• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 19. februāra rīkojums Nr. 70 "Par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu Rīgā, Mārupes ielā 1". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.02.2008., Nr. 29 https://www.vestnesis.lv/ta/id/171264

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.71

Par Farmācijas nacionālā regulējuma koncepciju

Vēl šajā numurā

21.02.2008., Nr. 29

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 70

Pieņemts: 19.02.2008.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.70

Rīgā 2008.gada 19.februārī (prot. Nr.8 1.§)

Par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu Rīgā, Mārupes ielā 1

 

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1520) ir izskatījis sabiedrības ar ierobežotu atbildību “LOBBIA BIROJS” (vienotais reģistrācijas Nr.40003052786) 2006.gada 31.augustā iesniegto privatizācijas ierosinājumu (reģistrēts Privatizācijas aģentūras privatizācijas ierosinājumu reģistrā ar Nr.1.494).

2. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “LOBBIA BIROJS” ierosina privatizēt valstij piederošo nekustamo īpašumu Rīgā, Mārupes ielā 1.

3. Pēc privatizācijas ierosinājuma izskatīšanas Ministru kabinets konstatē:

3.1. valstij piederošais nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 056 0043) Rīgā, Mārupes ielā 1, sastāv no zemesgabala 1184 m2 platībā un trim būvēm (būvju kadastra apzīmējumi 0100 056 0043 001, 0100 056 0043 003 un 0100 056 0043 008) (turpmāk – valsts īpašuma objekts);

3.2. saskaņā ar Ministru kabineta 1995.gada 6.decembra rīkojumu Nr.740 “Par nekustamo īpašumu Rīgā, Mārupes ielā 1” valsts īpašuma objekts 1996.gada 15.aprīlī reģistrēts Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodalījumā Nr.336 uz valsts vārda Labklājības ministrijas personā;

3.3. saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” 17.panta pirmo daļu nav subjekta, kuram varētu tikt atzītas pirmpirkuma tiesības uz valsts īpašuma objektu;

3.4. saskaņā ar Ministru kabineta 1994.gada 27.decembra rīkojumu Nr.578 “Par bezpeļņas organizāciju valsts uzņēmumu “Šampētera nams”” valsts īpašuma objektu apsaimnieko valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Šampētera nams”. Valsts īpašuma objekta telpas tiek izmantotas šādi:

3.4.1. telpas 730 m2 platībā (būves kadastra apzīmējums 0100 056 0043 001) (68 % no kopējās iznomājamās telpu platības) tiek izman­totas Labklājības ministrijas padotības iestādes – Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras Rīgas pilsētas Zemgales priekšpilsētas filiāles – vajadzībām. Tādējādi tiek nodrošināta Labklājības ministrijai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu noteikto valsts pārvaldes funkciju īstenošana, kā arī labas pārvaldības un efektivitātes principu ievērošana un ministrijas spēja efektīvi īstenot tai noteiktos uzdevumus. Par pārējām telpām (būves kadastra apzīmējums 0100 056 0043 001) valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Šampētera nams” ir noslēgusi telpu nomas līgumus attiecīgi līdz 2008.gada 1.aprīlim un 2008.gada 17.maijam. Pēc nomas līgumu termiņa beigām telpu nomas līgumi ar nomniekiem netiks pagarināti. Telpas tiks izmantotas Labklājības ministrijas padotības iestāžu – Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras Rīgas pilsētas Zemgales priekšpilsētas filiāles un Valsts darba inspekcijas – vajadzībām. Minētās Labklājības ministrijas padotības iestādes ir lūgušas Labklājības ministriju nodrošināt tās ar papildu telpām valsts īpašuma objektā, lai sekmīgi varētu īstenot tām noteiktās valsts pārvaldes funkcijas;

3.4.2. telpas 53 m2 platībā (būves kadastra apzīmējums 0100 056 0043 003) līdz 2013.gadam ir iznomātas sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Stāpiņš”;

3.5. saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 16.decembra noteikumiem Nr.733 “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras nolikums” Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra ir labklājības ministra pārraudzībā esoša valsts iestāde, kas izveidota, lai īstenotu valsts politiku sociālās apdrošināšanas un valsts sociālo pabalstu jomā. Labklājības ministrs Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pārraudzību īsteno ar Labklājības ministrijas starpniecību. Saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 16.decembra noteikumu Nr.733 “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras nolikums” 3.punktu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai ir šādi uzdevumi:

3.5.1. piešķirt valsts sociālās apdrošināšanas pensijas, pabalstus, atlīdzības (turpmāk – sociālās apdrošināšanas pakalpojumi) un valsts sociālos pabalstus, kā arī nodrošināt to izmaksu;

