Ministru kabineta noteikumi Nr.101
Rīgā 2008.gada 12.februārī (prot. Nr.9 22.§)
Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes "Reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība" otrā individuālo projektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums
Izdoti saskaņā ar Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta vadības likuma 18.panta 3.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (turpmāk – starpniekinstitūcija) kompetencē esošās Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta prioritātes "Reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība" individuālo projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu atklāta konkursa (turpmāk – atklāts konkurss) nolikumu, kurā ietverti arī projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji.
2. Prioritātes "Reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība" mērķis ir veicināt vienmērīgu Latvijas teritoriju attīstību, ievērojot to īpatnības un iespējas un saglabājot konkrētai teritorijai raksturīgās iezīmes.
3. Prioritātes "Reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība" apakšprioritātes ir:
3.1. vietējās un reģionālās attīstības veicināšana, un tās ietvaros īpaši atbalstāmā aktivitāte ir administratīvās rīcībspējas stiprināšana reģionos;
3.2. valsts un privātās partnerības veicināšana, un tās ietvaros īpaši atbalstāmā aktivitāte ir projektu priekšizpēte un iepirkumu dokumentācijas sagatavošana;
3.3. atbalsts līdzsvarotas ekonomikas attīstībai, un tās ietvaros īpaši atbalstāmās aktivitātes ir:
3.3.1. attīstības centru infrastruktūras sakārtošana, radot uzņēmējdarbībai labvēlīgu vidi;
3.3.2. sadarbības tīklu veidošana starp pašvaldībām, augstākās izglītības un pētniecības iestādēm, sociālajiem partneriem un kapitālsabiedrībām;
3.4. institucionālo spēju stiprināšana reģionālās attīstības institūcijās un institūcijās, kas saistītas ar valsts un privātās partnerības projektu ieviešanu un vadību, un tās ietvaros īpaši atbalstāmā aktivitāte ir administratīvās rīcībspējas stiprināšana reģionos;
3.5. pētījumu un izvērtēšanas spēju stiprināšana reģionālās attīstības kontekstā, un tās ietvaros īpaši atbalstāmā aktivitāte ir administratīvās rīcībspējas stiprināšana reģionos;
3.6. kompetences līmeņa celšana par finanšu pārvaldi un audita veikšanu pašvaldībās, un tās ietvaros īpaši atbalstāmā aktivitāte ir administratīvās rīcībspējas stiprināšana reģionos;
3.7. sadarbības tīkla veidošana un pieredzes apmaiņa par vietējo attīstību starp reģionālās attīstības institūcijām, un tās ietvaros īpaši atbalstāmā aktivitāte ir administratīvās rīcībspējas stiprināšana reģionos;
3.8. sadarbības tīkla veidošana starp Latvijas un Norvēģijas institūcijām un vietējām pašvaldībām, un tās ietvaros īpaši atbalstāmā aktivitāte ir administratīvās rīcībspējas stiprināšana reģionos.
4. Projektu finansē no projekta iesnieguma iesniedzēja (turpmāk – projekta iesniedzējs) līdzekļiem un līdzfinansē no Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzekļiem. Kopējais finanšu instrumenta līdzfinansējums, kas pieejams projektiem atklātā konkursā, ir EUR 1 893 918 ekvivalents latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa.
5. No Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta projektam pieprasītais līdzfinansējums nedrīkst būt mazāks par EUR 250 000 ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa un nedrīkst pārsniegt šo noteikumu 4.punktā minēto kopējo atklātā konkursā pieejamo Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansējuma apjomu.
6. Prioritātes "Reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība" ietvaros pieejamais Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansējums:
6.1. nepārsniedz 60 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām (izņemot šo noteikumu 6.2. un 6.3.apakšpunktā minētos gadījumus). Ja aktivitāte kvalificējama kā valsts atbalsts saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantu, Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt attiecīgo atbalsta intensitāti, kas noteikta konkrētam atbalsta veidam;
6.2. nepārsniedz 85 %, ja ne mazāk kā 15 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām finansē no valsts vai pašvaldību budžeta līdzekļiem, bet Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansējums sedz pārējās projekta attiecināmās izmaksas. Ja aktivitāte kvalificējama kā valsts atbalsts saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantu, Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt attiecīgo atbalsta intensitāti, kas noteikta konkrētam atbalsta veidam;
6.3. ir lielāks par šo
noteikumu 6.1. un 6.2.apakšpunktā minēto līdzfinansējuma apmēru,
bet nepārsniedz 90 % no projekta kopējām attiecināmajām
izmaksām, ja projekta iesniedzējs, kas sagatavojis projekta
iesniegumu, lai atbalstītu biedrību, nodibinājumu, reliģisko
organizāciju vai arodbiedrību aktivitātes, ir pieteicies uz
Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu
instrumenta (turpmāk – finanšu instrumenti)
līdzfinansējumiem vienlaikus. Šajā gadījumā projekta iesniedzējs
sedz pārējās projekta izmaksas. Ja aktivitāte kvalificējama kā
valsts atbalsts saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles
likuma 5.pantu, Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta
līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt attiecīgo atbalsta
intensitāti, kas noteikta konkrētam atbalsta veidam.
7. Ja projekta īstenošanas gaitā kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz maksimālo projektam apstiprināto attiecināmo izmaksu summu, šo starpību sedz no projekta iesniedzēja līdzekļiem.
8. Vadošā iestāde nodrošina projekta iesnieguma sagatavošanai nepieciešamo Latvijas Republikas normatīvo aktu un finanšu instrumentu vadlīniju, noteikumu un procedūru publicēšanu finanšu instrumentu Latvijas mājaslapā internetā (www.eeagrants.lv).
9. Vadošā iestāde izsludina atklātu konkursu, ievietojot sludinājumu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", divos pēc abonēšanas apjoma lielākajos Latvijas dienas laikrakstos un finanšu instrumentu Latvijas mājaslapā internetā (www.eeagrants.lv), kā arī starpniekinstitūcija ievieto konkursa sludinājumu savā mājaslapā internetā (www.raplm.gov.lv).
II. Līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumi
10. Projekta iesniedzējs var izstrādāt projekta iesniegumu un īstenot projektu patstāvīgi vai kopā ar sadarbības partneri vai partneriem. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris var būt tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, atvasināta publiska persona, kā arī Latvijas Republikā reģistrēta juridiska persona. Sadarbības partneris var būt arī citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrēta juridiska persona vai valsts vai pašvaldības iestāde, vai starptautiska organizācija, kas darbojas citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī.
