu laikā pēc starpniekinstitūcijas pieprasījuma nosūtīšanas nepieciešamo papildinformāciju neiesniedz, starpniek­institūcija pieņem lēmumu par projekta iesnieguma neatbilstību administratīvās vērtēšanas kritērijiem un tā noraidīšanu. Starpniekinstitūcija 10 darbdienu laikā informē projekta iesniedzēju par pieņemto lēmumu, norādot attiecīgo administratīvās vērtēšanas kritēriju vai kritērijus, kuri nav izpildīti.

42. Ja projekta iesniegums atbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem, starpniekinstitūcija pieņem lēmumu par projekta iesnieguma atbilstību administratīvās vērtēšanas kritērijiem un tā virzīšanu tālākai vērtēšanai un 10 darbdienu laikā informē par to projekta iesniedzēju.

43. Projektu iesniegumus, kuri atbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem, vērtēšanas komisija vērtē atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem.

44. Kopējo iegūto punktu skaitu projektam aprēķina saskaņā ar šo noteikumu 7.pielikumā norādīto formulu.

45. Vērtēšanas komisija pēc projektu iesniegumu izvērtēšanas sakārto pēc kvalitātes kritērijiem vērtēto projektu iesniegumus prioritārā secībā atbilstoši vērtēšanas procesā iegūtajam vērtējumam, sagatavo sarakstu un iesniedz to starpniekinstitūcijā.

46. Projekta iesnieguma tālākā virzība un lēmuma pieņemšana par atteikumu nosūtīt projekta iesniegumu Finanšu instrumentu birojam (turpmāk – birojs) vai tā nosūtīšanu birojam, lai Norvēģijas Ārlietu ministrija pieņemtu galīgo lēmumu par projekta apstiprināšanu vai noraidīšanu, notiek saskaņā ar finanšu instrumentu regulējošajos Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteikto kārtību.

Ministru prezidents I.Godmanis

Tieslietu ministrs G.Bērziņš

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 16.februāri.

 

1.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.36

Individuālā projekta iesnieguma iesniedzēja apliecinājums

01.JPG (151458 bytes)

02.JPG (143649 bytes)

Tieslietu ministrs G.Bērziņš

 

Tieslietu ministrijas iesniegtajā redakcijā

2.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.36

Projekta iesnieguma veidlapa

KN36P2_PAGE_01.JPG (89136 bytes)

KN36P2_PAGE_02.JPG (32047 bytes)

KN36P2_PAGE_03.JPG (48007 bytes)

KN36P2_PAGE_04.JPG (37632 bytes)

KN36P2_PAGE_05.JPG (20672 bytes)

KN36P2_PAGE_06.JPG (72284 bytes)

KN36P2_PAGE_07.JPG (48016 bytes)

KN36P2_PAGE_08.JPG (26203 bytes)

KN36P2_PAGE_09.JPG (27931 bytes)

KN36P2_PAGE_10.JPG (81726 bytes)

KN36P2_PAGE_11.JPG (65249 bytes)

KN36P2_PAGE_12.JPG (104718 bytes)

KN36P2_PAGE_13.JPG (30208 bytes)

KN36P2_PAGE_14.JPG (16328 bytes)

KN36P2_PAGE_15.JPG (15957 bytes)

KN36P2_PAGE_16.JPG (36780 bytes)

KN36P2_PAGE_17.JPG (27222 bytes)

KN36P2_PAGE_18.JPG (23938 bytes)

KN36P2_PAGE_19.JPG (66340 bytes)

KN36P2_PAGE_20.JPG (37249 bytes)

KN36P2_PAGE_21.JPG (107902 bytes)

KN36P2_PAGE_22.JPG (89767 bytes)

KN36P2_PAGE_23.JPG (80272 bytes)

KN36P2_PAGE_24.JPG (81943 bytes)

KN36P2_PAGE_25.JPG (107815 bytes)

