• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2008. gada 13. februāra lēmums Nr. 41 "Par grozījumiem Metodikā maksas aprēķināšanai par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.02.2008., Nr. 28 https://www.vestnesis.lv/ta/id/171139

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Centrālās vēlēšanu komisijas paziņojums

Par parakstu vākšanu likuma ierosināšanai

Vēl šajā numurā

20.02.2008., Nr. 28

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 41

Pieņemts: 13.02.2008.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.41

Rīgā 2008.gada 13.februārī (prot. Nr.6, 4.p.)

Par grozījumiem Metodikā maksas aprēķināšanai par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem

Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likuma 17.panta pirmo daļu un pamatojoties uz Dzelzceļa likuma 12.panta pirmo daļu un likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 9.panta pirmās daļas 2.punktu un otro daļu un 25.panta pirmo daļu,

 

padome nolemj:

1. Izdarīt Metodikā maksas aprēķināšanai par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem (turpmāk tekstā – metodika), kas apstiprināta ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2006.gada 18.janvāra lēmumu Nr.17 (Latvijas Vēstnesis, 2006, Nr.16, Nr.93, Nr.202) šādus grozījumus:

1.1. Aizstāt 8. un 10.punktā vārdu “Regulators” ar vārdu “Komisija”.

1.2. Izteikt 14.punktu šādā redakcijā:

“14. Pārvaldītājs informāciju infrastruktūras maksas noteikšanai nākamajam kalendārajam gadam iesniedz dzelzceļa infrastruktūras maksas noteicējam katru gadu līdz 1.oktobrim.”.

1.3. Papildināt metodiku ar 141.punktu šādā redakcijā:

“141. Informācijā infrastruktūras maksas noteikšanai pārvaldītājs iekļauj informāciju par:

141.1. faktiskajām dzelzceļa infrastruktūras izmaksām iepriekšējā kalendārajā gadā un kārtējā kalendārā gada 1.pusgadā, kā arī prognozētajām dzelzceļa infrastruktūras izmaksām kārtējā kalendārajā gadā un plānotajām dzelzceļa infrastruktūras izmaksu izmaiņām nākamajā kalendārajā gadā, kuras noteiktas un attiecinātas atbilstoši Metodikai;

141.2. faktisko pārvadājumu apjomu (vilcienu kilometri un tonnu bruto kilometri) rādītāju izpildi iepriekšējā kalendārajā gadā un kārtējā kalendārā gada 1.pusgadā, kā arī prognozētajiem pārvadājumu apjomiem kārtējā kalendārajā gadā un nākamajā kalendārajā gadā, attiecinot to pa vilcienu kategorijām;

141.3. faktiskajiem ieņēmumiem no dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas pārvadājumiem iepriekšējā kalendārajā gadā un kārtējā kalendārā gada 1.pusgadā, attiecinot to pa vilcienu kategorijām;

141.4. investīciju plānu atbilstoši Metodikas 31.punktā noteiktajam un atskaiti par investīciju plāna izpildi iepriekšējā kalendārajā gadā.”.

1.4. Izteikt 16.punktu šādā redakcijā:

“16. Dzelzceļa infrastruktūras maksas noteicējs infrastruktūras maksu nosaka reizi gadā līdz 1.decembrim. Infrastruktūras maksu pārvaldītājs piemēro nākamajā kalendārajā gadā.”.

1.5. Izteikt 18.punktu šādā redakcijā:

“18. Ja kārtējā kalendārajā gadā dzelzceļa infrastruktūras kopējās izmaksas ir mainījušās par vairāk nekā 5% vai vilcienu kilometru apjoms mainījies par vairāk nekā 10%, salīdzinot ar kārtējā kalendārā gada infrastruktūras maksas noteikšanai izmantotajām prognozēm, pārvaldītājs ir tiesīgs iesniegt dzelzceļa infrastruktūras maksas noteicējam informāciju jaunas infrastruktūras maksas noteikšanai. Dzelzceļa infrastruktūras maksas noteicējs divu mēnešu laikā pēc minētās informācijas saņemšanas lemj par jaunas infrastruktūras maksas noteikšanu.”.

1.6. Izteikt 19.punktu šādā redakcijā:

“19. Ja dzelzceļa posms visa iepriekšējā kalendārā gada periodā nav izmantots pārvadājumiem un pārvaldītājs nav iesniedzis pamatojumu dzelzceļa posma izmantošanai nākamajā kalendārajā gadā, pārvaldītājs ar šo dzelzceļa posmu saistītās izmaksas neiekļauj dzelzceļa infrastruktūras kopējās izmaksās.”.

1.7. Izteikt 21.punktu šādā redakcijā:

“21. Dzelzceļa infrastruktūras kopējās izmaksas aprēķina pēc šādas formulas:

I = Iuzt + Ikap + In + Ikor, kur

I – dzelzceļa infrastruktūras kopējās izmaksas;

Iuzt – dzelzceļa infrastruktūras objektu uzturēšanas izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar vilcienu kustības organizēšanu un dzelzceļa infrastruktūras pārvaldīšanu;

Ikap – dzelzceļa infrastruktūras izmaksas, kas saistītas ar kapitālieguldījumiem un tiek segtas no pārvaldītāja prognozētiem ieņēmumiem no dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas pārvadājumiem;

In – nodevas un nodokļi, kurus pārvaldītājs maksā saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem;

Ikor – izmaksu korekcija, kas saistīta ar iepriekšējo gadu prognožu novirzēm.”.