11. Sadarbības partneris projektā var būt gan tiešais partneris, kas ir tieši iesaistīts projekta īstenošanā, gan finanšu partneris, kas piedalās projekta finansēšanā. Projekta iesniedzēja un sadarbības partnera savstarpējās attiecības nosaka rakstiska vienošanās par pušu atbildību projekta ieviešanā, ieguldījuma apjomu un projekta īstenošanas gaitā izmantoto un radīto materiālo labumu īpašumtiesībām.
12. Projekta iesniedzējs atbilst šādām prasībām un apliecina to, parakstot projekta iesniedzēja apliecinājumu (1.pielikums):
12.1. projekta iesniedzējs ir iepazinies ar visiem Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta finansējuma saņemšanas nosacījumiem, kas noteikti šajos noteikumos;
12.2. projekta iesniedzējs ir tieši atbildīgs par projekta iesnieguma sagatavošanu, projekta ieviešanu un vadību, kā arī par projekta rezultātiem. Projekta iesniedzējs nedrīkst būt starpnieks;
12.3. projekta iesniedzējam ir pieejami stabili un pietiekami finanšu līdzekļi un citi resursi, lai noteiktajā apmērā nodrošinātu savu projekta finansējuma daļu, kā arī projekta ieviešanas nepārtrauktību;
12.4. projekta iesniedzējs var nodrošināt projekta īstenošanai nepieciešamo cilvēku skaitu, kuriem ir atbilstošas prasmes, zināšanas un pieredze;
12.5. projekta iesniedzējs ir atbildīgs par to, ka projekts tiks īstenots sabiedrības interesēs;
12.6. projekta iesniedzējs 10 gadus pēc projekta pabeigšanas glabā visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentāciju un informāciju (ja nepieciešams, var to uzrādīt), kā arī piekrīt Latvijas vai donorvalsts institūciju pārstāvju kontrolēm un auditiem pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, projekta īstenošanas laikā un pēc pēdējā maksājuma saņemšanas;
12.7. projekta iesniedzējs ir sniedzis patiesas ziņas un neslēpj ar projektu saistītu informāciju;
12.8. projekta iesniedzējs nav iesniedzis vienu un to pašu projekta iesniegumu finansēšanai no dažādiem finanšu avotiem, tas ir, tas nepretendē saņemt dubultu finansējumu viena un tā paša projekta īstenošanai;
12.9. projekta iesniedzējs nodrošina, ka starpniekinstitūcijā iesniegtās projekta iesnieguma kopijas pilnībā atbilst projekta iesnieguma oriģinālam;
12.10. projekta ietvaros būvniecība, iekārtu piegāde un uzstādīšana tiks veikta projekta iesniedzēja vai sadarbības partnera (ja projekts paredz partnerības veidošanu) īpašumā, valdījumā vai nomā esošajā nekustamajā īpašumā, kas netiks pārdots vai kā citādi atsavināts no projekta īstenošanas uzsākšanas līdz tā pabeigšanai, kā arī turpmāko 10 gadu laikā, ja vien noslēgtajā granta līgumā nav noteikts citādi;
12.11. projekta iesniedzējs nodrošina, ka Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansējums naudas un procentu izteiksmē ir aprēķināts tikai no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas;
12.12. nepastāv spēkā esošs spriedums vai priekšraksts par sodu, ar ko projekta iesniedzējs atzīts par vainīgu krāpšanā, noziedzīgos nodarījumos, kas saistīti ar kukuļošanu, kā arī iesaistīšanos noziedzīgās organizācijās vai citās nelikumīgās darbībās, kuru dēļ skartas Latvijas Republikas finanšu intereses;
12.13. nav konstatēti profesionālās darbības pārkāpumi un nepastāv spēkā esošs lēmums, ar ko projekta iesniedzējs būtu atzīts par vainīgu nodarījumā saistībā ar savu profesionālo darbību (neattiecas uz valsts, pašvaldību iestādēm un citām publisko tiesību juridiskajām personām);
12.14. projekta iesniedzējs nav centies iegūt ierobežotas pieejamības (konfidenciālu) informāciju vai ar krimināli vai administratīvi sodāmām darbībām ietekmēt projekta iesnieguma vērtēšanas procesā iesaistītās personas.
13. Ja tiek konstatēts, ka projekta iesniedzējs apzināti vai nolaidības dēļ ir sniedzis nepatiesas ziņas, starpniekinstitūcijai un vadošajai iestādei ir tiesības apturēt projekta iesnieguma tālāku virzību.
14. Projekta aktivitātes īsteno Latvijā, kā arī Eiropas Ekonomikas zonas valstīs, ja tādējādi tiek nodrošināta prioritātes mērķu sasniegšana. Aktivitātes, kas saistītas ar investīcijām būvdarbos, ēku rekonstruēšanas, renovācijas vai restaurēšanas darbos, nekustamā īpašuma iegādē un iekārtu uzstādīšanā, īsteno Latvijā.
15. Viens projekta iesniedzējs var iesniegt neierobežotu skaitu projektu iesniegumu, ja tas pamato, ka spēs izpildīt šo noteikumu 12.punktā noteiktās prasības un nodrošināt, lai vienā projektā minētās aktivitātes netiktu iekļautas citos projektos.
16. Projekta iesniedzējs visas projekta aktivitātes īsteno un visus projekta ietvaros paredzētos maksājumus veic līdz 2011.gada 30.aprīlim.
17. Projekta finanšu aprēķini ir veicami Eiropas Savienības vienotajā valūtā. Projekta iesniedzējs ir atbildīgs par finanšu aprēķinu aritmētisko pareizību. Izmaksas, kas saistītas ar projekta iesnieguma izstrādāšanu, neuzskata par attiecināmajām izmaksām.
III. Projekta iesnieguma sagatavošana un iesniegšana
18. Projekta iesniegumu sagatavo angļu valodā, aizpildot projekta iesnieguma veidlapas (2.pielikums) elektronisko versiju MS Excel formātā (pieejama finanšu instrumentu Latvijas mājaslapā internetā (www.eeagrants.lv) un starptautiskajā mājaslapā (www.eeagrants.org)). Projekta iesniedzējs ir pilnībā atbildīgs par sniegto ziņu pareizību un precizitāti.