KN36P2_PAGE_26.JPG (80966 bytes)

KN36P2_PAGE_27.JPG (38629 bytes)

KN36P2_PAGE_28.JPG (69545 bytes)

 

Tieslietu ministrs G.Bērziņš

 

Tieslietu ministrijas iesniegtajā redakcijā

3.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.36

Detalizēts projekta budžets

03.JPG (58633 bytes)

04.JPG (39863 bytes)

05.JPG (22943 bytes)

Tieslietu ministrs G.Bērziņš

 

Tieslietu ministrijas iesniegtajā redakcijā

4.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.36

Partnerības apliecinājums

06.JPG (138406 bytes)

07.JPG (69771 bytes)

08.JPG (136571 bytes)

Tieslietu ministrs G.Bērziņš

 

Tieslietu ministrijas iesniegtajā redakcijā

5.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.36

Līdzfinansējuma apliecinājums

09.JPG (37380 bytes)

10.JPG (41589 bytes)

Tieslietu ministrs G.Bērziņš

 

6.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.36

Administratīvās vērtēšanas kritēriji

Nr.
p.k.

Kritērijs

1.

INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA IESNIEGUMA NOFORMĒJUMS

1.1.

Iesniegts individuālā projekta iesnieguma oriģināls un divas kopijas

1.2.

Individuālā projekta iesniegumam ir pievienoti šo noteikumu 19.punktā minētie dokumenti angļu valodā, tie ir norādīti iesnieguma veidlapas 11.punktā, un to nosaukumi atbilst individuālā projekta iesnieguma veidlapas 11.punktā norādītajiem nosaukumiem

1.3.

Individuālā projekta iesniegumam ir pievienoti šo noteikumu 20.punktā noteiktie pielikumi, kā arī 21.punktā noteiktie dokumenti, ja individuālais projekts paredz partnerības veidošanu, un tie ir noformēti atbilstoši šo noteikumu 20. un 21.punktā noteiktajām prasībām

1.4.

Individuālā projekta iesnieguma kopijas atbilst individuālā projekta iesnieguma oriģinālam, un atbilstība ir apliecināta ar atbildīgās amatpersonas parakstu uz kopijas

1.5.

Individuālā projekta iesniegums iesniegts elektroniskā formā kompaktdiskā (CD), un tas ir noformēts atbilstoši šo noteikumu 25. un 26.punktā noteiktajām prasībām

1.6.

Individuālā projekta elektroniskajā versijā ir individuālā projekta iesnieguma veidlapa, veidlapas 11.punktā minētie pielikumi angļu valodā un īss individuālā projekta apraksts latviešu valodā

1.7.

Individuālā projekta iesnieguma veidlapas elektroniskā versija ir MS Excel formātā

1.8.

Individuālā projekta iesnieguma veidlapas un pievienoto pielikumu elektroniskā versija atbilst oriģinālam

1.9.

Individuālā projekta iesnieguma veidlapas visi lauki ir aizpildīti datorrakstā angļu valodā atbilstoši šo noteikumu 18.punktā noteiktajām prasībām

1.10.

Individuālā projekta iesnieguma oriģināls un kopijas kopā ar konkursa nolikumā minētajiem pielikumiem ir cauršūti (cauraukloti)

  

  

1.11.

Individuālā projekta finanšu aprēķins ir veikts Eiropas Savienības vienotajā valūtā

1.12.

Individuālā projekta budžetā nav aritmētisku kļūdu, un individuālā projekta iesnieguma veidlapas 4.2. un 5.sadaļā nav lauku, kas iekrāsojušies sarkanā krāsā

1.13.

Detalizēts individuālā projekta budžets ir iesniegts uz detalizēta budžeta veidlapas un saskaņots ar individuālā projekta iesniegumu

  

  

2.

INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA ATBILSTĪBA

2.1.