3.5.2. veikt sociāli apdrošināto personu un sociālās apdrošināšanas iemaksu reģistrāciju un uzskaiti, veidot un sistemātiski atjaunot attiecīgo datu bāzi;

3.5.3. konsultēt iedzīvotājus valsts sociālās apdrošināšanas pakalpojumu un valsts sociālo pabalstu jautājumos;

3.5.4. administrēt valsts fondēto pensiju shēmu;

3.5.5. administrēt valsts sociālās apdrošināšanas speciālos budžetus;

3.5.6. pieņemt lēmumus par personu tiesībām uz sociālās apdrošināšanas pakalpojumiem un valsts sociālajiem pabalstiem;

3.5.7. organizēt un vadīt sociālās apdrošināšanas informācijas sistēmas darbību;

3.5.8. īstenot valsts pensiju speciālajam budžetam nodoto valsts kapitāla daļu turētāja tiesības un pienākumus;

3.5.9. administrēt sociālās drošības jomā noslēgtos starpvalstu līgumus atbilstoši tajos noteiktajai kompetencei;

3.5.10. nodrošināt Eiropas Savienības sociālās drošības shēmu koordināciju atbilstoši kompetencei;

3.5.11. sniegt Labklājības ministrijai priekšlikumus par valsts politiku sociālās apdrošināšanas pakalpojumu un valsts sociālo pabalstu jomā;

3.5.12. sniegt labklājības ministram un ministrijas atbildīgajai amatpersonai nepieciešamo informāciju un priekšlikumus aģentūras darbības jautājumos;

3.5.13. atbilstoši normatīvajiem aktiem par datu aizsardzību nodrošināt aģentūras rīcībā esošo personas datu un citas informācijas aizsardzību;

3.5.14. sniegt juridiskām un fiziskām personām informāciju par aģentūras kompetencē esošajiem jautājumiem;

3.5.15. analizēt nelaimes gadījumu darbā un arodslimību izmaksas un, pamatojoties uz analīzi, kā arī uz valsts institūciju un sociālo partneru ieteikumiem, izstrādāt un apstiprināt arodslimību un nelaimes gadījumu darbā novēršanas plānu un īstenot plānā iekļautos pasākumus;

3.5.16. veikt citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus;

3.6. saskaņā ar Valsts darba inspekcijas likuma 2.panta pirmo daļu Valsts darba inspekcija ir Labklājības ministrijas pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde. Valsts darba inspekcijas funkcija ir valsts uzraudzības un kontroles īstenošana darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jomā. Lai īstenotu iepriekš minēto funkciju, Valsts darba inspekcija saskaņā ar Valsts darba inspekcijas likuma 3.pantu veic šādus uzdevumus:

3.6.1. uzrauga un kontrolē darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības normatīvo aktu prasību ievērošanu;

3.6.2. kontrolē, kā darba devēji un darbinieki savstarpēji pilda pienākumus, kurus viņiem nosaka darba līgumi un darba koplīgumi;

3.6.3. veicina darba devēju un darbinieku sadarbību;

3.6.4. veic pasākumus, lai sekmētu domstarpību novēršanu starp darba devēju un darbiniekiem;

3.6.5. pēta darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumus;

3.6.6. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veic darbā notikušo nelaimes gadījumu izmeklēšanu un vienotu reģistrāciju;

3.6.7. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piedalās arodsaslimšanas gadījumu izmeklēšanā;

3.6.8. Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izmeklē bīstamo iekārtu avārijas;

3.6.9. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrē bīstamās iekārtas;

3.6.10. izsniedz atļaujas bīstamo iekārtu ekspluatācijas uzsākšanai;

3.6.11. kontrolē darba vietās esošo darba aprīkojumu, personāla individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu, veselībai kaitīgo un bīstamo vielu izmantošanu, kā arī tehnoloģisko procesu ievērošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām;

3.6.12. veic normatīvajos aktos noteikto iekārtu, darba vietās esošā darba aprīkojuma un personāla individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu tirgus uzraudzību;

3.6.13. sniedz bezmaksas konsultācijas darba devējiem, darbiniekiem un bīstamo iekārtu valdītājiem par darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības normatīvo aktu prasībām;

3.6.14. organizē Eiropas Darba drošības un veselības aģentūras nacionālā kontaktpunkta izveidi un nodrošina tā darbību;