19. Projekta iesniegumam pievieno šādus dokumentus angļu valodā (norāda projekta iesnieguma veidlapas 11.punktā):
19.1. detalizēts projekta budžets (3.pielikums);
19.2. projekta iesniedzēja un sadarbības partnera parakstīts partnerības apliecinājums projektam (4.pielikums) par katru sadarbības partneri, kas norādīts projekta iesnieguma veidlapas 4.4.2.apakšpunktā, ja projekts paredz partnerības veidošanu;
19.3. projekta iesniedzēja parakstīts līdzfinansējuma apliecinājums (5.pielikums) uz projekta iesniedzēja institūcijas veidlapas;
19.4. dokumenti, kas papildus šo noteikumu 20. un 21.punktā minētajiem dokumentiem pamato un papildina projekta iesnieguma veidlapā minēto informāciju.
20. Projekta iesniegumam pievieno šādus dokumentus latviešu valodā:
20.1. īss projekta apraksts (ne vairāk kā 3200 rakstu zīmes), kurā norādīts projekta mērķis, galvenās aktivitātes un sasniedzamie rezultāti;
20.2. projekta iesniedzēja apliecinājums uz projekta iesniedzēja institūcijas veidlapas;
20.3. projekta iesniedzēja apliecināta projekta iesniedzēja reģistrācijas apliecības kopija, ja projekta iesniedzējs ir valsts vai pašvaldības izglītības iestāde, valsts zinātniskā institūcija, biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība;
20.4. projekta iesniedzēja apliecināta projekta iesniedzēja nolikuma vai statūtu kopija (izņemot valsts iestādes);
20.5. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota Valsts ieņēmumu dienesta izziņa, kas apliecina, ka projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu, vai projekta iesniedzēja rakstiska piekrišana, kurā viņš pilnvaro starpniekinstitūciju saņemt minēto izziņu, norādot attiecīgās Valsts ieņēmumu dienesta reģionālās iestādes nodaļas adresi, kurā projekta iesniedzējs ir reģistrēts kā nodokļu maksātājs;
20.6. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota Uzņēmumu reģistra izziņa, kurā norādītas personas ar tiesībām pārstāvēt projekta iesniedzēju, vai projekta iesniedzēja izsniegta pilnvara (vai tās apliecināta kopija) personai, kura ir parakstījusi projekta iesnieguma veidlapu vai kādus citus tai pievienotus dokumentus un kurai nav reģistrētas tiesības pārstāvēt projekta iesniedzēju, ja projekta iesniedzējs ir biedrība, nodibinājums vai kapitālsabiedrība. Ja projekta iesniedzējs nav iesniedzis minēto izziņu, starpniekinstitūcija pieprasa to Uzņēmumu reģistrā;
20.7. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota Reliģisko lietu pārvaldes izziņa par personām, kurām ir paraksta tiesības, ja projekta iesniedzējs ir reliģiska organizācija. Ja projekta iesniedzējs nav pievienojis minēto izziņu, starpniekinstitūcija ir tiesīga pieprasīt to Reliģisko lietu pārvaldē;
20.8. tās institūcijas vai personas izziņa, kura pēc projekta apstiprināšanas piešķirs kredītresursus vai citus finanšu līdzekļus (ja tādus ir paredzēts piesaistīt), izziņā norādot piešķiramo finansējumu tādā apjomā, lai kopā ar projekta iesniedzēja rīcībā esošajiem līdzekļiem nosegtu pirmajā projekta ieviešanas gadā plānotos izdevumus. Ja kredītresursus vai citus finanšu līdzekļus piešķir institūcija vai persona, kura nav kredītiestāde, valsts vai pašvaldība, vai arī valsts vai pašvaldības iestāde, papildus iesniedz šās institūcijas vai personas gada pārskatu par iepriekšējo gadu vai kādu citu dokumentu, kurš apliecina līdzekļu pieejamību izziņā norādītajā apjomā;
20.9. pašvaldības lēmums par piedalīšanos projektā, norādot projekta kopējās izmaksas (tai skaitā pašvaldības ieguldījumu projektā) un priekšfinansējumu tādā apjomā, lai kopā ar projekta iesniedzēja rīcībā esošajiem līdzekļiem nosegtu pirmajā projekta ieviešanas gadā plānotos izdevumu, ja projekta iesniedzējs ir pašvaldība;
20.10. projekta iesniedzēja apliecināta projekta iesniedzēja gada pārskata par 2007.gadu kopija vai, ja tāda nav, pārskats par laikposmu no projekta iesniedzēja institūcijas dibināšanas datuma, ja projekta iesniedzējs ir biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība;
20.11. projekta vadībā iesaistīto personu dzīves apraksts (CV) un darba uzdevumu un nepieciešamās kvalifikācijas apraksts;
20.12. projekta iesniedzēja apliecināta viena no šādu īpašumtiesības vai nomu apliecinošu dokumentu kopijām, ja projekta iesniedzēja īpašumā, nomā vai valdījumā esošajā īpašumā paredzētas piegādes:
20.12.1. zemesgrāmatu nodaļas izdots nostiprinājuma noraksts (zemesgrāmatu apliecība) par zemi, uz kuras paredzēta būvniecība, vai par ēkām, kurās paredzēti rekonstrukcijas, renovācijas vai restaurācijas darbi;
20.12.2. ilgtermiņa zemes vai ēku nomas līgums, kas nostiprināts zemesgrāmatā uz laiku, sākot no projekta īstenošanas sākuma līdz tā pabeigšanai, un turpmākiem 10 gadiem.