1.8. Papildināt metodiku ar 211.punktu šādā redakcijā:

“211. Izmaksu korekciju piemēro, ja dzelzceļa infrastruktūras izmaksu vai ieņēmumu vai ieņēmumu un izdevumu starpības prognoze (turpmāk tekstā – infrastruktūras maksu ietekmējošie rādītāji) atšķiras no faktiskajiem šo rādītāju lielumiem un tas ietekmē dzelzceļa infrastruktūras kopējās izmaksas vai ieņēmumus par vairāk nekā 3%.

2111. Lai noteiktu izmaksu korekcijas lielumu, korekcijas aprēķinam izmantoto infrastruktūras maksu ietekmējošo rādītāju prognožu novirze tiek izteikta kā ietekme uz dzelzceļa infrastruktūras kopējām izmaksām.

Izmaksu korekciju (Ikor) aprēķina kā summu izmaksu korekcijai par iepriekšējo kalendāro gadu un izmaksu korekcijai par kārtējo kalendāro gadu:

Ikor = IkorT + IkorT-1

211.2. Izmaksu korekciju par kārtējo kalendāro gadu (IkorT) aprēķina kā infrastruktūras maksu ietekmējošo rādītāju prognožu atšķirību kopējo iespaidu attiecīgi uz dzelzceļa infrastruktūras kopējām izmaksām vai ieņēmumiem, salīdzinot kārtējā kalendārā gada infrastruktūras maksas noteikšanai izmantotās prognozes ar kārtējā kalendārā gada sagaidāmo izpildi. 

IkorT = Σ(InsagaidInprog) – (NsagaidNprog), kur

Insagaid – konkrētas izmaksu pozīcijas sagaidāmā izpilde kārtējā kalendārajā gadā;

Inprog – konkrētas izmaksu pozīcijas prognozētais lielums, nosakot infrastruktūras maksu kārtējam kalendārajam gadam;

Nsagaid – sagaidāmie ieņēmumi kārtējā kalendārajā gadā;

Nprog – prognozētie ieņēmumi, nosakot infrastruktūras maksu kārtējam kalendārajam gadam.

211.3. Izmaksu korekciju par iepriekšējo kalendāro gadu (IkorT-1) aprēķina kā iepriekšējā gada infrastruktūras maksas aprēķinā iekļautās izmaksu korekcijas atšķirību no iepriekšējā gada faktiskajiem rezultātiem attiecībā uz korekcijas aprēķinā iekļautajiem infrastruktūras maksu ietekmējošiem rādītājiem. 

IkorT-1 = Σ(I`nfaktI`nsagaid) – (N`faktN`sagaid), kur

I`nfakt – konkrētas izmaksu pozīcijas faktiskā izpilde iepriekšējā kalendārajā gadā;

I`nsagaid – konkrētas izmaksu pozīcijas sagaidāmā izpilde iepriekšējā kalendārajā gadā, kas izmantota iepriekšējā gadā, nosakot izmaksu korekciju kārtējam kalendārajam gadam;

N`fakt – faktiskie ieņēmumi iepriekšējā kalendārajā gadā;

N`sagaid – sagaidāmie ieņēmumi iepriekšējā kalendārajā gadā, kas izmantoti iepriekšējā gadā, nosakot izmaksu korekciju kārtējam kalendārajam gadam.”.

1.9. Izteikt 24.punktu šādā redakcijā:

“24. Pārvaldītāja dzelzceļa infrastruktūras regulējamo aktīvu bāzes vērtību nosaka pārvaldītājs, uz to attiecinot tikai dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas pārvadājumiem pakalpojuma sniegšanai efektīvi izmantojamos aktīvus vai to daļu, aprēķinos iekļaujot prognozēto atlikušo bilances vērtību kārtējā kalendārā gada beigās.”.

1.10. Izteikt 28.punktu šādā redakcijā:

“28. Vidējo svērto kapitāla atdeves likmi aprēķina pēc šādas formulas: 

wacc = re* E/(E + D) + rd* D/(E+ D), kur

wacc – vidējā svērtā kapitāla atdeves likme;

re – pašu kapitāla atdeves likme;

E/(E + D) – pašu kapitāla attiecība pret kopējo (pašu un aizņemto) kapitālu;

rd – aizņemtā kapitāla atdeves likme;

D/(E+ D) – aizņemtā kapitāla attiecība pret kopējo (pašu un aizņemto) kapitālu.”.

1.11. Izteikt 31.punktu šādā redakcijā:

“31. Kapitālieguldījumus dzelzceļa infrastruktūras attīstībā nosaka pārvaldītājs, izstrādājot investīciju plānu nākamajam kalendārajam gadam. Investīciju plāns sniedz skaidru priekšstatu par pārvaldītāja plānotajām investīcijām un finanšu iespējām, un tas ir brīvi pieejams pārvadātājiem. Pārvaldītājs nākamā gada budžetu plāno, pamatojoties uz investīciju plānu.”.

1.12. Izslēgt 33.punktā vārdus “iepriekšējā gada”.

1.13. Izteikt 38.punktu šādā redakcijā:

“38. Pārvaldītājs dzelzceļa infrastruktūras kopējās izmaksas sadala šādās izmaksu grupās, kas saistītas ar dažādu funkciju izpildi:”.

1.14. Izteikt 38.5.1.punktu šādā redakcijā:

“38.5.1. Vispārējās izmaksas:

Nr.

Izmaksu nosaukums

Izmaksu virzītājs izmaksu sadalei pa vilcienu kategorijām

1.

Valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu

vilcienu kilometri

2.

Pārvaldītāja pārvaldīšanas, administratīvās, vadības izmaksas, kā arī citas izmaksas, kas saistītas ar dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas pārvadājumiem pakalpojumu sniegšanu

vilcienu kilometri

2. Noteikt, ka šā lēmuma 1.punktā noteiktie grozījumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Šis lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes priekšsēdētāja V.Andrējeva

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!