Finanšu ministrs: Atklājot VID Gulbenes nodaļas jaunās telpas
Atklājot Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Vidzemes reģionālās iestādes Gulbenes nodaļas jaunās telpas, finanšu ministrs Atis Slakteris uzsvēra klientu apkalpošanas servisa nozīmi valsts iestādē – pēc saņemtā pakalpojuma kvalitātes klients veido viedokli par iestādi un reizē arī par valsti. Pakāpeniski un mērķtiecīgi uzlabojot pakalpojumu sniegšanas kvalitāti, kā to dara VID, noteikti tiek vairota arī nodokļu maksātāju uzticība dienestam.
VID Vidzemes reģionālās iestādes Gulbenes nodaļas jaunās telpas O.Kalpaka ielā 27 tika atklātas 6.martā. Svinīgajā ceremonijā piedalījās finanšu ministrs A.Slakteris, VID ģenerāldirektors Dzintars Jakāns, VID Vidzemes reģionālās iestādes direktors Uģis Muskovs, citas VID amatpersonas un reģiona pašvaldību vadītāji.
Atklāšanas pasākumā finanšu ministrs izteica gandarījumu, ka Gulbenes pilsētas un rajona iedzīvotājiem turpmāk būs pieejama VID klientiem draudzīga ēka, kam varēs piekļūt bez liekiem apgrūtinājumiem un nevajadzīgas drūzmēšanās. Tāpat ministrs norādīja, ka ērtākas telpas ir svarīgas arī personālam: “Mēs labi apzināmies, ka darbs valsts ieņēmumu uzskaites un kontroles jomā ir saspringts un ka mums ir jācīnās ar personāla mainību. Domāju, ka šie jaunie darba apstākļi arī palīdzēs pozitīvi motivēt esošos VID darbiniekus, kā arī piesaistīt jaunus tā, lai neciestu sniegto pakalpojumu ātrums un kvalitāte.”
Taču ministrs piebilda: “Darba apstākļu uzlabošana nav tikai VID iekšēja lieta. Jaunajās Gulbenes nodaļas telpās ir iespējas dažādu semināru un mācību organizēšanai, kā arī bibliotēkā ir pieejama informācija par nodokļu maksāšanu. Vēlos atgādināt, ka reizēm nekas nav būtiskāk, kā zināt detaļas par nomaksātajiem nodokļiem un citām nokārtotām finanšu saistībām ar valsti. Tas ir būtiski ne tikai nodokļu maksātājam, bet arī valsts iestādēm, lai izvairītos no pārpratumiem un līdz ar to arī nevajadzīgiem konfliktiem.
Katra neprecizitāte mūsu darbā apdraud nozares profesionalitāti un raisa bažas par nelietderīgi tērētiem valsts resursiem. Tāpēc jaunās telpas un tehnoloģijas VID darbā ir priekšnoteikums, lai arī kļūdu iespēju mazinātu un līdz ar to vairotu komersantu un valsts iedzīvotāju uzticēšanos valsts nodokļu sistēmas stabilitātei un tās prasmīgai administrēšanai.”
Jaunajās telpās apmeklētāju ērtībām iekārtota klientu zāle ar astoņām klientu apkalpošanas vietām un nodokļu maksātāju konsultāciju kabinets. Izveidota ērta un gaiša nodokļu maksātāju lietu bibliotēka, tāpat klientu apkalpošanai 1.stāvā ir iekārtotas divas pārrunu telpas ar datora pieslēgumu. Visi jautājumi ar nodokļu maksātājiem tiek kārtoti klientu zālē vai pārrunu telpās.
Gulbenes nodaļas telpās strādā gan nodaļas darbinieki, gan arī deviņi VID Vidzemes reģionālās iestādes struktūrvienību darbinieki. Otrajā stāvā izvietoti kabineti nodaļas darbiniekiem, kuri neapkalpo klientus.
VID Vidzemes reģionālās iestādes Gulbenes nodaļa līdz šā gada sākumam bija izvietota Ābeļu ielā 8. Telpas bija avārijas stāvoklī, turklāt tās atradās trešajā stāvā, līdz ar to klientiem ierašanās nebija ērta, bet invalīdiem tas sagādāja īpašas grūtības. Uz jaunajām telpām nodaļa tika pārceltas ar 2008.gada 1.janvāri.
Finanšu ministrijas Komunikācijas departaments