Individuālā projekta iesnieguma veidlapā kā galvenais prioritārais sektors ir atzīmēts "Šengenas acquis prasību ieviešana likumdošanas jomā/tiesiskuma stiprināšana"

("Implementing Schengen/strengthening the judiciary")

2.2.

No finanšu instrumentiem pieprasītais līdzfinansējums ir vismaz  EUR 250 000

2.3.

No finanšu instrumentiem pieprasītais līdzfinansējums nepārsniedz  EUR 1 730 436

2.4.

No finanšu instrumentiem pieprasītais līdzfinansējums nepārsniedz šo noteikumu 6.punktā noteikto proporciju no individuālā projekta attiecināmajām izmaksām

2.5.

No finanšu instrumentiem pieprasītais avanss ir līdz 10 % no individuālā projekta kopējām izmaksām

2.6.

Individuālā projekta iesniegumā plānotās vadības izmaksas ir līdz 10 % no individuālā projekta kopējām izmaksām

2.7.

Individuālā projekta aktivitātes plānots īstenot Latvijā, kā arī Eiropas Ekonomikas zonas valstīs

2.8.

Individuālā projekta aktivitātes, kas saistītas ar investīcijām būv­dar­bos, ēku rekonstruēšanas, renovācijas vai restaurācijas dar­bos, nekustamā īpašuma iegādē un iekārtu uzstādīšanā, plānots īstenot Latvijā

 2.9.

Plānots, ka individuālā projekta īstenošana tiks pabeigta un maksājumi veikti līdz 2011.gada 30.aprīlim

  

  

3.

INDIviDUĀLĀ Projekta iesnieguma IESNIEDZĒJS

3.1.

Individuālā projekta iesnieguma iesniedzējs ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, atvasināta publiska per­sona, kā arī Latvijas Republikā reģistrēta juridiska persona

  

  

3.2.

Individuālā projekta iesnieguma iesniedzējam nav nodokļu parādu

  

  

3.3.

Individuālā projekta iesniegumu un individuālā projekta iesnieguma apliecinājumu ir parakstījusi individuālā projekta iesnieguma iesniedzēja atbildīgā persona

  

  

4.

Sadarbības partneris (aizpilda par katru sadarbības partneri)

4.1.

Sadarbības partneris ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, atvasināta publiska persona, kā arī Latvijas Republikā reģistrēta juridiska persona vai Eiropas Ekonomikas zonas valstīs reģistrēta juridiska persona vai valsts vai pašvaldības iestāde, vai starptautiska organizācija, kas darbojas Eiropas Ekonomikas zonas valstīs

  

  

4.2.

Sadarbības partnerim nav nodokļu parādu (aizpilda tikai par sadarbības partneriem, kas piedalās projekta finansēšanā)

  

  

4.3.

Sadarbības partneris nav pasludināts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā un neatrodas likvidācijas procesā (aizpilda tikai par šo noteikumu 21.2.apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem, kas piedalās individuālā projekta finansēšanā)

Tieslietu ministrs G.Bērziņš

 

7.pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 22.janvāra noteikumiem Nr.36

Kvalitātes vērtēšanas kritēriji

Nr.
p.k.

Kritērijs

Vērtējums

Sadaļas vērtējuma īpatsvars (%)

1.

INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA IESNIEGUMA ATBILSTĪBA

1.1.

Individuālā projekta iesniegums ir vērsts uz šo noteikumu 2.punktā noteiktā mērķa sasniegšanu

0–5

30

1.2.

Individuālā projekta iesniegums atbilst šo notei­kumu 3.punktā noteik­tajām apakšprioritātēm

0–5

1.3.

Individuālā projekta iesniegums atbilst nacionālajiem, reģionālajiem un vietējiem stratēģiskās plānošanas dokumentiem

0–5

2.

INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA PAMATOJUMS

2.1.

Individuālā projekta iesniegumā ir definēta un pamatota problēma un izvēlētās mērķa grupas vajadzības

0–5

20

2.2.