3.6.15. izsniedz un pārreģistrē reģistrācijas apliecības, pagarina to derīguma termiņu vai anulē šīs apliecības komersantiem, kuri vēlas veikt rūpnieciskos spridzināšanas darbus, sniegt pirotehniskos pakalpojumus, ražot (izgatavot) un remontēt elektrošoka ierīces, glabāt minēto darbu veikšanai un pakalpojumu sniegšanai paredzētos pirotehniskos izstrādājumus, sprāgstvielas, detonatorus vai to palīgierīces;

3.7. saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 62.panta pirmo daļu 2007.gada 3.decembrī Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par atteikumu nodot privatizācijai valsts nekustamo īpašumu Rīgā, Mārupes ielā 1” tika nosūtīts privatizācijas ierosinātājam – sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “LOBBIA BIROJS” – uz komercreģistrā reģistrēto juridisko adresi Rīgā, Ventspils ielā 33, viedokļa sniegšanai. Saskaņā ar Labklājības ministrijas Dokumentu pārvaldības nodaļas 2008.gada 9.janvāra uzziņu Nr.SI-13.2-02/17 privatizācijas ierosinātājam – sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “LOBBIA BIROJS” – adresētā vēstule 2008.gada 9.janvārī atsūtīta atpakaļ kā nesaņemta. Pamats vēstules atpakaļ sūtīšanai – Ministru kabineta 2005.gada 21.jūnija noteikumu Nr.445 “Pasta noteikumi” 182.punkts un 186.1.apakš­punkts.

4. Saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta trešo daļu Ministru kabinets vai pašvaldības dome (padome), lemjot par valsts vai pašvaldības īpašuma objekta, kā arī apbūvēta un neapbūvēta zemesgabala nodošanu privatizācijai, izvērtē, vai attiecīgais objekts vai zemesgabals ir nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai valsts vai pašvaldības komerc­darbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.

Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 6.panta piektajā daļā noteikts, ka tikai Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu. Ministrijas vai citas institūcijas iebildumi pret konkrētā valsts īpašuma nodošanu privatizācijai nevar būt par pamatu tam, lai Ministru kabinets neizskatītu pēc būtības šī valsts īpašuma privatizācijas ierosinājumu. Lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, likuma 5.panta otrās daļas 2.punktā minēto apbūvētu zemesgabalu, kā arī neapbūvētu zemesgabalu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams.

5. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.pantu valsts pārvalde darbojas sabiedrības interesēs. Saglabājot valsts īpašuma objektu valsts īpašumā, tiktu nodrošināta sabiedrības interesēm atbilstoša valsts pārvaldes funkciju īstenošana. Ja valsts īpašuma objekts tiktu privatizēts, pastāv iespēja, ka telpas turpmāk netiktu izmantotas Valsts sociālās apdrošināšanas aģen­tūras un Valsts darba inspekcijas vajadzībām un būtu nepieciešams sameklēt līdzvēr­tīgas telpas Rīgas pilsētas Zemgales priekšpilsētas teritorijā. Šo telpu nomas maksa un telpu pielāgošana būtu saistīta ar papildu finanšu ieguldījumiem no valsts budžeta līdzekļiem.

6. Ikviena personas tiesību ierobežojuma pamatā ir apstākļi un argumenti, tātad ierobežojums tiek noteikts svarīgu interešu labad. Tādēļ atteikumam, kas radītu personas tiesību ierobežojumu, ir jāatbilst samērīguma principam, proti, ja publiska vara ierobežo personas tiesības un likumiskās intereses, ir jāievēro saprātīgs līdzsvars starp sabiedrības un indivīda interesēm.

Tādējādi, atsakot nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu, samērīguma princips tiek ievērots un tiek sasniegts sabiedrības interesēm atbilstošs mērķis.

7. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 9.pantu un 10.panta trešo un ceturto daļu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra un Valsts darba inspek­cija, pildot valsts pārvaldes funkcijas, īsteno sabiedrības intereses, tāpēc valsts īpašuma objekts saglabājams valsts īpašumā un nav nododams privatizācijai.

8. Ievērojot minētos apsvērumus un pamatojoties uz Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas li­kuma 6.panta trešo un piekto daļu, kā arī Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10.panta trešo un ceturto daļu, Ministru kabinets nolemj noraidīt sabiedrības ar ierobežotu atbildību “LOBBIA BIROJS” privatizācijas ierosinājumu un atteikt nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu.

9. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76.panta otro daļu un 188.panta pirmo daļu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā (Rīgā, Antonijas ielā 6, LV-1010) mēneša laikā no šī rīkojuma publicēšanas dienas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Ministru prezidents I.Godmanis

Labklājības ministre I.Purne

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!