21. Ja projekts paredz partnerības veidošanu, projekta iesniedzējs par katru sadarbības partneri, kas norādīts projekta iesnieguma veidlapas 4.4.2.apakšpunktā, projekta iesniegumam pievieno:
21.1. šādus dokumentus latviešu valodā, ja projekts paredz partnerības veidošanu ar sadarbības partneri, kas ir reģistrēts vai darbojas Latvijas Republikā:
21.1.1. sadarbības partnera apliecināta sadarbības partnera reģistrācijas apliecības kopija, ja sadarbības partneris ir valsts vai pašvaldības izglītības iestāde, valsts zinātniskā institūcija, biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība;
21.1.2. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota Valsts ieņēmumu dienesta izziņa, kas apliecina, ka sadarbības partnerim nav nodokļu parādu, vai sadarbības partnera rakstiska piekrišana, kurā viņš pilnvaro starpniekinstitūciju saņemt minēto izziņu, norādot attiecīgās Valsts ieņēmumu dienesta reģionālās iestādes nodaļas adresi, kurā sadarbības partneris ir reģistrēts kā nodokļu maksātājs, ja tas piedalās projekta finansēšanā;
21.1.3. sadarbības partnera apliecināta sadarbības partnera gada pārskata par 2007.gadu kopija vai, ja tāda nav, pārskats par laikposmu no sadarbības partnera institūcijas dibināšanas datuma, ja sadarbības partneris ir biedrība, nodibinājums, reliģiska organizācija, arodbiedrība vai kapitālsabiedrība un tas piedalās projekta finansēšanā;
21.1.4. sadarbības partnera apliecināta viena no šādu īpašumtiesības vai nomu apliecinošu dokumentu kopijām, ja sadarbības partnera īpašumā, nomā vai valdījumā esošajā īpašumā paredzētas piegādes, iekārtu uzstādīšana, būvdarbi, rekonstrukcijas, renovācijas vai restaurācijas darbi:
21.1.4.1. zemesgrāmatu nodaļas izdots nostiprinājuma noraksts (zemesgrāmatu apliecība) par zemi, uz kuras paredzēta būvniecība, vai par ēkām, kurās paredzēti rekonstrukcijas, renovācijas vai restaurācijas darbi;
21.1.4.2. ilgtermiņa zemes vai ēku nomas līgums, kas nostiprināts zemesgrāmatā uz laiku, sākot no projekta īstenošanas uzsākšanas līdz tā pabeigšanai, un turpmākiem 10 gadiem;
21.2. šādus dokumentus kopā ar sadarbības partnera apliecinātu tulkojumu latviešu vai angļu valodā, ja projekts paredz partnerības veidošanu ar sadarbības partneri, kas ir reģistrēts vai darbojas citā Eiropas Ekonomikas zonas valstī:
21.2.1. sadarbības partnera reģistrācijas apliecības vai tās ekvivalenta kopija, izņemot gadījumu, ja sadarbības partneris ir valsts vai pašvaldības iestāde;
21.2.2. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota attiecīgās valsts kompetentās institūcijas izziņa, kas apliecina, ka sadarbības partnerim nav nodokļu parādu, ja sadarbības partneris piedalās projekta finansēšanā. Ja attiecīgās Eiropas Ekonomikas zonas valsts likumdošana šādas izziņas izsniegšanu neparedz, iesniedz sadarbības partnera apliecinājumu, ka tam nav nodokļu parādu;
21.2.3. ne agrāk kā mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izdota attiecīgās valsts kompetentās institūcijas izziņa, kas apliecina, ka sadarbības partneris nav pasludināts par maksātnespējīgu (tai skaitā neatrodas sanācijas un likvidācijas procesā), ja sadarbības partneris piedalās projekta finansēšanā. Ja attiecīgās Eiropas Ekonomikas zonas valsts likumdošana šādas izziņas izsniegšanu neparedz, iesniedz sadarbības partnera apliecinājumu, ka tas nav pasludināts par maksātnespējīgu (tai skaitā neatrodas sanācijas un likvidācijas procesā).
22. Šo noteikumu 20. un 21.punktā minētos dokumentus projekta iesnieguma veidlapas 11.punktā nenorāda.
23. Projekta iesniegumam pievieno satura rādītāju, kurā norādīti visi pielikumi, pielikumu numuri un lapu skaits katrā pielikumā.
24. Dokumentus projekta iesniegumā sakārto šādā secībā:
24.1. projekta iesnieguma veidlapa;
24.2. projekta iesnieguma satura rādītājs;
24.3. projekta iesnieguma pielikumi:
24.3.1. šo noteikumu 19.punktā minētie dokumenti norādītajā secībā;
24.3.2. šo noteikumu 20.punktā minētie dokumenti norādītajā secībā;
24.3.3. šo noteikumu 21.punktā minētie dokumenti norādītajā secībā par katru sadarbības partneri.
25. Projekta iesnieguma oriģinālam pievieno projekta iesnieguma veidlapas (2.pielikums) un šo noteikumu 19.punktā un 20.1.apakšpunktā minēto dokumentu elektronisko versiju kompaktdiskā (CD), uz kura norāda šādu informāciju latviešu un angļu valodā:
25.1. prioritāte "Reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība";
25.2. pilns projekta iesniedzēja nosaukums;
25.3. projekta nosaukums.
26. Šo noteikumu 25.punktā minēto dokumentu elektroniskās versijas datnes nosaukumā norāda pielikuma numuru un nosaukumu angļu valodā vai tā saīsinājumu.
27. Projekta iesniegumu iesniedz divos eksemplāros – oriģinālu un kopiju, uz projekta iesnieguma veidlapas attiecīgi norādot "oriģināls" un "kopija", vienā vai vairākās aizlīmētās un apzīmogotās aploksnēs vai kastēs. Ja aploksnes vai kastes ir vairākas, tās sanumurē. Katrs projekta iesnieguma eksemplārs (oriģināls un kopijas) ir noformēts atbilstoši Latvijas Republikas lietvedības normatīvajos aktos noteiktajām prasībām – lapas ir sanumurētas, tas ir cauršūts (caurauklots), apzīmogots un parakstīts, paraksts ir atšifrēts, kā arī norādīts lapu skaits un caurauklošanas datums.
28. Iesniedzot projekta iesniegumu, uz aploksnes vai kastes norāda šādu informāciju:
28.1. adresātu – Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (adrese);
28.2. prioritāti "Reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība";
28.3. pilnu projekta iesniedzēja nosaukumu un adresi;
28.4. projekta nosaukumu;
28.5. norādi "neatvērt pirms vērtēšanas uzsākšanas".
29. Atklāta konkursa termiņš ir trīs mēneši no atklāta konkursa izsludināšanas dienas. Projekta iesniegumu iesniedz ne agrāk kā 30 dienas pēc atklāta konkursa izsludināšanas. Atklāta konkursa sludinājumā norāda projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu (datumu un laiku).
30. Projekta iesniedzējs vai viņa pilnvarotā persona projekta iesniegumu iesniedz starpniekinstitūcijā personīgi vai nosūta starpniekinstitūcijai pa pastu.