Individuālā projekta iesniegumā parādīts, ka, sasniedzot izvirzīto mērķi, problēma tiks atrisināta un mērķ­auditorijas vajadzības tiks apmierinātas

0–5

2.3.

Individuālā projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina kvalitatīvu rezultātu sasniegšanu

0–5

2.4.

Individuālā projekta iesniegumā ņemti vērā iespējamie individuālā projekta īstenošanas riski un priekšnosacījumi

0–5

2.5.

Individuālā projekta iesniegumā ir skaidri parādīta savstarpēja sasaiste starp projektā identificēto problēmu, definēto mērķi un plānotajām aktivitātēm

0–5

2.6.

Individuālajā projektā plānotie rezultāti un to indikatori ir precīzi definēti un izmērāmi

0–5

2.7.

Individuālā projekta rezultātiem ir multiplikatīvs efekts (par individuālā projekta rezultātiem un rezultātu izmantošanas iespējām plānots informēt citas institūcijas un mērķa grupas)

0–5

2.8.

Individuālā projekta rezultāti ir ilgtspējīgi (individuālā projekta īstenotāja rīcībā ir nepieciešamās struktūras un personālresursi, kā arī finanšu resursi, lai turpinātu sniegt atbalstu izvēlētajai mērķa grupai pēc projekta noslēgšanas)

0–5

3.

 INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA IEVIEŠANAS RESURSI

3.1.

Individuālā projekta iesniegumā ir atspoguļoti individuālā projekta īstenošanas mehānismi (tai skaitā ir pieejama un nodrošināta nepieciešamā materiāli tehniskā bāze), kā arī individuālā projekta ieviešanas sagatavošanas pakāpe

0–5

20

3.2.

Individuālā projekta iesniegumā atspoguļotas īpašas zināšanas risināmajos jautājumos un pieredze individuālo projektu vai līdzīga tipa aktivitāšu vadībā

0–5

3.3.

Individuālā projekta iesniegumā ir skaidri norādīts, kā tiks veikta individuālā projekta īstenošanas uzraudzība

0–5

3.4.

Plānotās individuālā projekta publicitātes un informācijas izplatīšanas aktivitātes ir pietiekamas un atbilstošas

0–5

4.

INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA BUDŽETS, IZMAKSU PAMATOJUMS
UN EFEKTIVITĀTE

4.1.

Individuālā projekta budžetā iekļautie izdevumi ir pamatoti un atbilstoši pašreizējām tirgus cenām

0–5

30

4.2.

Līdzekļu izlietojuma lietderība (value for money) mērķa sasniegšanai

0–5

4.3.

Individuālā projekta attiecināmo izmaksu posteņi atbilst Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas valstu nodibinātā Finanšu instrumentu biroja izstrādātajās un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta komitejas un Norvēģijas Ārlietu ministrijas apstiprinātajās ieviešanas vadlīnijās noteiktajām attiecināmo izmaksu prasībām

0–5

 

Piezīme.

1. Katram individuālā projekta vērtēšanas postenim piešķir noteiktu punktu skaitu no 1 līdz 5 saskaņā ar šādu vērtējumu: 1 – ļoti vāji, 2 – vāji, 3 – viduvēji, 4 – labi, 5 – ļoti labi.

2. Kopējo individuālā projekta punktu skaitu aprēķina šādi:

Nr.
p.k.

Kritērijs

Maksimālais punktu skaits

Vērtējums

Sadaļas vērtējuma īpatsvars (%)

Kopējais vērtējums D = B : A x C

A

B

C

D

1.

Individuālā projekta iesnieguma atbilstība

15

30

2.

Individuālā projekta pamatojums

40

20

3.

Individuālā projekta ieviešanas resursi

20

20

4.

Individuālā projekta budžets, izmaksu pamatojums un efektivitāte

15

30

KOPĀ

100

Tieslietu ministrs G.Bērziņš

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!