31. Starpniekinstitūcija izskata tos projektu iesniegumus, kuri ir saņemti starpniekinstitūcijā vai nodoti pasta iestādei līdz konkursa sludinājumā norādītajam termiņam (pasta zīmogs).
32. Pa faksu vai elektroniski saņemtus projektu iesniegumus neizskata un projekta iesniedzēju par to informē rakstiski. Ja projekta iesniegums saņemts pēc konkursa sludinājumā noteiktā termiņa, to neatver, un starpniekinstitūcija projekta iesniedzēju rakstiski informē par vietu un laiku, kad projekta iesniegumu neizskatītu var saņemt atpakaļ.
33. Jautājumus par projekta iesnieguma sagatavošanu un atklāto konkursu nosūta starpniekinstitūcijai uz e-pasta adresi (eeagrants@raplm.gov.lv) vai pa pastu.
34. Ja starpniekinstitūcija ne vēlāk kā 15 darbdienas pirms atklāta konkursa sludinājumā norādītā termiņa beigām saņem ieinteresētās personas rakstisku vēstuli ar jautājumu par projekta iesnieguma sagatavošanu un atklāto konkursu, tā piecu darbdienu laikā pēc vēstules saņemšanas sagatavo rakstisku atbildi un nosūta to ieinteresētajai personai elektroniski vai pa pastu uz tās norādīto adresi. Ja jautājums saņemts elektroniski, starpniekinstitūcija atbildi ieinteresētajai personai nosūta elektroniski.
35. Lai atbildes uz saņemtajiem jautājumiem būtu pieejamas visām ieinteresētajām personām, starpniekinstitūcija tās publicē mājaslapā internetā (www.raplm.gov.lv), nenorādot jautājuma autoru.
IV. Projekta iesnieguma vērtēšana un lēmuma pieņemšana
36. Starpniekinstitūcija izstrādā atklāta konkursa projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas (turpmāk – vērtēšanas komisija) nolikumu. Nolikumā nosaka vērtēšanas komisijas izveidošanas un darbības kārtību.
37. Projektu iesniegumus vērtē divos posmos:
37.1. projektu iesniegumu atvēršana un vērtēšana atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem (6.pielikums);
37.2. projektu iesniegumu vērtēšana atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem (7.pielikums) un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem (8.pielikums).
38. Starpniekinstitūcija reģistrē projektu iesniegumus un piešķir tiem identifikācijas numurus. Vērtēšanas komisija pārbauda projektu iesniegumus atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem. Administratīvās vērtēšanas mērķis ir pārbaudīt, vai projekta iesniegums atbilst noteiktajām prasībām un ir virzāms kvalitātes un specifisko vērtēšanas kritēriju pārbaudei.
39. Ja projekta iesniegums neatbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem, starpniekinstitūcija pēc administratīvās vērtēšanas rakstiski pieprasa projekta iesniedzējam precizēt projekta iesniegumu vai iesniegt papildu informāciju, nosūtot pieprasījumu gan pa pastu, gan uz projekta iesniedzēja norādīto faksa numuru.
40. Ja projekta iesniedzējs piecu darbdienu laikā pēc starpniekinstitūcijas pieprasījuma nosūtīšanas iesniedz nepieciešamo papildinformāciju personīgi vai nosūta pa pastu (pasta zīmogs), projekta iesniegumu atbilstoši administratīvās vērtēšanas kritērijiem vērtē atkārtoti.
41. Ja pēc atkārtotas administratīvās vērtēšanas projekta iesniegums neatbilst vismaz vienam administratīvās vērtēšanas kritērijam vai ja projekta iesniedzējs piecu darbdienu laikā pēc starpniekinstitūcijas pieprasījuma nosūtīšanas nepieciešamo papildinformāciju neiesniedz, starpniekinstitūcija pieņem lēmumu par projekta iesnieguma neatbilstību administratīvās vērtēšanas kritērijiem un tā noraidīšanu. Starpniekinstitūcija 10 darbdienu laikā informē projekta iesniedzēju par pieņemto lēmumu, norādot attiecīgo administratīvās vērtēšanas kritēriju vai kritērijus, kuri nav izpildīti.
42. Ja projekta iesniegums atbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem, starpniekinstitūcija pieņem lēmumu par projekta iesnieguma atbilstību administratīvās vērtēšanas kritērijiem un tā virzīšanu tālākai vērtēšanai un 10 darbdienu laikā informē par to projekta iesniedzēju.
43. Projektu iesniegumus, kuri atbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem, vērtēšanas komisija vērtē atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem.
44. Projekta kopējā vērtējumā
kvalitātes vērtēšanas kritēriju īpatsvars ir 65 % un specifisko
vērtēšanas kritēriju īpatsvars ir 35 %.
Kopējo iegūto punktu skaitu projektam aprēķina, izmantojot šādu
formulu:
KK
SK
–– x 65 + –– x 35, kur
100
100
KK – kvalitātes vērtēšanas kritēriju kopējais vērtējums;
SK – specifisko vērtēšanas kritēriju kopējais vērtējums.
45. Vērtēšanas komisija sakārto pēc kvalitātes un specifiskajiem kritērijiem vērtēto projektu iesniegumus prioritārā secībā atbilstoši vērtēšanas procesā iegūtajam vērtējumam, sagatavo projektu iesniegumu sarakstu un iesniedz to starpniekinstitūcijā.
46. Projekta iesnieguma tālākā virzība un lēmuma pieņemšana par atteikumu nosūtīt projekta iesniegumu Finanšu instrumentu birojam vai tā nosūtīšanu Finanšu instrumentu birojam, lai Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta komiteja vai Norvēģijas Ārlietu ministrija pieņemtu galīgo lēmumu par projekta apstiprināšanu vai noraidīšanu, notiek saskaņā ar finanšu instrumentu regulējošajos Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteikto kārtību.
Ministru prezidenta vietā – satiksmes ministrs A.Šlesers
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 6.martu.
1.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 12.februāra noteikumiem Nr.101
Individuālā projekta iesnieguma iesniedzēja apliecinājums
Apliecinu, ka:
1. Esmu iepazinies ar visiem Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta finansējuma saņemšanas nosacījumiem un individuālā projekta īstenošanas gaitā apņemos tos ievērot.
2. Individuālā projekta mērķi un individuālā projekta ietvaros paredzētās aktivitātes atbilst Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un politikas plānošanas dokumentiem prioritātē "Reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība", ja tie nosaka papildu prasības saistībā ar individuālā projekta ietvaros īstenojamām aktivitātēm.
3. Individuālais projekts tiks īstenots sabiedrības interesēs.
4. Individuālā projekta iesnieguma iesniedzēja institūcija 10 gadus pēc individuālā projekta pabeigšanas glabā visu ar individuālā projekta īstenošanu saistīto dokumentāciju un informāciju (ja nepieciešams, var to uzrādīt), kā arī piekrīt Latvijas vai donorvalsts (donorvalstu) institūciju pārstāvju kontrolēm un auditiem pirms individuālā projekta apstiprināšanas, individuālā projekta īstenošanas laikā un pēc pēdējā maksājuma saņemšanas.
5. Individuālajā projektā paredzēto aktivitāšu īstenošana netiks uzsākta pirms sadarbības līguma noslēgšanas ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un starpniekinstitūciju.
6. Individuālā projekta iesniegumā un tam pievienotajos dokumentos sniegtā informācija ir patiesa.
7. Individuālā projekta iesnieguma iesniedzēja institūcija nav pasludināta par maksātnespējīgu (tai skaitā neatrodas sanācijas procesā un neatrodas likvidācijas procesā), tās darbība nav apturēta vai pārtraukta vai nav uzsākta tiesvedība par darbības izbeigšanu, maksātnespēju vai bankrotu (ja attiecināms).
8. Nepastāv spēkā esošs spriedums vai priekšraksts par sodu, ar ko esmu atzīts par vainīgu krāpšanā, noziedzīgos nodarījumos, kas saistīti ar kukuļošanu, kā arī iesaistīšanos noziedzīgās organizācijās vai citās nelikumīgās darbībās, kuru dēļ skartas Latvijas Republikas finanšu intereses.
9. Nav konstatēti profesionālās darbības pārkāpumi, un nepastāv spēkā esošs lēmums, ar ko esmu atzīts par vainīgu nodarījumā saistībā ar savu profesionālo darbību (saskaņā ar Krimināllikuma 70.1 pantu juridiskajai personai piemērojamie piespiedu ietekmēšanas līdzekļi neattiecas uz valsti, pašvaldībām un citām publisko tiesību juridiskajām personām).
10. Neesmu centies iegūt ierobežotas pieejamības (konfidenciālu) informāciju vai ar krimināli vai administratīvi sodāmām darbībām ietekmēt individuālā projekta vērtēšanas procesā iesaistītās personas.
11. Individuālā projekta iesnieguma iesniedzējai institūcijai būs pieejami pietiekami finanšu resursi individuālā projekta aktivitāšu īstenošanai paredzētajā termiņā.
12. Individuālā projekta iesnieguma iesniedzēja institūcija nav iesniegusi vienu un to pašu individuālā projekta iesniegumu finansēšanai no dažādiem finanšu avotiem, tas ir, tā nepretendē saņemt dubultu finansējumu viena un tā paša individuālā projekta īstenošanai.
13. Individuālā projekta iesnieguma iesniedzēja institūcija ir samaksājusi nodokļus un citus valsts un pašvaldību noteiktos obligātos maksājumus pilnā apmērā un Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā termiņā.
14. Individuālā projekta iesnieguma iesniedzēja institūcija ir tieši atbildīga par individuālā projekta vadību un īstenošanu, un tā nav starpnieks.
15. Individuālā projekta iesnieguma iesniedzēja institūcija individuālā projekta ieviešanas gaitā iegūtos pamatlīdzekļus izmantos atbilstoši individuālā projekta mērķiem vismaz 10 gadus pēc individuālā projekta pabeigšanas, ja vien granta līgumā netiks noteikts citādi.
16. Individuālā projekta ietvaros veiktās piegādes, iekārtu uzstādīšana, būvdarbi, rekonstrukcijas, renovācijas un restaurācijas darbi tiks veikti manā vai sadarbības partnera (ja individuālais projekts paredz partnerības veidošanu) īpašumā, valdījumā vai nomā esošajā īpašumā, kas netiks pārdots vai kā citādi atsavināts no projekta īstenošanas uzsākšanas līdz tā pabeigšanai, kā arī turpmāko 10 gadu laikā, ja vien noslēgtajā granta līgumā nav noteikts citādi.
17. Individuālā projekta iesnieguma iesniedzēja institūcija pēc starpniekinstitūcijas pieprasījuma iesniegs nepieciešamo papildu informāciju un dokumentāciju.
18. Starpniekinstitūcijā iesniegtās individuālā projekta iesnieguma kopijas pilnībā atbilst individuālā projekta iesnieguma oriģinālam.
19. Aprēķinātais Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansējums (naudas un procentu izteiksmē) ir aprēķināts tikai no individuālā projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
20. Individuālā projekta izstrādē ir ievēroti nosacījumi un ierobežojumi, kas noteikti komercdarbības atbalstu reglamentējošajos normatīvajos aktos.
21. Saskaņā ar ____________________ (piemēram, statūtiem) un saskaņā ar NACE (1.1.red.) klasifikatoru individuālā projekta iesniedzēja institūcijai (ja attiecināms) ir šādi pieļaujamie darbības veidi (norādīt visus darbības veidus):
22. Piekrītu, ka starpniekinstitūcija pārbauda šā apliecinājuma 7.punktā minēto informāciju.
Apzinos, ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka esmu apzināti vai nolaidības dēļ sniedzis nepatiesas ziņas, man tiks liegta iespēja saņemt atbalstu un starpniekinstitūcija var vērsties tiesībaizsardzības institūcijās.
Individuālā projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs |
|
(paraksts un |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 12.februāra noteikumiem Nr.101
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas iesniegtajā redakcijā
3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 12.februāra noteikumiem Nr.101
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas iesniegtajā redakcijā
4.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 12.februāra noteikumiem Nr.101
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas iesniegtajā redakcijā
5.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 12.februāra noteikumiem Nr.101
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
6.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 12.februāra noteikumiem Nr.101
Administratīvās vērtēšanas kritēriji
Nr. |
Kritērijs |
Jā |
Nē |
1. |
IESNIEGUMA NOFORMĒJUMS |
||
1.1. |
Iesniegts individuālā projekta iesnieguma viens oriģināls un viena kopija |
||
1.2. |
Individuālā projekta iesniegumam ir pievienoti šo noteikumu 19.punktā minētie dokumenti angļu valodā, tie ir norādīti iesnieguma veidlapas 11.punktā, un to nosaukumi atbilst iesnieguma veidlapas 11.punktā norādītajiem nosaukumiem |
|
|
1.3. |
Individuālā projekta iesniegumam ir pievienoti šo noteikumu 20.punktā noteiktie pielikumi, kā arī 21.punktā noteiktie dokumenti, ja individuālais projekts paredz partnerības veidošanu, un tie ir noformēti atbilstoši šo noteikumu 20. un 21.punktā noteiktajām prasībām |
||
1.4. |
Individuālā projekta iesnieguma kopija atbilst individuālā projekta iesnieguma oriģinālam, un kopijas atbilstība oriģinālam ir apliecināta ar atbildīgās amatpersonas parakstu uz kopijas |
||
1.5. |
Iesniegts individuālā projekta iesniegums elektroniskā formā kompaktdiskā (CD), un tas ir noformēts atbilstoši šo noteikumu 25. un 26.punktā noteiktajām prasībām |
||
1.6. |
Individuālā projekta elektroniskajā versijā ir individuālā projekta iesnieguma veidlapa, tās 11.punktā minētie pielikumi angļu valodā un īss individuālā projekta apraksts latviešu valodā |
||
1.7. |
Individuālā projekta iesnieguma veidlapas elektroniskā versija ir MS Excel formātā |
||
1.8. |
Individuālā projekta iesnieguma veidlapas un pievienoto pielikumu elektroniskā versija atbilst oriģinālam |
||
1.9. |
Individuālā projekta iesnieguma veidlapas visi lauki ir aizpildīti datorrakstā angļu valodā atbilstoši šo noteikumu 18.punkta prasībām |
||
1.10. |
Individuālā projekta iesnieguma oriģināls un kopijas kopā ar konkursa nolikumā minētajiem pielikumiem ir cauršūti (cauraukloti) |
|
|
1.11. |
Individuālā projekta finanšu aprēķins ir veikts Eiropas Savienības vienotajā valūtā |
||
1.12. |
Individuālā projekta budžetā nav aritmētisku kļūdu, un individuālā projekta iesnieguma veidlapas 4.2.sadaļā un 5.sadaļā nav lauku, kas iekrāsojušies sarkanā krāsā |
||
1.13. |
Detalizēts individuālā projekta budžets ir iesniegts uz detalizēta budžeta veidlapas un saskaņots ar individuālā projekta iesniegumu |
|
|
2. |
INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA ATBILSTĪBA |
||
2.1. |
Individuālā projekta iesnieguma veidlapā kā galvenais prioritārais sektors ir atzīmēta prioritāte "Reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība" |
||
2.2. |
No finanšu instrumentiem pieprasītais līdzfinansējums ir vismaz EUR 250 000 |
||
2.3. |
No finanšu instrumentiem pieprasītais līdzfinansējums nepārsniedz EUR 1 893 918 |
||
2.4. |
No finanšu instrumentiem pieprasītais līdzfinansējums nepārsniedz šo noteikumu 6.punktā noteikto proporciju no individuālā projekta attiecināmajām izmaksām |
||
2.5. |
No finanšu instrumentiem pieprasītais avanss ir līdz 10 % no individuālā projekta kopējām izmaksām |
||
2.6. |
Individuālā projekta iesniegumā plānotās vadības izmaksas ir līdz 10 % no individuālā projekta kopējām izmaksām |
||
2.7. |
Individuālā projekta aktivitātes plānots īstenot Latvijā, kā arī Eiropas Ekonomikas zonas valstīs |
||
2.8. |
Individuālā projekta aktivitātes, kas saistītas ar investīcijām būvdarbos, ēku rekonstruēšanas, renovācijas vai restaurācijas darbos, nekustamā īpašuma iegādē un iekārtu uzstādīšanā, plānots īstenot Latvijā |
||
2.9. |
Plānots, ka individuālā projekta īstenošana tiks pabeigta un maksājumi veikti līdz 2011.gada 30.aprīlim |
|
|
3. |
INDIVIDUĀLĀ Projekta IESNIEGUMA IESNIEDZĒJS |
||
3.1. |
Individuālā projekta iesnieguma iesniedzējs ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, atvasināta publiska persona, kā arī Latvijas Republikā reģistrēta juridiska persona |
|
|
3.2. |
Individuālā projekta iesnieguma iesniedzējam nav nodokļu parādu |
|
|
3.3. |
Individuālā projekta iesniegumu un individuālā projekta iesnieguma apliecinājumu ir parakstījusi individuālā projekta iesniedzēja atbildīgā persona |
|
|
4. |
Sadarbības partneris (aizpilda par katru sadarbības partneri) |
||
4.1. |
Sadarbības partneris ir tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde, cita valsts iestāde, atvasināta publiska persona, kā arī Latvijas Republikā reģistrēta juridiska persona vai Eiropas Ekonomikas zonas valstīs reģistrēta juridiska persona vai valsts vai pašvaldības iestāde, vai starptautiska organizācija, kas darbojas Eiropas Ekonomikas zonas valstīs |
|
|
4.2. |
Sadarbības partnerim nav nodokļu parādu (aizpilda tikai par sadarbības partneriem, kas piedalās individuālā projekta finansēšanā) |
|
|
4.3. |
Sadarbības partneris nav pasludināts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā un neatrodas likvidācijas procesā (aizpilda tikai par šo noteikumu 21.2.apakšpunktā minētajiem sadarbības partneriem, kas piedalās individuālā projekta finansēšanā) |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
7.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 12.februāra noteikumiem Nr.101
Kvalitātes vērtēšanas kritēriji
Nr. |
Kritērijs |
Vērtējums |
Sadaļas vērtējuma īpatsvars (%) |
1. |
INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA ATBILSTĪBA |
||
1.1. |
Individuālā projekta iesniegums ir vērsts uz šo noteikumu 2.punktā noteiktā mērķa sasniegšanu |
0–5 |
30 |
1.2. |
Individuālā projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 3.punktā noteiktajām apakšprioritātēm |
0–5 |
|
1.3. |
Individuālā projekta iesniegums atbilst nacionālajiem, reģionālajiem un vietējiem stratēģiskās plānošanas dokumentiem |
0–5 |
|
2. |
INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA PAMATOJUMS |
||
2.1. |
Individuālā projekta iesniegumā ir definēta un pamatota problēma un izvēlētās mērķa grupas vajadzības |
0–5 |
20 |
2.2. |
Individuālā projekta iesniegumā parādīts, ka, sasniedzot izvirzīto mērķi, problēma tiks atrisināta un mērķauditorijas vajadzības tiks apmierinātas |
0–5 |
|
2.3. |
Individuālā projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina kvalitatīvu rezultātu sasniegšanu |
0–5 |
|
2.4. |
Individuālā projekta iesniegumā ņemti vērā iespējamie individuālā projekta īstenošanas riski un priekšnosacījumi |
0–5 |
|
2.5. |
Individuālā projekta iesniegumā ir skaidri parādīta savstarpēja sasaiste starp individuālajā projektā identificēto problēmu, definēto mērķi un plānotajām aktivitātēm |
0–5 |
|
2.6. |
Plānotie rezultāti un to indikatori ir precīzi definēti un izmērāmi |
0–5 |
|
2.7. |
Individuālā projekta rezultātiem ir multiplikatīvs efekts (par individuālā projekta rezultātiem un rezultātu izmantošanas iespējām plānots informēt citas institūcijas un mērķa grupas) |
0–5 |
|
2.8. |
Individuālā projekta rezultāti ir ilgtspējīgi (individuālā projekta īstenotāja rīcībā ir nepieciešamās struktūras un personālresursi, kā arī finanšu resursi, lai turpinātu sniegt atbalstu izvēlētajai mērķa grupai pēc individuālā projekta noslēgšanas) |
0–5 |
|
3. |
INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA IEVIEŠANAS RESURSI |
||
3.1. |
Individuālā projekta iesniegumā ir atspoguļoti individuālā projekta īstenošanas mehānismi (tai skaitā ir pieejama un nodrošināta nepieciešamā materiāli tehniskā bāze), kā arī individuālā projekta ieviešanas sagatavošanas pakāpe |
0–5 |
20 |
3.2. |
Individuālā projekta iesniegumā atspoguļotas īpašas zināšanas risināmajos jautājumos un pieredze individuālo projektu vai līdzīga tipa aktivitāšu vadībā |
0–5 |
|
3.3. |
Individuālā projekta iesniegumā ir skaidri norādīts, kā tiks veikta individuālā projekta īstenošanas uzraudzība |
0–5 |
|
3.4. |
Plānotās individuālā projekta publicitātes un informācijas izplatīšanas aktivitātes ir pietiekamas un atbilstošas |
0–5 |
|
4. |
INDIVIDUĀLĀ PROJEKTA BUDŽETS, IZMAKSU PAMATOJUMS UN EFEKTIVITĀTE |
||
4.1. |
Individuālā projekta budžetā iekļautie izdevumi ir pamatoti un atbilstoši tirgus cenām |
0–5 |
30 |
4.2. |
Līdzekļu izlietojuma lietderība (value for money) mērķa sasniegšanai |
0–5 |
|
4.3. |
Individuālā projekta attiecināmo izmaksu posteņi atbilst Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas valstu nodibinātā Finanšu instrumentu biroja izstrādātajās un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta komitejas un Norvēģijas Ārlietu ministrijas apstiprinātajās ieviešanas vadlīnijās noteiktajām attiecināmo izmaksu prasībām |
0–5 |
Piezīmes.
1. Katram individuālā projekta vērtēšanas postenim piešķir noteiktu punktu skaitu no 1 līdz 5 saskaņā ar šādu vērtējumu: 1 – ļoti vāji, 2 – vāji, 3 – viduvēji, 4 – labi, 5 – ļoti labi.
2. Kopējo individuālā projekta punktu skaitu aprēķina šādi:
Nr. p.k. |
Kritērijs |
Maksimālais punktu skaits |
Vērtējums |
Sadaļas vērtējuma īpatsvars (%) |
Kopējais vērtējums D = B : A x C |
A |
B |
C |
D |
||
1. |
Individuālā projekta atbilstība |
15 |
30 |
||
2. |
Individuālā projekta pamatojums |
40 |
20 |
||
3. |
Individuālā projekta ieviešanas resursi |
20 |
20 |
||
4. |
Individuālā projekta budžets, izmaksu pamatojums un efektivitāte |
15 |
30 |
||
KOPĀ |
100 |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns
8.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 12.februāra noteikumiem Nr.101
Specifiskie vērtēšanas kritēriji
Nr. |
Kritērijs |
Maksimālais punktu skaits |
Vērtējums |
Sadaļas vērtējuma īpatsvars (%) |
Kopējais vērtējums D = B : A x C |
A |
B |
C |
D |
||
1. |
Individuālā projekta iesniegums atbilst horizontālajām prioritātēm: ilgtspējīga attīstība (vides, ekonomiskā un sociālā), dzimumu vienlīdzība, labas pārvaldības prakse |
5 |
15 |
|
|
2. |
Individuālais projekts rada priekšnosacījumus inovatīvu pieeju īstenošanai reģionos |
5 |
15 |
|
|
3. |
Individuālā projekta pieteikumā tiek pamatots individuālā projekta nozīmīgums valsts vai reģiona un nozares īpašo vajadzību un problēmu risināšanā, atspoguļojot ietekmi uz saistīto nozaru attīstību |
5 |
25 |
|
|
4. |
Individuālajam projektam ir ietekme uz Latvijas reģionu attīstību, tiek ievērotas to īpatnības un attīstības iespējas |
5 |
20 |
|
|
5. |
Individuālais projekts veicina izaugsmes resursu (cilvēkresursi, sociālekonomiskie un kultūrvēsturiskie) koncentrāciju attīstības centros, veicinot dzīvesvietas pievilcību un mazinot iedzīvotāju iekšējās un ārējās migrācijas negatīvās tendences |
5 |
10 |
|
|
6. |
Individuālais projekts paredz partnera iesaisti individuālā projekta aktivitāšu īstenošanā |
5 |
15 |
||
|
KOPĀ |
100 |
Piezīme.
Katram individuālā projekta vērtēšanas postenim piešķir noteiktu punktu skaitu no 1 līdz 5 saskaņā ar šādu vērtējumu: 1 – ļoti vāji, 2 – vāji, 3 – viduvēji, 4 – labi, 5 – ļoti labi.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns